Scudo Sports

Shimano Tourney vites ayarı

brt99

Üye
Kayıt
29 Nisan 2012
Mesaj
34
Tepki
1
Şehir
Kilis
Arkadaşlar yeni bir bisiklet almış arkadaşım bir biniyim dedim 1. vitesi çok yumuşak bir de benimkine bindim çok sert geldi bunun ayarı filan mı var . zincir filan her şeyim yeni yağlandı Yardımlarınızı bekliyorum . İyi günler
 
Scudo
O bisikletin vites oranları farklıdır veya yokuş dişlisi vardır
 
zincir yağlandı da tekerleklerdeki ve ayna koldaki göbeklerin bilyaları temizlenip yağlandı mı? zamanla içindeki gres yağı tozla karışarak yapışkan bir hal almaya başlıyor. Bilya somunlarının diğer bisiklete göre daha sıkı olması da bisikletin akışını etkileyen ayrı bir sebep olabilir.
 
aynakol ve ruble dişli oranlarınız farklıdır.
 
Arkadaşlar, dişli farklı demeyin, arkadaş marka model herşey aynı demiş. Arkadaşım benim kullandığım bisikletteki sistemde tourney ve evet tourney ayarları kısa sürede bozulan lanet bir sistem, benim bisikletimde ilk aldığımda çok rahattı fakat zamanla ayarlar bozuldu, viteslerini ayarlattır ve özel'in dediği gibi temizliğe önem ver. Bu şekilde vites sistemin hem daha uzun ömürlü olur hem de kullanım açısından zamanla can sıkıcı bir hale dönüşmez.
 
eğer tourney se hemen kadrondan çıkar ve çöpe at her an sorun çıkarabilir jant telerini kırabilir kadronu çizebilir.Ve o aletten performans beklemelisin sadece idare eder.Bu benim görüşüm.

SAYGILAR...
 
Bu vites modeli ile ilgili genelde olumsuz yorumlar var.Ancak 4 yıl boyunca, gerekli ayarlamalar ile sorunsuz kullandığını yazan da var.Benim aklıma yattı.Ayarları konusunda çalışıp gelişmeleri bu başlık altına yazarım.

İlk olarak ayar vidalarının fotoğrafları:

http://i48.tinypic.com/25hjtwz.jpg

http://i48.tinypic.com/bv4sj.jpg



Bu vidalar anladığım kadarıyla; vitesin dişli gurubunda en üst ve en alt sınırını ayarlıyor.Yani zincirin jant ile en büyük dişli arasına kaçmasına yada kadro demiri ile en küçük dişli arasına kaçmasına engel olacak ayarı yapıyor.Şimdiye kadar okuduklarımdan bunu anladım.

Ancak bu iki uç sınır arasında da ayar yapmak gerekebiliyor, ki benim durumum bu.En küçük dişliden bir büyüğüne geçmekte sıkıntı yaşıyorum.Vitesi küçültmek istediğimde ilk "tık" da şıkırtıya başlayıp dişliye geçmiyor.Bir tık daha yaptığımda 2 vites birden küçülüyor.

Bu vidaların sol taraftakinde L (low), sağ taraftakinde H (high) yazıyor.


Benim problemimde yapmam gereken şu mudur:

En küçük dişlide yani kadro demiri tarafına yakın olanda sorun yaşadığım için L (low) yazan vidayı bir miktar gevşeticem.Ve çok az da H (high) yazan vida ile de oynayabilirim, yani tam tersi biraz sıkabilirim. Ne diyorsunuz doğru mu?
 
@volkert


Hayır doğru değil. :D

Bunun tam tersiymiş.

Kaldırıma toslayıp bisikletten uçunca vites ayarlarını gözden geçirmem gerekti. H (high) ile en küçük dişli tarafında ayar yapılıyor. L (low) ile en büyük dişli tarafında yapılıyor. Bisikleti ters çevirip korkmadan döndürün o vidaları, nasıl çalıştığını anlayacaksınız.Vida döndürürken tur saymanıza falan da gerek yok ayarı bozarım diye.Acayip basit.Herkes yapabilir.

Bu da videosu:
(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: Ahsen Okyay
Geri