Scudo Sports

İnceleme Soulrider Frameworks Siparis Süreci

Aşağı yukarı maliyet nedir hocam? devlet sırrı gibi saklanıyor genelde bu tarz şeylerin ücretleri. 90 - 100 k yı buldu mu?
 
Scudo
Aşağı yukarı maliyet nedir hocam? devlet sırrı gibi saklanıyor genelde bu tarz şeylerin ücretleri. 90 - 100 k yı buldu mu?
Ne ozellikler istediginize gore degisiyor fiyat listesi sitesinde var. Şuan en az bir 100kyi bulur kadro bu kur ile.
 
Ne ozellikler istediginize gore degisiyor fiyat listesi sitesinde var. Şuan en az bir 100kyi bulur kadro bu kur ile.
sizinki kaç tlye gelmişti? komponentler neydi? vites sistemi vs?
 
100ye toplu bisiklet çıkması çok zor ya.

(link) 2100 euro zaten kadro fiyatı. jant ve grupseti ve diğer companantler var daha.
 
  • Beğen
Tepkiler: MakRo
sizinki kaç tlye gelmişti? komponentler neydi? vites sistemi vs?
vites sistemini ve jantlari eski bisikletimden gecirdim (Zipp303firecrest ultegra di2).

Ben ayni kadroyu hem gravel hem yol bisikleti olarak kullaniyorum. Ayri bir jant setim var gravel icin rublesi ve discleride ayni. Duruma göre sadece jantlari degişip arazi veya asfaltta sürüyorum. Ondan dolayi gravel gidonu kullaniyorum. Maşasi 42mm kadar lastik destekliyor. Değişik birşey yani :).

kadro boyama bisiklet toplama cart curt tam emin olmamakla birlikte 2600 -2700 euro civari birsey idi sanirim. Entegre gidon falanda var benimkinde bunlar ekstra tabi.

Toplam maliyet komponentlerinize gore degisir bu fiyat sadece kadro.
 
Merhaba, titanyum kadronun yol bisikleti olarak kullandığınızda ağırlığı ne kadar oluyor? Çünkü oturduğumuz apartmanda asansör olmadığı için 5 kat omzumda taşıyorum. O nedenle merak ettim :)
 
Merhaba, titanyum kadronun yol bisikleti olarak kullandığınızda ağırlığı ne kadar oluyor? Çünkü oturduğumuz apartmanda asansör olmadığı için 5 kat omzumda taşıyorum. O nedenle merak ettim :)
Kullandigim ekipmanlarla 8.5 kilo 9.1 kiloda gravel setupta
 
  • Beğen
Tepkiler: z0n3 ve MakRo
Güncelleme gelir mi?
 
1000078296.jpgIMG_20250811_001707_627.jpg20250607_162048.jpg20250826_161648.jpg

Evet inceleme adi altinda bir güncelleme yapalim. Bu noktada gerçekten öveceğim ayrica elestirecegim noktalarda olacak tabiki.

Carraro Fire 3.3 Uci Carbon yol bisikletimdeki komponentleri bu bisiklete taşıdık komple olarak. Karşilaştıracağım bisiklet bu olacak doğal olarak.

Ilk olarak bisikletle her türlü şartta sürüşler (gravel,dag tirmanis,düz tt) yaptim. Yaklasik 2500km civarı.

Ben bu bisiklete karar vermeden once amacim ayni bisiklet ile farkli 2 jant seti ile hem gravel yollarda surusler hemde asfalt yolda surusler yapabilmekti. Yani bisikletin 40mm civari bir lastik genisligini desteklemesi ve düşük bir vites oranına sahip olması gerekiyordu.
Önümde 3 secenek vardi.
1.Trek Domane
2.Scott Addict gravel
3.Soulrider Titanium Frame

Agirlik olarakta carbon gravel veya endurans bisikletlerin çok bir avantaji olmadigini gördüğümde titanyum olsun saglam olsun evladiyelik olsun dedim ve soulriderda karar kıldım. Ayrıca seçeneklerdeki bisikletlerden daha hesapli.

Gravel Setup ile (vision trimax35 jant. G-one bite 40mm lastikler 160mm xtr rotorlar. 11-34 Ultegra ruble. Tubelless) 1380km yol yaptim.

Yol Setup ile ( Zipp 303 firecrest 40mm jant. Schwalbe one 28mm lastikler 160mm xtr rotorlar. 11-34 Ultegra ruble. Tubelless.) 1149km yol yaptim. Şuana kadar bu bisiklet ile.

Her 2 kombinasyondada 50-34 aynakol kullaniliyor krank boyu 165mm.

Hafta ici daha çok yol bisikleti lastigi takılı jantlarımı kullandim (zipp303 firecrest). Çok uzun olmayan antremanlar. Intervaller vs yaptim. Arada bir kac kez 100km civari uzun yaptim yol bisikleti setubu ile.

Ama daha çok bu süre zarfinda gravel sürüşleri yaptim. Gravel lastikleri ve ayni ruble oranlari bulunan farkli bir jant seti ile. Sadece jantlari degistiriyordum sürüşün karakterine göre. Tam olarak aradığımı buldum diyebilirim.

Bu kisimda ekipmanlar olarak zipp 303 jantlari gravelde vision jantlari ise asfaltta kullanmam gerektigini anladim. Ama gravelde malesef vision trimax gibi başına birşey gelince çok üzülmeyeceğim jantlar varken zipp jantlarima şans veremiyorum. Avrupali degiliz malesef bu malzemeleri rahat bir şekilde alamıyoruz. Vision Trimaxda gravel yollarda yeterli performansi veriyor ve gayet dayanikli. Ama gravel suruslerinde jantin ic genisliginin en azindan 23mm falan olmasi lazim. Vision jantlarda bu genislik 19mm. Gidiyormu gidiyor ama lastikler bazen sacma tepkiler verebiliyor. Her 2 janttada Tubelless kullaniyorum. Şuana kadar patlak yaşamadım umarimda yaşamam.

Ultegra di2 grupset yol bisikleti grupseti olarak arazi sürüşlerindede gayet performansli. En kötü sarsintılı inişlerde bile kesinlikle bir problem yaşamadım. Gravelde kullanilirmi kesinlikle kullanilir. Ama vites oranı olarak en düşük kombinasyonda bile gravelde yuzde 15 17 gibi egimlerde zorlayici oluyorki gravel suruslerinde karsiniza nasil bir eğim çikabilecegi belli olmuyor. Ayrica elcikleri bir shimano grx veya sram xplr grupset gibi rahat değil. Sram XPLR set bicilmis kaftan bu tarz bisikletler için. Belki bir gün.

Üzerinde kullandigim gidon ise full entegre carbon bir gravel gidonu. 95mm bogaz uzunlugu ve 40cm genisligi var. Hem yolda hemde gravelde çok rahat ettim. Dropbarlarinin acilarida genis olmasi sebebiyle gercekten konforlular hem arazide hemde asfaltta. Özellikle arazide inişlerde gidonun açili olmasi sebebiyle drop kismi gerçekten konforda fark yaratiyor. Asfalttada surerken gravel gidonu kullanilirmi kesinlikle kullanilir. Cok daha konforlu acisiz gidonlara göre. Ama sprint atarim yarisirim derseniz gravel gidonlariyla sprint atmak hic rahat olmuyor. Elciklerden tutarak aero poziyondada çok rahat gidona yatip sanki bir aerobardaymis gibi rahat bir sekilde surebiliyorum. Bunda bisikletin uzanma mesafesi ve esnekliginizde önemli tabi. Bar tape olarak pro race comfort. Idare eder ne kötü ne iyi sadece yeterli konforu sağlıyor ayrica dayanıklı ve sağlam.

Teknik performans konusuna gelecek olursak. Önceki karbon bisikletime kiyasla arti olarak bir performans artışı beklemiyordum ama bisiklet
gayet atik ve akıcı geldi bana. Virajlarda çok stabil ve güven veriyor. İnişlerde agirlik avantajini kesinlikle kullaniyor çok güzel uzuyor. Bisikletin agirlik merkezi arka taraf buda vucut agirligimizla birlikte inislerde daha rahat ve hizli olmamizi sağlıyor. Yanal rüzgarlar çok etkilemiyor bisikleti. Önden gelen rüzgarlarda aero bisikletler gibi rüzgar direnci iyi değil neyazıkkı. Yokuslarda agirligindan dolayi biraz karbon bisikletlerin gerisinde kaliyor. Genel yerçekimi kanunlarina göre bu durumda normal. Karbon bisikletlere göre 500 600gram daha agir cunku titanyumlar.
Geometri bu konularda belirleyici ben uzun ve arazi suruslerini rahat yapmak istedigim için daha dik, kalca kaslarimi daha efektif kullanabilecegim bir geometride tasarladik bisikleti Yasin kardeşimizin tavsiyeleri doğrultusunda.
Birşeylerin farklı olduğunu ilk sürüşlerimde kalça kaslarimin hamlamasindan hemen anladım.

Bisiklet darbe emme konusunda carbona gore bir tık daha kötü. Aluminyuma göre çok daha iyi tabiki. Keyif veren bir hissiyati var.

Rijitlik olarak carbona kiyasla 300 400 wattlara kadar hicbir fark yok desem yalan olmaz ama 500 600 800 1000 gibi wattlara cikinca orta göbek esnemeye başliyor. Carbon bisikletlerin rijitlik konusundaki en büyük artisi orta göbekteki rijitik. Ön maşa kisminda herhangi bir fark anlayamadim. Gidonuda gayet rijit. Bunuda normal kabul edebiliriz malzeme farkindan dolayi. Amatör bisikletçiler için korkulacak bir durum yok.

Gelelim konfor kismina. Daha herhangi bir bikefit ayar vs yapmama ragmen 0 agrı. Ne 150 kmlik uzun sürüşlerde ne uzun tırmanışlarda nede intervallerde. Sadece sag elimde çok hafif uyusma oluyor oda elcik ayari bozuk oldugu icin. Ugrasmaya bile gerek duymadim bir ara yaparim dedim. Konfor konusunda her pozisyonda mükemmel. Custom geometri bir kadro gercekten üzerinize size özel dikilmis bir gömlek gibi. Sürüş sonunda size agrı sızı yaşatmadan sadece bacaklarinizin yorgunlugu ile başbasa bırakıyor bisiklet.
Kullandığım sele Ryet 3DPrint bir sele. Konfor olarak mükemmel lakin taytlarimi yiyor resmen yüzeyinden dolayi. Degişmeyi planlıyorum. Ya sele gidecek yada taytlarim.

Performans olarak gayet tatminkar ama yarışırım kürsü hedefim var diyorsanız agırlık farkından ve sprintlerdeki esnekliginden dolayı üzebilir. Carbon bir bisikletten daha performansli olmasini beklemeyin titanyumun. Ama bu performans farki yarış kovalamayacak amatör sürücüler için önemsiz farklar.

Gravel suruslerinde allroad bir kadro oldugu icin max 700c 42mm destekliyor. Sıkıntı olmasın diye 700c 40mm lastikler kullandim. 40mm lastikler ile büyük taşli yollardan inerken veya çamurlu yollarda sürerken daha dikkatli olmaniz gerekiyor. Benim arazi mantigim explorer yani keşif üzerine oldugu için 40mm her türlü ihtiyacimi karsiliyor. Sadece cok tasli yollarda titresim biraz fazla oluyor. Çamurlu yollardada muhtemelen 40mm lastikler bazi problemler yaşayacaktir. Ama yeterli performansi veriyor. Tutuş olarak g-one bite lastikler hoşuma gitti ama asfaltta bu lastikler çok yavaş. Düz stabilize yolda düz asfalt yoldan daha hizli gidiyor lastikler. Bisikletin orta göbeği(Praxis t47)ve furs seti(fsa acr) hic bir sikinti cikarmadi en sert gravel sürüşlerde bile.

Genel olarak sessiz çalışıyor bisiklet carbonlardaki çatirtilari yaşamiyorsunuz metalin güzelligide bu. Sadece ekipmanlardan gelen sesleri duyuyorsunuz kadroda herhangi bir ses yok.

Ama bisiklette elestirecegim 1 noktada olacak aslinda bu birazda satın alanin nasil bir sey istedigine bağli.

Boya dayanikliligi. Boyasi çok narin ufak bir tas bile hemen bozuyor boyayi. Sectigimiz boyadanmi kaynakli bilemiyorum ama biraz narin bir boyasi var. Onun haricinde boya işçiligide kusursuz. Boyatacaklara tavsiyem ayni renk rutus setini edinsinlerki ben edindigim icin hemen rutuş yapabildim taş izlerine. Bir seçenekte ceracote gibi daha dayanikli boyalar ile boyatmak. Hic boyatmamak en sağliklisi :). Titanyumda bu mümkün. Metal bisikletlerin güzel yanida bu sıkıldınmı yeniden boyat :)

Sonuc olarak hem performans olarak. Özellikle konfor ve çok yönlülük açısından doğru bir karar aldım diyorum. Kişiye özel olmasıda ayri bir güzellik. TRde tek :).


Titanyum bisiklet almayı düşünenler için yardimci bir içerik olmuştur umarim.

Bu konu hakkindaki mesajlarimi burada sonladiriyorum.

İyi forumlar...
 
Son düzenleme:
Geri