Scudo Sports

pedalşörlerin dikkatine

Anonim

Silinmiş hesap
Kayıt
27 Nisan 2005
Mesaj
0
Tepki
0
kurallar
bisiklete biniş şekli trafik içinde
çoğu pedalşörler bunlara pek rağbet etmiyor
bazılarına sıkıcı gelebilir amma altın kurallar bellidir
1-kask evet kaska alışmalıyız grup gezilerinde bir kişinin kasksız olması gerçekte hem kendisini hemde grubu riske sokması durumudur kaskı olmayan arkadaş şunu bilmelidirki düştüğü vakit diğer arkadaşlarında moral bozukluğu yaratır ve turun motivasyonunu düşürür
2-katılım 50 kişiyi bulursa trafiği haberdar etmekte fayda vardır aksi takdirde doğacak sonuçlardan turu düzenleyen mesul tutulur
3-çok katılımlı trafikten izin alınarak yapılan turlarda 3 adet takım kaptanı olması gereklidir önde lider orta takım kaptanı ve arka takım kaptanı ve tabi telsiz şart-çoğu zaman polis eskortu verilmez
4-herkesin iç lastik getirmesi şarttır pompa şarttır eldiven düşmelerde elleri korur
sürüş disiplini
asla yan yana gitmeyin özellikle dar yollarda
fren mesafesini koruyun
birbirinizi az sollayın sollarken uyarın
birbirinizin önüne çıkmayın grubu tehlikeye sokacak her türlü aşırı hareketlerden varyetelerden sakının
ışıklarda bekleyin bir kısım ışıklarda kalır diğer kısımda devam ederse
arka takım kaptanı durumu telsizle ekip liderine haberdar eder
bisikletin girmeyeceği yollar vardır bu kurallara uyalım
trafiği tehlikeye sokacak her türlü hareketlerden kaçınalım
bunun cezasının 65 ytl olduğunu bilelim
gece sürüşlerinde arka spot ve ön far gereklidir
geceleri çok daha dikkatli olunması gerekmektedir
trafikte kalabalık olmanın verdiği her türlü aşırı hareketlerden kaçınalım
iyi bir bisikletçi trafik kurallarından yanadır trafikteki yerini bilir
trafikte başıboş hareket edemeyiz sürücülere karşı sorumluluklarımız vardır sürücülerinde bize karşı
unutmayın trafikte ne kadar çok kurallara uyarsanız o kadar iyi ve profesyonel bisikletçi olursunuz
toplu gezilerde asla araçları sollamayın sürekli trafikte sağı koruyun sağdan sola fazla taşmayın bu risktir riske girmeyin
trafikte sürekli riskleri zorlayan bisikletçi kötü bisikletçidir
kavşaklarda son derece dikkatli olun ayna kullanabilirsiniz
ışıklarda durunca yan yana yığılma yapmayın işte en büyük hata budur
toplu şekilde gitmenin bilincine vakıf olmalıyız
rampa tırmanışlarında ve rampa bitiminde birbirinizi bekleyin her vakit performansı düşük olanları bekleyin bu grup bilincidir arkadaşınızı arkada bırakmayın
yemek yedikten sonra bisiklete binmeyin bir iki saat geçmesi gerekir turlarda ağır yemek yemeyin
otobüs duraklarına yaklaşırken bir otobüsde durağa yaklaşıyorsa otobüsü sollamayın en büyük hata budur bekleyin yolcularını indirsin
bindirsin ve otobüs hareket ettikten sonra yola devam edin acele etmeyin
trafik içersinde bisiklet kullanmak işin zorudur
yokuş aşağı inerken arka arkaya inmeyin fren mesafesini ayarlayın
önde bir kişinin hatası sonucunda hepiniz yakın gitmekten dolayı yeri öpebilirsiniz
dönüşlerde iki kat daha dikkatli olmanız sizin menfatiniz icabıdır
mazgalları sollamadan önce arkayı kontrol edin
park etmiş araçların yanından geçerken yavaş geçin hızlı geçmeyin kapı açılabilir
kavşaklara yaklaşırken kavşağın başladığı yere kadar sağdan yanaşın tam paralelden geçmeden önce durun işi sağlama alın araç gelmediğine emin olun öyle geçin
araçların ortasından gitmek tehlikelidir
yayalara öncelik tanıyın olur olmaz yerden geçen yayaları uyarın
çevreyi kirletmeyin kirletenleri uyarın
bisikletinizin bakımını ihmal etmeyin bakım şarttır
sorunlu bisikletle yola çıkmayın sizi yolda bırakabilir
bilmemek ayıp değildir öğrenmemek ayıptır
trafik kurallarına uyalım uymayanları uyaralım
iyi bir bisikletçi daima bisikletin trafikteki yerini bilir ve kurallara riayet eder

pedalşörlerin dikkatine
konu :sürüş disiplini
1- tek sırayı korumak
2-çok az sollama yapılması artı sollarken hem arka kontrol hemde sollanan
arkadaşı uyarmak
3- her türlü riskden kaçınılmak gerekli (grubu riske düşürmemek
her pedalşörün görevi olmalıdır
4-yola çıkmadan bir gün önce ekipmanların kontrolü
a-iç lastik hayatidir
b-pompa hayatidir
c-tekeri janttan çıkarmak için aparatlar
5-neden iç lastik çünki vakit kaybolmaz yama işi vakit kaybettirir
6-ışıklarda duruşlarda yığılma olmaması tek sırayı korumak
7- kavşaklara dikkat
8-en önemlisi yorulan arkadaşların ya arka takım kaptanına yada ekip liderine söylemesi
çünki yorulanlar gruptan düşerler
o vakit sıra bozulur kopmalar olur
9-ara verilen yerlerde ihtiyaçların giderilmesi ve hemen toparlanmakta fayda vardır
10- herkesin birbirini uyarmasında fayda vardır
11-iki bisiklet mesafesinin korunması biz pedalşörler için çok önemli böylelikle arkadan çarpmalar önlenmiş olur
12-sağda park eden araçların yanından geçerken kapı açılabilir
dikkatimizi araçlara vermemiz gerekir
13- yayalara öncelik tanımalıyız
14-ışıklara kesinlikle riayet etmeliyiz grub çok olursa bir kısım ışıklarda geri kalırsa
arka takım kaptanı ekip liderini
telsizle arayıp beklemesini yada
yavaş sürmesini isteyecektir
endişeniz olmasın
15-kalabalık olmamızın verdiği
güven ve coşkuyla hareketlerimizde taşkınlıklara sebebiyet vermemeliyiz
16-kaldırımlarda gösteri sürüşleri trafiğe ters yönden
gidişler yapmamalıyız
17-konaklanan yerlerde temizliğe riayet etmek biz pedalşörlerin görevi olmalıdır
18-çevre halkına yanlış örnek olacak hareketlerden kaçınmalıyız
19-her türlü taciz küfür edilebilinir bu araçların plaka
numaraları takım kaptanları tarafından tesbit edilip
trafiğe verilecektir
20- her turda kask takmak zorunluluğu vardır ekip lideri bu konuda çok hassastır
21-gidiş ve dönüşlerde otobüs duraklarına yaklaşırken dikkatli olmamız gerekiyor
eğer durağa otobüs yaklaşırsa durarak yolcularını indirmesini lütfen bekleyin
asla gruba yetişmek için otobüsü sollamayın aksi takdirde karşıdan gelen arac ile
kafa kafaya çarpışabilirsiniz arka takım kaptanı telsizle ekip liderini uyaracaktır

kudu
 
Scudo
gayet iyi bir bilgi demekten öte süper ve hayati bilgiler
paylaşım için tekrardan teşekkürler....
 
  • Beğen
Tepkiler: gökhan aksoy
Gerçekten çok önemli ve dikkat edilmesi gereken noktalar, mutlaka bilinmesi gerekenler. .

Ellerinize sağlık...
 
:boese157: Gerçekten teşekkürler herkezin okuması gereken ve dikkate alması gereken bir yazı olmuş ellerine sağlık Kudret abi... :boese157:
 
Bence bunun burada bir sekilde sabitlenmesi iyi olur derim. Bisiklet acısından dikkat etmemiz gerekenleri cok guzel ifade etmişsin Kudret Abi. Ellerine saglik...
 
kudret abi çok yararlı değerli bilgiler vermişin teşekkür ederim!
 
https://www.bisikletforum.com/images/icons/icon4.gif kurallar
bisiklete biniş şekli trafik içinde
çoğu pedalşörler bunlara pek rağbet etmiyor
bazılarına sıkıcı gelebilir amma altın kurallar bellidir
1-kask evet kaska alışmalıyız grup gezilerinde bir kişinin kasksız olması gerçekte hem kendisini hemde grubu riske sokması durumudur kaskı olmayan arkadaş şunu bilmelidirki düştüğü vakit diğer arkadaşlarında moral bozukluğu yaratır ve turun motivasyonunu düşürür
2-katılım 50 kişiyi bulursa trafiği haberdar etmekte fayda vardır aksi takdirde doğacak sonuçlardan turu düzenleyen mesul tutulur
3-çok katılımlı trafikten izin alınarak yapılan turlarda 3 adet takım kaptanı olması gereklidir önde lider orta takım kaptanı ve arka takım kaptanı ve tabi telsiz şart-çoğu zaman polis eskortu verilmez
4-herkesin iç lastik getirmesi şarttır pompa şarttır eldiven düşmelerde elleri korur
sürüş disiplini
asla yan yana gitmeyin özellikle dar yollarda
fren mesafesini koruyun
birbirinizi az sollayın sollarken uyarın
birbirinizin önüne çıkmayın grubu tehlikeye sokacak her türlü aşırı hareketlerden varyetelerden sakının
ışıklarda bekleyin bir kısım ışıklarda kalır diğer kısımda devam ederse
arka takım kaptanı durumu telsizle ekip liderine haberdar eder
bisikletin girmeyeceği yollar vardır bu kurallara uyalım
trafiği tehlikeye sokacak her türlü hareketlerden kaçınalım
bunun cezasının 65 ytl olduğunu bilelim
gece sürüşlerinde arka spot ve ön far gereklidir
geceleri çok daha dikkatli olunması gerekmektedir
trafikte kalabalık olmanın verdiği her türlü aşırı hareketlerden kaçınalım
iyi bir bisikletçi trafik kurallarından yanadır trafikteki yerini bilir
trafikte başıboş hareket edemeyiz sürücülere karşı sorumluluklarımız vardır sürücülerinde bize karşı
unutmayın trafikte ne kadar çok kurallara uyarsanız o kadar iyi ve profesyonel bisikletçi olursunuz
toplu gezilerde asla araçları sollamayın sürekli trafikte sağı koruyun sağdan sola fazla taşmayın bu risktir riske girmeyin
trafikte sürekli riskleri zorlayan bisikletçi kötü bisikletçidir
kavşaklarda son derece dikkatli olun ayna kullanabilirsiniz
ışıklarda durunca yan yana yığılma yapmayın işte en büyük hata budur
toplu şekilde gitmenin bilincine vakıf olmalıyız
rampa tırmanışlarında ve rampa bitiminde birbirinizi bekleyin her vakit performansı düşük olanları bekleyin bu grup bilincidir arkadaşınızı arkada bırakmayın
yemek yedikten sonra bisiklete binmeyin bir iki saat geçmesi gerekir turlarda ağır yemek yemeyin
otobüs duraklarına yaklaşırken bir otobüsde durağa yaklaşıyorsa otobüsü sollamayın en büyük hata budur bekleyin yolcularını indirsin
bindirsin ve otobüs hareket ettikten sonra yola devam edin acele etmeyin
trafik içersinde bisiklet kullanmak işin zorudur
yokuş aşağı inerken arka arkaya inmeyin fren mesafesini ayarlayın
önde bir kişinin hatası sonucunda hepiniz yakın gitmekten dolayı yeri öpebilirsiniz
dönüşlerde iki kat daha dikkatli olmanız sizin menfatiniz icabıdır
mazgalları sollamadan önce arkayı kontrol edin
park etmiş araçların yanından geçerken yavaş geçin hızlı geçmeyin kapı açılabilir
kavşaklara yaklaşırken kavşağın başladığı yere kadar sağdan yanaşın tam paralelden geçmeden önce durun işi sağlama alın araç gelmediğine emin olun öyle geçin
araçların ortasından gitmek tehlikelidir
yayalara öncelik tanıyın olur olmaz yerden geçen yayaları uyarın
çevreyi kirletmeyin kirletenleri uyarın
bisikletinizin bakımını ihmal etmeyin bakım şarttır
sorunlu bisikletle yola çıkmayın sizi yolda bırakabilir
bilmemek ayıp değildir öğrenmemek ayıptır
trafik kurallarına uyalım uymayanları uyaralım
iyi bir bisikletçi daima bisikletin trafikteki yerini bilir ve kurallara riayet eder


pedalşörlerin dikkatine
konu-sürüş disiplini
1-tek sırayı korumak
2- çok az sollama yapılması artı sollarken hem arka kontrol hemde sollanan arkadaşı uyarmak
3-her türlü riskten kaçınılmak gerekli (grubu riske düşürmemek her pedalşörün görevi olmalıdır )
4- yola çıkmadan bir gün önce ekipmanların kontrolü
a-iç lastik
b-pompa
c-tekeri janttan çıkarmak için aparatlar
5- neden iç lastik çünki vakit kaybolmaz yama işi vakit kaybettirir
6-ışıklarda duruşlarda yığılma olmaması tek sırayı korumak
7- kavşaklara dikkat
8- en önemlisi yorulan arkadaşların arka takım kaptanına yada ekip liderine söylemesi çünki yorulanlar gruptan düşerler o vakit sıra bozulur kopmalar olur
9- ara verilen yerlerde ihtiyaçların giderilmesi ve hemen toparlanmakta fayda vardır
10- herkesin birbirini uyarmasında fayda vardır
11-iki bisiklet mesafesinin korunması biz pedalşörler için önemli
böylelikle arkadan çarpmalar önlenmiş olur
12- sağda park etmiş araçların yanından geçerken kapı açılabilir dikkatimizi araçlara vermeliyiz hız düşürmekte fayda vardır
13-yayalara öncelik tanıyın olur olmaz yerden geçen yayalara karşı dikkatli olun ve onları uyarın
14- ışıklara kesinlikle riayet etmeliyiz grup çok olursa bir kısım ışıklarda kalabilir grub bölünür arka takın kaptanı telsizle ekip liderini haberdar edecektir endişeniz olmasın gruba yetişmek için kırmızı işareti ihlal etmeyin
15-kalabalık olmamızın verdiği güven ve çoşkuyla taşkınlıklara sebebiyet vermemeliyiz
16- kaldırımlarda gösteri sürüşleri ve trafiğe ters yönden seyir yapmamalıyız
17-konaklanan yerlerde temizliğe riayet etmeliyiz
18-çevre halkına yanlış olacak hareketlerden kaçınmalıyız
19-her türlü taciz küfür edilebilinir bu araçların plaka numaraları alınıp
trafiğe verilmelidir şikayette bulunulmalıdır
20-her turda kask takma zorunluluğu vardır ekip liderleri bu konuda hassas olmalıdır
21-gidiş ve dönüşte otobüs duraklarına yaklaşırken dikkatli olmalıyız
eğer durağa otobüs yaklaşırsa durarak yolcularını indirmesini ve bindirmesini lütfen bekleyin grup bölünmüşse asla gruba yetişmek için otobüsü sollamayın en büyük hatayı yapmış olursunuz karşıdan araç gelebilir arka takım kaptanı ekip liderini uyaracaktır
22-asla trafikte kulaklıktan müzik dinlemeyin
23-lastik patlamalarında pedalşörler güvenli bir yere geçerek tekeri onarmalı trafiğin akışı üstünde teker onarmayın
24-ne tür etkinlik olursa olsun katılım fazla olursa yolu baştan başa bisikletle kaplamak trafik suçudur cezası trafiği tehlikeye sokmaktan 64 ytl dir eğer paranız üzerinizde yoksa polis kimlik sorar
o da yoksa alıkoyabilirler
 
İnşallah çok kişi okur,
Sadece okumakla kalmaz uygular.
Çünkü bunlar hayati önem taşıyan bilgiler..

Teşekkürler Kudret Abi
 
bunu herkes okumalı..çok hayati-faydalı bilgiler..uymayan arkadaşları nazikçe uyarmaktada fayda var..sonuçta o grubun bir parçasıda bizler oluyoruz bazen :)
 
dostlarım sürekli bu konuyu taze tutacağım bu topiği
herkesin okumasını istiyorum gerekirse tüm türkiyenin

 
Takım kaptanı olmak için (Ön - Arka Farketmez) nereye başvurmamız gerekiyor ?

Birde bu bisiklet - trafik arasındaki kardeşlik dostluk neerden geliyor diye sormak istiyorum...

Bi trafiktir gidiyor ??
 
@kudu

iş herinde bir deyim vardır işyeri körlüğü yaptığın işe o kadar alışırsınki dikkat etme ihtiyacı hissetmessin buda körlüğe sebebiyetle kazaya neden olur bu sebebten bu konularda kendimizi sürekli etkin tutmamız ve bana bir şey olmaz anlayışından kurtulmamız gerekmektedir bu kuralları ara sıra okumalı ve ders çıkarmalıyız bir dakika düşün kask takmaz isem ne olur, taşıtı sollar isem ne olur ,iki bisikletli arasına girersem ne olur, bisikletimin bakımını yaptırmaz isem ne olur eldiven takmazisem ne olur,gece bisiklet kullanıyorsam farım ferlektörüm olmaz ise ne olur ,grubta bisiklet kullanıyorsam grub kurallarına uymaz isem başıma veya başımıza ne gelebilir v.b. sorduğunuz takdirde kendinize cevabını bulacaksınız
Lütfen;
Bir dakika düşünüp ona göre hareket edelim bir dakikadan çok şey kaybetmezsiniz! (TAKE TWO BİR DUPONT GÜVENLİK STANDARTIDIR!)
Tüm sorular bizi tedbire götürecektir emin olun!
 
@Halil Uygun

trafik ile savaşmak isteyen bisikletçi olabilirmi
yada şöyle diyelim disiplinsiz başı bozuk takım lideri olmayan
bir tur düşünebilinirmi düşünülürse nasıl olur bisikletlilerin sürücülere karşı sorumlulukları vardır onlarında bize karşı
trafikle savaşan bisikletçi olmaz olsa olsa kafadan noksan olur 1980 de norveçte bir yıl kaldım bisiklet yolları vardı her yerde görebilirsiniz bu yolları bisiklet yolun dışında bisiklet kullanamazsınız ceza yersiniz norveç avrupa birliğine girmemiştir ve şunu gördüm herkes son derece trafik kurallarına bağlı malum bizim ülkenin insanlarının eğitim yönünden nerde olduğu eğitimi olmayan bir toplumun eline bisiklet ver ne yapar gerisini siz düşünün
artı birde araba ver bak ne oluyor
görüyorsunuz ne olduğunu dünya birincisiyiz
trafik kazalarında
artık kendimizi değiştirmenin zamanı gelmedimi
türkün türkden başka düşmanı yoktur

not
takım kaptanı olmak için ne olduğunu öğrenmek gerekiyor bunun için merak gerekir merak etmeyen hiç bir şey öğrenemez



https://www.bisikletforum.com/images/icons/icon4.gif eklenen maddeler
https://www.bisikletforum.com/images/icons/icon4.gif kurallar
bisiklete biniş şekli trafik içinde
çoğu pedalşörler bunlara pek rağbet etmiyor
bazılarına sıkıcı gelebilir amma altın kurallar bellidir
1-kask evet kaska alışmalıyız grup gezilerinde bir kişinin kasksız olması gerçekte hem kendisini hemde grubu riske sokması durumudur kaskı olmayan arkadaş şunu bilmelidirki düştüğü vakit diğer arkadaşlarında moral bozukluğu yaratır ve turun motivasyonunu düşürür
2-katılım 50 kişiyi bulursa trafiği haberdar etmekte fayda vardır aksi takdirde doğacak sonuçlardan turu düzenleyen mesul tutulur
3-çok katılımlı trafikten izin alınarak yapılan turlarda 3 adet takım kaptanı olması gereklidir önde lider orta takım kaptanı ve arka takım kaptanı ve tabi telsiz şart-çoğu zaman polis eskortu verilmez
4-herkesin iç lastik getirmesi şarttır pompa şarttır eldiven düşmelerde elleri korur
sürüş disiplini
asla yan yana gitmeyin özellikle dar yollarda
fren mesafesini koruyun
birbirinizi az sollayın sollarken uyarın
birbirinizin önüne çıkmayın grubu tehlikeye sokacak her türlü aşırı hareketlerden varyetelerden sakının
ışıklarda bekleyin bir kısım ışıklarda kalır diğer kısımda devam ederse
arka takım kaptanı durumu telsizle ekip liderine haberdar eder
bisikletin girmeyeceği yollar vardır bu kurallara uyalım
trafiği tehlikeye sokacak her türlü hareketlerden kaçınalım
bunun cezasının 65 ytl olduğunu bilelim
gece sürüşlerinde arka spot ve ön far gereklidir
geceleri çok daha dikkatli olunması gerekmektedir
trafikte kalabalık olmanın verdiği her türlü aşırı hareketlerden kaçınalım
iyi bir bisikletçi trafik kurallarından yanadır trafikteki yerini bilir
trafikte başıboş hareket edemeyiz sürücülere karşı sorumluluklarımız vardır sürücülerinde bize karşı
unutmayın trafikte ne kadar çok kurallara uyarsanız o kadar iyi ve profesyonel bisikletçi olursunuz
toplu gezilerde asla araçları sollamayın sürekli trafikte sağı koruyun sağdan sola fazla taşmayın bu risktir riske girmeyin
trafikte sürekli riskleri zorlayan bisikletçi kötü bisikletçidir
kavşaklarda son derece dikkatli olun ayna kullanabilirsiniz
ışıklarda durunca yan yana yığılma yapmayın işte en büyük hata budur
toplu şekilde gitmenin bilincine vakıf olmalıyız
rampa tırmanışlarında ve rampa bitiminde birbirinizi bekleyin her vakit performansı düşük olanları bekleyin bu grup bilincidir arkadaşınızı arkada bırakmayın
yemek yedikten sonra bisiklete binmeyin bir iki saat geçmesi gerekir turlarda ağır yemek yemeyin
otobüs duraklarına yaklaşırken bir otobüsde durağa yaklaşıyorsa otobüsü sollamayın en büyük hata budur bekleyin yolcularını indirsin
bindirsin ve otobüs hareket ettikten sonra yola devam edin acele etmeyin
trafik içersinde bisiklet kullanmak işin zorudur
yokuş aşağı inerken arka arkaya inmeyin fren mesafesini ayarlayın
önde bir kişinin hatası sonucunda hepiniz yakın gitmekten dolayı yeri öpebilirsiniz
dönüşlerde iki kat daha dikkatli olmanız sizin menfatiniz icabıdır
mazgalları sollamadan önce arkayı kontrol edin
park etmiş araçların yanından geçerken yavaş geçin hızlı geçmeyin kapı açılabilir
kavşaklara yaklaşırken kavşağın başladığı yere kadar sağdan yanaşın tam paralelden geçmeden önce durun işi sağlama alın araç gelmediğine emin olun öyle geçin
araçların ortasından gitmek tehlikelidir
yayalara öncelik tanıyın olur olmaz yerden geçen yayaları uyarın
çevreyi kirletmeyin kirletenleri uyarın
bisikletinizin bakımını ihmal etmeyin bakım şarttır
sorunlu bisikletle yola çıkmayın sizi yolda bırakabilir
bilmemek ayıp değildir öğrenmemek ayıptır
trafik kurallarına uyalım uymayanları uyaralım
iyi bir bisikletçi daima bisikletin trafikteki yerini bilir ve kurallara riayet eder


pedalşörlerin dikkatine
konu-sürüş disiplini
1-tek sırayı korumak
2- çok az sollama yapılması artı sollarken hem arka kontrol hemde sollanan arkadaşı uyarmak
3-her türlü riskten kaçınılmak gerekli (grubu riske düşürmemek her pedalşörün görevi olmalıdır )
4- yola çıkmadan bir gün önce ekipmanların kontrolü
a-iç lastik
b-pompa
c-tekeri janttan çıkarmak için aparatlar
5- neden iç lastik çünki vakit kaybolmaz yama işi vakit kaybettirir
6-ışıklarda duruşlarda yığılma olmaması tek sırayı korumak
7- kavşaklara dikkat
8- en önemlisi yorulan arkadaşların arka takım kaptanına yada ekip liderine söylemesi çünki yorulanlar gruptan düşerler o vakit sıra bozulur kopmalar olur
9- ara verilen yerlerde ihtiyaçların giderilmesi ve hemen toparlanmakta fayda vardır
10- herkesin birbirini uyarmasında fayda vardır
11-iki bisiklet mesafesinin korunması biz pedalşörler için önemli
böylelikle arkadan çarpmalar önlenmiş olur
12- sağda park etmiş araçların yanından geçerken kapı açılabilir dikkatimizi araçlara vermeliyiz hız düşürmekte fayda vardır
13-yayalara öncelik tanıyın olur olmaz yerden geçen yayalara karşı dikkatli olun ve onları uyarın
14- ışıklara kesinlikle riayet etmeliyiz grup çok olursa bir kısım ışıklarda kalabilir grub bölünür arka takın kaptanı telsizle ekip liderini haberdar edecektir endişeniz olmasın gruba yetişmek için kırmızı işareti ihlal etmeyin
15-kalabalık olmamızın verdiği güven ve çoşkuyla taşkınlıklara sebebiyet vermemeliyiz
16- kaldırımlarda gösteri sürüşleri ve trafiğe ters yönden seyir yapmamalıyız
17-konaklanan yerlerde temizliğe riayet etmeliyiz
18-çevre halkına yanlış olacak hareketlerden kaçınmalıyız
19-her türlü taciz küfür edilebilinir bu araçların plaka numaraları alınıp
trafiğe verilmelidir şikayette bulunulmalıdır
20-her turda kask takma zorunluluğu vardır ekip liderleri bu konuda hassas olmalıdır
21-gidiş ve dönüşte otobüs duraklarına yaklaşırken dikkatli olmalıyız
eğer durağa otobüs yaklaşırsa durarak yolcularını indirmesini ve bindirmesini lütfen bekleyin grup bölünmüşse asla gruba yetişmek için otobüsü sollamayın en büyük hatayı yapmış olursunuz karşıdan araç gelebilir arka takım kaptanı ekip liderini uyaracaktır
22-asla trafikte kulaklıktan müzik dinlemeyin
23-lastik patlamalarında pedalşörler güvenli bir yere geçerek tekeri onarmalı trafiğin akışı üstünde teker onarmayın
24-ne tür etkinlik olursa olsun katılım fazla olursa yolu baştan başa bisikletle kaplamak trafik suçudur cezası trafiği tehlikeye sokmaktan 64 ytl dir eğer paranız üzerinizde yoksa polis kimlik sorar
o da yoksa alıkoyabilirler
 
Açıkcası sizden korkuyorum ;

Size bir ömür boyu mutluluklar diliyorum ,
Bunlarla uğraşarak ne derece mutlu olabilirsiniz tartışılır olsa da.
Takım Kaptanlığı konusunda iyi bir kariyer diliyorum.
Trafik ile olan evliliğinizin bir yastıkta kocamasını diliyorum.

Konuyuda Güncel Tuttum ;
Artık daha fazla insan kuralları öğrendi.

Bende Üzerime düşen görevi yapmış oldum...
Huzurun dibine vurdum.
 
dostum
işin doğrusu bir yıl muntazam bir şekilde elimde telsizle 30-40 bazen nadir de olsa 100 kişinin arka takım kaptanlığını yaptım bu konuda tecrübelerim oldu
norveçte bisiklet yollarında sürdüm çok zevkli idi kurallara uydum
norveçte zati sizin için heryerde bisiklet yolları olan bir ülkede neden yol ortasından gidesinizki mantıksız olurdu
bu ülkede de uzun yollara giden arkadaşlarda muhakkak tecrübeler
edinmişlerdir bu forumda bu tecrübelerini bizlerle paylaşmalarından
zevk duyarım çünki bir düşünceyi eyleme geçirmişlerdir uzun yol tecrübesi edinmişlerdir
evet hatalarım oldu kabul ediyorum ama aynı çukura bir daha düşmedim
size tekrar teşekkür ederim
esen kalın


not
alıntı
bunlarla uğraşarak ne derece mutlu olabilirsiniz
derimki bir yıl boyunca arka takım kaptanlığım sırasında bir çok dostum oldu kazancı buydu dostluk
şimdi artık pek trafik içi turlar düzenlemiyorum daha çok meskun yerler
 
Bu huzur dolu paylaşımın ve insanların okuma alışkanlıklarını tazeleyen güzel anlatımın için tekrar teşekürler Kudret Abi.

Birinin elini taşın altına koyup bazı seyleri disipline etmesi ve/veya dikkatleri çekmesi gerekiyordu. Senin bu yoldaki sahiplendigin misyon ve bizleri gösterdigin dostluk onemlidir. Eminimki forumdaki tüm arkadaslarımda; bu baslıgın taze kalmasını, kendi tecrubelerinide paylaşarak saglayacaklardır.

Tecrübenin bizde kalması bizi degerli yapmaz derim, tekrar teşekkür ederim.


Not: Mutluluk herkes için cok farklı bir duygudur, kimi fotograf ceker, kimi yuzer, kimi kitap okur, kimi alışveriş yapar, kimi dedikodu yapar, kimi ne bulsa yapar.

Yıllardır, bir çok seyi soylemeden kendi istegi ile yapan ve bazı seyleri hayat felsefesi edinen bir insan yeterince mutludur. Bizler içinde onun mutlulugu en buyuk mutluluğumuzdur.
 
https://www.bisikletforum.com/images/icons/icon4.gif eklenen maddeler
https://www.bisikletforum.com/images/icons/icon4.gif kurallar
bisiklete biniş şekli trafik içinde
çoğu pedalşörler bunlara pek rağbet etmiyor
bazılarına sıkıcı gelebilir amma altın kurallar bellidir
1-kask evet kaska alışmalıyız grup gezilerinde bir kişinin kasksız olması gerçekte hem kendisini hemde grubu riske sokması durumudur kaskı olmayan arkadaş şunu bilmelidirki düştüğü vakit diğer arkadaşlarında moral bozukluğu yaratır ve turun motivasyonunu düşürür
2-katılım 50 kişiyi bulursa trafiği haberdar etmekte fayda vardır aksi takdirde doğacak sonuçlardan turu düzenleyen mesul tutulur
3-çok katılımlı trafikten izin alınarak yapılan turlarda 3 adet takım kaptanı olması gereklidir önde lider orta takım kaptanı ve arka takım kaptanı ve tabi telsiz şart-çoğu zaman polis eskortu verilmez
4-herkesin iç lastik getirmesi şarttır pompa şarttır eldiven düşmelerde elleri korur
sürüş disiplini
asla yan yana gitmeyin özellikle dar yollarda
fren mesafesini koruyun
birbirinizi az sollayın sollarken uyarın
birbirinizin önüne çıkmayın grubu tehlikeye sokacak her türlü aşırı hareketlerden varyetelerden sakının
ışıklarda bekleyin bir kısım ışıklarda kalır diğer kısımda devam ederse
arka takım kaptanı durumu telsizle ekip liderine haberdar eder
bisikletin girmeyeceği yollar vardır bu kurallara uyalım
trafiği tehlikeye sokacak her türlü hareketlerden kaçınalım
bunun cezasının 65 ytl olduğunu bilelim
gece sürüşlerinde arka spot ve ön far gereklidir
geceleri çok daha dikkatli olunması gerekmektedir
trafikte kalabalık olmanın verdiği her türlü aşırı hareketlerden kaçınalım
iyi bir bisikletçi trafik kurallarından yanadır trafikteki yerini bilir
trafikte başıboş hareket edemeyiz sürücülere karşı sorumluluklarımız vardır sürücülerinde bize karşı
unutmayın trafikte ne kadar çok kurallara uyarsanız o kadar iyi ve profesyonel bisikletçi olursunuz
toplu gezilerde asla araçları sollamayın sürekli trafikte sağı koruyun sağdan sola fazla taşmayın bu risktir riske girmeyin
trafikte sürekli riskleri zorlayan bisikletçi kötü bisikletçidir
kavşaklarda son derece dikkatli olun ayna kullanabilirsiniz
ışıklarda durunca yan yana yığılma yapmayın işte en büyük hata budur
toplu şekilde gitmenin bilincine vakıf olmalıyız
rampa tırmanışlarında ve rampa bitiminde birbirinizi bekleyin her vakit performansı düşük olanları bekleyin bu grup bilincidir arkadaşınızı arkada bırakmayın
yemek yedikten sonra bisiklete binmeyin bir iki saat geçmesi gerekir turlarda ağır yemek yemeyin
otobüs duraklarına yaklaşırken bir otobüsde durağa yaklaşıyorsa otobüsü sollamayın en büyük hata budur bekleyin yolcularını indirsin
bindirsin ve otobüs hareket ettikten sonra yola devam edin acele etmeyin
trafik içersinde bisiklet kullanmak işin zorudur
yokuş aşağı inerken arka arkaya inmeyin fren mesafesini ayarlayın
önde bir kişinin hatası sonucunda hepiniz yakın gitmekten dolayı yeri öpebilirsiniz
dönüşlerde iki kat daha dikkatli olmanız sizin menfatiniz icabıdır
mazgalları sollamadan önce arkayı kontrol edin
park etmiş araçların yanından geçerken yavaş geçin hızlı geçmeyin kapı açılabilir
kavşaklara yaklaşırken kavşağın başladığı yere kadar sağdan yanaşın tam paralelden geçmeden önce durun işi sağlama alın araç gelmediğine emin olun öyle geçin
araçların ortasından gitmek tehlikelidir
yayalara öncelik tanıyın olur olmaz yerden geçen yayaları uyarın
çevreyi kirletmeyin kirletenleri uyarın
bisikletinizin bakımını ihmal etmeyin bakım şarttır
sorunlu bisikletle yola çıkmayın sizi yolda bırakabilir
bilmemek ayıp değildir öğrenmemek ayıptır
trafik kurallarına uyalım uymayanları uyaralım
iyi bir bisikletçi daima bisikletin trafikteki yerini bilir ve kurallara riayet eder


pedalşörlerin dikkatine
konu-sürüş disiplini
1-tek sırayı korumak
2- çok az sollama yapılması artı sollarken hem arka kontrol hemde sollanan arkadaşı uyarmak
3-her türlü riskten kaçınılmak gerekli (grubu riske düşürmemek her pedalşörün görevi olmalıdır )
4- yola çıkmadan bir gün önce ekipmanların kontrolü
a-iç lastik
b-pompa
c-tekeri janttan çıkarmak için aparatlar
5- neden iç lastik çünki vakit kaybolmaz yama işi vakit kaybettirir
6-ışıklarda duruşlarda yığılma olmaması tek sırayı korumak
7- kavşaklara dikkat
8- en önemlisi yorulan arkadaşların arka takım kaptanına yada ekip liderine söylemesi çünki yorulanlar gruptan düşerler o vakit sıra bozulur kopmalar olur
9- ara verilen yerlerde ihtiyaçların giderilmesi ve hemen toparlanmakta fayda vardır
10- herkesin birbirini uyarmasında fayda vardır
11-iki bisiklet mesafesinin korunması biz pedalşörler için önemli
böylelikle arkadan çarpmalar önlenmiş olur
12- sağda park etmiş araçların yanından geçerken kapı açılabilir dikkatimizi araçlara vermeliyiz hız düşürmekte fayda vardır
13-yayalara öncelik tanıyın olur olmaz yerden geçen yayalara karşı dikkatli olun ve onları uyarın
14- ışıklara kesinlikle riayet etmeliyiz grup çok olursa bir kısım ışıklarda kalabilir grub bölünür arka takın kaptanı telsizle ekip liderini haberdar edecektir endişeniz olmasın gruba yetişmek için kırmızı işareti ihlal etmeyin
15-kalabalık olmamızın verdiği güven ve çoşkuyla taşkınlıklara sebebiyet vermemeliyiz
16- kaldırımlarda gösteri sürüşleri ve trafiğe ters yönden seyir yapmamalıyız
17-konaklanan yerlerde temizliğe riayet etmeliyiz
18-çevre halkına yanlış olacak hareketlerden kaçınmalıyız
19-her türlü taciz küfür edilebilinir bu araçların plaka numaraları alınıp
trafiğe verilmelidir şikayette bulunulmalıdır
20-her turda kask takma zorunluluğu vardır ekip liderleri bu konuda hassas olmalıdır
21-gidiş ve dönüşte otobüs duraklarına yaklaşırken dikkatli olmalıyız
eğer durağa otobüs yaklaşırsa durarak yolcularını indirmesini ve bindirmesini lütfen bekleyin grup bölünmüşse asla gruba yetişmek için otobüsü sollamayın en büyük hatayı yapmış olursunuz karşıdan araç gelebilir arka takım kaptanı ekip liderini uyaracaktır
22-asla trafikte kulaklıktan müzik dinlemeyin
23-lastik patlamalarında pedalşörler güvenli bir yere geçerek tekeri onarmalı trafiğin akışı üstünde teker onarmayın
24-ne tür etkinlik olursa olsun katılım fazla olursa yolu baştan başa bisikletle kaplamak trafik suçudur cezası trafiği tehlikeye sokmaktan 64 ytl dir eğer paranız üzerinizde yoksa polis kimlik sorar
o da yoksa alıkoyabilirler
 
elinize sağlık ne güzel yazmışsınız:)ben tek başıma nerdeyse hergün b.düzünden silivriye gidip geliyorum gerçi güzergahta bi sıkıntı var ama neyse sanırım kısaltmam gerekicek çünkü silivriden dönüşte selimpaşaya kadar olan kısım berbat bozuk:)asıl mesele duraklar çok sıkıntılı oluyo bazen 2 3 hatta 4 otobüs ve minübüsün durduğu duraklar oluyor arkama bakıp duran arabaları yola çıkıp mecburiyetten geçmek zorunda kalıyorum.duran arabalar nerdeyse yolun yarısına taşıyorlar.araçların sağ taraflarından geçmek zaten imkansız çünkü insan kalabalığı var ve kaldırımı sıfır yanaşan araçlar oluyo.arabaların gitmesini beklemek yine imkansız çünkü 2 si gitse arkadan 3 tane birden geliyo.önlem şart ama istanbul trafiğine artık önlemde yetmiyo açıkçası.otobüs ve minübüs şöförleri biz durağa yakınlaşırken hatta gecicekken gaza basıyolar ve önümüzde duruyolar.nefret ediyorum desem yeridir.keşke bu şöförleri birileri eğitse en güzeli o olurdu.
 
  • Beğen
Tepkiler: receptimur
Geri