Scudo Sports

Şehir içi kullanım vites grup seti önerisi

enqinHLC

Forum Bağımlısı
Kayıt
13 Temmuz 2015
Mesaj
798
Tepki
854
Yaş
33
Şehir
İzmir / İstanbul
İsim
Engin
Bisiklet
Beldesan
Merhaba arkadaşlar, çocukluk bisikletimin kadrosunu revize etmek istediğimle ilgili konu açmıştım. Bu kadro üzerinde şehir içi kullanımda aktif olacak vites setini seçme konusunda sizden bilgi edinmek istiyorum. Acera veya alivio set kullanma fikrim var fakat doğrumudur uyumlumudur bilgim yok. Bu konuda beni bilgilendirebilirseniz sevinirim. Bisikletin kadrosundaki eski vites takımı 3x7 şeklindeydi. yeni setimde illa 3x7 mi olmak zorundadır? Birde kadroda hidrolik disk için uyum yok fakat uyumlu yapabilme şansımız var mıdır?
Aşağıdaki ilanda alivio set var iş görür mü? Engin bilgilerinizle bilgilendirirseniz sevinirim. Saygılar, iyi akşamlar.


(link)
 
Scudo
Komple set alacaksan 3*7 ye gerek olmaz.yanılıyorsam düzeltsinler.sonuçta yeni kaset aktarıcı vites kolu alacaksın
 
  • Beğen
Tepkiler: enqinHLC
Göbeklerin değişmesi lazım sanırım bunun için de yeniden örüm yapılmalı fakat değişirseniz göbeği disk frene de uygun olabilir
 
  • Beğen
Tepkiler: enqinHLC
Set olacak jant dahil herşeyi yeni almak istiyorum o yüzden ruble ve disk için uyumlu jant alarak çözüme ulaşılabilmesi mümkünse en ideal parçalar hakkında bilgi verebilirseniz sevinirim.
 
Eğer alivio set alıcaksanız alivio göbekli jant alırsınız sorun olmaz :D tabi göbeğin kaç kaset uyumlu olduğuna ve disk uyumlu olduğunu kontrol etmelisiniz
 
  • Beğen
Tepkiler: enqinHLC
Jant örme işini bisikletçime yaptırmam gerekecektir fakat hazır alivio göbekli jant satılan yer var mı? İnternette yaptığım araştırmalarda direk jant olarak alivio, deore gibi setli satılan jantlara rastlamadım. Alınıp örme işlemi yapılması gerekiyor ki bu aşamada da jant çemberi ve teller işin içine giriyor. Bu konuda da öneri yapabilecek var mı? Parça bilgisi olmadan teknik bilgiye güvenip revize yapmaya istek duymakta ayrı bir haz ama böyle başkalarına yük olduğu hissetmekte kötüymüş. Yardımlarınızdan ötürü teşekkür ederim.
 
Rotoru göbeğe monte ettiniz, göbeği değiştirerek. Peki kaliperi kadroya nasıl takacaksınız?
 
@Serden Us Hidrolik disk olmayan kadrolarda sonradan kadroya hidrolik disk takıldığını görmüştüm fakat her kadroda aynı olay oluyor mu bilgim yok. Hidrolik disk olması %100 istenen bir olay değil olabiliyorsa olması istenen birşey şuanda benim için öncelik bisikletin parça uyumu
 
V-fren uyumlu olmayan kadroya kelepçe benzeri parça ile pivot takıldığını hatırlıyorum (sağlamlığına pek güvenmemek lazım tarzında yorumlar almıştı sanki) ama disk fren için hatırlayamadım. Bildiğiniz parça, ürün, fotoğraf vs. varsa link atabilir misiniz?

Edit: Buldum galiba:
bt079_1.jpg
 
Önemli bir konuyu atlıyorsunuz arkadaşlar.Sözü edilen bisiklet arkadaşın çocukluk döneminde kullandığı bir bisiklet,yani büyük olasılıkla kadro boyu arkadaşa uygun degil.

Arkadaşımıza tavsiyem,düz maşalı,V frenli rijit biir hibrit.

O bisiklete yapacagınız masraflar ve bisikletci masrafı neredeyse yeni bir bisiklet parasını geçer.
 
@Serden Us
Benim gördüğüm kadroya kaynak yapılmasıydı bu bağlantı aparatı olarak iş görüyor sanırım.

@Barış TURAN

Bisikletin kadrosu şuanda aktif kullandığım bisikletle aynı kadro boyutu yeterli düzeyde. Benim amacımda günlük kullanım değil günlük kullanım için ayrı bisikletim var sadece bisikleti yenilemek istiyorum benim için manevi değeri olan bir bisiklet
 
  • Beğen
Tepkiler: Barış TURAN
Geri