Scudo Sports

Sabit Maşaları nasıl bilirsiniz?

Anonim

Silinmiş hesap
Kayıt
27 Nisan 2005
Mesaj
0
Tepki
1
Merhaba değerli forum sakinleri. İlk olarak Müslüman Aleminin Ramazanı hayırlara vesile olsun. Tura hazırlandığım şu günlerde bisikletimi ve kendimi denemelere tabi tutuyorum. Gördüğüm eksikleri mümkün mertebe gidermeye başladım. Ghost Cross 1100 kullanıyorum ve tur için ufak dokunuşlar gerçekleştiriyorum kendisine. Ama şu an ki gündemimiz "MAŞA". Evet yanlış duymadınız maşası amortisörlü ve kilitli değil. Özellikle yokuşlarda ve ayakta sürüşlerde en sert ayarında kullandığım zaman dahi amortisörlü maşa olduğundan mütevellit haliyle esniyor ve enerjimi tam olarak bisikletime yansıtamadığımı düşünüyorum. Dediğim gibi psikolojik de olabilir fakat durum bundan ibaret.

Hal böyle olunca düz maşaya geçme kararı aldım. Hem hafif olması hem enerjimi tamamen yansıtabilecek olmam açısından böyle bir karar verdim. Ben zevk adamıyım öyle araziymiş köy yollarıymış işim olmaz. Asfalt yolumda misler gibi turlarım. Ha yeri gelince normal çakıl yollarada girebilirim onda da sabit maşa sıkıntı çıkarmaz, çıtkırıldım malzemeler değiller sonuçta.

Şu an kullandığım maşa 1.94 kg ve almayı düşündüğüm sabit maşa (RST Rfm-7) 886 gr. Yani ortalama 1 kg hafifleyecek ve enerji kaybı en aza inecek. Artılarını düşününce bana çok cazip geldi. Tabi sizlerinde fikirlerini almak isterim. Araştırınca amortisörlüden rijit maşaya geçen çok gördüm. Bu maşa tur yapanlar arasında biraz popüler galiba birebir bu maşaya geçen var mı? Farketmez diğer sabit maşadan amortisörlü maşaya geçenlerde avantaj, dezavantaj belirtebilirler.

Birde suntour swing maşalar var bunlar hakkında da bilgi almak istiyorum. Ağırlık olarak biraz daha ağırlar ama turcular için olduğu söyleniyor.

Benim maşanın komple uzunluğu 70 cm alacağım maşanın ise 68 cm. Bence daha güzel olur çünkü bisikletin ön tarafı zaten biraz yukarıda gibi duruyor. Hem aerodinamizmi yumuşatmış hem de görselliği düzeltmiş olacağım. Evet saygıdeğer bisikletforum kullanıcıları, her türlü görüş, öneri, tavsiyelerinizi bekliyorum.

Sağlıcakla kalın,
Mustafa
 
Scudo
merhaba,

Öncelikle konu hakkında uzman olmadığımı belirtmek isterim. Naçizane fikrim keşke bisikleti seçerken şehir bisikleti veya yol bisikleti tercih etseydiniz çünkü asfaltta kullandığınızı yazmışsınız. Maşa değişimi içinse; bence 1 kg ağırlık az bi fark değil, daha rahat hızlanacağınızı ve bisikletin daha akıcı olacağını düşünüyorum. Umaraım gönlünüzce olur.
 
  • Beğen
Tepkiler: mete semiz
Amortisörlü maşanın amacı kullanıcıyı rahat ettirmek midir yoksa maşanın kırılmasını önlemek mi?
 
@özgürakt

Merhabalar Özgür Bey. Benim bisikletim zaten şehir-tur bisikleti, mtb değil siz yanlış anlamışsınız galiba. Evet 1 kg hafiflemesi aslında tatminkar bir rakam. Sabit maşalarda gücü en doğru şekilde iletilebilindiği için benim de tercih sebebim olacak. İyi dilekleriniz için teşekkür ederim.

@aligüler

Ali Bey kusura bakmayın ama mesajınızı hangi amaçla yazdığınızı anlayamadım. Yani seçimimi eleştirmek amacıyla mı yoksa merak ettiğiniz için mi?
 
@aligüler
Ayni soruyu soruyorum suan? (Merakimdan) yani duz masa ile kaldirimdan inilip cikilamaz mi?
 
Tamamen kendi cehaletimden ötürü soruyorum. Ben de bu ara bisiklet alabilirim, eğer amaç sürücünün rahatıysa bundan feragat edebilirim. Yok şayet sert girilen çukur ve çıkılan tümseklerde maşa zarar görmesin diye amortisör varsa o zaman amortisörlü alacağım.
 
@Tahsin Y.

Tabiki inip çıkabilirsiniz fakat malzemenin limitlerini gereksiz zorlamış olursunuz. Sabit maşa ile kaldırımdan inmek hiç de konforlu olmaz ki zaten bu amaç için üretilmemişlerdir. Atlamak zıplamaktan ziyade bisiklete rijit bir yapı kazandırırlar ve pedala basışınızda bisiklet amortisörlü maşadaki kadar esnemez ve daha hızlı ivme kazanırsınız. Genel olarak sabit maşalar amortisörlü maşalardan 1-1,5 hatta kimi durumlarda 2 kg daha hafiftirler.

@aligüler

Yani ne gibi alanlarda sürüş yapacaksınız? Bisikleti hangi amaçla kullanmak istiyorsunuz? Eğer amacınız tur yapmak ise ve bu yapacağınız tur genelde asfalt yollarda olacaksa sabit maşa daha avantajlı olacaktır. Yok ben arazi sürüşleri ve bozuk yollarda kullanacağım diyorsanız amortisörlü maşa sürüş konforunuz açısından daha rahat olacaktır.
 
Merhabalar, güzel bir konu açmışsınız. Öncelikle bende eskiden xc dağ bisikleti sürücüsüydüm daha sonra yol bisikletine geçtim, çünkü dediğiniz gibi bende asfalt adamıyım, topraktan çamurdan zevk alamıyorum, benim işim hız ve uzun turlar, tempo tutmak denilebilir.

Yoğun arazi şartlarında dolaşılmadıkça, gerçekten amortisör bence gereksiz, Türkiye şartlarıymış, mazgallarmış, kasislermiş, kaldırımmış, merdivenmiş bunların hepsi birer kişisel neden. Yol bisikletimle 5 bininci kilometreyi doldurucaz yakında ve yukarıda saydığım herşeyi yapıyorum önemli olan kolları ve bacakları yeri geldiğinde amortisör gibi kullanabilmek ve doğru eldiven ve elcik seçiminde. 100 psi üzeri basınçlı lastiklerle kaldırımdan da iniyorum çıkıyorum, zevkine 2-3 basamak merdivende iniyorum, kasislerden zıplayarakta geçiyorum.

Yani sabit maşaya öcü gibi bakılmamalı, sürüşü sınırlandıracak birşey değil, aksine daha agresif daha spor bir sürüş tarzı ve daha hafif bir bisiklet elde edilmiş olur. Bayırlarda keçi gibi çıkılır, güç kayıp olmadan her an yere aktarılır. Benim zevkime göre araziyle işiniz yoksa bir bisiklet ne kadar rijitse (lastik basınçları dahil) sürüş keyfide o kadar yüksek.

Konfor takıntısı olan süspansiyonlu maşasıyla elbette mutlu olucaktır, ancak iyi ve dikkatli bir sürücü düz maşanın avantajlarını daha çok arttırıcaktır.
 
[QUOTE= Yoğun arazi şartlarında dolaşılmadıkça, gerçekten amortisör bence gereksiz, Türkiye şartlarıymış, mazgallarmış, kasislermiş, kaldırımmış, merdivenmiş bunların hepsi birer kişisel neden....

Yani sabit maşaya öcü gibi bakılmamalı, sürüşü sınırlandıracak birşey değil, aksine daha agresif daha spor bir sürüş tarzı ve daha hafif bir bisiklet elde edilmiş olur. Bayırlarda keçi gibi çıkılır, güç kayıp olmadan her an yere aktarılır. Benim zevkime göre araziyle işiniz yoksa bir bisiklet ne kadar rijitse (lastik basınçları dahil) sürüş keyfide o kadar yüksek.

Konfor takıntısı olan süspansiyonlu maşasıyla elbette mutlu olucaktır, ancak iyi ve dikkatli bir sürücü düz maşanın avantajlarını daha çok arttırıcaktır.

Tamamen katılıyorum.
 
@Mustafa Şükrü YILDIRIM

Merhaba Mustafa Bey. Tam benim düşüncelerimdesiniz. Ben bisiklete ne verdiysem onun karşılığının tamamını almak isterim. Şu an Rst Neon T amortisörlü maşa kullanıyorum ve yokuş çıkarken ve ayakta sürüşlerde sanki önüme set çekiyor. Kilitli maşa almayı da düşündüm e o zaman da sürekli kilitli konumda süreceğimi farkedince doğru cevabın Sabit Maşa olduğunu anladım. Yorumlarınız ile beni daha da cesaretlendirdiniz teşekkür ederim.
 
@Mustafa Şükrü YILDIRIM

Yani önden kırılma gibi bir durum yaşanmaz öyle mi? Çok aşırı bir çarpmadan bahsetmiyorum tabi. Orta düzey darbelerde çat diye elimizde kalmasın da.
Daha doğrusu biz onun elinde kalmayalım da. :D
 
Araştırmalarım sonucunda şu maşayı almaya karar verdim ==> (link)

Forumdan Tamer Kamışlı' nın da blog yazısı sayesinde Sedona 311' ine taktığıın gördüm. Çok da yakışmış. Umarım benim bisikletime de yakışır. Fakat bu raddede daha bilgili abilere danışmak istiyorum. Sabit maşa ile bisikletimin ön tarafı 2 cm kısalacak. Bu durum sıkıntı oluşturmaz değil mi?

@Ahmet Enes Saraç

En azından benim için değil. Ama mtb bisikletiniz varsa ve bazen araziye girip bazen de asfalt sürüşleri yapılacaksa kilitli maşa daha iyi tabi.
 
@aligülerBildiğim kadarıyla, araca/duvara bodoslama çarpmak gibi aşırı durumlar müstesna, atlayıp zıplamayla sabit maşaya bir şey olmaz - en azından ben görmedim duymadım. Ama tekniğini bilmiyorsanız maşadan önce janta veya size bir şey olur.

Dağ bisikletim amortisörsüz. Şu sıralar bunny-hop dışında teknik pek bir şey yapmıyorum ama vaktiyle epey off-road yapardım, merdiven inerdim, vs. maşaya hiç bir şey olmadı - olmaz da zaten. Ama düzgün kullanmazsanız maşadan önce bilek ve dirseklerinizi sakatlarsınız. Bilmiyorum, artık kim daha çürükse önce o gider. :)

Düzgün kullanmaktan kastım, engellerden atlayıp zıplarken, bisikleti aynı ata binen bir jokey gibi kullanmanız gerekiyor. Bir binicilik yarışı veya gösterisini izleyin, ne demek istediğimi anlayacaksınız.

@Abdullah.R
 
Genel bir kanı var insanlarda, düz maşa kırılır, ince lastik patlar, yol bisikleti narindir. Oysa durum tam tersidir.

Linkteki rst maşa bisikletinize yakışıcaktır, ağırlığıda alüminyum için gayet iyi, bu arada sizde biliyorsunuz sürekli kilitli olarak kullanmak gereksiz ağırlık taşımanıza neden olucak, açılar kafanızı karıştırmasın 2-3 cm eğim daha agresif bir sürüş sağlıyabilir, bayır çıkarken daha rahat edebilirsiniz, inişlerde ağırlığınızı biraz daha arkaya vermeniz gerekebilir. Bu konuya benzer bir diğer olayda slamthatstem, yani gidon boğazı altındaki ringlerin kullanılmaması, gidon boğazını en altta kullanmak, şaşırtıcıdır ancak hangi arkadaşıma yaptıysam çok memnun kaldılar, bileklere binen basınç azalıyor ve kesinlikle kadroya, yola daha hakim bir sürüş yakalanabiliyor, bunlar sürüşü etkileyen ince püf noktalar.

Ayrıca Abdullah beyin dediği jokey benzetmesi çok güzel olmuş, atlayıp zıplarken ağırlığı dengeli ve estetik bir şekilde vermek gerekli.
 
28 şehir bisikletimde düz maşa var, 28 amortisörlü de kullandım, yaylı amortisör pekte konfor sağlamadığı gibi yokuşlarda kilitlenmemesi problem, hiç düşünmeden sabit maşaya geçebilirsiniz, ben mtb yi bile düz maşa yapmayı düşünüyorum o derece...
 
  • Beğen
Tepkiler: Gökhan BİROL
Bu memlekette 10 yillardir bisiklete binilir. Eskiden yollar daha kotuydu, bisiklet teknolojisi daha geriydi, kaliteli malzeme bulmak daha zordu...
Ama sahsim adina ben 90'larda kullanmaya basladim. MTB ler yeni cikiyordu, amortisor vb. yoktu. Duz masa ile downhill yapmasamda patika bile sayilmayacak dag tepelerde gezerdim. Eminim pek cok kiside oyleydi. Amortisorun tarihi ve uygun fiyatla yayginlasmasi ne kadar oldu ki zaten?
En iyi bisikletler peugeot, bisan, bianchi sanirdik o zamanlar :p
Duz masa kiran, yolda kalan, bisikleti dagilan kimse duymazdik. Celik, aluminyum, kadro boyu bile pek bilinmezdi. Brooks sele bilinmezdi ama Brooke Shields vardi butun gencler bilirdi :)
Bisikletten keyif alirdik. Lastik bulamazdik, kenda vardi her yerde. Para ve cesit cogalinca takintilar cogaldi kisacasi. "ay kirilir, o yola bu gitmez, Turkiye'de su bisiklete binilmez, bu ekipman bu bisiklete bu yollarda olmaz" takintilarini bosverin binin! Bu evhamlar takintilar internet cikinca ve pek cok kisiye kolayca ahkam kesmek kolaylasinca cogaldi. Bakarsiniz, butcenize uygun kaliteli seyler alirsiniz hepsi is gorur. Belki bazi malzemeler daha rahat olur, daha saglam olur veya fabrika hatasidir en iyisi elinizde patlar ama bisiklet bu gider! Binicisine bakar kisacasi :)
 
@aligüler

amortisörlü maşa eğmiş bisi olarak sorunuzun yanıtı yazımda gizli. rahatlatmak asıl amaç.

yaşasın düz maşa. düz yola düz maşa gerekir. tadından yenmez. bisikletin hafifler. ben amortisör eğen adamım, düz maşa kırmışlığım ise yok.
 
kullandığım dağ bisikletimin lastiklerini 1.15 cst lastikler ile değiştirdim hava basınçları max. düzeyde maşa düz zaten ve orta amortisör zaten yok bisikletimde esneyecek hiçbir aksama izin vermedim
sonuç
-oldukça atik bir yapıya kavuştu hızlanmalarım bayağı iyileşti
-konfor düştü ancak ulaşabildiğim max. hız arttı
-ağırlık konusunda oldukça karlıyım
-rampaları daha rahat tırmanıyorum artık.
bence amortisör gereksiz bir detay sert bir darbe ile bir duvara çarpmadığınız sürece deforme olacağını sanmıyorum.
 
Geri