Scudo Sports

Patlamayı önleyici bantlar

Speedy Cycler

Daimi Üye
Kayıt
15 Mayıs 2007
Mesaj
360
Tepki
286
Arkadaşlar forumda gezinirken lastik patlamasını engelleyici bantlar hakkında yazı okudum. Bu bantlar internetten satış yapan hangi mağazalarda satılıyor?
Ayrıca bu bantların özel bir ismi var mı?
 
Scudo
Arkadaşlar cevaplarınız için teşekkürler. Ancak bir sorum daha var. Diyelim ki ben bu banttan alıp dış lastiğin içine yapıştırdım. Dış lastiğe yolda bir çalı battığı zaman bu çalı bisiklet hareket halindeyken hiçbir şekilde iç lastiğe saplanmaz mı? Sonuçta bu çalı aylarca dış lastiğe saplanmış şekilde durabilir.
 
@Semih Temiz

bantların nasıl engellediğini bilmiyorum ama o bnatın esnekliği ve sağlamlığı sayesinde iç lastiğe batmasını engelliyor olabilir.ama gerçekten bunlar çok önemli önlemler bnde patlak önleyici sıvı kullanıyorum arazi sürüşünden sonra 5-6 tane diken temizliyorum lastiklen ama her hangi bir patlama olmuyor. ayrıca patlak önleyici şeritim yada sıvım var diye yanınıza yedek iç lastik almayı ihmal etmeyin belli olmaz bunlara çünkü bunlarında bir dayanma sınırı var bir zaman yada lastiğe giren cismin boyutlarına göre...
 
Bu bantları 9 ay kadar bir süre aktif olarak kullanan birisi olarak söyleyeceklerim var:

* Cam kırıklarını engellediklerini pek söyleyemem.. Yine de ufak cam kırıntılarının iç lastiğe ulaşmasına mani olacaklardır. Bu banta rağmen cam kırıklarının patlattığını görmekle birlikte lastiği patlatamadan sadece dış lastikte sıkışmış cam kırıntıları topladığımı hatırlıyorum.

* Her dikeni engellemeyecektir. Mesela gül dikenlerini asla engelleyemez. Anca çok minik dikenleri engeller..

* Söz konusu bantı iyi şekilde oturtmak için sabır gerekiyor. Pudralayarak daha iyi oturma sağlanabilir.

* Bandı dış lastiğe istediğim gibi oturtmak için bir keresinde yapıştırmayı bile denemiştim.

* Lastiğin havası (patlama yada dış lastik değişimi nedeniyle) uzun süre indirilmediğinde patlak önleyici bant iç lastiğe yapışabiliyor.

* Emniyet şeritleri ve yol kenarlarındaki toz ve toprak yığınlarından gitmemeye çalışmak lastiğin patlama riskini azaltır.

Başka sorular sorulursa cevaplandırırım.
 
@baymineral



patlak önleyici sıvı ile şeriti aynı anda kullanırsak engelleme oranı ne kdar artar ?ona göre şeritte alayım bn :D
 
Bir çift Schwalbe Marathon XR yada Schwalbe Supreme Evolution aldıktan sonra patlak şeridini döşersen, slimeyi de sıkarsan, dış lastik dümdüz olana dek patlamayı unutursun :) (Sıradışı bir şey olmadığı sürece)
 
bisiklete binen ağırlık her neyse o kadar önemli olmayabilir ama bisiklette rotasyonel ağırlık asla tavsiye edilmez yani nasıl 80 kiloluk birinin 20 kiloluk bisiklete binmesiyle 90 kiloluk birinin 10 kiloluk bisiklete binmesinin aynı şey olmayacağı gibi... dönen aksama fazladan binen her fazla yük daha fazla problemdir. o nedenle birisini kullanmayı tercih etsen daha iyi olur. deltabisikletten bir arkadaşla konuşmuştum o sıvıyı önermişti...
 
*Şeridi takarken Dış lastiğin bir yanağını janta tak,iç lastiği yerleştir.daha sonra takılmıs olan dıs lastık yanagını alt kısma gelecek sekilde jantı yere yatır,slimi pudrala,ve yerleştir.En kolay yolu bu.

*Hem şerit hem sıvı patlamayı %90 oranında engelleyecek ama toplamda 400 gr. civarı ağırlaştırcaktır.

*Bi keresinde sıvı parmagıma damladı,elimle hafif oynayınca lastik gibi oldu,o yüzden lastik patlayınca patlak yeri yamamak için tasarlanmıstır.Şerit ise dıs lastiğin altında bi katman daha olusturarak dikenlerin iç lastiğe ulaşmasını engellemesi için tasarlanmıstır.
 
bir sey daha ekleyeyim lastiğin genişse yani 2.30 ve ustu ise bu seritler dar kalıyo ve bıraz caprazdan yani lastğin tabanı ile yanagı arasında bıyerden diken vs yerse kesin patlıyo

birde ben suna sahit oldum bu batan diken iç lastıhe girsede kendi actıgı deliği kapatıyo ve dikeni ordan cekene kadar hava inmiyo benim basımdan 1-2 kere bole olay gecti

ama serit sayesinde lastikte patlak olmamasına ragmen 10 tane diken topladıgımı biliyorum:D ;)
 
Geri