Scudo Sports

Sedona 761 sonrası Sedona 410 mu almalıyım?

fulham

Forum Demirbaşı
Kayıt
3 Şubat 2006
Mesaj
495
Tepki
44
Şehir
adana
İsim
Mustafa
merhaba arkadaşlar. 2008 yıllarında sedona 761 almıştım turkuaz renk :) dağ bisikleti.
erdoğanlar bisikletten bazı modifiyeler yaptırırak almıştım. arka vitesi shimano xt vs yaptırmak gibi. o senelerde 1000 tl üstü para vermiştim.
ama dağ bisikleti özelliklerinin hiç işime yaramadığını gördüm. genelde asfalt beton , %25 gibi de toprak yollarda kullandım
afyon a tayin oldum. burada bisiklet sürmek için uygun olarak görüyorum eviminin muhiti.
bu sefer şehir bisikleti almak niyetindeyim
sedona 410 modeli sanırım fiyat performans oranı en iyilerden birisiydi 2015 senesi için.
şimdi 2016 yaz a yakınız.
halen sedona 410 mu dersiniz? yoksa daha iyisi var mı önerebileceğiniz.

bir de 180 cm boyundayım. kadro boyu hangisi uyar. ben aldığımda zaman 16 ,18 vardı.
şimdi 42 filan yazıyor.
ve son olarak şehir birisikleti ve dağ bisikleti farklılıkları nelerdir kısaca belirtebilir misiniz?
 
Scudo
Benzer soruyu 345 için sormuştum ama net bir cevap alamadım. Ben 1,78 im. Bacak boyum 75cm. Fikrim değişmezse 52 kadro alacağım. Siz amortisörsüz bir model seçmişsiniz, o yüzden bir üst boy daha uygun olabilir, 54 gibi. 54 mü 52 mi denemeniz gerekir.
Eğer rampası bol, arnavut kaldırımı bir semtte oturmasam, kesinlikle 410 düşünürdüm. Hala da aklım kayıyor gerçi.
Çalıştığım yerde herkesin bisikleti var neredeyse, bol bol deneme şansım oluyor. Acemi gözüyle yorumum dağ-şehir farkı şu, dağ bisikletinin vites dişlilerinin genişliği dik rampalara göre tasarlanmış, darbelere dayanıklı fakat ağır bisikletler. Uzun yolda keyif vermez. Şehir bisikleti ise yol bisikletiyle dağ bisikleti arasında bir şey. Hızlı ve hafif ama yol bisikletinin yerini tutmaz. Darbeye dayanır ve bozuk yolda kullanılabilir, yol bisikletine göre avantajlıdır ama dağ bisikleti kadar değil.
 
410'dan iyisi 420 var kadro aynı sadece donanım daha iyi paranız varsa alabilirsiniz.
 
@fulham @kutsaruzgar

Almak istediginiz bisiklet türleri sehir bisikletleri olarak ölcüyü söyle hesaplamaniz gerekiyor.

Misal olarak @kutsaruzgar arkadasimizin bacak ölcüsünü aliyorum.
Bacak boyunuz 75cm x 0,66 = 49,5cm Kadro boyunuzun ölcüsü cm olarak ortaya cikiyor ve en dogru ölcüm de bacak boyu ile yapilir.

Eger iki ölcü arasinda kalirsaniz spor kullanim icin noktadan sonraki sayilari indirmeniz gerekiyor yada rahatlik icin kullanmak istiyorsaniz noktadan sonrayi yükselmeniz gerekiyor.

Yani 49,5cm = 49cm spor kullanis icin yada 50cm rahatlik icin secmelisiniz. bu boylardan kücükleri kücük olur büyügüde mesela 52cm gibi boy büyük olur.

Saygilarimla
 
345 düşünüyürum, fiyatı daha da yüksek. Önümüzdeki seneye kadar tek hobim olacağı için 2000 tl ye kadar gözden çıkarttım. Amortisör gerektirecek yollara girilmeyecekse disk firene gerek yok diye düşünüyorum. Yani ya 410, yada disk firenli amortisörlü bir model.
Açıkçası çok da bilinçli bir tercih yapmıyorum.

Murat bey amortisörlü için benim 48 mi 52 mi tercih etmem gerekir sizce?
 
  • Beğen
Tepkiler: sercanbaltalı
@kutsaruzgar
Kadro boyunun amortisörle ilgisi yok. Sizin bacak boyunuza göre kadro boyunu yukarida hesaplamistim. 50cm cikiyor. Yalniz simdi linkine baktimda 17/19/21 yaziyor beden olarak.
 
52 kadroyu 19 diye biliyorum. Ortalayıp yere bastığımda hiç boşluk kalmıyor.
 
@kutsaruzgar
Bir sey fark ettim, siz 178 boy ile 75cm bacak boyunuz olduguna eminmisiniz? 178 boyda normalde 79-80cm cikmasi gerekiyor.
 
Tekrar ölçtüm, 77-77,5 haklısınız. Ama kısa bacaklıyım zaten.

?
 
  • Beğen
Tepkiler: sercanbaltalı
Yarın alacağım, ama hala 410 mu, 345 mi kararsızım. Amortisör ve disk firen lazımmı değilmi??? Hem daha fazla ödeyip hemde gereksiz ağırlık taşımak canımı sıkar. En son 20 küsür yıl önce bisikletim oldu. Yani konuya uzağım. Lütfen fikir verin.
 
  • Beğen
Tepkiler: sercanbaltalı
@kutsaruzgar. Ben 410 u dün alip kurulumunu yaptim.sarisi olmadigi icin mavisini tercih etmek zorunda kaldim ama bisiklet geldikten sonra iyiki de sarisi kalmamış dedim:) o kadar hosuma gittiki odaya koydum ve gelip gidip bisikleti izliyorum:) bana göre ilk asamada görüntü olarak gayet güzel.bende senin gibi kararsizdim daha önceki bisikleti disk fren ve amortisörlü biri olarak ama agirliklardan birazda olsa kurtulmak icin 410 u tercih ettim.sehir icinde bunlarin o kadarda gerekli olmadigi kanaatindeyim(farkli düşünenler tabiki vardir.) sürüş perfomansi olarak bisey diyemem simdilik çünkü cok test edemedim.bu konuda benden daha saglikli bilgi verecek kisiler var forumda, ama o kadar kullanicisi var ve herkesin gayet memnun oldugunu düşündüğümüzde güzel bir tercih olacaktir.
 
  • Beğen
Tepkiler: kutsaruzgar
@kutsaruzgar ben de sizin gibi disk fren ve amortisör konusunda kararsız kalmıştım sonra 410 aldım. sebebide şuydu bir sistem istenileni verdiği takdirde ne kadar basitse o kadar iyidir. amortisör maşa rahatlık sağlar doğru fakat bakımı yapılmalı, ağırlığını taşımalısınız, ve maliyeti arttırıyor. şehir için hiç gerek duymadım ve çok çukurlara düşmeme rağmen. çukurlarda ağrıyan tek yerim kaba etim oluyor o da seleden. gelelim hidrolik frenlere. bunlarda ekstra bakım, ekstra maliyet, ekstra ağırlık gibi dezavantajları var. v fren basit ve etkili şahsen ben 87 kg ım ve basınca arka tekeri kilitleyebilecek kadar sert tutuyor. ha fazla güç uyguluyorsunuz ama bugüne kadar ne o güçten elim su topladı nede parmaklarım ağrıdı. son olarak da sistemin basitliğinin faydasını nerde gördüm derseniz bir gün acemilikle telefonu tuşlarken önümdeki arkadaş aniden durunca bende tek elle freni sıktım ve durup düştüm. bisikletim arabaya çarptı fren ayarı bozuldu çıkardım tornavida ile ayarlayıp yoluma devam ettim. peki hidrolik fren olup diskte biraz yamulma olsaydı bisikleti elime alıp doğru tamirciye :)

bu arada 410 alırsınız almazsınız ona bişey demiyorum ama maşa ve fren konusunda bunları belirtmek isterim. 410 alırsanızda 2015 modelini alın kesinlikle 2016 modeli hem daha dandik lastikle geliyor hemde daha pahalı
 
  • Beğen
Tepkiler: kutsaruzgar
Parke döşeli arnavut kaldırımı olan inişli çıkışlı semtte oturmasam tereddüt etmezdim.
 
  • Beğen
Tepkiler: sercanbaltalı
@kutsaruzgar sabit maşalı bir bisikleti kullanın birde amortisör maşalı bir bisikleti kullanın ona göre seçiminizi yaparsınz:)
 
Parke taş döşenmiş ve arnavut kaldırımı yolları olan inişli çıkışlı bir semtte oturmasam kararsız kalmazdım. Sahilimiz var, sahil yolu da çakır çukur. 410-345 fiyat farkı ikinci planda. Ama gereksiz ağırlığa fazladan ödemekte kötü olurdu. Son bir şey sorayım, bu 410 yarış bisikletlerindeki gibi dik rampalarda bezdiren vites çarklarına sahip değil değil değilmi?
 
  • Beğen
Tepkiler: sercanbaltalı
bezdiren derken ağır olup gidememesini mi kastediyorsunuz?
 
Gökberk çalıştığım yerde her çeşidi var arkadaşlarda ama sadece garajda turluyorum, o da fikir edinmeye için yetmiyor. Ver bir saat diyemiyorum. 3 KG Kadar fark ve amortisör avantajı nekadar öyle anlaılır gibi geliyor. Bezdiren derken, yarış bisikleti denemiştim, dağ bisikletiyle çıktığım rampayı çıkamayıp elimde götürmüştüm. Ağırlık derken bisikletin değil tasarım nedeniyle yokuştaki pedal ağırlığından bahsediyorum.

Bu arada adım Hüseyin , ismimle hitap edebilirsiniz arkadaşlar.
 
  • Beğen
Tepkiler: sercanbaltalı
@kutsaruzgar tamam bende vitesin ağır gelmesini kastetmiştim zaten :D şöyle söyleyeyim %15 lik eğimi 4-5 km hızla çıkabiliyorsunuz. düz yolda da 50km yi verebilen dişli oranı mevcut
 
Geri