Scudo Sports

Rulmanlı jant bakımı ve yağlanması

yasin çalış

Forum Demirbaşı
Kayıt
13 Haziran 2013
Mesaj
468
Tepki
42
Şehir
bursa
Bisiklet
Giant
Merhaba sevgili forumdaşlar. Rulmanlı jant setimi yağlamak, göbek boşluğu, bakımını yapmak ve temizlemek istiyorum. Yalnız nasıl sökeceğim, yağlayacapım konusunda çok az fikrim var sizden ricam resimli olarak bize anlatmanız mümkün müdür? Bir de göbek boşluğu almak için gerekli anahtar nedir? Saygılar, İyi forumlar...
 
  • Beğen
Tepkiler: bilalbrsk
Scudo
Rulmanlı göbekler bilyalı göbekler gibi yağlama gerekmiyor.Sızdırmaz kapaklı olduğu için bozulana kadar kullanılır. Bilyalı göbek bakımı için akıcılığı sağlamak için yeniden gressleme veya deforme olan bilya değişimi,göbek ayarının yapılması gerekebilir. Rulmanlı sistemlerde bildiğim kadarıyla yenisi al tak mantığı vardır.Rulman sökmek için uygun aparatları sağlamak gerekiyor. Tornavida gibi ucu sivri geniş olmayan malzemelerle çıkartmamak gerekir.Rulmanlı göbek takarken rulmana zarar vermemek için geniş yüzeyli plastik çekiç kullanıyorum.Her rulman göbek farklılık gösterebilir. Klasik vidalı rubleli göbek,kaset rubleli göbek, 4 rulmanlı arka göbek vs.
 
hocam araştırdığım kadarıyla rulmanlı göbeklerede yağlama yapılması boşluk alınması vs gerekiyormuş yanlışım varsa düzeltin.
 
Rulmanlı göbeklerde boşluk alınması bilyalı göbekler gibi hassas ayarı yoktur. Fotoğraftaki klasik vidalı ruble için arka rulmanlı göbektir. 4 somunun ilk somunlarını milde boşluğu alınarak sıkıldıktan sonra bir anahtarla ilk somunu sabitleyerek ikinci anahtarla sıkılaştırılır.Göbek boşluğu,milde fazla sürtmeye karşı göbeği 360 derece döndürerek anlarsın.Bilyalı göbek gibi hassas bir ayarı olmadığını belirtmek isterim. Ön rulmanlar 6000 serisi, arka göbek 6200rs dir. Bu göbek seti hobiseverlere yönelik oldukça akıcı bütçede çok hesaplı settir.Rulmanların akıcılığı kalitesine göre değişiyor. Fag,nsk,rulman örs rulmanları tavsiye edebilirim. Fotoğrafta da görüldüğü gibi sızdırmaz kapaklıdır. Yağlama derken aslında gress yağına ihtiyacı yoktur.Bakım istiyorsanız rulmanı değiştiriniz.Sanayi bölgesinde bulunan rulmandır. Uğraşmaya değmez. Sizin göbek setleri nasıl olduğunu belirtmemişsiniz. Bisikletiniz mtb, yol ? Sorunsuz çalışan rulmanlar belli km yol kat edikten sonra isteğinize göre değişir.Kaç bin km den sonra değişeceğine dair net bilgim yok. Bisiklet bayisinde orta göbek rulman için 35 bin km, rulmanlı göbekler için 12-15 bin km den sonra değişmesini tavsiye etti. Rulmanlı göbekler çukurlara sert giriş çıkışlarda etkilenebilir.Kontrol etmenizde fayda var. Benim bahsettiğim rulman değişimidir.Aşağıdaki linkte kasetli göbek temizlik ve yağlanması anlatılıyor. İsteğinize göre videolu anlatımın bu olması gerekiyor. Klasik vidalı ruble göbeklerinde bakım temizlik gerekmez.
 
Rulman değişimi dışında göbeklere herhangi bir bakım yapılması gerekmiyor diye biliyorum. Ama arka tekerlek göbeğinin kaset kısmını yağlamak gerekebilir:

 
merhabalar vision trimax 35 jantımın arka göbeğinde boşluk var buna uygun anahtar modeli nedir ve numarası kaçtır bilgisi olan varmı normal ingiliz anahtarı ile denedim ama olmadı sıkma kısmı yassı
jant henüz 1 aylık ve rulmanlı göbek
20180415_144804.jpg
 
Bir aylık jantta boşluk varsa bence aldığınız yere göstermeniz daha iyi olur açmaktansa. Aynı jantı kullanıyorum rubleyi sökünce flibber, göbek çıktı hemen. Bir somun daha vardı ama o elle dönecek kadar gevşekti. Rulman bakımı yapmak için sökmüştüm fakat flibber içindeki rulmanlar sökülecek gibi değildi. Özel çektirmesi vardır diye tahmin ediyorum. Siz en iyisi aldığınız yerle iletişime geçim. Ayrıca parmağınızla gösterdiğiniz yerle alakası yok sökme işleminin. Kaset tarafından sökülüyor. Tabi bahsettiğim gevşek vidanın sökülmesi için işaret ettiğiniz yerden sabitlenmesi gerekmiyorsa.

Cevap yeni olunca soru da yeni sandım... baya eski imiş:)
@Melih Çolak Göbeği kendiniz söktüyseniz flibber in içindeki rulmanları sökebildinizmi acaba merak ettim.
 
@alisirin
konu çok eski jantlar mazide kaldı :) kendim söküp bakım yapmıştım ingiliz anahtarı tarzında ucu farklı bi anahtarla söküp takmıştım :)
 
Geri