Scudo Sports

Piyasadaki tüm giriş seviyesi yol bisikletlerinin test edilmesi ve incelenmesi projesi

Bu proje sizce hayata geçirilebilir mi?

  • Evet, ilginç ve faydalı olabilir

  • Emin değilim, garip bişeye benziyor

  • Zor görünüyor, kağıt üzerinde kalır


Sonuçlar oy kullandıktan sonra görülebilir.

Road_Runner

Road Runner
Kayıt
24 Nisan 2010
Mesaj
6.006
Tepki
24.945
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Cervélo
Selam forumdaşlar :)

İster gaza gelme olarak gözüksün ister ütopik bir fikir olarak gözüksün, her türlü olumlu olumsuz fikir, öneri ve tavsiyeye kesinlikle ihtiyacım var bu ilginç projede o_O

İlginç bir proje fikrim var, tabi önce tanıdığım, bildiğim, reelde görüştüğüm forumdaşlarla başlarım bu projeye. Bildiğiniz gibi yol bisikleti hastası biri olarak bisiklet incelemeye özellikle de kadro incelemeye hastayım :D Tabi bu incelemeler websitelerindeki ürün özellikleri ve fotoğrafları baz alınarak yapılıyor. Tam bu noktada aklıma hem ilginç olabilecek hem de eşi benzeri olmamış bir fikir geldi. Farklı görüşlere ihtiyacım olduğu için bu başlığı açıyorum. Proje şu: Giriş seviyesi her türlü yol bisikletini 1 günlüğüne alıp incelemem:D Bunun olmazsa olmaz kısmı tabiki sürüş, 3-5 kilometrelik bir sürüş muhalkak gerekli. İçinde yokuş, iniş, viraj, sprint denemesi,frenleme kabiliyeti,gidon hakimiyeti, kadro esnemezliği, kadro geometrisinin detaylı incelenmesi,kadronun öne çıkan özellikleri, artı ve eksileri, kadro işçiliği, malzeme kalitesi, kaynak işçiliği, boya kalitesi, montaj işçiliği, kullanılan vidalara, sele kelepçesine, kabolarına kadar detaylı analiz ve yorum.Ve tabiki ağırlık ölçümü ve bilgisi, üzerinde gelen jant setinin ağırlık bilgisi gibi özelliklerin detaylandırılması. Daha da uzatmayacağım ama İncelenebilecek çok fazla detay olduğunu belirtmek amacıyla verdim Bu örnekleri:harika:

Yorumlarınızı acayip merak ediyorum! Belki de forumun jet fadılı doğuyor şu an :D Her türlü yorumunuza açığım! Sevgiler saygılar;)

Detayları daha sonra belirteceğim, tabi bazı önemli olmazsa olmazlar var. Bisiklet kesinlike “stock” diye tabir edilen satın alındığı halde ve orjinalliği bozulmamış olmalı, lastikler de buna dahil! Çünkü amaç bisikletin satılan halinin incelenip puanlanması. Aslında her bisikletin vitesi, dişlisi belli, ya claris ya tourney ya sora. Pek çok bileşen için bu geçerli. Benim asıl ilgilendiğim nokta kadro o_O Eğer bu projeyi başarılı bir şekilde hayata geçirebilirsem, ilerleyen dönemlerde yapmak istediğim en önemli şey kadro geometrisini çıkararak bunu size aktarmak:ssrtcbya:

Yaptığım birkaç incelemenin örneğini de paylaşayım, bilmeyenler için: (bu incelemeler tamamen fotoğraflar üzerinden yapıldıkları için doğrulukları tartışılabilir)
2000 TL'ye alınabilecek yol bisikletleri detaylı inceleme ve anket (2018)
B'twin Triban 500 ve Mosso Cavalier 700 için detaylı karşılaştırma
Salcano XRS 050 ve Kron RC 1000 için detaylı karşılaştırma
Bianchi SLR 400 ve Carraro CR 012 için detaylı karşılaştırma

Evet! Yorumlara ihtiyacım var!
 
Son düzenleme:
Scudo
Fikir mukemmel. Eger yeterli paslaşma olursa Türkiye çapinda başkaynak olacaktir.
Ama giris seviyesi bisiklet arayanlarin egolarini ve titizliklerinide hesap edersek heriflerin yüregine inip vermek istemeyebilirler
 
Ooh ilk yorumlar forumun demirbaşlarından :D Harikasınız! Herkesin yorumunu bilmek isterim, özellikle de eleştiri istiyorum! Eleştirilere daha çok ihtiyacım var çünkü eksiklikleri ancak eleştiriler sayesinde farkedebilirim!:harika: Ve elbette orjinal, özgün fikirler de kesinlikle ihtiyaç dahilinde! “Şu da olsun” ya da, “şöyle de olsun” gibi! Detaylandıralım bu işi:harika:
 
@Serkan Mıstınoğlu
Kesinlikle youtube kanalı açmalısın.
Youtube kanalı açarsan
-Daha fazla kişiye ulaşacaksın.Daha fazla kişiye ulaştıkça daha fazla bisiklet ve ekipman gelecek; daha fazla bisiklet ve ekipman incelemesi daha fazla bisiklet severi çekecek.Bu şekilde camiyamızı,kabilemizi büyüteceksin.Bu bisiklet kültürüne katkın olacak:harika:
-Sen ve kanalın büyüdükçe Türkiye'deki bazı firmalar kayıtsız kalamayacak -ki buna inanıyorum- yeni model bisikletlerini test etmen için sana verecek.Biz de daha çok , daha nitelikli en tarafsız bilgiye ulaşabileceğiz.:harika:
 
Serkan Bey keşke youtubeda aktif olarak da videolar çekseniz, yol bisikleti konusunda youtube türkiye olarak içerik yok.
 
@Serkan Mıstınoğlu evet, ilginç ve faydalı olabilir.
Gönüllü olarak bisikletini "deneme sürüşü" için size ödünç verecek kişileri bulmak kolay değil. Ayrıca kişiler sizden depozito, nüfus kağıdı falan da isteyebilirler... :)
Uzun erimli ve her yeni çıkan modeli de ekleyerek gelişimsel bir bilgi kaynağı olabilir...
Projenizde başarılar dilerim...
 
Ilk eleştiri benden gelsin o zaman Serkan Abi. Bu projede kullanılan herhangi bir bisikletin ilk günkü kondisyonda olmama ihtimali var . Örneğin jant setinin akord ayarı kaçmış olabilir ve bunun üzerine işlem görmüş olabilir. Bu gibi ihtimalleri göz önünde bulundurduğumuzda verimlilik açısından ne gibi bir sonuç alınabilir?
 
@Serkan Mıstınoğlu
Öncelikle incelemen gereken Altın Elbiseli Adam,Royal Jordanian gibi motosiklet kanallarını örnek almalısın, onlardan feyz alabilirsin.Zaten Global Cycling'in fanısın, oradan da örnek alarak Türk usülü keyifli içerik üretebilirsin.Youtube kanalını kesinlikle ciddi ciddi düşün.
Ürün incelemelerinde salt bilgiyle boğmamak adına esprili , orjinal içerik üretmeye çalışman sadece ürünü değil kendini de pazarlaman çok önemli.


 
@Samsam mükemmel bir yere parmak bastınız! Benim şimdi ortaya atacağım fikir ve cevabımı da mutlaka değerlendiriniz! :harika:
Yeni, yıpranmamış bir bisiklet birkaç saniyelik bir incelemeyle bence büyük oranda tespit edilebiliyor. Tabiki aluminyum bir maşanın yamulmuş olmasının tespiti ilk bakışta zor gibi gözükse de, dikkatli bir test sürüşünde kendini sağa veya sola çekme olarak belli edecektir. Bunun dışındaki; Kadronun görünmeyen yerindeki bir çatlağa, yamulmaya bağlı olası bir performans kaybı da gözden elbet kaçabilir, veya bir kablolama hatası bize zor vites geçişi olarak kendini belli edebilir. Kaldı ki giriş seviyesi bisikletlerinin azımsanmayacak bir yüzdesi hatalı gidon montajıyla geliyor :acpsnr: (Salcano’nun çoğu giriş seviyesi bisikletinde gidon boğazını ters takmasını yani gidonu bilinçli olarak yükseltmesini buna dahil etmiyorum, bu bilinçli bir konfor hamlesi)
Tüm bu sebeplerden dolayı, en önemli ayrıntı: Evet bisiklet neredeyse yeni satın alınmış ve az kullanılmış olmalı, kozmetik olarak mükemmele yakın görünmeli ki, bu bisikletle hiç düşülüp kalkılmadığını ve kazaya karışmadığını varsayabilelim!

Jant akordu konusunu da güzel hatırlattınız :harika: Sürüş öncesi bisikletin arka tekerini havaya kaldırıp tekeri döndürerek kolayca tespit edebileceğimiz bir durum olduğu için, eğer akort kötüyse ya bunu hesaba katarız, ya da akort edip öyle başlarız işe. (Tabi bu hızlı akort testinde jantın sadece yatay akordunun iyi olup olmadığını gözlemleyebiliriz, dikey akordu yani tellerdeki gerilimin eşit olup olmadığını gözlemleyemeyiz) Fakat ben yine de jant akordu etkeninin bir şekilde halledilebileceğini ve sağlıklı bir test ortamımın yaratılmasına engel olmayacağını düşünüyorum.Bu arada, tekerleklerden bahsetmişken, her bisikletin 2-3 farklı psı basınçla test edilmesi de düşünülebilir. Buna üşensem bile, tek psi ile test etsek bile mutlaka her bisikleti aynı tekerlek basıncı ile test ederiz çünkü yol hissiyatının da yorumlanması gerek. Tabi soğuk asfalt, düzgün asfaltta da ayrı ayrı deneyimlemse tadından yenmez:D Elbette 23c bir lastikle 25c bir lastiğe aynı psi değerini basmayacağız, firmanın tablolarına göre sürücü ağırlığı ve lastik ebatı baz alınarak bir standart basınç belirleyeceğiz. Amacımız lastik hava basıncı farklılığını ortadan kaldırarak jant hissiyatını, kadro hissiyatını daha net deneyimleyebilmek:harika:
 
Bu işte, GCN kanalının yapmayıp farazi sonuçlar ortaya koyması gibi rahatsız edici durumlar olmaması için power metre ile denemeler yapılması yerinde olacaktır.
Aynı watta ne kadar hızlanıyor, kadrodan janttan doğan farklar neler, hızını ne kadar koruyor, hepsini objektif şekilde ortaya koyacaktır.
(Hem bisikletler pedalsız satıldığına göre hepsine aynı pedalı takmakta da bir sıkıntı olmayacaktır)
Bu şekilde farklı kullanıcı ile bile test yapılsa, aynı wattlar sayesinde bilimsel bir veriye ulaşılmış olacaktır :harika:
 
@Serkan Mıstınoğlu
İncelemeye aldığın bisikletler tam kondisyonda olmasa bile bazı performans ,konfor veya verim kaynakları olsa bile devreye sen gireceksin, düzeltme faktörü sen olacaksın.Mesala diyeceksin ki bu bisikletin fren pabuçları erimiş ancak bunda baradine veya swissstop kullanılsaydı çicek gibi olurdu gibi(Bunları hepimizden sen daha iyi biliyorsun.)Seni takip eden diyecek ki adam akordsuz bisiklete bile bindi ama bisikletin tam notunu verebiliyor.
 
Samimiyetle söylüyorum Serkan'ın ; Yusuf'un ve Fatih'in toplamından daha çok bilgisi vardır.Espri yeteneği de iyi, kendini satmasını da biliyor.Bence tutar; ama biraz uğraş biraz da destek lazım.
 
Bu incelemeler kisisel deneyimler uzerinden mi yuruyecektir, yoksa bilimsel testler mi baz alinacaktir? Her iki tutumunda sonucunda kullanicilarin pek bir kazanci olacagini dusunmuyorum.
Ornegin, bir sekilde bir test duzenegi yapip kadronun yuk dayanimini olctunuz veya esnemezligini sayisal olarak acikladiniz ama bunu yaparken sadece test ortaminda kaldiniz. Yol durumu, surucu durumu gibi cok fazla degisen etmenleri goz ardi ettiniz. Dolayisiyla bu elde edilen sayisal verilerin pek anlami kalmadi benim icin. Veya her kadroyu ayni yolda surerek size hissettirdiklerini anlattiniz. Bu sefer de ayni durum gecerli. Sizin fizyolojinizi mi ortalama olarak alacagiz?
Bir de bisiklet uzerindeki komponentlerin zaten teknik ozellikleri belirli. Jantlat belirli. Geriye aslinda test edilmesi gereken kadro ve masa kaliyor. Bence giris seviyesi icin de kadro ve masa testi yapilmasi fazlaya kacar. Zaten genele hizmet edecek sekilde yapildiklarini dusunuyorum.
 
Geri