lrfan
Cyclist
- Kayıt
- 27 Şubat 2014
- Mesaj
- 1.879
- Tepki
- 11.684
- Yaş
- 53
- Şehir
- İstanbul
- İsim
- İrfan Türetgen
- Başlangıç
- 1984—85
- Bisiklet
- Giant
- Bisiklet türü
- Yol bisikleti
Herkese merhaba,
Sora taytların neredeyse tüm modellerini farklı pedlerle (HT90, Armadillo, TM EVO vb.) kullanmıştım. Pedlerin içindeki sünger, jel veya foam cell insertler kalın ve rijit olduğu için pek rahat etmediğimi açık açık dile getiriyordum. Keza önceki modellerdeki daha az esnek olan askılar da benim ölçülerimde biri için kısa geliyor, taytı gereğinden fazla yukarı çekerek genital bölgede sıkışma ile rahatsızlık veriyordu. Bu nedenle Santini, Nalini, Gonso, Scott, Sportful ve Castelli gibi markaların taytlarını uzun zaman kullandım, halen de kullanıyorum.
Forumdaki Sora Tekstil başlığında gördüğüm yeni Sora tayt merak uyandırdı. Öncelikle fiyatı dikkatimi çekti. Bu fiyata bir tayt olduğuna göre ya gerçekten elit seviye bir ürün olacaktı veya yeni bir hayal kırıklığı. Pazara hakim markaların taytlarına hatırı sayılır bir para veriyoruz ve tayt en kritik ürünlerden biri bizler için. Ben de bu taytı 3 saatlik ilk sürüşümde test ettim. Dergiden alışık olduğum tarzda bir yazıyla sizlere aktarmak istedim.
Kilo: 74 kg
Boy: 177 cm
Basen: 97 cm
Üst Bacak: 55 cm (kasığa doğru en kalın nokta)
Tayt: Sora Road Racer (Large) Manta Ped, Askılı
Öncelikle taytın L bedeninin bana özel yapılmış kalıp gibi oturduğunu söyleyeyim, nispeten ince olmanın bir faydası sanırım. Tam sarmasının yanı sıra bolluk, potluk veya sıkma gibi bir durum olmadı. Ürün etiketinde hem kumaşın hem de pedin İtalyan malı olduğu yazıyor. Güzel bir kutuda ürün elime ulaştı. Manta pede daha dokunduğunuz an yumuşak dokusunu hissetmek mümkün. Ama bunu uzun yol sürüşü ile test etmeden olmayacaktı. Taytın minimum miktarda dikiş içermesi ve bacak kısmında lastik veya bant olmayışı konfora katkı sunarken uçta iç kısımdaki silikon kaydırmazlar geniş tutulmuş ve işini güzel yapıyordu, en ufak bir kayma veya geriye doğru kıvrılma olmadı 3 saatlik sürüşte. Ayrıca, sürüş sonunda taytı çıkardığımda herhangi bir sıkma izine rastlamadım bacak, kalça veya bel bölgemde. Pedal çevirirken kalça bölgesine toplanma veya kayma olmuyor, elastik askılar kumaşın bel bölgesini stabil şekilde tutuyordu. Biraz daha ince yapıda olsam Large beden taytı üzerimde hissetmeyebilirdim muhtemelen. Ama XL bedeni benim ölçülerime büyük gelirdi. Bugün itibariyle bilinen tüm markalarda Large beden tayt kullandım ve kullanıyorum. Zamanla bir miktar esneme olabilir belki. Gerçi taytın kaymaması için bedene tatlı sıkı oturması (kompresyon) beklenen bir özelliktir.
Manta pedin genital kısmı önden tamamen kapatması da büyük bir artı benim için. Zira uzun zamandır sektör öncüsü farklı markaların bu ve benzer özelliklerine alışmıştım. Taytın elastik ve geniş askılarının malzemesi oldukça yumuşak ve fonksiyonel. Kimi arkadaşların ilk sorduğu ise “Askılar meme ucunu kapatıyor mu?” oldu, evet. Bende tam üstlerine denk geldi.
Manta ped yarım ay şeklinde dizayn edilmiş, ortada dikişi olmayan bir ped. Ergonomi ve konfor açısından memnun edici. Pedin yumuşak üst katmanı, kanatlarda bacağın iç kısmında tahrişe yol açmayacak bir yapıda. Çok kalın formda olmadığı için selenizin şeklini ve bike fit ayarınızı doğru şekilde hissediyorsunuz. Manta pedin erkek anatomisine uygun dizayn edildiğini de kendi web sitesinden (teosport.it) okudum. Umarım kadın tayt-ped versiyonu da seçenek olarak ileride yerini alır. Tayt üzerinde herhangi bir reflektif öğe bulunmuyor. Manta pedli bu tayt ayakta sürerken, oturarak gidonu üstten tutuş ve aero pozisyonda oldukça rahat ve esnek.
3 saatlik ilk sürüşten notlar şimdilik bu kadar, tayt yıkandı ve kurudu. Tekrar denemek için giydim, herhangi bir kayma, daralma vb. olumsuz bir durum yok. Elbette 3-5 sürüş sonra ve uzun vadede bu yazdıklarım açısından tekrar bir yoklama yapacağım. Taytın herhangi bir yerinde cebi bulunmuyor, belki sırt kısmında mini bir mesh cep fonksiyonel olabilirdi. Kumaşın UV (50+) koruması da var. Sora web sitesinde bir bilgi yok ama kumaşın üretici sitesinde var olduğunu gördüm ((link)). Daha uzun ve sıcak havadaki sürüşlerde de benzer konforu sağlayacağını tahmin ediyorum. Bunu da deneyeceğim ilk fırsatta.
Fiyat konusuna gelince, pazara hâkim markaların başlangıç modelleri bile şu an 2000 TL’nin üzerinde satılıyor. Üst model ürünlerinin fiyatı 4000 TL’ye dayandı yazıyı yazdığım gün itibariyle. Sora Road Racer (Large) Manta Pedli Askılı Tayt bence etiket fiyatını hak eden, elit markalarla konfor ve performans açısından rekabet edebilecek bir ürün. Sade tasarımıyla mini logo dışında herhangi bir yazı içermemesi sayesinde her marka bisiklet veya forma ile rahatlıkla kullanılabilecek olması da ayrı güzel.
Bir kaç ay sonra taytın durumunu (yıpranma, ter atma, esneme) tekrar aktarırım buradan.
Sora taytların neredeyse tüm modellerini farklı pedlerle (HT90, Armadillo, TM EVO vb.) kullanmıştım. Pedlerin içindeki sünger, jel veya foam cell insertler kalın ve rijit olduğu için pek rahat etmediğimi açık açık dile getiriyordum. Keza önceki modellerdeki daha az esnek olan askılar da benim ölçülerimde biri için kısa geliyor, taytı gereğinden fazla yukarı çekerek genital bölgede sıkışma ile rahatsızlık veriyordu. Bu nedenle Santini, Nalini, Gonso, Scott, Sportful ve Castelli gibi markaların taytlarını uzun zaman kullandım, halen de kullanıyorum.
Forumdaki Sora Tekstil başlığında gördüğüm yeni Sora tayt merak uyandırdı. Öncelikle fiyatı dikkatimi çekti. Bu fiyata bir tayt olduğuna göre ya gerçekten elit seviye bir ürün olacaktı veya yeni bir hayal kırıklığı. Pazara hakim markaların taytlarına hatırı sayılır bir para veriyoruz ve tayt en kritik ürünlerden biri bizler için. Ben de bu taytı 3 saatlik ilk sürüşümde test ettim. Dergiden alışık olduğum tarzda bir yazıyla sizlere aktarmak istedim.
Kilo: 74 kg
Boy: 177 cm
Basen: 97 cm
Üst Bacak: 55 cm (kasığa doğru en kalın nokta)
Tayt: Sora Road Racer (Large) Manta Ped, Askılı
Öncelikle taytın L bedeninin bana özel yapılmış kalıp gibi oturduğunu söyleyeyim, nispeten ince olmanın bir faydası sanırım. Tam sarmasının yanı sıra bolluk, potluk veya sıkma gibi bir durum olmadı. Ürün etiketinde hem kumaşın hem de pedin İtalyan malı olduğu yazıyor. Güzel bir kutuda ürün elime ulaştı. Manta pede daha dokunduğunuz an yumuşak dokusunu hissetmek mümkün. Ama bunu uzun yol sürüşü ile test etmeden olmayacaktı. Taytın minimum miktarda dikiş içermesi ve bacak kısmında lastik veya bant olmayışı konfora katkı sunarken uçta iç kısımdaki silikon kaydırmazlar geniş tutulmuş ve işini güzel yapıyordu, en ufak bir kayma veya geriye doğru kıvrılma olmadı 3 saatlik sürüşte. Ayrıca, sürüş sonunda taytı çıkardığımda herhangi bir sıkma izine rastlamadım bacak, kalça veya bel bölgemde. Pedal çevirirken kalça bölgesine toplanma veya kayma olmuyor, elastik askılar kumaşın bel bölgesini stabil şekilde tutuyordu. Biraz daha ince yapıda olsam Large beden taytı üzerimde hissetmeyebilirdim muhtemelen. Ama XL bedeni benim ölçülerime büyük gelirdi. Bugün itibariyle bilinen tüm markalarda Large beden tayt kullandım ve kullanıyorum. Zamanla bir miktar esneme olabilir belki. Gerçi taytın kaymaması için bedene tatlı sıkı oturması (kompresyon) beklenen bir özelliktir.
Manta pedin genital kısmı önden tamamen kapatması da büyük bir artı benim için. Zira uzun zamandır sektör öncüsü farklı markaların bu ve benzer özelliklerine alışmıştım. Taytın elastik ve geniş askılarının malzemesi oldukça yumuşak ve fonksiyonel. Kimi arkadaşların ilk sorduğu ise “Askılar meme ucunu kapatıyor mu?” oldu, evet. Bende tam üstlerine denk geldi.
Manta ped yarım ay şeklinde dizayn edilmiş, ortada dikişi olmayan bir ped. Ergonomi ve konfor açısından memnun edici. Pedin yumuşak üst katmanı, kanatlarda bacağın iç kısmında tahrişe yol açmayacak bir yapıda. Çok kalın formda olmadığı için selenizin şeklini ve bike fit ayarınızı doğru şekilde hissediyorsunuz. Manta pedin erkek anatomisine uygun dizayn edildiğini de kendi web sitesinden (teosport.it) okudum. Umarım kadın tayt-ped versiyonu da seçenek olarak ileride yerini alır. Tayt üzerinde herhangi bir reflektif öğe bulunmuyor. Manta pedli bu tayt ayakta sürerken, oturarak gidonu üstten tutuş ve aero pozisyonda oldukça rahat ve esnek.
3 saatlik ilk sürüşten notlar şimdilik bu kadar, tayt yıkandı ve kurudu. Tekrar denemek için giydim, herhangi bir kayma, daralma vb. olumsuz bir durum yok. Elbette 3-5 sürüş sonra ve uzun vadede bu yazdıklarım açısından tekrar bir yoklama yapacağım. Taytın herhangi bir yerinde cebi bulunmuyor, belki sırt kısmında mini bir mesh cep fonksiyonel olabilirdi. Kumaşın UV (50+) koruması da var. Sora web sitesinde bir bilgi yok ama kumaşın üretici sitesinde var olduğunu gördüm ((link)). Daha uzun ve sıcak havadaki sürüşlerde de benzer konforu sağlayacağını tahmin ediyorum. Bunu da deneyeceğim ilk fırsatta.
Fiyat konusuna gelince, pazara hâkim markaların başlangıç modelleri bile şu an 2000 TL’nin üzerinde satılıyor. Üst model ürünlerinin fiyatı 4000 TL’ye dayandı yazıyı yazdığım gün itibariyle. Sora Road Racer (Large) Manta Pedli Askılı Tayt bence etiket fiyatını hak eden, elit markalarla konfor ve performans açısından rekabet edebilecek bir ürün. Sade tasarımıyla mini logo dışında herhangi bir yazı içermemesi sayesinde her marka bisiklet veya forma ile rahatlıkla kullanılabilecek olması da ayrı güzel.
Bir kaç ay sonra taytın durumunu (yıpranma, ter atma, esneme) tekrar aktarırım buradan.
Dosyalar
-
c76cf777-b235-4728-9d81-2ba909bab99b.jpg98,7 KB · Okunma: 239
-
f177acce-7c7b-4fec-b87a-825fcbce115f.jpg179,4 KB · Okunma: 234
-
22d7b737-76f0-4769-8219-c614aa063be8.jpg47,9 KB · Okunma: 219
-
d3b218d3-2523-4dff-926f-c49f4d0bff5e.jpg106,9 KB · Okunma: 210
-
a4c4fc03-1076-4e33-818c-3f02ff7f48d5.jpg96,4 KB · Okunma: 210
-
1ac18e89-5160-427a-a774-c34a72bfc1b4.jpg56,2 KB · Okunma: 208
Son düzenleme: