Scudo Sports

Şehir bisikletinde ön amortisörun olması avantaj mı dezavantaj mı?

pelinaksoy

Aktif Üye
Kayıt
20 Temmuz 2011
Mesaj
100
Tepki
84
Şehir
Ankara
Bisiklet
Trek
merhabalar;

bazı şehir tur bisikletlerinde maşa amortisörsüz ancak bazılarında kısa amortisör var. ancak bunun hangisi daha iyi daha kullanışlı diye sormak istedim bu sebepten seçim yapmakta zorlanıyorum.
kafamdaki model cannondale quick5 i istiyorum ama diğer yandan corratechin amortisörlü modelleri mevcut.

kafam karıştı anlayacağınız.
 
Scudo
Şimdi bu şehir bisikletleri genelde düz asfalt kullanımı olarak düşünülüyor. Ancak "bence", ülkemiz yolları pek de düzgün asfalt olmadığı için, amortisör konfor açısından gerekli bir parça.

Ayrıca en dandik amortisörler bile bazı durumlarda takla atmayı önleyebiliyor, tecrübeyle sabittir.
 
Sedona 311 kullanıcısıyım, kilitlemeli ön amortisör var. Gayet kullanışlı buluyorum.
 
Kesinlikle gerekli bir parça ülkemiz şartlarında. Baktınız yol güzel, kilitle gitsin ben öyle yapıyorum
 
Uzun turlarda bence gereksiz, zaten araçların gittiği yollardan gidiliyor genellikle, tabi şehir içinde ve stabilize yollarda gerekli olabilir, kişiden kişiye değişir bu istek. Eğer selede patates çuvalı gibi oturulmazsa vücut ufak yöntemlerle süspansiyon görevi görebilir :). Hafifliğe çok önem vermiyorsanız, ben keyfimden konforumdan taviz vermem diyorsanız ön süspansiyonlu düşünün derim.
 
  • Beğen
Tepkiler: uğur kocaağa
@MuhammedErkan

Taş çatır çatır çatlasın 2 kg ağırlık farkı yapsın. 1 haftalık düzenli beslenmeyle kendiniz 2 kilo verirsiniz ortada ağırlık farkı kalmaz diye düşünüyorum ben. Kaldı ki tur bisikletinde arkanıza yükleyeceğiniz heybeninde nerden baksanız 20-25 kg olduğunu düşünürsek amortisörden dolayı doğacak 1-2 kg'lık ağırlık farkı bence çokta önemli değil. Ağırlığı bu kadar dert etmek yerine düşünmeden pedallamak en güzeli bence.
 
@Tamer KAMIŞLI

Tamer bisikletten azaltılan 2 kg ile vucuttan azaltılan 2 kg arasında oldukça büyük fark vardır.11 kg bisiklet ile 9 kg bisiklete binmiş biri olarak tecrübeyle sabittir.Özellikle rampalarda ve ilk hızlanmada kendini oldukça fazla hissettiren bir farktır.Bunu sakın 2 kg zayıflarım aynı şey olarak değerlendirme.
Asıl konuyada gelecek olursak eğer sadece asfaltta binecekseniz bence de lüzumsuz bir ağırlıktı.konfor meselesine de gelince çoğu tur bisikletinin üzerindeki amortisörler çok alt seviye yaylı amortisörlerdir üst seviye havalılar gibi konforlu filan değillerdir.Sonuçta bu tip şeyler kişisel tercihlerdir ben taş gibi sert sele seviyorum mesela ama çoğu insan buna oturulurmu diyor :)
 
@Tamer KAMIŞLI

2Kg önemsiz mi? Ferhat Köse'nin dediğine kesinlikle katılıyorum.

Bu düşünceniz çelik bisiklet ile alüminyum arasındaki farkı, alüminyum ile carbon arasındaki farkı da hiçe sayıyor sanırım.
 
bende amortisör var yokuş çıkarken mutlaka kilitliyorum düz yolda da tabi.. ancak yarın öbürgün karadeniz yaptığımda ihtiyaç duyarım sanırım..
 
2 kg önemsiz mi? Tabiki değil. Eğer ki yol bisikleti kullanıyorsam, zamana karşı yarışıyorsam, amacım hız ise tabiki 2 kg önemlidir. Yarışlara katılacaksam önemlidir fakat ben tur yapmayı düşünüyorum ve dediğim gibi arkama yükleyeceğim heybeyi düşününce ve bisikletin üzerinde günlük ortalama olarak 8 saat geçireceğimi düşününce konfor daha önemli bence. Bu tarz konularda ağırlıktan ziyade, yüreğin ve isteğin daha önemli olduğunu düşünüyorum şahsen. Yoksa Çelik-Alüminyum ve Carbon arasındaki farkları net şekilde görebiliyorum.

Ayrıca Ahmet Salih Özenir'in aşağıdaki konusunu okumanızı tavsiye ediyorum. Şartlara aldırmadan pedallamanın nasıl birşey olduğunu çok güzel anlatıyor.

https://www.bisikletforum.com/showthread.php?t=62753

Ayrıca Ferhat abi yorumun için çok teşekkürler, tabi ki fark vardır yok demiyorum zaten :) Yorumlarına, fikirlerine her zaman değer verdiğimi biliyorsun. Demek istediğim sadece 20-25 kg'lık heybe yüklüceğim bisiklette 2 kiloyu önemsemek istemiyorum :)
 
@Tamer KAMIŞLI

teşekkür ederim Tamer sen beni anladın ben biliyorum :) önemsememekte haklısın ama ileride senin bisiklete de sabit maşa takacaz merak etme aradaki farkı sen de anlayacaksın :)
 
İlerde sökeceğiniz bir parçayı almayın boş yere :) Sabit maşa aramayın sonra. Bazı modellerin maşaları çelik. Siz, alüminyum olanlardan almaya gayret edin.
 
@ferhat köse

Anlıyorum tabiki Ferhat abi, bakalım belki bi gün geçebilirim sabit maşaya :) Neyse konuyu çok saptırmayalım, arkadaşta aradığı cevabı bi an önce bulsun :) Tekrar teşekkürler abi, görüşmek üzere..
 
Zevkler ve renkler tartışılmıyor illa ki:)
Ama bisikletin hafif olması hiçbir şekilde etki etmese bile psikolojik olarak insanı rahatlatıyor. Gezi için aldığımız yükleri de gezi sevdası hafifletiyor:)
 
  • Beğen
Tepkiler: Tamer KAMIŞLI
@MuhammedErkan

Bu cevap konuya son noktayı gayet güzel bi şekilde koydu sanırım :) Teşekkürler :)
 
  • Beğen
Tepkiler: MuhammedErkan
düz maşanın avantajı amortisörlüye göre daha seri olmasıdır,ancak kimine göre konforlu olsun ben yarışa katılmayacağım durumu söz konusudur....bende düz maşa var...bisikletçiye gittim ve ikisini de denedim,hoşuma gideni aldım..bence siz de böyle yapın,çünkü bir noktadan sonra kişisel zevkler belirliyor,benim hoşuma giden sizi bisikletten soğutabilir...
 
Ferhat abiye aynen katılıyorum tur bisikletinde amortisör gereksiz zaten üzerinde gelecek amortisör sıradan bir amortisör stablize yol yok bozuk yol falan demeyin hiç bir işe yaramaz amortisör ün işe yaraması için min. 1000 tl nin üzerinde bir amortisör olması gerekir ki (fox kullanmış birisi olarak söylüyorum) oda yarışlara vs (mtb den bahsediyorum) katılmayacaksanız hiç gerek yok 2 kg da çok büyük bir ağırlıktır uzun mesefe gittiğinizde 10 gr ın 20 gr ın bile ne kadar fark ettiğini görürsünüz sonuç olarak tur bisikletinde amortisöre ihtiyaç yoktur(tur için kullanılacaksa eğer) gereksiz bir ağırlıktır amortisörlü bisikletin amortisörünü de bir tek kaldırımdan inerken fark edersiniz bozuk yolda taşlık yolda stablize yolda kısacası yolda abartı çukur kasis vs olmadığı sürece amortisör hiç bi işe yaramayacaktır.
 
Kısa çalışma mesafeli ve çok fazla kalitesiz olmamak koşuluyla bu tip bisikletlerde bende ön amortisör olmasını öneririm.
 
Geri