Scudo Sports

Rotorlar standartmıdır.

mehmetsunu

Kaldato ile sohbeti kestim.
Kayıt
28 Eylül 2011
Mesaj
5.685
Tepki
13.225
Şehir
kayseri
Başlangıç
2010—11
Bisiklet
Cube
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Bildiğim kadarıyla rotorlar centerlock ve 6 vida bağlantılı olmak üzere ikiye ayrılmakta. Buraya kadar herşey normal. Birde çapları farklı olabiliyor. 160 mm, 180 mm gibi. Bunuda anlıyoruz.

1-Peki mesela altı vidalı bir rotorun janta bağlantısında vida başlıkları standartmı, yani bütün altı vidalılar aynı janta uyumlu olurmu.
2-Birde rotorun kalınlık meselesi var. Bu kalınlıkta standartmıdır. bazı rotorlarda 1.8 mm diye geçiyor.
3-Rotor desenleri birbirinden farklı, mesela pistonların rotoru kavrayabilmesi açısından bu farklı desenler sorun çıkarırmı.
4-Rotor ile kaliperin aynı firma ürünü olması gerekirmi.
 
Scudo
@mehmetsunu

1. Evet standarttır,
2. Standarttır. 18 mm gibi bir kalınlık olmaz. O, cm olarak çapıdır, yanlış yazmışlar,
3. Hayır çıkarmaz, üreticilerin varyetesidir,
4. Hayır, gerekmez.
 
  • Beğen
Tepkiler: ratm ve mehmetsunu
@Orhan Akarkut

evet haklısınız orhan bey o 1.8 mm olması gerekiyor. Düzeltiyorum.
 
Evet, ya da öyledir... Ya 18 cm olarak çapıdır ya da 1.8 mm olarak kalınlığıdır.
 
Rotor-kaliper ilişkisinde şöyle bir durum var yalnız. Kaliperde kullandığınız balata, rotorla uyumlu olmalı. Bazı rotorlar sadece organik balata ile kullanılabiliyor. Bu tür rotorlarda metal balata kullanırsanız, rotorun çok çabuk aşındığını göreceksiniz. O yüzden rotorun üreticisinin talimatları doğrultusunda, uygun balata kullanılmalı.
 
pEKİ BAZI ROTORLAR 160 MM ON ARKA 140 MM YAZIYOR BUNLAR NEDEMEK OLUYOR.
 
@Hakan1511
Rotorun çapını belirler yani 180mm rotor 160mm'den daha büyük boyuttadır.Daha yüksek rotor çapı daha büyük frenleme gücü anlamına geliyor genel olarak.
 
@ozan erdem 140 mm genelde yok piyasada bulunmama gibi bişey olabilir mi?

Yada 140 lık yerine 160 lık takılırmı
 
@Hakan1511
Bisikletinizin üzerinde 140mm rotor var ve siz bunun yerine 160mm takmak isterseniz eğer adaptör kullanmanız gerekir.Örnek:
(link):

Ayırıca bisikletin ön veya arka freninde mi kullanacağınız da adaptör seçimi konusunda önemli.Bir de şu mesele var;fren kaliperinin kadroya bağlandığı kısım genel olarak iki çeşit.
1-Post mount :
(link):
2-İnternational standart:
(link):

Önemli dipnot:adaptör ve daha büyük rotor kullanmadan önce maşa/amortisör ya da kadronuzun destekledği max rotor çapını sorup/araştırınız.Max desteklediği rotordan daha büyük rotor kullanmak kadro/maşa çatlaması kırılması v.s gibi ciddi kötü sonuçlara ve kazalara neden olabilir.
 
Geri