Scudo Sports

Öne Kalın Arkaya İnce Lastik

münferit vagon

Daimi Üye
Kayıt
13 Haziran 2015
Mesaj
395
Tepki
572
Şehir
İstanbul
İsim
Ali
Başlangıç
2014—15
Bisiklet
Mosso
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
Merhabalar,

Ön ve arkaya farklı kalınlıkta ve farklı markalarda lastik takmanın sonuçlarına dair kısa tecrübelerimi aktarmak istiyorum

4-5 senedir bisikleti ilk aldığımda üzerinde gelen lastikle kullanıyordum. Artık iyice yediğine kani olunca yeni bir çift lastik arayışına girdim. İnternette biraz arama yaptıktan sonra Şişman Bisikletin sitesinde Schwalbe 26×2.10 K-Guard Rapid Bob etiketli bir lastiği beğendim. Biraz kalın gibiydi fakat forumda rastladığım birkaç yorumda ön lastiğin hafif kalın olmasının iyi sonuçlar doğuracağına dair notlar görmüştüm. Ya Allah dedim bir tane sipariş ettim. Geldiğinde hemen öne taktım. Arka lastik hâlâ 1.95'ti. Mıcırlı yol üzerinde ve taş toprak yollarda böyle denedim. Ön tekerin hakimiyetini bence iyi derecede artırdı. Kayacakmış gibi gelen o güvensizlik hissini şu ana kadar yaşamadım diyebilirim.

20200809_191351.jpg

Üzerine de Özceylan Bisikletten Rubena Shield 26×1.75 bir lastik sipariş vermiştim, bugün onu da arka tekerleğe taktım. Biraz daha şehir lastiğine benziyordu.

Yani öne 2.10, arkaya 1.75.

20200815_185942.jpg

Açıkası şöyle iki lastiğe bakınca bariz bir kalınlık farkı oluyor. Sürüş esnasında ise özellikle asfalt yollarda çok memnun edici şekilde ivmemin arttığını hissettim. Sanki önceki lastiğim zorlanarak kalkıyormuş, bu ise akıyor gibi.

Bu kombinasyonla dağ yolunda da bir miktar sürdüm. Özellikle bu yollarda bir güvensizlik hissi verdi bana arka lastik. Yokuş aşağı inerken zaten arka taraftaki yük azaldığı için iyice tedirgin hissettim. Ama ön lastiğin hakimiyeti oldukça iyiydi.

Konfor açısından arkadaki ince lastik biraz daha sarsıntıları sürücüye aktarıyor. Ön taraftan memnunum, zaten ön süspansiyon da var.

Şayet çokça asfalt yolda kullanacaksınız kanaatimce 2.10 kalın geliyor, 1.95 gibi olsa daha iyi olabilir. Bence şu an benim gibi dağ ve asfalt yollarını yakın oranda kullanan birisi için güzel bir kombin oldu.

İki lastik de zırhlı olarak geçiyor. Bakalım zamanla lastiğim patlarsa onları da eklemeye çalışırım.

Kazasız ve patlaksız pedallamalar :D:)
 
Scudo
Dediğin gibi ikisi de 1.95 olsa tadından yenmez 😁
 
  • Beğen
Tepkiler: münferit vagon
bir de tekerleri ön arka değiştirip deneyin. ön hafif kayar ama daha konforlu olur.
 
  • Beğen
Tepkiler: münferit vagon
bir de tekerleri ön arka değiştirip deneyin. ön hafif kayar ama daha konforlu olur.

Benim asıl kaygım ön tekerliğin kaymaması oluyor genel olarak, o yüzden sanırım maksadıma ermiş bulunuyorum 😅 Dediğiniz gibi arka teker daha kalın olsa sarsıntıları iyice emecek.

Ama bugün iki günlük sürüşlerimde bir şeyi fark ettim, yokuşları daha rahat çıktığımı ve düz yolda da seyir hızımın bir miktar arttığını görüyorum. Bunu sanırım arka tekerin incelmesine bağlayabilirim 😀

Dediğin gibi ikisi de 1.95 olsa tadından yenmez 😁

Arka teker için 1.75'in iyi olduğuna kanaat getirdim iyice. Sanırım sürüşlerimi oldukça rahatlatacak. Bunun yanında arazide daha temkinli ilerliyorum, bu da güvenliğim için iyi oldu 🙃
 
  • Beğen
Tepkiler: SerkanEriş
Benim asıl kaygım ön tekerliğin kaymaması oluyor genel olarak, o yüzden sanırım maksadıma ermiş bulunuyorum 😅 Dediğiniz gibi arka teker daha kalın olsa sarsıntıları iyice emecek.

Ama bugün iki günlük sürüşlerimde bir şeyi fark ettim, yokuşları daha rahat çıktığımı ve düz yolda da seyir hızımın bir miktar arttığını görüyorum. Bunu sanırım arka tekerin incelmesine bağlayabilirim 😀

Arka teker daha ince olduğundan daha yüksek lastik basıncıyla kullanmaya dikkat edin. Genelde asfaltta kullanıyorsanız 2 sinide 1.75 yapmanız daha çok sizi rahatlatacaktır. Ben arazide arazi lastiklerini, asfaltta kullanacaksam yol lastiklerini takıyordum. Bu düzende arka lastiğiniz arazide kayabilir ona dikkat edin.
 
  • Beğen
Tepkiler: münferit vagon
Şu başlığı yeni gördüm, burada çok iyi bir özet yapmışlar:

Ön ve arka lastiklerin boyut farkı

Demiş ki @Fatih Buzgan :

"...Ben de birkaç istisna dışında hiçbir zaman ön ve arkada aynı lastiği kullanmadım.Bu da hep bana avantaj olarak geri döndü.Birkaç örnek vereyim.
Soldakiler Ön, Sağdakiler Arka lastiktir;

Bontrager Connection Trail 1.95" - IRC Notos 1.95" semi-slick
Maxxis Helter 2.1" dişli - CST 1.75" slick
Maxxis Helter 2.1" dişli - Michelin Hard Terrain 2.0" semi-slick (tersi de denendi)
Maxxis Larsen Mimo eXCeption 2.0" dişli - Michelin Hard Terrain 2.0"
Schwalbe Fast Fred Light 2.25" semi slick - Michelin Hard Terrain 2.0"
CST 1.15" slick - IRC Notos 1.95" semi slick

Ve şu anda
CST 1.15" slick - Maxxis Xenith 1.5" full slick

Genelde öne geniş ve zemine göre gerekiyorsa dişli, arkaya da ince ve dişsiz lastik kullanımını uyguladım.Ön lastik geniş olunca aniden çıkan engellerden kaçmaya gerek kalmadan denge artışı sağladı, arka lastik de ince olunca sürtünme yüzeyi azaldığı için dönüş direnci de düşerek kalkış ve çekiş artışı sağladı.

Her türlü kombinasyonu denemiş biri olarak;
Önde ince lastik olursa, asfalttaki yol tutuş, çeviklik artıyor.
Önde ince ve dişli lastik olursa, çamurdaki yol tutuş artıyor.
Önde geniş ve dişli lastik olursa, kuru arazideki denge artıyor.
Arkada ince lastik olursa asfalttaki ve kuru arazideki çekiş artıyor.
Arkada geniş lastik olursa hem arazideki hem asfalttaki denge artıyor."
 
@münferit vagon evet nasıl rahat ediyorsan onu yapmalısın dediğin doğrudur bisiklet arkadan çekişli olduğu için ve ince lastik asfaltda üstün performans gösterdiği için daha hızlı kalkışa geçebilir ve asfaltta performansın artar
 
  • Beğen
Tepkiler: münferit vagon
Takriben 150 km sonra ilk patlağımı Rubena Shield lastiğimden yedim. Lastikte bir diken falan da bulamadık, girmiş çıkmış. En son hayli taşlı ve çam ağaçlarının arasında bir arazi yoluna girmiştim, herhalde orada bir diken girdi.

Zırhlı geçtiği için beni baya bir süre tutar diye düşünmüştüm ama işte patlak meselesi hep nasip
 
Aşağı yukarı 250 km sonra ön lastiğim de güzel bir patlak verdi bana. Schwalbe. Zırhlı lastik. Diken girmiş.
 
  • Üzgün
Tepkiler: yigitxc
350 km içinde Rubena Shield sanırım 4 kez patladı. Son patlağı kendim çıkarttım, diken lastiğe saplanmış kalmış. Şu kadarcık bir diken.

Benim sorum, zırhlı lastikler bunlardan koruyamıyor muydu? :kötü:

20200927_193722.jpg
 
350 km içinde Rubena Shield sanırım 4 kez patladı. Son patlağı kendim çıkarttım, diken lastiğe saplanmış kalmış. Şu kadarcık bir diken.

Benim sorum, zırhlı lastikler bunlardan koruyamıyor muydu? :kötü:

241930 dosyayı görüntüle
Geçtim zırhlı lastiği , kalın yapıda sıfır lastik bile korur. 28 inç sanırsam
 
Tam olarak konuyla alakalı mı bilmiyorum ama yine de yazıyım. Arazide bisiklet sürmek istiyorsanız ve ön tekeriniz 2 'den küçükse çok dikkatli olmanızı öneririm
 
Şimdi internette bakınca Rubena shield için APS (1 mm) koruyuculuk olduğunu gördüm. Bu diken ise nereden baksak 4 mm var :bsmagryr:
 
  • Beğen
Tepkiler: MAERKEK
Geri