myasins
Aktif Üye
- Kayıt
- 9 Eylül 2017
- Mesaj
- 102
- Tepki
- 41
- Yaş
- 42
- Şehir
- istanbul
- İsim
- yasin
Herkese selamlar yaklaşık 500 km yaptığım Peugeot F 10-D bisikletimin incelemesini sizinle paylaşmak istiyorum .
Başlıklar halinde her parçayı ayrı ayrı değerlendirip en sonda da genel bir degerlendirme yapacağım.
1:Kadro
Bisikletin kadrosu maşa dahil full aluminyum bu yönüyle kendi fiyat bandındaki katlanırlardan bir tık önde diyebiliriz , kadronun rigitliğide güzel , sürüş sırasında şimdiye kadar gıcırdama tıkırdama yada herhangi bir boşluk hissetmedim. Boya kalitesi tam parlak değil tam matta değil arası , çok kolay cizilecek bir boyaya benzemiyor.
Katlanışı gayet basit özellikle direksiyonun iki tekerin arasına doğru katlanması , katlı haldeki boyutlarına ciddi olarak fayda sağlıyor.
Sele borusunun altı açık , katladığınız zaman seleyi yere kadar indirebiliyorsunuz , buda katlandığı zaman boyut olarak en küçük hale gelebilmesi yönünden bence bir artı .
Bisikletin çamurlukları plastik , çok kaliteli değil , hem ihtiyac duymadığım için hemde görüntüsünü sevmediğim için alır almaz çıkardım.
Bisikletin arka bagaj demiri kaliteli ve sağlam fakat çok ağır , bunada ihtiyaç duymadığım için alır almaz çıkardım.
Çamurluksuz ve arka bagaj demirsiz hali ile bisiklet 12.8 kg
2 :Vites
Vites konusuna daha detaylı girmeden önce bir kaç ön bilgi vermek istiyorum .
Bisiklet 2x8 16 vites
Aynakol büyük dişlideyken , rublenin en büyük son 2 dişlisinde çaprazdan dolayı zincir ön aktarıcıya sürtme yapıyor ,
Aynı şekilde aykanol en küçük dişlideyken de rublenin en küçük son 2 dişlisinde çaprazdan dolayı zincir ön aktarıcıya sürtme yapıyor .
Yani en ince ayarlarla bile kullanabildiğimiz efektif max vites sayısı 2x6 12 vites.
3 :Ön vites
Ön vites de SHIMANO CLARIS R2000F kullanılmış , beni bu bisiklette en çok uğraştıran konu burası oldu , standart ön aktarıcı yükseklik ayarı ile ne yaparsanız yapın zincirde ön aktarıcıya sürtme sesleri alacaksınız , bu bisikletin ön aktarıcı yükseklik ayarı kesinlikle standart ön aktarıcı vites ayarları ile aynı değil , işin içinden çıkamayıp gidip bir bisikletciye götürürseniz size standart ön vites yükseklik ayarları ile teslim edecektir ve sorununuz çözülmeyecek , çünkü standart ayarlarda ne yaparsanız yapın aynakolun büyük dişlisindeyken zincir sürtmesi devam edecek.
Çözüm , ön aktarıcıyı olabilecek en aşşağı pozisyona yani aynakolun üst dişlişine sürtmeyecek en yakın pozisyona kadar indirmeniz gerekiyor , bu ayar ile sürtme sesi yaşamayacaksınız.
4: Aynakol
Aynakolumuz SHIMANO TY501, 46-30T, 170MM
Ben dişli oranlarından çok memnun kaldım özellikle küçük dişli oranı yokuşlarda beni çok rahatlattı , çıkamadığım beni aşırı zorlayan hiç bir yokuş olmadı.
Büyük dişlisi de son sürat için bir katlanıra göre bence gayet yeterli .
tek yaprak 50t ve üstü aynakollu katlanırlarla millet nasıl yokuş çıkıyor bilmiyorum , bence imkansız .
5:Ruble
SHIMANO HG200-8 12-32T kullanılmış
Gayet memnunum , aynakolun 30t yaprağıyla birleşince çıkamadığınız yokuş kalmıyor.
6: Arka vites
SHIMANO ALTUS M310 kullanılmış 8 vites gayet sorunsuz ve stabil bir aktarıcı , max ruble desteği 11-34 8 ruble , çok ihtiyaç duymadım ama değiştirmem gerekirse ileride belki bu rubleye geçerim.
7: Vites kolu
SHIMANO ALTUS M315 2X8 kullanılmış
Aynakol büyük dişliye geçerken başparmağınızla biraz uzun basmanız gerekiyor , onun dışında problemsiz.
8: Arka Fren
Mekanik disk fren hiç bir sorun yaşamadım , ince ayarla gayet güzel çalışıyor.
9: Ön fren
Mekanik disk fren ,
burada üretici tarafından gereksiz ve fren gücünü düşürecek bir hata yapılmış , disk , fren sistemine sürtmesin diye frenin maşaya bağlanan alt fren bacak tarafına extra 2 pul takılmış ve mekanizma yükseltilmiş bu yüzden fren diskten yaklaşık 4 mm kadar uzaklaştırılmış buda balatanın bir kısmının diskle olan temasını kesmiş ve fren gücünü azaltmış , asında mekanizmaya sürtmemesi için gereken mesafe 1 mm civarı ben bu toplam 4 mm kalınlığındaki 2 pulu söküp yerine 1 mm kalınlığında ince bir pul taktım ve balatayı diske 3 mm daha yakınlaştırdım böylece frenleme esnasında balatanın tamamı diske temas etmeye başladı , bu hem fren performansını arttırdı , hemde balata ömrünü uzattı.
10: Lastik
WANDA P1145 20X1.75 kullanılmış , şimdilik kullanıyorum çok kötü değil frenlerde tutma mesafesi ortalama ama değiştireceğim zaman mutlaka daha iyi bir lastik takacağım.
11: Sele
SELLE BASSANO VOLARE X33-M SİYAH
Gayet memnunum hiç bir ağrıma vs olmadı .
12: Jant
ALÜMİNYUM ÇİFT KAT 19-406
Bu fiyat bandında bu kadar , biraz akord ayarı gerekebilir .
13: Zincir
Ybn marka quick link bir zincir var
Bu zincir kötü bir zincir , hem çok sesli çalışıyor hemde çok rigit çalışmıyor.
Ömrü bittiği an değiştireceğim ilk parça.
Artılar
1: Maşa aluminyum
2 : Katlanma şekli çok iyi , olabilecek en küçük boyutlara katlanıyor
3: Vites oranları mükemmel , 46-30 aynakol 12-32 ruble bence bütün katlanırlarda standart olmalı.
Eksiker
1: Ön aktarıcı ayarı mutlaka dediğim gibi yapımalı
2:
Ön fren ayarı dediğim gibi yapılmalı
3: Zincir çok kötü
Başlıklar halinde her parçayı ayrı ayrı değerlendirip en sonda da genel bir degerlendirme yapacağım.
1:Kadro
Bisikletin kadrosu maşa dahil full aluminyum bu yönüyle kendi fiyat bandındaki katlanırlardan bir tık önde diyebiliriz , kadronun rigitliğide güzel , sürüş sırasında şimdiye kadar gıcırdama tıkırdama yada herhangi bir boşluk hissetmedim. Boya kalitesi tam parlak değil tam matta değil arası , çok kolay cizilecek bir boyaya benzemiyor.
Katlanışı gayet basit özellikle direksiyonun iki tekerin arasına doğru katlanması , katlı haldeki boyutlarına ciddi olarak fayda sağlıyor.
Sele borusunun altı açık , katladığınız zaman seleyi yere kadar indirebiliyorsunuz , buda katlandığı zaman boyut olarak en küçük hale gelebilmesi yönünden bence bir artı .
Bisikletin çamurlukları plastik , çok kaliteli değil , hem ihtiyac duymadığım için hemde görüntüsünü sevmediğim için alır almaz çıkardım.
Bisikletin arka bagaj demiri kaliteli ve sağlam fakat çok ağır , bunada ihtiyaç duymadığım için alır almaz çıkardım.
Çamurluksuz ve arka bagaj demirsiz hali ile bisiklet 12.8 kg
2 :Vites
Vites konusuna daha detaylı girmeden önce bir kaç ön bilgi vermek istiyorum .
Bisiklet 2x8 16 vites
Aynakol büyük dişlideyken , rublenin en büyük son 2 dişlisinde çaprazdan dolayı zincir ön aktarıcıya sürtme yapıyor ,
Aynı şekilde aykanol en küçük dişlideyken de rublenin en küçük son 2 dişlisinde çaprazdan dolayı zincir ön aktarıcıya sürtme yapıyor .
Yani en ince ayarlarla bile kullanabildiğimiz efektif max vites sayısı 2x6 12 vites.
3 :Ön vites
Ön vites de SHIMANO CLARIS R2000F kullanılmış , beni bu bisiklette en çok uğraştıran konu burası oldu , standart ön aktarıcı yükseklik ayarı ile ne yaparsanız yapın zincirde ön aktarıcıya sürtme sesleri alacaksınız , bu bisikletin ön aktarıcı yükseklik ayarı kesinlikle standart ön aktarıcı vites ayarları ile aynı değil , işin içinden çıkamayıp gidip bir bisikletciye götürürseniz size standart ön vites yükseklik ayarları ile teslim edecektir ve sorununuz çözülmeyecek , çünkü standart ayarlarda ne yaparsanız yapın aynakolun büyük dişlisindeyken zincir sürtmesi devam edecek.
Çözüm , ön aktarıcıyı olabilecek en aşşağı pozisyona yani aynakolun üst dişlişine sürtmeyecek en yakın pozisyona kadar indirmeniz gerekiyor , bu ayar ile sürtme sesi yaşamayacaksınız.
4: Aynakol
Aynakolumuz SHIMANO TY501, 46-30T, 170MM
Ben dişli oranlarından çok memnun kaldım özellikle küçük dişli oranı yokuşlarda beni çok rahatlattı , çıkamadığım beni aşırı zorlayan hiç bir yokuş olmadı.
Büyük dişlisi de son sürat için bir katlanıra göre bence gayet yeterli .
tek yaprak 50t ve üstü aynakollu katlanırlarla millet nasıl yokuş çıkıyor bilmiyorum , bence imkansız .
5:Ruble
SHIMANO HG200-8 12-32T kullanılmış
Gayet memnunum , aynakolun 30t yaprağıyla birleşince çıkamadığınız yokuş kalmıyor.
6: Arka vites
SHIMANO ALTUS M310 kullanılmış 8 vites gayet sorunsuz ve stabil bir aktarıcı , max ruble desteği 11-34 8 ruble , çok ihtiyaç duymadım ama değiştirmem gerekirse ileride belki bu rubleye geçerim.
7: Vites kolu
SHIMANO ALTUS M315 2X8 kullanılmış
Aynakol büyük dişliye geçerken başparmağınızla biraz uzun basmanız gerekiyor , onun dışında problemsiz.
8: Arka Fren
Mekanik disk fren hiç bir sorun yaşamadım , ince ayarla gayet güzel çalışıyor.
9: Ön fren
Mekanik disk fren ,
burada üretici tarafından gereksiz ve fren gücünü düşürecek bir hata yapılmış , disk , fren sistemine sürtmesin diye frenin maşaya bağlanan alt fren bacak tarafına extra 2 pul takılmış ve mekanizma yükseltilmiş bu yüzden fren diskten yaklaşık 4 mm kadar uzaklaştırılmış buda balatanın bir kısmının diskle olan temasını kesmiş ve fren gücünü azaltmış , asında mekanizmaya sürtmemesi için gereken mesafe 1 mm civarı ben bu toplam 4 mm kalınlığındaki 2 pulu söküp yerine 1 mm kalınlığında ince bir pul taktım ve balatayı diske 3 mm daha yakınlaştırdım böylece frenleme esnasında balatanın tamamı diske temas etmeye başladı , bu hem fren performansını arttırdı , hemde balata ömrünü uzattı.
10: Lastik
WANDA P1145 20X1.75 kullanılmış , şimdilik kullanıyorum çok kötü değil frenlerde tutma mesafesi ortalama ama değiştireceğim zaman mutlaka daha iyi bir lastik takacağım.
11: Sele
SELLE BASSANO VOLARE X33-M SİYAH
Gayet memnunum hiç bir ağrıma vs olmadı .
12: Jant
ALÜMİNYUM ÇİFT KAT 19-406
Bu fiyat bandında bu kadar , biraz akord ayarı gerekebilir .
13: Zincir
Ybn marka quick link bir zincir var
Bu zincir kötü bir zincir , hem çok sesli çalışıyor hemde çok rigit çalışmıyor.
Ömrü bittiği an değiştireceğim ilk parça.
Artılar
1: Maşa aluminyum
2 : Katlanma şekli çok iyi , olabilecek en küçük boyutlara katlanıyor
3: Vites oranları mükemmel , 46-30 aynakol 12-32 ruble bence bütün katlanırlarda standart olmalı.
Eksiker
1: Ön aktarıcı ayarı mutlaka dediğim gibi yapımalı
2:
Ön fren ayarı dediğim gibi yapılmalı
3: Zincir çok kötü
Dosyalar
Son düzenleme: