Scudo Sports

Shimano-deore ruble sorunu, yardım!

Kayıt
21 Nisan 2011
Mesaj
54
Tepki
36
Şehir
Amstelveen
İsim
Serdar Y.
Başlangıç
1995—96
Bisiklet
Canyon
Bisiklet türü
Şehir - Tur
Herkese iyi bayramlar,

Dün sabah 5 gibi sessiz sakin ilerlerken sürekli duyduğum zincir çarpması sesinden bunaldım ve evde işe koyuldum. Heryeri dinledim ve sorunu buldum.

Sorun şu; zincirin ilk deliği rublenin dişine cuk diye oturuyor fakat bir sonraki delik tam oturmuyor ve sürtme sesi geliyor. Bu böyle sürekli devam ediyor. her 2 delikten biri oturuyor, diğeri zor oturuyor. Bu sadece son viteste geçerli(ön 3 arka 9).

Hızım bu viteste arttıkça, gelen ses çok kulak tırmalıyor. Video'da çektim. Linkten bakabilirsiniz. Elimden geldiğince göstermeye çalıştım.

Bu sorunu nasıl düzeltebilirim? (Cannondale SL3)

Herkese teşekkür ediyorum.

(link)
 
Scudo
Zincirde yada rubledeki dişlide bir bozukluk vardır. Eğer her dişlidede zincir tam oturmuyorsa sorun zincirde, eğer sadece bir dişlide oturmuyorsa sorun dişlidedir mantık olarak.
 
Gösterdiğin videodan çok şey anlaşılmıyor tahmini aklıma gelenleri yazayım bari :)

aktarıcının taşıyıcı makarası rubleye çok yakın ise arkadaki tansiyon civatasını sık taşıyıcı makarayı rubleden biraz uzaklaştır.(bana çok yakın gibi gözüktü eğer öyleyse taşıyıcı makarası ile rublenin dişleri arasında zincir sıkışma yapar ve rahatsız olduğun ses meydana gelir)

ikinci aklıma gelen zincirin 8 li sistem zinciri değildir umarım :)

üçüncü aklıma gelen vites ayarının tam olduğuna emin misin.

Bir şey daha aklıma geldi zincirini ölçtün mü uzamış olabilir....

Sonuç olarak bir video da arkadan çekersen ( bu sefer sesli çekersen belki çıkan sesten de birşeyler anlaşılır) çok sevinirim incelemek açısından :)
 
Hepinize çok teşekkür ediyorum ilginiz için.

Ferhat bey, zincir 8 li olduğunu zannetmiyorum. Sıfır bisiklet ve üzerinde gelen zincir. Aktarıcı ön 3 arka 9 a geldiğinde bayağ yakın oluyor. Diğer dişlilerde hiç bir sorun olmazken 9. dişlide sorun olması beni kıllandırıyor.

Bisikletin yağ bakım seti diğer evde olduğundan, yağı da sanırım bittiğinden bu sorun meydana geliyor olabilir mi ?
 
@serdar yıllar

Videodan gördüğüm yağ sorunu olması çok zor. eğer yağmur yada ıslakta bırakıp kurulamadan pas tutacak hale getirmediysen sorun olmaz.Yaklaşık kaç km oldu sıfır bisiklet yazmışsın 2-3 bin km yi geçtiysen uzama yapmış olabilir.yukarıda söylediğim gibi zincirin göbek milleri paslanacak kadar yağsız kaldıysa zincir milinden tam dönmediğinden rubleye geçmiyor olabilir.Aktarıcının gerginlik ayar civatasını biraz sıkarak tekrar deneyebilirmisin.yada bakarmısın söylediğin viteslerdeyken aktarıcının taşıyıcı makarası ile ruble arasında zincir sıkışma yapıyor mu yani o kadar yakın mı duruyorlar birbirlerine.Yine son olarak arkadan bir video çekmen mümkün mü aktarıcının duruşunu zincirin dönüşünü gösterir şekilde.
 
kaliteli bir kameram olmadığından bu saatte çekim yapamıyorum :/ Anlaşılmıyor pek.

Vites ayarlarını mükemmel duruma getirdiğimde bu sorun oluyor. birazcık vites kolundaki ayar aparatından gevşetip sertleştirdiğim zaman 8. rubleye hiç bir şekilde geçmiyor ama 9. dişli sorunu ortadan kalkıyor. Bu arada birşey daha dikkatimi çekti. 2-3 tur pedalı çevirdiğimde, arka tekerlek hızla dönerken, ruble dansöz gibi kıvırtıyor. (Lunapark'ta ki balerin gibi). Hiç de kaza yapmadım. Bisiklet 800 km de. En kötü yarın bir bisikletçiye gideceğim :/
 
@serdar yıllar

Vites ayarı sadece tel gerginliği ile olmaz tahdit civatalarından da bakmanız lazım (L-H vidaları) yazdıklarınızdan anladığım sanki en altta inmesi gereken yerde değil aktarıcınız.Yani alt noktada sınırı belirleyen civatayı biraz gevşeteceksiniz.tel hiç takılı değilken(yade vites teli en serbest noktasında) aktarıcınızın taşıyıcı makarası rublenin en ufak dişlisiyle aynı hizada olması gerekiyor.

Ruble olayıda gevşemiş olabilir kontrol etmeniz lazım.
 
  • Beğen
Tepkiler: muhammet keleş
@muhammet keleş

Estağfurullah elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışıyorum .Bu şekilde uzaktan tahmini yapmaya çalışmak çok zor :) sorunu yaşayan arkadaşında güzel tarif etmesi gerekiyor.Kısaca teşhis tedaviden daha önemli.Yardımcı olsun diye iki fotoğraf koyuyorum shimanonun teknik kitabından alıntıdır.Arka vites ayarı ve yukarıda yazdığım tansiyon (gerginlik ) ayarı ile ilgili.

http://img811.imageshack.us/img811/8671/61981849.png


http://img838.imageshack.us/img838/5384/70079658.png
 
  • Beğen
Tepkiler: serdar yıllar
Ferhat bey çok çok teşekkür ediyorum size, böyle açıklamalara ihtiyacım vardı gerçekten. Ne kadar bu işin üstadı olmasak da, teşhis edemesemde elimden geldiğince sorunumu sizlerle paylaşmak istedim. Yardımınız için gerçekten teşekkür ediyorum. L-H vidalarından haberim yoktu inanın. Bisiklet için pek ar-ge vaktim olmuyor. Elimden geldiğince uğraşmak istiyorum fakat zaman problemi işte, tekrar teşekkür ediyorum herkese. Bol pedallar.
 
Geri