Scudo Sports

pahalı ve ucuz göbek ne kadar fark yaratır?

Anonim

Silinmiş hesap
Kayıt
27 Nisan 2005
Mesaj
459
Tepki
311
selamlar
bildiğiniz gibi jant göbekleri 30 liradan 1000 lerce liraya kadar aralıklarda satılıyorlar...merak ettiğim husus şu; mesela diğer komponentler aynı kalmak şartı ile orta halli 2 bisikletin birine dtswiss 240 (chain fiyatı yaklaşık 340 euro ön+arka), diğerine deore (yaklaşık 60 euro ön+arka) göbekli jant setleri takılsa:
yokuş aşağı, düz ve yokuş yukarı gidişlerde aradaki fiyat farkını karşılayacak bir fayda sağlanır mı?

teşekkürler
 
Scudo
@frustrated

Şöyle düşün; bu parça bisikletin en göz ardında bırakılan yerinde. Yağmura, çamura darbelere açık bir alan. En altta ve mümkün olduğu kadar sorun çıkmaması gereken yerde. Sorun çıkarsa öyle ha diyince sökülebilecek ve bakımı yapılabilecek bir parça değil. Kaliteli alacaksın ki gözün arkada kalmasın.

Akıcılığa gelince, ağırlık farkınıda göz önüne alırsan sürüşe akıcılık katan bir parçadır.

Vesselam..
 
@frustrated

Geçtiğimiz yaz Deore göbekli teker seti aldım. Daha bir sene dolmadan arka göbek milinde ağilme, bilyelerde ve çanaklarda deforme var. Bisiklet modifiyeli Bianchi Aspid. Ağırlığı 18 kg, benim ağrlığım ise 85 kg. Bisikleti asfaltta kullanıyorum. Asfaltta yer yer kasis ve ufak tefek çukurluklar var. Hoplayıp zıplama işini ise kesinlikle yapmıyorum. Bu şartlar altında sorun yaşıyorsam Deore ye kaliteli diyemeyiz değil mi? Dt Swiss in rulmanlı göbeklerinden alabilseydim bu sorunu yaşamazdım. Bisikletle ilgili şu yorumu kesinlikle yapabiliriz: Sağlıklı ve keyifli bir sürüş için Arka göbek, orta göbek, furç göbeği ve zincirin çok sağlam olacak. Diğer parçalar vasatın biraz üzerinde olursa yeterli olur.
İYİ PEDALLER
 
Bende bisikletime arka göbek almıştım bisikletçiden 35-40 liraya.. ve bi yaz geçiremeden tekerler 8 çizmeye başladı bende ondan sonra kalitesiz göbek taktırmamaya karar verdim.. bende 85 kiloyum ve bisikletimde oldukça ağırdı arka amortisörlü sonunda sattım gitti..:)
bence uzun yıllar kullanmak istiyorsanız kaliteli bir göbek almalısınız
mesela benim 6 senelik dunlop marka bisikletim var ve göbeğini hiç değiştirmedim ki bisikleti diğerine göre daha sert kullanmama rağmen bence dayanıklı göbekler her zaman daha ucuza gelir
 
ben şu anda shimano whm-505 jant seti kullanıyorum..
(link)
göbeklerinin kalitesi sanırım deore seviyesinde..şimdiye dek bir sıkıntı yaratmadılar ama üst kalite bir setle ne kadar fark olurdu merak ediyorum doğrusu..
 
Kısaca bisiklette kaliteli olması gereken parçaları mümkün olduğunca üst seviyede tutmalıyız.
 
öncelikle şunu söyliyeyi her yeni cıkan teknoloji eskisinden üst bir model tasarım ve rahatlık saglıyo rulmanlı göbeklerse bu anlattıgım türde bi tasarımla gelmeş rulmanlı göbeklerin avantajaları:
1-bakımının olması ve kolay olması (oysaki bilyalı sistem örn.deore onlarda bi yatak sarması oldumu cöpe at ama rulmanlılar ögle degil boşluk oluştumu rulman alıp tak ve arkana bakama)
2-daha cok akışkan (denedim ve test ettim)
3-daha hafif bu özellikle yeni modellerde cok daha göze batan türde
bence kesinlikle bisiklete alınacak en önemli şey yürüyen aksamdır ki bunlar lastikler göbekler veiç lastik bunlarda hafifligi vede kaliteyi yakaarsanız bisikletinizin performansına hayran olacagınıza kesinlikle eminim saglıcakla kalın
 
  • Beğen
Tepkiler: Cenk Taşcı
Selamlar,

Sözüm meclisten dışarı, ben bu kadar kolay bozulan göbekleri anlamadım, sadece bu konuda değil bir çok insan shimanodan şikayetçi... 2003 model bisikletimde (Trek 4300 D, göbekler Shimano M475) kadro ve tekerlek seti hariç her parçam değişti. 2003-2005 arası 72-75kg idim düzenli olarak atlama zıplama da dahil her türlü kötü kullanım yapıyordum, şu an 86 kiloyum atlama miktarı azalsa da sürekli ormanda kullanmaktayım ve eskiye oranla bozuk zeminde çok daha fazla hız yapıyorum... En son 2-3 ay önce bakım amaçlı açtım ve hala ayna gibiler en ufak bir arıza yok...

Ben bu ürünlerde ciddi şekilde montaj hataları yapıldığını düşünmekteyim... Konik kısım az sıkılarak boşluk veriliyor yada aşırı sıkılıyor olmalı... Alternatif fikirleri dinlemeye hazırım...
 
geçen lastiğin patladığının farkında olmadağım için o vaziyeti ile 5 basamaklı merdivenden inmişim ve ön haznenin bilye yuvası zedelenmişti(RM-65).değiştirmek zorunda kaldım. sanırım hazne değişimi bisiklette en zor değişen komponent.5 saatimi aldı. buna dayanarak en çok hasarlanmasından korktuğum bu diyebilirim.teknik olarak bilmiyorum ama sanırım rulmanlı olanlar daha kullanışlı.
hız olarak sorarsan eskisi ile şu anki XT(m-775) arasında pek bir fark anlayamadım.
 
Shimano m475,xt 775,xtr 975 göbekleri kullandım bir süre ve şimdide mavic crossride jant seti kullanıyorum rulman göbekli. Xt ve xtr göbeklerin akıcılığı güzel ancak bundan sonra, rulmanlı göbek varken bilyalı sisteme geçeceğimi hiç sanmıyorum. Shimanonun niye hâlâ bilyalı sistemde direttiğini de anlayabilmiş değilim.
 
Geri