Scudo Sports

Spacer'ları kaldırınca kollarımdaki baskı, ellerimdeki ağrı kayboldu.

Tuncay Üner

Forum Bağımlısı
Kayıt
16 Mayıs 2012
Mesaj
961
Tepki
614
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Trek
Aşağıda eklediğim resimden de görebileceğiniz gibi, bugün denemek amacıyla bisikletimdeki spacer'ları kaldırıp gidonu olabilecek en alt noktadan monte ettim. Denemek için yaklaşık 5km'lik bir deneme turu attım. Ben konforun düşmesini beklerken bilakis konfor arttı, kollarımda vücudumun ağırlığını hissetmedim. Sanki bisiklet bana tam olmuş gibiydi. Ben sebebini anlayamadım forumda sorayım dedim acaba nedir bunun alameti farikası?
 
Scudo
Biri bu olayı açıklayabilir mi? Spacer neden bu kadar adı geçen bir parçadır ve bu örnekteki farklılığın sebebi nedir?
 
Googleda "slam that stem" diye aratırsanız bir çok ingilizce kaynağa ulaşabilirsiniz bende mtbmdeki "fazlalık" kısmı kestim spacerlerden kurtuldum. burda da örneklerini görebilirsiniz. (link)
 
Ben hala anlamadım. Neyi kestiniz, nasıl kurtuldunuz? Direkt fotoğrafı koyabilir misiniz?
 
Maşanın üst kısımda kalan fazlalığını. Şu şekilde göstereyim..

Buda eski hali (gidon kısmına dikkat ederseniz)
 
@ahmetcan44

Konu başlığında arkadaşın koyduğu fotoğraflarda görüldüğü gibi (özellikle 2. foto) maşa borusunun fazla çıkıntısı gidon boğazının üzerinde ve spacerlar takılı, kestirilmesinde fayda var hem kötü görüntü hemde kaza anında olumsuz yaralanmalara sebebiyet verebilir.

Bunu bende deniyicem rahat edermiyim merak ettim açıkcası, mantıken barın alçalması bileklere daha fazla yük binmesi anlamına geliyor benim kafamda ancak dediğim gibi deneyipte görücem :).
 
Spacer'lar hakkında daha önce bu forumda bir konuyu okuyarak deneme amaçlı aynı işlemi ben de yaptım. Hatta slam that stem'e fotoğraf bile gönderdim. :D
Merak edip giriştiğim bu değişiklik sonrası Tuncay hocamın da dediği gibi vücudun belli noktalarındaki ağrılar ciddi şekilde azalma gösterdi. Konfor da artış oldu. Bu değişiklik cidden faydalı mıdır yoksa şehir efsanesi midir bunu bilemiyorum.
Bu konuda tecrübeli arkadaşlar yorum yaparsa çok daha sağlıklı olur. :)
 
Google'dan araştırdım, kimisi kısalt diyor, kimisi hiçbir yararı yok diyor. Benim merak ettiğim, normalde konfor düşmesi gerekmezmiydi?

Erdal hocam; Gönderdiğiniz fotoğrafı gördüm. Erdal’s Lapierre yazıyordu. Demekki sizinmiş. :)
 
@mustafa şükrü yıldırım

Şimdi olay iki aşamalı öyleyse;

- Spacer'ları alttan üste taşımak ve öylece bırakmak. Kötü görüntüden kasıt bu herhalde.
- Spacer'ları komple sökmek ve fazlalık kısmı da kesip atmak.

Doğru mudur Şükrü Bey? Siz kesecek misiniz yoksa sadece yukarı mı alacaksınız?
 
Vincenzo Nibalinin bisikletinin toplanış videosu adamın ilk işi maşayı kardoya takmak ikinci işi boruyu kesmek. Maşa fabrikadan o şekilde çıkıyor ve kadroya takıldığında kesilmeli fazlalık onu orda bırakmanın bir mantığı yok bence. En azından benim görüşüm böyle hem görüntü itibari ile kesilmiş olarak daha güzel.
 
@ahmetcan44

Aynen dediğiniz gibi :), deniyicem yarın bakalım, memnun kalırsam kestirir spacerları kaldırırım, memnun kalmazsam eski haline devam edicem bakalım.
 
Arkadaşlar peki bu kesme işini kime yaptırmak doğru olur? Herhangi bir bisikletçi halledebilir mi? Yoksa sanayide bir ustaya falan mı yaptırmak gerekir?
 
Spiral Taşı (jet taşı diye de geçer.) ile kesilebilir. Veya demir testeresi de olabilir. Kesimden sonra çapakların eğelenmesi lazım. Demircilerin kollu-tezgâhlı (sabitlemeli) testereleri oluyor. En güzel ve düz şekilde onlarda kesilir sanırım.
 
alüminyum ve türevi şaft borularını boru makası ile, karbon şaft borularını ise demir testeresi ile kesiniz.
 
Erdal YILMAZ,
Bu sensium değilmi. Bu bisiklet zaten konfor odaklı, head tube normalden uzun. Alırken bunu hesap etmemişmiydin.
 
mehmetsunu

Merhaba, sensium modeli değil. Audacio 400TP modelidir.:)
 
karbon yada aluminyum maşa şaft borusunu keserken mesafeyi ölçüp biçtikten sonra kullanılmayan eski bir gidon boğazını kesilecek tarafın uç kısmına gelecek şekilde gereken tork ile sıkıp sabitleyip , bu şekilde kesersek daha iyi bir sonuç alırız.
kesmede demir testeresi kullanmanızı öneririm.kesilen borunun çapakları alınmalı içten ve dıştan eğe ile temizlenmeli.
 
Konu fazlalığın nasıl kesileceğine gelmiş.
İlk baştaki soru geçerliliğini koruyor, ben de merak ediyorum:
"Ben konforun düşmesini beklerken bilakis konfor arttı, kollarımda vücudumun ağırlığını hissetmedim."

Gidon yükselince konfor artar, performans düşer, gidon alçalınca da tam tersi olur diye bilinir genel olarak.
Tuncay'ın durumu bunu yalanlıyor.
 
Bisiklet alınırken kıyafet gibi seçerek belli ölçülere göre alıyoruz zaten headtubeun belli bir yüksekliği var ek olarak gidonuda yüksek tutmak bu konforu azaltıyor olabilir zira ar ge sırasında hiç bir firmanın spacer kullandığını düşünmüyorum.
 
Geri