Scudo Sports

Salcano NG650HD Modifikasyon Yardımı

ÖN DİŞLİ TEK YAPRAK MI YOKSA ÇİFT YAPRAK MI? VE NEDEN?

  • Tek Yaprak. Çünkü..

    Katılım: 1 25,0%
  • Çift Yaprak. Çünkü..

    Katılım: 3 75,0%

  • Toplam katılım
    4

Anonim

Silinmiş hesap
Kayıt
27 Nisan 2005
Mesaj
0
Tepki
1
Merhabalar, bu konu hakkında forumda detaylı bilgi bulamadım o yüzden konu açmaya karar verdim. Yeni bir bisiklet şu zamanda şu kurlara baktığımız zaman gerçekten zor o yüzden dolayı kendi bisikletimi modifiye etmeye karar verdim bu konuda bilgisi olanlara ise danışmaya geldim. Öncelikle 2016-2017 model NG650 HD 27.5 inçlik versiyonunu kullanmaktayım kısa zaman içinde fren sistemi, vites sistemi gibi daha basit modifiye edilecek parçaları değiştirdim şimdi ise aklımda üç adet değiştirmek istediğim parçalar mevcut birincisi maşa, ikincisi ön dişliler, üçüncüsü ise arka ruble.

Maşa değiştirmek şu dönemde çok pahalıya geleceği için şu an en son plana atmış bulunmaktayım. Bisikleti fabrika çıkışı aldığımızda önde üç, arkada yedi dişli mevcut. Bisikletimin hem yokuş performansını hem de düz yol performansını arttırmak için bu parçalarda değişiklikler yapmak istiyorum fakat nasıl yapacağım hakkında araştırdığımda detaylı bir video veya yazı bulamadım, bulamadıysam bu benim hatamdır :)
Gel gelelim bu işleri ben nasıl yapacağım? Parça seçimimi nasıl yapmam lazım, gönlümden geçen ön dişliği tek yaprak yapmak fakat iki yaprak performans açısından daha iyi olursa mecburen iki yaprak yapacağım. Sistemin nasıl işlendiğinden hiç bilgim yok tek yaprak mı iyidir, ikili yaprak mı, ön dişli ile arka dişlinin oranları hakkında az çok bilgim mevcut var olan bilgi ise ön/arka= bir tur pedalda tekerin kaç tur döndüğüdür.

Demem o ki bu konuda bilgisi olan insanlar varsa bana parça seçme, ön dişli sayısı, arka dişli sayısı hakkında bilgi verirseniz, şu parça bisikletine daha uygun alıp kullanabilirsin takabilirsin derseniz gerçekten çok müteşekkir olurum. Şimdiden yardımlarınız için çok teşekkür ederim, görüşmek üzere iyi forumlar. Can't wait :)
 
Scudo
"üç adet değiştirmek istediğim parça" dense de aslında değişmesi gereken daha çok parça var. Bu değişiklikleri yapmak için arka attırıcı, arka vites kolu, zincir, arka göbek ve birden fazla dişli olacaksa ön attırıcı ile ön vites kolu da değişmeli.
Arka dişli muhtemelen orijinalindeki vidalı 14-28 rubledir. Arka göbek değişmedikçe onun yerine takılabilecek yine 7'li 14-34 megarange dışında işe yarar bir ruble seçeneği yok. Daha iyi bir vites kombinasyonu için kaset ruble, uygun arka göbek, kaç dişli varsa ona uygun attırıcı, zincir ve vites kolu lazım. Tabii göbek değişimi için arka jant yeniden örülecek/ördürülecek, göbeğin flanş çapı öncekinden farklıysa teller de değişmeli.
Ön tek dişli olmayacaksa seçilen dişliye uygun vites kolu ve arka vites sayısına uyum alınmalı.
Hedefinizdeki vites seti belliyse ona göre yorum yapmak daha kolay olur.
 
  • Beğen
Tepkiler: Myali ve Anonim
Büyük ihtimalle vidalı ruble en iyisi maşadan önce jant setini yada göbekleri değiştirmeniz daha iyi olur kaset rubleli bir göbek takarsanız 12-32 gibi bir oranda ruble bulabilirsiniz ve shimano kaset göbek seti maşadan daha ucuza gelir
Aynakol konusunda benim tercihim 2li çünkü daha basit kullanıma sahip 3lü aynakolda ama daha fazla oran istiyorsanız 3lü aynakola gitmelisiniz
Tek yaprak kullanıcaksanız en az bence 11-36 ruble olmalı
 
"üç adet değiştirmek istediğim parça" dense de aslında değişmesi gereken daha çok parça var. Bu değişiklikleri yapmak için arka attırıcı, arka vites kolu, zincir, arka göbek ve birden fazla dişli olacaksa ön attırıcı ile ön vites kolu da değişmeli.
Arka dişli muhtemelen orijinalindeki vidalı 14-28 rubledir. Arka göbek değişmedikçe onun yerine takılabilecek yine 7'li 14-34 megarange dışında işe yarar bir ruble seçeneği yok. Daha iyi bir vites kombinasyonu için kaset ruble, uygun arka göbek, kaç dişli varsa ona uygun attırıcı, zincir ve vites kolu lazım. Tabii göbek değişimi için arka jant yeniden örülecek/ördürülecek, göbeğin flanş çapı öncekinden farklıysa teller de değişmeli.
Ön tek dişli olmayacaksa seçilen dişliye uygun vites kolu ve arka vites sayısına uyum alınmalı.
Hedefinizdeki vites seti belliyse ona göre yorum yapmak daha kolay olur.
Orijinalindeki vites seti tourney, vites setimden gayet memnunum hiç sorun sıkıntı yaşamadım. Değişmesi şart ise mecbur değiştireceğiz :) fakat şart değil aynı set ile devam edin derseniz ona göre yorum yapılabilirse aynı set ile devam etmeyi düşünebilirim. Son olarak parça değişikliği bir çok kez kendi bisikletimde yaptım fren ve vites setini değiştirdiğimde benim kullanımımda bir şey değişmedi yani daha üst seviyeye geçtiğimde sürüşümde performansımda bir değişiklik olmadığı için eski set sistemine geri dönüş yaptım.
Büyük ihtimalle vidalı ruble en iyisi maşadan önce jant setini yada göbekleri değiştirmeniz daha iyi olur kaset rubleli bir göbek takarsanız 12-32 gibi bir oranda ruble bulabilirsiniz ve shimano kaset göbek seti maşadan daha ucuza gelir
Aynakol konusunda benim tercihim 2li çünkü daha basit kullanıma sahip 3lü aynakolda ama daha fazla oran istiyorsanız 3lü aynakola gitmelisiniz
Tek yaprak kullanıcaksanız en az bence 11-36 ruble olmalı
Üçlü ayna kol oranlar açısından gayet güzel tepkiler veriyor bana fakat çok komplike geldiği için de değiştirmek istiyorum.
 
Bende aynı bisikletin 29 jant olan versiyonu var. Öncelikle vidalı rubleden kurtulmak(çünkü dişli oranları çok kötü) için arka göbeği değiştirdim ve kaset ruble taktırdım.Ek olarak sadece arka aktarıcıyı değiştirdim. Vites sayısına ellemeye hiç gerek duymadım. Şehir içinde de kullandığım için orjinal aynakol duruyor hızını düşürmek istemedim. Ucuz olarak hala orjinal duruyor ise lastik ve seleyi değiştirebilirsin. Çünkü sürüşüme direk etki etti onları değiştirmek. Şimdiki amacım maşayı değiştirmek çünkü üstünde salcano nun dandik maşası var ve arazide eksikliğini hissettiriyor
 
Geri