sener35
Daimi Üye
- Kayıt
- 8 Aralık 2007
- Mesaj
- 258
- Tepki
- 88
- Şehir
- İZMİR
- İsim
- Şener P.
- Bisiklet
- Sedona
En küçük derken boyut olarak en küçük sürat olarak en yüksek dişliden bahsediyorum. Yol düz olduğu sürece en çok kullandığımız kombinasyon 50-11 değil midir bu da söz konusu dişlinin erken aşınmasına yol açmaz mı? Bisikletçi Kaşif Usta 11 li dişlinin sivrileştiğini bunun da atlamaya sebep olduğunu söyledi ve bu bana da mantıklı göründü.@emir yakup bulut Sorunun dişli aşınmasından olduğunu sanmıyorum. Çünkü rublenin en az aşınan dişlisi küçük dişlidir. Dişli büyüdükçe aşınma hızlanıyor. Zincir önde büyük - arkada küçükteyken atlama yapıyorsa zincirde yeterli gerilim yok demektir. Zincirden 2 bakla atmak sorunu çözer.
teknik konular genelde yanıtsız kalıyor fakat bir şansımı deneyeyim: Zinciri değiştirince rublenin en küçük dişlisinde pedala kuvvet uygulayınca " tak tak " durumu oluştu, rubleyi tamamen değil sadece son dişliyi değiştirmem gerek yani 11 'li olanı fakat internette yaptığım aramada sadece dura ace 11 li dişli satılıyor. Yok mudur 8 li sistem 11-25 için 11 'li dişli.
teknik konular genelde yanıtsız kalıyor fakat bir şansımı deneyeyim: Zinciri değiştirince rublenin en küçük dişlisinde pedala kuvvet uygulayınca " tak tak " durumu oluştu, rubleyi tamamen değil sadece son dişliyi değiştirmem gerek yani 11 'li olanı fakat internette yaptığım aramada sadece dura ace 11 li dişli satılıyor. Yok mudur 8 li sistem 11-25 için 11 'li dişli.
En çok kullandığınız oran 50/11 ise, profesyonel bir takıma girin; böyle detaylar ile de uğraşmayın, takımın mekanikerleri bisikletin gerekli bakımlarını yaparlar.En küçük derken boyut olarak en küçük sürat olarak en yüksek dişliden bahsediyorum. Yol düz olduğu sürece en çok kullandığımız kombinasyon 50-11 değil midir bu da söz konusu dişlinin erken aşınmasına yol açmaz mı? Bisikletçi Kaşif Usta 11 li dişlinin sivrileştiğini bunun da atlamaya sebep olduğunu söyledi ve bu bana da mantıklı göründü.
Yol düz ise, rüzgar muhalefeti yok ise ben bu oranı kullanıyorum, bunda yadırganacak ne var anlamadım ? Baksana Murat B. teknik konulardaki bilginle yardımcı olmak yerine neden konuyu kişiselleştirerek ego çatışmasına zemin hazırlıyorsun?En çok kullandığınız oran 50/11 ise, profesyonel bir takıma girin; böyle detaylar ile de uğraşmayın, takımın mekanikerleri bisikletin gerekli bakımlarını yaparlar.
Düz yolda hep 40-45 km/s ile gitmiyorsanız çok düşük kadansta kullanıyorsunuz demektir. İleride diz sorunu yaşamanız çok muhtemel.Yol düz ise, rüzgar muhalefeti yok ise ben bu oranı kullanıyorum, bunda yadırganacak ne var anlamadım ? Baksana Murat B. teknik konulardaki bilginle yardımcı olmak yerine neden konuyu kişiselleştirerek ego çatışmasına zemin hazırlıyorsun?
Yanlış anladınız sanırım, bence size çok iyisiniz demek istiyor.. Kendimden örnek vereyim dişli oranlarım 52/36 - 11/30. Rublem 10 bin km üzeri kullanılmasına rağmen son 3 dişli halen ilk gün ki gibi gıcır gıcır parlıyor. Son dişlileri ancak uzun bir aşağı doğru bir rampa bulursam kullanıyorum sadece.. Kısacası her yiğidin harcı değil düz yolda sürekli 50-11 oranını kullanmak.Yol düz ise, rüzgar muhalefeti yok ise ben bu oranı kullanıyorum, bunda yadırganacak ne var anlamadım ? Baksana Murat B. teknik konulardaki bilginle yardımcı olmak yerine neden konuyu kişiselleştirerek ego çatışmasına zemin hazırlıyorsun?
Pek sanmıyorum. Amacım teknik bir konuda destek almaktı sadece dişli oranları üzerinden ego gösterisi yapmak değil.Yanlış anladınız sanırım, bence size çok iyisiniz demek istiyor..
Bisikletlerimin birine 12-28, diğerine 12-30 ruble takılı, bu konuda "ego çatışması" yapacak son kişi benim. Demek istediğim şu: 50/11 ile makul bir kadans ile sürdüğünüzde hızınızın saatte 45-50 olması gerek. 30-35 ile giderken bu vitesi kullanıyorsanız, hata ediyorsunuz. Hem eklemlerinizi gereksiz zorlamış olursunuz, hem zincir ve rubleniz çabuk aşınır, hem de zincir çapraz olacağı için çekiş sistemindeki kayıp artar.Yol düz ise, rüzgar muhalefeti yok ise ben bu oranı kullanıyorum, bunda yadırganacak ne var anlamadım ? Baksana Murat B. teknik konulardaki bilginle yardımcı olmak yerine neden konuyu kişiselleştirerek ego çatışmasına zemin hazırlıyorsun?
Arka aktarıcınız destekliyorsa -ki çok da büyük bir fark yok gibi duruyor- aynı vites sayısı olmak şartıyla değiştirebilirsiniz. Arka aktarıcınız nedir12-28 kullanıyorum ama 11-32’ye çevirme şansımız olabilir mi acaba
Arka aktarıcınız destekliyorsa -ki çok da büyük bir fark yok gibi duruyor- aynı vites sayısı olmak şartıyla değiştirebilirsiniz. Arka aktarıcınız nedir
Full tiagra 4700 serisi
4700 arka attırıcı GS ise orta bacak olduğu için en büyük dişlide ikili aynakolda 34, üçlü aynakolda 32 diş, en küçük dişlide 11 diş destekliyor. İkili aynakolla 11-34'e kadar kullanabilirsiniz, 11-32 zaten her durumda oluyor.
(link)
SS ise 28 dişte kalıyor ( (link) ) , o zaman şöyle bir ara parçayla birlikte 32'ye çıkılabilir:
(link)
(link)
Bu parçayı aldığım zaman rubleyi değiştirmeme gerek kalmadan 32’ye yükseltme şansım oluyor mu hocam doğrumu anladım yanlışım var ise düzeltin bilmediğim için soruyorum.

