Abdullah.R
Forum Demirbaşı
- Kayıt
- 8 Temmuz 2013
- Mesaj
- 565
- Tepki
- 958
- Yaş
- 62
- Şehir
- Büyükçekmece & Anamur
- İsim
- Abdullah Ramazanoğlu
- Başlangıç
- 1973—74
- Bisiklet
- Diğer
- Bisiklet türü
- Şehir - Tur
Arkadaşlar bir soru kafama takıldı.
Malum, arka tekere önden daha fazla yük biniyor (% kaç daha fazla?). Önce arka lastik kabaklaşıyor. Lastiklerin azami yük limitleri de enlerine göre değişiyor. Mesela Schwalbe Marathon için lastik başına izin verilen basınç aralığı ve max yük limiti:
700x23c : 85-130 psi / 70 kg
700x25c : 85-115 psi / 75 kg
700x28c : 80-110 psi / 85 kg
700x32c : 65-95 psi / 90 kg
700x35c : 55-85 psi / 95 kg
700x38c : 50-85 psi / 100 kg
Bu bilgiler ışığında, öne ince, arkaya kalın lastik takmak daha mantıklı değil mi? Yükün ön/arka hangi oranlarda bölüşüldüğünü henüz bilmediğim için rakam veremiyorum ama kabaca göz kararı bir rakam vermek gerekirse, tam yüklü tur bisikletinde öne 700x25c, arkaya 700x35c (işe giderken öne 700x23c, arkaya 700x28c) olabilir mesela.
Tabi bunun dezavantajları da var. Mesela iç ve dış lastikler yer değişimli kullanılamayacak. Ön ve arka için ayrı yedek iç lastik taşımak gerekecek.
Ne dersiniz? Ayrıca ön/arka yük dağılımını ölçmek hakkında ne tavsiye edersiniz?
Malum, arka tekere önden daha fazla yük biniyor (% kaç daha fazla?). Önce arka lastik kabaklaşıyor. Lastiklerin azami yük limitleri de enlerine göre değişiyor. Mesela Schwalbe Marathon için lastik başına izin verilen basınç aralığı ve max yük limiti:
700x23c : 85-130 psi / 70 kg
700x25c : 85-115 psi / 75 kg
700x28c : 80-110 psi / 85 kg
700x32c : 65-95 psi / 90 kg
700x35c : 55-85 psi / 95 kg
700x38c : 50-85 psi / 100 kg
Bu bilgiler ışığında, öne ince, arkaya kalın lastik takmak daha mantıklı değil mi? Yükün ön/arka hangi oranlarda bölüşüldüğünü henüz bilmediğim için rakam veremiyorum ama kabaca göz kararı bir rakam vermek gerekirse, tam yüklü tur bisikletinde öne 700x25c, arkaya 700x35c (işe giderken öne 700x23c, arkaya 700x28c) olabilir mesela.
Tabi bunun dezavantajları da var. Mesela iç ve dış lastikler yer değişimli kullanılamayacak. Ön ve arka için ayrı yedek iç lastik taşımak gerekecek.
Ne dersiniz? Ayrıca ön/arka yük dağılımını ölçmek hakkında ne tavsiye edersiniz?