Scudo Sports

Paslanma

Tunahan_06

Daimi Üye
Kayıt
29 Ağustos 2009
Mesaj
258
Tepki
272
Şehir
Edirne
Bisiklet
Salcano
Dün bisiklet sürerken hafif bir yağmur yağmıştı,akşam bıraktım sabah bisiklete bindiğimde ise şok oldum,rotorların iç ara kısımları,çoğu parçadaki vidalar,zincir paslanmıştı,nasıl bir durumdur bu anlamadım.Bisikletim salcano ng 101,bu gibi durumlar garantiye giriyor mu?
 
Scudo
Benim rotorlardada hafif paslanmalar var..Zinciri yağladığınızda işlevini kazanır diye düşünüyorum..Paslanmalar olur..Bisikletler tamamen aluminyum değil :)
 
Zincir yağsız kalsa normal karşılayacağım ancak yağı vardı ve bu olay 12 saat içinde gerçekleşti :)
 
Merhaba,

Bisikletin zinciri ve vidaları çeliktir. 12 Saat içerisinde olan paslanmalar genelde oksitlenmedir. Yağlı bir bezle silerseniz kullandıkça geçer.

Özellikle vida başlarının içerisi, amortisör boruları, zincir, paslanmanın yoğun olduğu noktalardır.

Önemli bir nokta: bu dediklerim celik malzemeler için geçerlidir.

Bazı bisikletler bildiğimiz demirden yapılıyor dediklerim bunlarda geçerli değil.

Peki bu bisikletler için ne yapmak gerekiyor: Yapmanız gereken yağmurdan çamurdan korumak olacaktır. Sürekli olarak yağlamanız gerekecek.

Nasıl yağ kullanmalısınız? Kullanacağınız yağın bu turumlarda çok fazla bir önemi yoktur ama siz yine de kalıcılık sağlayan yağ tercih edin.

Yapmazsanız ne olur: Kısa vadede çirkin bir görünüm, uzun vadede ise doformasyon ve işlevini yitirme...
 
wd-40 kullanabilirsiniz oksitlenmiş parçalarda ama ardından yağlayıp fazla yağıda silmekte fayda var
 
  • Beğen
Tepkiler: Tunahan_06
Ben de aynı şekilde paslanma olayını yaşadım. Karda ve yağmurda kullandım bisikleti ve hemen sonra sele borusunda, bazı vidalarda, zincirde ve rublede paslanmalar oldu. Acaba bu paslanmaları nasıl giderebilirim? Yeni bir konu açmak yerine buraya yazmayı daha doğru buldum.
 
Bisiklette vida başlarının içindeki paslanmaya karşı ne yapılmalı? Paslanma başladığını gördüğümüzde alabileceğimiz bir önlem var mı?
 
Bisiklette vida başlarının içindeki paslanmaya karşı ne yapılmalı? Paslanma başladığını gördüğümüzde alabileceğimiz bir önlem var mı?

Hemen cıvataları söküp, WD40 ile temizlemenizde fayda var. Mümkünse paslanmaz cıvatayla değilse krom kaplı cıvata ile değiştirmenizde fayda var.
 
  • Beğen
Tepkiler: bis212
Bisiklette vida başlarının içindeki paslanmaya karşı ne yapılmalı? Paslanma başladığını gördüğümüzde alabileceğimiz bir önlem var mı?
En doğru çözümü vidaların paslanmaz vida ile değiştirilmesi olacaktır.
 
  • Beğen
Tepkiler: bis212
En doğru çözümü vidaların paslanmaz vida ile değiştirilmesi olacaktır.
@Acedia
Çok teşekkürler yanıtlarınız ve yardımınız için. Ekte paslanmış vida (civata?) fotoğrafını yolluyorum. 5 mm'lik alyan anahtarı uyuyor. Bunun muadilini civata bulabilmek için bunun özel bir ismi var mıdır? 5mm vites askısı civatası diye arayıp alsam olur mu acaba?
 

Dosyalar

  • vida.jpeg
    vida.jpeg
    77,6 KB · Okunma: 46
@Acedia
Çok teşekkürler yanıtlarınız ve yardımınız için. Ekte paslanmış vida (civata?) fotoğrafını yolluyorum. 5 mm'lik alyan anahtarı uyuyor. Bunun muadilini civata bulabilmek için bunun özel bir ismi var mıdır? 5mm vites askısı civatası diye arayıp alsam olur mu acaba?
Eskisini çıkarıp, bununla bir nalbura giderseniz aynısından bulabilirsiniz büyük bir ihtimalle...
 
  • Beğen
Tepkiler: bis212
@Acedia
Çok teşekkürler yanıtlarınız ve yardımınız için. Ekte paslanmış vida (civata?) fotoğrafını yolluyorum. 5 mm'lik alyan anahtarı uyuyor. Bunun muadilini civata bulabilmek için bunun özel bir ismi var mıdır? 5mm vites askısı civatası diye arayıp alsam olur mu acaba?
Metrik 5 cıvata olarak geçer adı ama uzunluğu da önemlidir. Ölçebiliyorsanız mm cinsinden uzunluğunu ölçerek metrik 5 30mm cıvata istiyorum diyerek alabilirsiniz. Yine de en rahat çözüm vidayı da yanınızda götürüp bundan istiyorum demek olacaktır.
 
  • Beğen
Tepkiler: bis212
Metrik 5 cıvata olarak geçer adı ama uzunluğu da önemlidir. Ölçebiliyorsanız mm cinsinden uzunluğunu ölçerek metrik 5 30mm cıvata istiyorum diyerek alabilirsiniz. Yine de en rahat çözüm vidayı da yanınızda götürüp bundan istiyorum demek olacaktır.
@Noldor çok teşekkür ederim
 
Bisiklette vida başlarının içindeki paslanmaya karşı ne yapılmalı? Paslanma başladığını gördüğümüzde alabileceğimiz bir önlem var mı?
Alyan yuvalarındaki pası çözerseniz, civatayı çözerken yuvanın yalama olma ihtimalini arttırırsınız. O yuva 5mm alyan yuva (yani altıgenin paralel kenarları arası mesafe 5 mm) diyelim. Paslanma dediğimiz olgu yüzeyin kabarması olduğu için, paslanınca o mesafe 4.8 mm'e düşer. WD40, motorin, kireç sökücü gibi sıvılarla yüzeydeki pası kaldırırsanız bu sefer 5.2'ye çıkar. Yani eskisinden geniş olur. Ve 5 mm anahtarı içinde çevirdiğinizde, civata da çok sıkılmışsa, anahtar civatayı çeviremeden yuvanın içini traşlar ve nur topu gibi bir yalama civatanız olur. (Verdiğim 4.8, 5.2 gibi sayılar tam tutmayabilir, fikir verme amaçlıdır).

Civatayı sırf paslandı diye sökmenize gerek yok. İleride kulağı değiştirmek için sökmeniz gerekirse alyan anahtarı bir şeyle vurarak yuvaya çakıp öyle çevirirseniz anahtar yuvaya sıkı sıkıya girecek ve yalama yapmadan civatayı açacaktır.
 
  • Beğen
Tepkiler: bis212 ve SEL PER
Geri