Scudo Sports

Raleigh Winner

Kayıt
29 Nisan 2010
Mesaj
95
Tepki
24
Şehir
İZMİR
Selamlar,
Geçen aylarda fixed gear'a çevirdiğim Raleigh Winner(1986). Şimdilik bu şekilde kullanıyorum aradığım parçaları buldukça değiştireceğim, boya konusuna bir türlü karar veremedim değişiklikler oldukça buradan paylaşırım.

Kadro+Maşa:Raleigh Winner
Aynakol:Fsa VERO 46 diş (90 yıllardan dura ace ya da 600 bulunduğunda değişecek)
Cog: Pedal bisiklet 16 diş (Miche PISTA ya da dura ace ile değişecek 18 diş)
Zincir:Miche PISTA
Göbekler:Miche PISTA
BB:Shimano UN25 110mm
Pedal:Shimano 600
Ön jant: Concorde
Arka jant:Rigida TVM (Bulurusam Concorde ile değiştirebilirim)
Lastikler:CST
Furş:Neco (Gümüş rengi eski furşlardan bulabirisem değişecek)
Ön Fren:Weinmann
Gidon:Raleigh
Boyun:Kalloy (dura ace 7400 ile değişecek elimde var üşendiğimden takamadım:)
Sele:Selle İtalia
Sele borusu:SMP
Sele kelepçesi:Miche




Fotoğraf bulunamadı.
Fotoğraf bulunamadı.
Fotoğraf bulunamadı.
Fotoğraf bulunamadı.
 
Scudo
Merhaba,
Pek güzel olmuş. Güle güle kullanın. Kadroyu boyatmadan böyle de bırakabilirsiniz bence.
Zinciri biraz daha gerebilirsiniz.
Saygılarımla.
 
  • Beğen
Tepkiler: özgür karataş
@Mete S.

Teşekkürler, boya konusunda dediğim gibi kararsızım belki sadece rütüş de yapabilirim.

Değiştirmeyi düşündüğüm parçalardan ya da benzer parçalardan elinde fazlalık bulunan varsa bana ulaşabilir mi? Bunlara ek olarak ön fren için kol da arıyorum..
 
@özgür karataş

Özgür merhabalar, geçenlerde konun dikkatimi çekti ve birden yalnız olmadığımıda hissettirdi bu fized gear projen ve sevindim. Bisikletine gelince biloyursunki bende koyu, ilgili bir raleigh'çiyim, hal böyle olunca da daha bir ilgimi çekti uzun uzun inceledim bisikletini. Kadro güzel, sanıyorum sağlamlığı konusunda da şüphe yoktur. Komponentlerden bir kaçı sağlam, beğendiğim ve hoşuma giden marka ve modellerden. Diğer hoş durmayanlarıda değiştireceğinden bahsetmişsin zaten, özellikle aynakol :) Yalnız arka jantı bulursan concorde olarak değiştireceğinden söz etmişsin ama ne yalan söyleyim önce örümü hoşuma gitti ama sonradan bunu bir bütün olarak göz önünde bulundurduğumda klasik 32 / 36 delik bir jantın daha iyi duracağı kanaatindeyim ben. Aynakol'a gelince ebay'i kullanıyorsan eğer şuan için bulunması oldukça güç olan 600 Arabesque serisinden iki ayrı satıcıda var, bir bak, takip et derim ben. :in: Dişliye (Cog) gelmişken Dura Ace 18t yok diye biliyorum, bende önümüzdeki günlerde 16t düşünüyorum. 52x16t ya da 42x16t

Son olarak şuan için aklıma gelen gidonun orjinal raleigh ama bunu fixed gearların olmazsa olması en güzel gidonlardan olan Nitto(PISTA) b123 AA ya da b123 NJ ile değiştir, Raleigh'ini ödüllendir derim.

konunun yakın takibindeyim, şimdiden kolay gelsin.
 
  • Beğen
Tepkiler: özgür karataş
Selamlar Doğukan,

Düşüncelerin ve önerilerin için teşekkür ederim..

600 arabesque benimde çok beğendiğim bir komponent ebay e göz attım güzel gözüküyorlar fakat fiyatları hakkında bir bilgim yok ederleri nedir ne değildir bilmiyorum bu konuda bilgilendirirsen sevinirim.

FSA yı neden taktığıma gelince yeni nesil pist kadrolarından bulmuştum onun için alındı ama o proje iptal oldu vero da elde kaldı :) bisikletin üzerinde ağlıyor ama kullanım açısından güzel rigid bir aynakol.

Arka jant ise sadece çember olarak değişecek örümü ise klasik olacak burgulu olduğu takdir de göz yoracağını düşünüyordum sanırım sen de aynı fikirdesin.

Gidonlar çok güzel gözüküyor ama gidona gelene kadar daha fazla yolum var :) Ama Türkiyede denk gelirse onu da alabilirim.

Bi süre önce linkteki bisikletten etkilenip bende aynı boya nikelaj kombinasyonunu düşünüyordum sen de görünce ben de kendimi yanlız hissetmedim:) bisikletin çok güzel olacağa benziyor ben de TI Team takibindeyim.



http://www.google.com.tr/imgres?imgurl=http://spinwell.files.wordpress.com/2009/05/dscf61791.jpg&imgrefurl=http://spinwell.co.uk/2009/05/&usg=__O8LcKo5ibFaFArUiC9yExEwu2qU=&h=1473&w=1964&sz=1391&hl=tr&start=209&sig2=YHfAtV5pIh31dOOjrQ2oiA&zoom=1&tbnid=exN_Yv19958PkM:&tbnh=145&tbnw=195&ei=hh2vTen-Cs3wsgbi-PXWDA&prev=/search%3Fq%3Draleigh%2Bti%26hl%3Dtr%26sa%3DX%26biw%3D1024%26bih%3D624%26tbm%3Disch0%2C8000&itbs=1&iact=hc&vpx=550&vpy=326&dur=1183&hovh=194&hovw=259&tx=120&ty=158&oei=TR2vTaevOIXJtAbpj73nBQ&page=17&ndsp=13&ved=1t:429,r:7,s:209&biw=1024&bih=624
 
  • Beğen
Tepkiler: Doğukan Aksu
@özgür karataş



Rica ederim. Shimano 600 Arabesque komponentlere gelince kesinlikle eşsizler diyebilirim. Ki bir kaç parçası elimden daha sık geçmeye başladığı bu dönemlerde bunu daha da abartarak şiddetle tavsiye edebilirim. (klasikçilere) Mükemmel detaylar, döneminin komponentlerine olan hafifliği ve işçiliği ile kesinlikle öneririm. Fiyatlarından önce, 600 ax, 600 6400 ve 64.. serisi dışında alman ya da araştırman gerekirse "arabesque" ismi ile değilde "6200" serisi olaraktanda bakmanı öneririm.
Fiyatına gelecek olursan aradığın parçayı bulduysan öncelikle şanslısın demektir. :) Çünkü çok nadir bulunur ve fazla sağda solda sürünmeden sahibini bulurlar. (ahh ah kaç 600 pedal kaçırdım :( ) Örneğin şuan 3 krankset bulunmakta ebay'de.

70+20 dolar ship / pas, çizik halinde. Sıkı bir temizliğe ve krom-polisaja ihtiyacı var.
80+20 dolar ship / kısmi çizikleri var, pas yok ama metal parlatıcı ile polisaja ihtiyacı var. (kendi bahsetmişte)
187+60 dolar ship / kısmi kılcal denebilecek çizikleri var fakat yaşına göre NOS bile derim ben buna. (bu arada bunu satan kullanıcı ile alışverişim oluyor ara ara oldukça hızlı ve dürüsttür.)

FSA aynakolu düşündüğün kadroyuda merak ettim aslında sende var ise fotografı bana bir şekilde gönderirsen memnun olurum. İlerleyen zamanda bende bir pist kadrosu toplamayı düşünüyorum ama şimdi imkansız Raleigh kemiğime kadar beni yiyip bitiriyor. :) Jant konusuna gelince bende çember arayışı içerisindeyim. Kesinlikle parlak metal / gümüş / krom vs olmalı, çift katman ve yüksek profil olmamalı ama nasıl yaparım ederim bilmiyorum geri plana attım. Göz yorma konusunda da hemfikiriz. :in:

Bu arada son olarak unutmadan aşağı linkte senin esinlenmene sebep olan bisiklet benim ti team raleigh kadronun ta kendisi.:rolleyes:
 
  • Beğen
Tepkiler: tatata
Özgür nerelerdesin, sesin çıkmıyor?
 
@Dogukanaksu

Sorma Doğukan bi tane pist kadrosu denk geldi raleigh üzerindeki tekerleri ona taşıdım ama ben hala analog makina evde karanlık odada basma sevdasından kurtulamadığımdan fotoğrafları yükleyemedim bu arada raleighin boyasını söküp göbekten üç vitese geçiriyorum filmleri bi ara tarayınca göndericem :D
 
@özgür karataş

Uzun zaman senden haber alınamayınca raleigh'e ara verdin diye düşünmüştüm. Şimdi bir de pist kadrosu çıktıysa iyice sabırsızlandım. Peki Raleigh ne renk olacak, nasıl bir boya yaptıracaksın ya da kendin sprey ile mi uygulayacaksın? En yakın zamanda iyi haberleri bekliyorum. :D
 
@Dogukanaksu

Raleighin boyasını krem rengine(bu eski fiatların üzerindeki boya) çevirip üzerine de bit pazarından bi süredir topladığım pulları yapıştırıp vernikletmeyi düşünüyorum fakat boyacı pullarda sorun olacağını söyledi pulların olduğu yerlerde kalkma olabilirmiş..
 
Pul fikri iyiymiş fakat uygulama ne kadar başarılı olur ite orası tartışılır. Sonra onca emeğin boşa gitme ihtimalide yüksek sonuçta. Renkte çok iyi bir renk klasik bir bisiklet için vazgeçilmez bir renk.
 
Fotoğraf bulunamadı.

Fotoğraf bulunamadı.

Yukaridaki fotolardaki fren kollari hic fena gorunmuyor. Nerden bulabilirim ben bu fren kollarindan? Fiyatini hatirliyor musunuz?
 
Selamlar,
Raleigh şu anda bu durumda fakat gene değişecek gibi son durumun fotoğraflarını gönderiyorum..

http://img85.imageshack.us/img85/1339/dsc3758f.jpg
http://img192.imageshack.us/img192/6599/dsc3765u.jpg
http://img14.imageshack.us/img14/3538/dsc3773u.jpg
http://img853.imageshack.us/img853/4014/dsc3782x.jpg
http://img13.imageshack.us/img13/2545/dsc3779a.jpg
http://img708.imageshack.us/img708/6245/dsc3759g.jpg
 
Renk ve sele cok hos durmus harika olmus ancak gidonuduz kisa deri kapli olsa daha sert durabilir belki bir ahsap gidon da olabilir
Ancak bir fren sart ne olur ne olmaz
 
Burak ne olmuş senin bu Raleigh? Resmen görmeyeli uçurmuşsun. Renginin hoşuma gittiği. Pedallar, sele desen harika... Değişime gelince gidon biraz yaşlılaştırmış ve o inceliği almış gibi geldi, bu kadar estetik ve ince bir bisiklete şahsen ince bir gidon daha mı iyi giderdi ne? Son olarak ve en vurucu nokta bence lastik arayışına gir ve lastik/gidon ile noktala. :) Çok beğendim eline, emeğine sağlık.
 
Geri