Tunahan_06
Daimi Üye
- Kayıt
- 29 Ağustos 2009
- Mesaj
- 258
- Tepki
- 272
- Şehir
- Edirne
- Bisiklet
- Salcano
Bisiklette vida başlarının içindeki paslanmaya karşı ne yapılmalı? Paslanma başladığını gördüğümüzde alabileceğimiz bir önlem var mı?
En doğru çözümü vidaların paslanmaz vida ile değiştirilmesi olacaktır.Bisiklette vida başlarının içindeki paslanmaya karşı ne yapılmalı? Paslanma başladığını gördüğümüzde alabileceğimiz bir önlem var mı?
@AcediaEn doğru çözümü vidaların paslanmaz vida ile değiştirilmesi olacaktır.
Eskisini çıkarıp, bununla bir nalbura giderseniz aynısından bulabilirsiniz büyük bir ihtimalle...@Acedia
Çok teşekkürler yanıtlarınız ve yardımınız için. Ekte paslanmış vida (civata?) fotoğrafını yolluyorum. 5 mm'lik alyan anahtarı uyuyor. Bunun muadilini civata bulabilmek için bunun özel bir ismi var mıdır? 5mm vites askısı civatası diye arayıp alsam olur mu acaba?
Metrik 5 cıvata olarak geçer adı ama uzunluğu da önemlidir. Ölçebiliyorsanız mm cinsinden uzunluğunu ölçerek metrik 5 30mm cıvata istiyorum diyerek alabilirsiniz. Yine de en rahat çözüm vidayı da yanınızda götürüp bundan istiyorum demek olacaktır.@Acedia
Çok teşekkürler yanıtlarınız ve yardımınız için. Ekte paslanmış vida (civata?) fotoğrafını yolluyorum. 5 mm'lik alyan anahtarı uyuyor. Bunun muadilini civata bulabilmek için bunun özel bir ismi var mıdır? 5mm vites askısı civatası diye arayıp alsam olur mu acaba?
@Noldor çok teşekkür ederimMetrik 5 cıvata olarak geçer adı ama uzunluğu da önemlidir. Ölçebiliyorsanız mm cinsinden uzunluğunu ölçerek metrik 5 30mm cıvata istiyorum diyerek alabilirsiniz. Yine de en rahat çözüm vidayı da yanınızda götürüp bundan istiyorum demek olacaktır.
Alyan yuvalarındaki pası çözerseniz, civatayı çözerken yuvanın yalama olma ihtimalini arttırırsınız. O yuva 5mm alyan yuva (yani altıgenin paralel kenarları arası mesafe 5 mm) diyelim. Paslanma dediğimiz olgu yüzeyin kabarması olduğu için, paslanınca o mesafe 4.8 mm'e düşer. WD40, motorin, kireç sökücü gibi sıvılarla yüzeydeki pası kaldırırsanız bu sefer 5.2'ye çıkar. Yani eskisinden geniş olur. Ve 5 mm anahtarı içinde çevirdiğinizde, civata da çok sıkılmışsa, anahtar civatayı çeviremeden yuvanın içini traşlar ve nur topu gibi bir yalama civatanız olur. (Verdiğim 4.8, 5.2 gibi sayılar tam tutmayabilir, fikir verme amaçlıdır).Bisiklette vida başlarının içindeki paslanmaya karşı ne yapılmalı? Paslanma başladığını gördüğümüzde alabileceğimiz bir önlem var mı?