Scudo Sports

Sibop sorusu

hakano

Bilim, Birlik, Barış
Kayıt
4 Ekim 2007
Mesaj
644
Tepki
549
Yaş
61
Şehir
ankara
İsim
Hakan
Başlangıç
1972—73
Bisiklet
Scott
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
Sibop deligi kalin siboplara gore acilmis MTB jant icin ince siboplu ic lastik kullanmanin herhangi bir sakincasi var mi?
 
Scudo
O zaman bununla iliskili baska bir soru daha sorayim. Dun Hutchinson Piranha marka bir cift MTB dis lastik aldim. Paketin icinden iki tane de Hutchinson ic lastik cikiyor. Dis lastikler abartiya kacmadan bir hayli hafif: 480 gr gibi birsey. Ama ic lastikler benim evdeki siradan bir lastikten bile daha agir geldi: 160gr+ (tanesi). Erdoganlar'in sitesinde Hutchinson'un ve Schwalbe'nin cok daha hafif ic lastikleri var. 71 grama kadar inebiliyor agirlik. Fiyat farki da yok. Toplamda 150 gr'in ustunde dikkate deger bir agirlik soz konusu. Hafiflik konusunda iddiali bir secenek yaratirken neden iki tane "agir" ic lastik koyasiniz pakete? Hutchinson'un bir bildigi mi var? Hafif ic lastik daha kolay mi patlar? Dis lastigi delen zaten ic lastigi de delmez mi? (Sibopla ilgili soruyu hafif lastiklerin ince siboplu oldugunu varsayarak sormustum.)
 
Bahsettiğin 71 gramlık iç lastik "1.00" kalınlıktakı dış lastiklere uyumlu yanı mtb için kullanılamaz! (mtb ye takılan 1.3 den ince dış lastik görmedim) ama bahsettiğin kadar olmasada ilgili markanın min. 114 gramlık mtb iç lastiği mevcut. Fiyatı her ne kadar cazip olsada ağırlık açısından çok cazip bir seçimmiş gibi görünmüyor bu set (hutchinson) Umarım sağlamlıkta iyi çıkarda teselli olur? Bence hafif ve sağlam iç+dış lastik birleşimi => maxxis larsen tt 1.90 (370gr) + schwalbe'nin MTB iç lastiklerinden (max130 gr)
 
Evet soylediginiz gibi 71 gr yol icin. Ama Schwalbe'nin 95 gr (aslinda 104 gr) lik MTB ic lastigini yine Erdoganlar'dan temin ettim. Toplamda 120+ gibi bir fark. Fena sayilmaz. Dis lastik konusuna gelince, Pazar haric hergun (yaz-kis, kar, buz camur, vs) bindigim icin, acikcasi 370 gr gibi agirliklarla isim olmaz. Furious Fred icin soylenilenleri okudum. Ben Hutchinson Piranha'nin da, daha evvel kullandigim 900 gr'lik isimsiz dis lastik gibi bes sene gidebilecegini hic sanmiyorum. Ama bisikleti hafifletmeye basladigimdan beri en kolay ve masrafsiz hafiflemenin lastiklere yogunlasmak oldugunu da gordum. Yarindan itibaren Hutchinson'u kullanmaya baslayacagim. Onemli bir fark gorursem yazarim.
 
Merhaba

26 inç btwin rockrider 520 bisikletime 26 1.15 iğne siboplu taktırdım. Birkaç hafta sonra sibopun olduğu yerden patladı. Sibop deliğinin geniş olduğundan dolayı jantın lastiği kestigini soyledi bisikletci. Bu durumu düzeltmek için bir aparat var mı

Teşekkürler

Nexus 5 CAF cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Arkadaşlar kırılan presta sibopun tamiri mumkun mü? Bu hafta içinde 2 sibobun da dönüp yukarı gelen kısmı -iğne oluyor sanırım- kırıldı. Zaten oynuyorlardı. Üzücü tarafı, hiç patlağı olmayan iç lastikleri. Kurtarma şansı oluyor mu bunları? Havasını indirebiliyorum bir şeyle kırık uca bastırıp. Ama tabii şişiremiyorum.
 
Arkadaşlar kırılan presta sibopun tamiri mumkun mü? Bu hafta içinde 2 sibobun da dönüp yukarı gelen kısmı -iğne oluyor sanırım- kırıldı. Zaten oynuyorlardı. Üzücü tarafı, hiç patlağı olmayan iç lastikleri. Kurtarma şansı oluyor mu bunları? Havasını indirebiliyorum bir şeyle kırık uca bastırıp. Ama tabii şişiremiyorum.
Merhaba,

SV yani Presta siboplarin iki cesiti oluyor. Birisi sibobu degisen sekli digeri ise sabit olan sekli, sabit olanin malesef tamiri mümkün degil (Eger tamir eden birisi varsa nasil oldugunu buraya yazsin).


Bu degisen sibop. Kirmizi ile isaretledigim düz olan yerler senin sibop da varsa ya karga burun pense ile yada altda siyah özel anahtari ile söküp yenisini takabilirsin.
29801286-4FD3-496E-B63E-B36793B6C025.jpeg1EB2DCDF-5830-41A5-A07D-41640AACC54D.jpeg1403F2E5-7305-422C-98C4-73EFCABBB9D1.jpeg

Bu da degismeyen sabit olan sibop.
D4C2C790-46DB-413A-B545-BE2AAC70A8DC.jpeg
 
@Ceasar Bravo Değişmeyen sübaplıları şu şekilde bi ümit kurtarmaya çalışabilirsin. Lastiğin çembere bakan tarafından 5 mm'lik bir slit yaparsın meyve bıçağıyla. İğnenin içeri düşmesini engelleyen somunu çıkartıp iğneyi o delikten çıkarırsın. Sübabı sağlam bir lastiği aynı şekilde kesip sübabını bu lastiğe takarsın.

Tabi 5 mm'lik bir kesik hava kaçırmayacak şekilde yamanabilir mi onu bilemiyorum. Sıcak yama ile olur belki.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ceasar Bravo
Çok teşekkürler cevaplar için.
 
Geri