münferit vagon
Daimi Üye
- Kayıt
- 13 Haziran 2015
- Mesaj
- 395
- Tepki
- 572
- Şehir
- İstanbul
- İsim
- Ali
- Başlangıç
- 2014—15
- Bisiklet
- Mosso
- Bisiklet türü
- Dağ bisikleti
Merhabalar,
Ön ve arkaya farklı kalınlıkta ve farklı markalarda lastik takmanın sonuçlarına dair kısa tecrübelerimi aktarmak istiyorum
4-5 senedir bisikleti ilk aldığımda üzerinde gelen lastikle kullanıyordum. Artık iyice yediğine kani olunca yeni bir çift lastik arayışına girdim. İnternette biraz arama yaptıktan sonra Şişman Bisikletin sitesinde Schwalbe 26×2.10 K-Guard Rapid Bob etiketli bir lastiği beğendim. Biraz kalın gibiydi fakat forumda rastladığım birkaç yorumda ön lastiğin hafif kalın olmasının iyi sonuçlar doğuracağına dair notlar görmüştüm. Ya Allah dedim bir tane sipariş ettim. Geldiğinde hemen öne taktım. Arka lastik hâlâ 1.95'ti. Mıcırlı yol üzerinde ve taş toprak yollarda böyle denedim. Ön tekerin hakimiyetini bence iyi derecede artırdı. Kayacakmış gibi gelen o güvensizlik hissini şu ana kadar yaşamadım diyebilirim.

Üzerine de Özceylan Bisikletten Rubena Shield 26×1.75 bir lastik sipariş vermiştim, bugün onu da arka tekerleğe taktım. Biraz daha şehir lastiğine benziyordu.
Yani öne 2.10, arkaya 1.75.

Açıkası şöyle iki lastiğe bakınca bariz bir kalınlık farkı oluyor. Sürüş esnasında ise özellikle asfalt yollarda çok memnun edici şekilde ivmemin arttığını hissettim. Sanki önceki lastiğim zorlanarak kalkıyormuş, bu ise akıyor gibi.
Bu kombinasyonla dağ yolunda da bir miktar sürdüm. Özellikle bu yollarda bir güvensizlik hissi verdi bana arka lastik. Yokuş aşağı inerken zaten arka taraftaki yük azaldığı için iyice tedirgin hissettim. Ama ön lastiğin hakimiyeti oldukça iyiydi.
Konfor açısından arkadaki ince lastik biraz daha sarsıntıları sürücüye aktarıyor. Ön taraftan memnunum, zaten ön süspansiyon da var.
Şayet çokça asfalt yolda kullanacaksınız kanaatimce 2.10 kalın geliyor, 1.95 gibi olsa daha iyi olabilir. Bence şu an benim gibi dağ ve asfalt yollarını yakın oranda kullanan birisi için güzel bir kombin oldu.
İki lastik de zırhlı olarak geçiyor. Bakalım zamanla lastiğim patlarsa onları da eklemeye çalışırım.
Kazasız ve patlaksız pedallamalar

Ön ve arkaya farklı kalınlıkta ve farklı markalarda lastik takmanın sonuçlarına dair kısa tecrübelerimi aktarmak istiyorum
4-5 senedir bisikleti ilk aldığımda üzerinde gelen lastikle kullanıyordum. Artık iyice yediğine kani olunca yeni bir çift lastik arayışına girdim. İnternette biraz arama yaptıktan sonra Şişman Bisikletin sitesinde Schwalbe 26×2.10 K-Guard Rapid Bob etiketli bir lastiği beğendim. Biraz kalın gibiydi fakat forumda rastladığım birkaç yorumda ön lastiğin hafif kalın olmasının iyi sonuçlar doğuracağına dair notlar görmüştüm. Ya Allah dedim bir tane sipariş ettim. Geldiğinde hemen öne taktım. Arka lastik hâlâ 1.95'ti. Mıcırlı yol üzerinde ve taş toprak yollarda böyle denedim. Ön tekerin hakimiyetini bence iyi derecede artırdı. Kayacakmış gibi gelen o güvensizlik hissini şu ana kadar yaşamadım diyebilirim.

Üzerine de Özceylan Bisikletten Rubena Shield 26×1.75 bir lastik sipariş vermiştim, bugün onu da arka tekerleğe taktım. Biraz daha şehir lastiğine benziyordu.
Yani öne 2.10, arkaya 1.75.

Açıkası şöyle iki lastiğe bakınca bariz bir kalınlık farkı oluyor. Sürüş esnasında ise özellikle asfalt yollarda çok memnun edici şekilde ivmemin arttığını hissettim. Sanki önceki lastiğim zorlanarak kalkıyormuş, bu ise akıyor gibi.
Bu kombinasyonla dağ yolunda da bir miktar sürdüm. Özellikle bu yollarda bir güvensizlik hissi verdi bana arka lastik. Yokuş aşağı inerken zaten arka taraftaki yük azaldığı için iyice tedirgin hissettim. Ama ön lastiğin hakimiyeti oldukça iyiydi.
Konfor açısından arkadaki ince lastik biraz daha sarsıntıları sürücüye aktarıyor. Ön taraftan memnunum, zaten ön süspansiyon da var.
Şayet çokça asfalt yolda kullanacaksınız kanaatimce 2.10 kalın geliyor, 1.95 gibi olsa daha iyi olabilir. Bence şu an benim gibi dağ ve asfalt yollarını yakın oranda kullanan birisi için güzel bir kombin oldu.
İki lastik de zırhlı olarak geçiyor. Bakalım zamanla lastiğim patlarsa onları da eklemeye çalışırım.
Kazasız ve patlaksız pedallamalar