Scudo Sports

Peugeot F10-D inceleme

myasins

Aktif Üye
Kayıt
9 Eylül 2017
Mesaj
102
Tepki
41
Yaş
42
Şehir
istanbul
İsim
yasin
Herkese selamlar yaklaşık 500 km yaptığım Peugeot F 10-D bisikletimin incelemesini sizinle paylaşmak istiyorum .
Başlıklar halinde her parçayı ayrı ayrı değerlendirip en sonda da genel bir degerlendirme yapacağım.


1:Kadro
Bisikletin kadrosu maşa dahil full aluminyum bu yönüyle kendi fiyat bandındaki katlanırlardan bir tık önde diyebiliriz , kadronun rigitliğide güzel , sürüş sırasında şimdiye kadar gıcırdama tıkırdama yada herhangi bir boşluk hissetmedim. Boya kalitesi tam parlak değil tam matta değil arası , çok kolay cizilecek bir boyaya benzemiyor.
Katlanışı gayet basit özellikle direksiyonun iki tekerin arasına doğru katlanması , katlı haldeki boyutlarına ciddi olarak fayda sağlıyor.
Sele borusunun altı açık , katladığınız zaman seleyi yere kadar indirebiliyorsunuz , buda katlandığı zaman boyut olarak en küçük hale gelebilmesi yönünden bence bir artı .
Bisikletin çamurlukları plastik , çok kaliteli değil , hem ihtiyac duymadığım için hemde görüntüsünü sevmediğim için alır almaz çıkardım.
Bisikletin arka bagaj demiri kaliteli ve sağlam fakat çok ağır , bunada ihtiyaç duymadığım için alır almaz çıkardım.
Çamurluksuz ve arka bagaj demirsiz hali ile bisiklet 12.8 kg


2 :Vites
Vites konusuna daha detaylı girmeden önce bir kaç ön bilgi vermek istiyorum .
Bisiklet 2x8 16 vites
Aynakol büyük dişlideyken , rublenin en büyük son 2 dişlisinde çaprazdan dolayı zincir ön aktarıcıya sürtme yapıyor ,
Aynı şekilde aykanol en küçük dişlideyken de rublenin en küçük son 2 dişlisinde çaprazdan dolayı zincir ön aktarıcıya sürtme yapıyor .
Yani en ince ayarlarla bile kullanabildiğimiz efektif max vites sayısı 2x6 12 vites.


3 :Ön vites
Ön vites de SHIMANO CLARIS R2000F kullanılmış , beni bu bisiklette en çok uğraştıran konu burası oldu , standart ön aktarıcı yükseklik ayarı ile ne yaparsanız yapın zincirde ön aktarıcıya sürtme sesleri alacaksınız , bu bisikletin ön aktarıcı yükseklik ayarı kesinlikle standart ön aktarıcı vites ayarları ile aynı değil , işin içinden çıkamayıp gidip bir bisikletciye götürürseniz size standart ön vites yükseklik ayarları ile teslim edecektir ve sorununuz çözülmeyecek , çünkü standart ayarlarda ne yaparsanız yapın aynakolun büyük dişlisindeyken zincir sürtmesi devam edecek.
Çözüm , ön aktarıcıyı olabilecek en aşşağı pozisyona yani aynakolun üst dişlişine sürtmeyecek en yakın pozisyona kadar indirmeniz gerekiyor , bu ayar ile sürtme sesi yaşamayacaksınız.


4: Aynakol
Aynakolumuz SHIMANO TY501, 46-30T, 170MM
Ben dişli oranlarından çok memnun kaldım özellikle küçük dişli oranı yokuşlarda beni çok rahatlattı , çıkamadığım beni aşırı zorlayan hiç bir yokuş olmadı.
Büyük dişlisi de son sürat için bir katlanıra göre bence gayet yeterli .
tek yaprak 50t ve üstü aynakollu katlanırlarla millet nasıl yokuş çıkıyor bilmiyorum , bence imkansız .

5:Ruble

SHIMANO HG200-8 12-32T kullanılmış
Gayet memnunum , aynakolun 30t yaprağıyla birleşince çıkamadığınız yokuş kalmıyor.


6: Arka vites
SHIMANO ALTUS M310 kullanılmış 8 vites gayet sorunsuz ve stabil bir aktarıcı , max ruble desteği 11-34 8 ruble , çok ihtiyaç duymadım ama değiştirmem gerekirse ileride belki bu rubleye geçerim.


7: Vites kolu
SHIMANO ALTUS M315 2X8 kullanılmış
Aynakol büyük dişliye geçerken başparmağınızla biraz uzun basmanız gerekiyor , onun dışında problemsiz.


8: Arka Fren
Mekanik disk fren hiç bir sorun yaşamadım , ince ayarla gayet güzel çalışıyor.


9: Ön fren
Mekanik disk fren ,
burada üretici tarafından gereksiz ve fren gücünü düşürecek bir hata yapılmış , disk , fren sistemine sürtmesin diye frenin maşaya bağlanan alt fren bacak tarafına extra 2 pul takılmış ve mekanizma yükseltilmiş bu yüzden fren diskten yaklaşık 4 mm kadar uzaklaştırılmış buda balatanın bir kısmının diskle olan temasını kesmiş ve fren gücünü azaltmış , asında mekanizmaya sürtmemesi için gereken mesafe 1 mm civarı ben bu toplam 4 mm kalınlığındaki 2 pulu söküp yerine 1 mm kalınlığında ince bir pul taktım ve balatayı diske 3 mm daha yakınlaştırdım böylece frenleme esnasında balatanın tamamı diske temas etmeye başladı , bu hem fren performansını arttırdı , hemde balata ömrünü uzattı.



10: Lastik
WANDA P1145 20X1.75 kullanılmış , şimdilik kullanıyorum çok kötü değil frenlerde tutma mesafesi ortalama ama değiştireceğim zaman mutlaka daha iyi bir lastik takacağım.


11: Sele
SELLE BASSANO VOLARE X33-M SİYAH
Gayet memnunum hiç bir ağrıma vs olmadı .


12: Jant
ALÜMİNYUM ÇİFT KAT 19-406
Bu fiyat bandında bu kadar , biraz akord ayarı gerekebilir .


13: Zincir
Ybn marka quick link bir zincir var
Bu zincir kötü bir zincir , hem çok sesli çalışıyor hemde çok rigit çalışmıyor.
Ömrü bittiği an değiştireceğim ilk parça.


Artılar
1: Maşa aluminyum
2 : Katlanma şekli çok iyi , olabilecek en küçük boyutlara katlanıyor
3: Vites oranları mükemmel , 46-30 aynakol 12-32 ruble bence bütün katlanırlarda standart olmalı.

Eksiker
1: Ön aktarıcı ayarı mutlaka dediğim gibi yapımalı
2:
Ön fren ayarı dediğim gibi yapılmalı
3: Zincir çok kötü
 

Dosyalar

  • IMG_20250718_150059.jpg
    IMG_20250718_150059.jpg
    146 KB · Okunma: 46
  • IMG_20250718_151832.jpg
    IMG_20250718_151832.jpg
    123,2 KB · Okunma: 38
  • IMG_20250710_105634.jpg
    IMG_20250710_105634.jpg
    81,4 KB · Okunma: 35
  • IMG_20250628_133719.jpg
    IMG_20250628_133719.jpg
    203,8 KB · Okunma: 32
  • IMG_20250628_133947.jpg
    IMG_20250628_133947.jpg
    81,6 KB · Okunma: 42
Son düzenleme:
Scudo
Hocam buna bir hidrolik disk, schwalbe 1.50 lastik, imkan varsa flar pedal, daha hafif bir sele, harika olur
 
  • Beğen
Tepkiler: myasins
Hocam buna bir hidrolik disk, schwalbe 1.50 lastik, imkan varsa flar pedal, daha hafif bir sele, harika olur

Zamanında hidrolik disk fren kullandım , benlik değil , tamiri , bakımı , ayarı , yağ sızdırma riski vs derken çok komplike .
Mekanik den çok memnunum tamiri vs çok basit değiştireceğimi sanmıyorum.

Lastik üzerindekilerin ömrü bittiğinde kesinlikle schwalbe ile değişecek . 👍

üzerindeki zincirin ömrü bittiği an shimano cn hg40 hyperglide zincir ile değiştireceğim.

Seleden şimdilik çok memnunum .

Belki bide rubleyi 11-34 yaparım ama şimdillik hiç ihtiyacım olmadı , beni zorlayan bir yokuşla karşılaşmam lzm .

Bisikletten genel olarak çok memnunum , incelemede belirttiğim gibi bir tek ön vites ayarları beni çok uğraştırdı , bunun dışında bu fiyat bandında alınabilecek en iyi katlanır olduğunu söyleyebilirim , gerçi 2025 modellerini göremedim sıfırı hiç bir yerde satılmıyor .
 
  • Beğen
Tepkiler: Mazm
Geri