Scudo Sports

shimano xt 2008 alıcam

bicycle16

Forum Demirbaşı
Kayıt
7 Şubat 2008
Mesaj
533
Tepki
326
Şehir
Bursa
arkadaşlar xt 2008 full komponent almayı düşünüyorum arkadaşım yurtdışından alıp getirecek fakat..xt 2008 içinde çok seçenek var mesela aynakolda 44-32-22 170mm diğeri 48-36-26 175mm bu opsiyonun hangisini seçmeliyim bana ne gibi artı ve eksileri olur.? 180mm olanıda var.! sonra bunların gibi çok seçenek sunuyorlar rapitfire-dualcontrol hangisi daha avantajlı artıları eksileri nelerdir.? sonra downswing mi.? topswingmi.? konu ile ilgili bilgilerimde az olduğu için kafam karıştı :rolleyes: bu konularla ilgili yardımcı olursanız sevinirim saygılar..
 
Scudo
sonra kruz shadow ve lang shadow var hangisini seçmeliyim ne gibi farklılıkları var.?
kruz shadow daha pahalı.!
 
aynakolda durum şöyle oluyor 22-32-44 olan tercih daha çok arazi kullanımına seri çevirmeye daha uygun bir tercihtir... 26-36-48 ise daha güç çevirmeye uygun uzun binişlerde diğer aynakola göre daha büyük olduğu için kolaylık sağlar yani uzun yola daha yatkındır...

170-175-180 gibi aynakol boyları ise sizin bacağınızın üst kısmıyla yani biraz boyunuzla alakalıdır... Genelde 175mm ülkemizde çok satılsada boya uygun kullanmak daha verimlidir...

Mesela kısa krank kolları daha yüksek devirde pedal çevirmeye imkan sağlar ve yüksek devirlerde sizi yormaz. Ayrıca pedalın dönerken oluşturduğu daire daha küçük olduğu için bacaklarınız daha az döner ve boyunuz uzuncaysa (1.80 gibi) bu sizi rahatsız eder...

Uzun krank kolları ise daha çok düşük devirlerde çevirir ve biraz daha çok güç tüketirsiniz... Ama boyunuz 1.65 civarlarındaysada bu kollar size uzun gelip olmasından çok yükü dizlerinize yükleyebilir...

Yani aynakol krank boyu seçimi biraz sizin boyunuza ve sürüş tarzınıza bağlıdır ve sizin vereceğiniz detaylı bilgi bu konuda daha çok yardımcı olabilmemizi sağlar...

Arka vites seçiminde ise Shadow yeni bir teknoloji ama eskiden beri kullanılan ve düz diye tabir edilen yay sistemine sahip yani topswing'tir ve rapidfire kollarla daha uyumlu ve rahat kullanılabilir... eğer dual kontrol kullanmak niyetindeyseniz kullanılmaz diye bişey yok ama vites geçişleri olması gerekenin tersine çalışacaktır ve buda bir alışma devresi gerektirecektir...

Ama benim tavsiyem Shadow arka vites ve rapidfire plus kollardır... ayrıca kısa bacak vitesler büyük aynakollarla yani 26-36-48 le kullanılmak için tasarlanmış olsalarda 22-32-44 aynakollarlada rahatlıkla kullanılıp daha sert ve sarsıntının az olduğu bir sürüş sağlarlar...
 
çağrı bey bilgileriniz için çok teşekkürler.. ben size fiziki ölçülerimi vereyim bunun sonucunda bana en uygun değerler hangileridir bilgilendirirseniz çok sevinirim..
boyum 180cm kilom 85 mtb yi kullanma amacım bazen uzun yol bazen araziye giriyoruz günübirlik yaklaşık 100 km turlar yapıyoruz..bu aşamada bana shimano xt nin hangi ölçülerdeki paçalarını önerirsiniz.?saygılar
SHİMANO XT 2008
aynakol:
1:fcm 770 175mm 22-32-44
2: fcm 770 170mm 22-32-44
3: fcm 770 180mm 22-32-44
4: fcm 771 170mm 24-36-48
5: fcm 771 175mm 24-36-48
sizce bana en uygun aynakol ölçüsü hangisi olmalı.?
not: dualcontrol kullanımını daha pratik olduğunu düşünüyorum..fakat rapitfire nedir.? bilmiyorum..kısaca açıklarsanız sevinirim..
arka arttırıcı
1:rdm 770 sgs top normal
2:rdm 772 sgs long shadow
3:rdm 772 gs kurz shadow
sizce bunlardan hangi arka aktarıcıyı tercih etmem daha doğru olur.?

ön aktarıcı
1:top swing fdm 770
2:down swing fdm 771
3:e-type fdm 770-e
ön aktarıcının hangisini seçmeliyim.?
not:model ölçü ve bilgilerini not aldığım site: (link)
açıklamalarınız için şimdiden çok teşekkür ediyorum. saygılar..
 
haa birde aynakolun 44 olan dişlisini 48 yapma imkanı olurmu o zaman arazide zorlanırmıyım.? uzun yolda avantaj sağlarmı.? 22-32-48 mesela..48 olan büyük dişliydi diğimi.?
birde disk fren ve v-fern arasında kararsız kalıyorum..bazı arkadaşlar disk-frenlerin ayarları çabuk bozuluyor yada masraflı oluyor gibi olumsuz şeylerden bahsediyor..bu konuyada açıklık getirirseniz çok sevinirim..saygılar
 
çağrı bey hidrolik disk fren ve v-fren arasındaki fark,avantaj,dezavantaj gibi unsurlardan artı ve eksileri ile bahsederseniz çok sevinirim bu konu ile ilgilide karar aşamasındayım..yapacağınız açıklamaların bana çok faydası olacak..saygılar
 
aynakol olarak tahminimce 175 lik aynakol size rahat olacaktır ama dişli oranları olarak sizin kullanımınız önemli olan...

ayrıca 22-32-44 yerine 48 yaparsanız son dişlide vites geçişlerinde sorun yaşabilirsiniz aralarındaki çap farkı olduğu ve 32den 44e geçerken ki ile 32den 48e geçerken ki arasındaki geçiş mesafesi daha fazla olduğundan geçiş sırasında sorun yaratabilir...

770 serisi arka vitesler klasik tip arka vitesler.. 772 ise yeni seri ve çalışmna sistemi yeni geliştirilmiş oldukça kaliteli ve benim tavsiyem 22-32-44 alacaksanız 772 sgs long shadow , 24-34-48 aynakol alacaksanızda 772 gs kurz shadow tercih etmenizdir...

Dual kontrolü zaten biliyorsunuz rapidfire ise alttaki resimdeki sistem eminim görünce anlayacaksınızdır...

http://cycle.shimano-eu.com/media/images/cycling/products/bikecomponents/SL/SL-M770_600x450_v1_m56577569830636952.jpg

tabi bu arada bu vites kolarını alıncada xt nin ayrı v-fren yada disk fren için olan fren kollarını almanız gerekecektir... Bu durumda malitey yaklaşık dual kontrolle aynı olacaktır ama... fren kollarıda şunlar...

v-fren
http://cycle.shimano-eu.com/media/images/cycling/products/bikecomponents/BL/BL-M770-large_v1_m56577569830614564.jpg

disk fren

http://cycle.shimano-eu.com/media/images/cycling/products/bikecomponents/BL/BL-M775-large_v1_m56577569830614574.jpg

benim tavsiyem size rapid fire olacaktır... Böylece herhangi bir arıza haline fren ve vites kolu ayrı ayrı olduğu için çıkartacağı masrafta azalmış olacaktır...

Ön fren seçimi ise FD M770 i seçmenizi öneririm.. resmi ise şu .. Bunun sebebi ise oldukça esnemez ve kararlı vites geçişlerine sahip olmasıdır...
http://cycle.shimano-eu.com/media/images/cycling/products/bikecomponents/FD/FD-M770-large_v1_m56577569830614598.jpg

V-fren ve Disk fren arasında tercih gene sizin ve kullanım şartlarınızdır... Ama günümüz teknoljisinde giderek hafifleşen ve performansları artan disk frenlerin arıza ve sorun çıkarma durumları v-frene yaptığınız kadar sıklıkta kontrol ve özenle yok kadardır diyebiliriz... Yani bisikleti uzun süre ters tutmayıp lastikler takılı değilken frene basmassanız hiç bir sorun yaşamassınız...
 
  • Beğen
Tepkiler: bicycle16
çağrı bey gerçektende karar vermemde çok yardımcı oldunuz şimdi almak istediğim komponenti bazı şeylerin farkında olarak karar vericem.. verdiğiniz bu değerli açıklamalar için çok teşekkürler ediyorum.. saygılar..
 
Çağrı yeterince anlatmış, ben de özet olarak önerilerim: aynakol: 22-32-44 kol boyu boyunuza göre; 1.65-170 iseniz 172.5, 1.65 ve altı iseniz 170mm, 1.80 ve üzeri iseniz 180 mm, 1.75 civarı iseniz 175 mm olabilir, tabii bacak boyunuza göre de değişir, kol boyu arttıkça yere çarpma riski artar. Vites olarak rapidfire, fren olarak Vfren (bu çok tartışıldı, benim yılların verdiği tecrübeme göre %90 insanın disk frene ihtiyacı olmadığı yönünde, yine her gün gördüğüm bir çok insan sorun yaşamasıdır disk frenlerle) , arka vites olarak shadow değil klasik pozitif yay vites, ön vites olarak top swing öneririm.
 
  • Beğen
Tepkiler: makaw
@Hakan Yazman

vakit ayırıp belirttiğim konularda beni aydınlattığınız için çok teşekkür ederim saygılar
 
@Hakan Yazman

ön attırıcıda top swing'in herhangi bir avantajı var mı? ben sadece kadro uyumluluğu sanıyordum bu top-swing down-swing olayını.
 
Geri