Scudo Sports

Scott Sub 40 - Merida. Crossway 40v

Serhan E.

Üye
Kayıt
10 Ağustos 2014
Mesaj
93
Tepki
63
Şehir
Tekirdağ-Balıkesir
Bisiklet
Giant
Merhaba herkese
Yaklaşık 5 aydan beri bisiklet arayışı içerisindeyim. Karar vermek çok zor. Birini beğeniyorum başka bir bisiklet çıkıyor fikrimi değiştiriyorum ama son çıkmaza geldim artık. Bisikletimi aksesuarlar ile birlikte alacağım. Bu iki bisiklet arasında bir tek Scott markasının ağırlık açısından avantajını görebildim diğer donanımlar hakkında farklılık pek göremedim. İkisi neredeyse aynı fiyat. Bisikleti kullanma amaçlarım arasında uzun yol daha çok yer tutuyor. Buna göre yorumlarsanız sevinirim.

Scott Sub 40

Kadro : SCOTT SUB 6061 Alloy, Double Butted, 700c
Maşa : Scott SUB 700C, V-brake only
Arka Vites : Shimano RD-M360 Acera, 24 Speed
Ön Vites : Shimano FD-M191 34.9mm clamp
Vites Kolları : Shimano ST-EF 51A EZ-fire plus
Fren Kolları : Shimano ST-EF 51A
Fren : Scott Comp V-brake
Zincir : KMC Z-7
Ayna Kol : Shimano FC-M171, 48x38x28 w/ chainguard
Jantlar : Ryde DP 2000 700C, 32H, CNC
Lastikler : Schwalbe Citizen 700 x 37C
Furş : Ritchey OE Logic Zero, semi integrated
Sele Borusu : Alloy 31.6mm
Sele : SUB SC-30
Ağırlık : 12,61kg / 27,68lbs
Pedal : VP 856
Gidon : SUB 610mm, 15° bend
Gidon Boğazı : JD-ST58 A (31,8mm)
Jant Telleri : stainless black, 14G/2mm
Ön göbek : Formula CO21
Arka göbek : Shimano FH-RM 30
BB-Set : Shimano BB-UN 26 / 68-122mm
Arka Dişli : Shimano CS-HG31 11-32T




Merida Crossway 40v

RENKLER
2.MET BEYAZ (MAVİ)
ÖLÇÜLER 52cm
VİTES SAYISI 27
KADRO Crossway Hız-V
MASA SR Suntour NEX ML 63
ARKA VİTES Shimano Altus 9
ÖN VİTES Shimano M370
VİTES KOLU Shimano Altus Rapidfire
FREN KOLU Dahili
FREN V-Fren Lineer
AYNAKOL SR Suntour XCM 48-36-26 CG
ORTA YATAK Kartuş Rulman
ZİNCİR KMC z99 9s
HAZNE ÖN Alaşım Disk QR
JANT MeridaV
KASET SunRace CS-M9 11-32
LASTİKLER 40C Çapraz
Gidon BOĞAZ Ayarlanabilir A-Head
FURÇ TAKIMI Conoideum'u Çelik
SELE BORUSU Süspansiyon 27.2 mm
SELE Çapraz
PEDAL Lite Alaşım
AĞIRLIK 13.60 kg
 
Scudo
Scott der geçerim...Sub serisi (speed utility bike ) fitness bisiklet tabir ettiğimiz hem tur hem yarış arasında yormayan akan giden bir alettir...Meridanın kadrosu ile scott'ın kadrosunu yan yana koyduğunda zaten fark direk gözünüze çarpar...Scott alın rahatınıza bakın ;)
 
Scott derim bende.
 
Scott'ın ağırlık avantajının yanında kadrosu daha iyi. Çift dipçiklenmiş kadrolarda Hydroforming uygulaması nadir oluyor. Scott'ta bu var. Benim katır oluyor kendileri. Bu zamana kadar beni hiç üzmediğini söyleyebilirim.

Bu iki bisikletten Scott amortisörsüz, Merida amortisörlü yalnız. Kararınızı verirken bunu gözetin. Birbirine yakın şehir-tur bisikletleri olsa da Crossway araziye, SUB ise uzun yola daha yatkın.

Ha, aklıma gelmişken, Scott'ın boyası zor leke tutuyor;)
 
@MehmetAliB.

Çok teşekkür ederim detaylar için. 2015 modeli çıkarsa beklememe değer mi acaba?

Birde alırsam eğer bu lastikleri Marathon Plus modeline mi çevireyim bu lastikler yeter mi?
 
@Serhan E.
Rica ederim. Bence 2015 modelleri beklemenize hiç gerek yok. Çünkü Scott yıllardır SUB kadrosunu değiştirmedi. Hoş, değiştirmesini gerektirecek durum da yok. Hem önceki yılların modelleri biraz indirimle satılıyor.

Bisikleti yeni alan kullanıcılarda genelde orasını burasını değiştirme eğilimi olur. Hiç denemeyin derim. Lastikleri gayet iyi. Benimkinde Continental Sport Contackt var. Bu zamana değin sadece bir kez patladı. Kendi rekoruma doğru gidiyor bakalım. İlla Schwalbe Marathon şart değil. Eskidikçe yenilersiniz.

Ben SUB'un bir tek selesini beğenemedim. Zira bana küçük geliyordu. E oda kişiden kişiye değişir tabi. Selesi sizede küçük gelirse şu konuya bakın:
https://www.bisikletforum.com/f378/nasil-yapilir-dogru-seleyi-secmek-142587/#post1758175
 
@MehmetAliB.

Donanım açısından yükselme olabilir mi seneki modellerde?
 
Scott'cular toplanmış.
Bende eski bir Sub 40 kullanıcısı olarak Scott'u tavsiye ederim. yarış bisikletinin cazibesi ve bilinmeyenin merak duygusu ağır basınca bütçe yaratmak adına satmak zorunda kaldım, ama keşke satmasaydım da evin bir köşesinde dursa dediğim bir bisikletti.

10 aylık 4500km'lik süreç içerisinde olumsuz olarak;
Sele konusunda Mehmet Bey'e katılmak ile beraber. Pedal ve Fren papuçlarının bisiklete yakışmayacak seviyede olduğunu söyleyebilirim. devede kulak şey bunlarda.

Lastik konusunda ise Schwalbe Citizen ile 4500 km boyunca 3 patlak verdim. bunlardan biri tahmini 25km/h ile bisiklet yolundaki irice sivrimsi bir yarıkta 2 lastiği de hunharca patlatmamdı ki sanmıyorum başka bir lastikte o olaydan sağlam kurtursun. diğeri ise 3mm-4mm civarı bir cam sonucu oldu.

2015 modeli beklemenize değecek hiç bir şey yok. hatta acele edip 2015 modeline kalmayın. arka vites bir alt model olarak kullanılmış, renk deseniz o da olmamış.
(link)


Bu kadar söze eski emaktarın resmini koymamak olmaz. :)
(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: MehmetAliB.
@Cihan Şar

Lastiklerin ebatını en ince kaça kadar indirebilirim? Kalın gözüktü bana lastikler.
 
@Serhan E.

Alt sınır olarak 28c, üst sınır olarak ise 42c'ye kadar lastik kullanabilirsiniz.
 
Bisikletler konusunda derin bilgilerim yok. Yaklaşık iki ay önce bir arkadaşımın tavsiyesi ile Merida Speeder T1 aldım ve yıllardır bisiklet kullanmamış olmama rağmen bu süre içinde yaklaşık 1.200 km yol yaptım. Günlük olarak 20-40km arası turlar yapıyorum.
Başka bir arkadaşım da yine benim memnuniyetim üzerine bir kaç gün önce T2 modelini aldı.

Burada Sub 40 karşısına neden amortisörlü bir Merida koydunuz bilmiyorum ama T2 düşünseniz 10.5 kg ağırlığı ile en azından o disiplinde oldukça önde olacak.

Dediğim gibi iki bisikleti kıyaslayacak tecrübem yok. Ancak kendi bisikletim hakkında oldukça hafif, atik, yormayan, ağrıtmayan ve keyifli bir sürüşü olduğunu söyleyebilirim.



Bana göre kadro geometrisi de Sub 40'a göre çok daha güzel.

http://media.startcycles.co.uk/media/catalog/product/cache/1/image/800x600/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/m/e/merida-speeder-t2-white-hybrid-bike.jpg
 
Geri