Scudo Sports

ön vites yetersiz kaldı

Kayıt
11 Ağustos 2010
Mesaj
22
Tepki
9
Şehir
Trabzon
Merhaba arkadaşlar. Bianchi marka bi bisikletim var. Aynakolu eğilmişti bende alivio aynakol alıp taktırdım. Fakat sonradan farkettim ki alivio 8 li sistem içinmiş. benim ön vitesim aynakolu taktıktan sonra yalnızca birinci ve ikinci dişlilere zinciri geçirebiliyor. yani hareket kabiliyeti bu kadar, en büyük yaprağa zincir geçemiyor. Sizce ne yapmalıyım? Vites kollarıda bozuk. Ben şunu düşündüm, alivionun ön vitesiyle, 3X7 lik bi vites kolu yeterli olacaktır. Ama kendi kafama göre hareket etmeyeyim sizlere bi danışayım dedim en uygun olarak vites kollarıyla ön vitesi değiştirmem yeterli olurmu? 3x7 lik vites kolları 8li veya 9lu sistemin ön vitesi ile uyumlu olurmu? şimdiden teşekkürler yardımlarınız için
 
Scudo
Yok yok olmaz öyle alivio da uyar senin bisiklete bence bak sen ön artırıcıya giden teli iyice gerdir ozaman atacağını düşünüyorum.
Böyle dene bir de.

Yada vites kolunda sorun vardır.
Ama büyük aynaya atmasıyla arkanın 7 li ruble olmasının bence ilişkisi yok.

Çünkü 8 li rublede de 3lü ayna var senin 7 li rublede de varmış.
 
  • Beğen
Tepkiler: Mustafa ÇİÇEKK
merhaba mustafa senin yaşadığın sorunu bende yaşadım bunun nedeni göbeğinin alivio aynakola uyumsuz olması olabilir göbeğinin bir resmini çekersen daha rahat yardımcı olabilirim
 
  • Beğen
Tepkiler: Mustafa ÇİÇEKK
Aynakolun arka dişli uyumu ile ön vites geçişlerinin birbiriyle alakası yoktur.

Vites ayarınız veya vites kolunuz bozuk büyük ihtimalle. Ön vites üzerindeki H ve L yazılı vidalar ve vites teli ile ayar yapmanız gerekiyor. Öncelikle vidaları gevşeterek deneyin, hareket kabiliyeti artıyor mu diye bakın.

Ayrıntılı ve resimli ön vites ayarı için:

https://www.bisikletforum.com/showthread.php?t=48024
 
  • Beğen
Tepkiler: Mustafa ÇİÇEKK
mustafa kardeş,ilk önce vites kolunu değiştir.Daha sonra vitestelini hafif gerdir ve en son vites ayarını yap.Arkilerin dediklerinin özeti oldu :D
 
  • Beğen
Tepkiler: Mustafa ÇİÇEKK
dostum kolu fılan degıstırme ön aktarıcının ustundekı ayar cıvataları aktarıcının maksımum ve mınımum calışma mesafesını belırler şimdi h ne tarafa l ne tarafa ezbere söylemeyım ama alttan egılıp bakınca ne demek ıstedıgımı anlıyacaksın en ust dişliye gecmesını engelleyen senın ayar cıvatanın tahditlemesi (sınırlamasındandır) yada üstten cektırmelıyse tel olması gereken gergınlıkte degıldır bu ıkı seye dıkkat ettınmı senın sorunun çözulur.yok anlamadım dersen herhangı bır bısıkletcı 2 dakıkada halleder.
 
  • Beğen
Tepkiler: Mustafa ÇİÇEKK
Çünkü; vites kolunun bozuk olduğu kesin değil. Harcama yapmadan önce ayara bakması daha mantıklı. Olmuyorsa yeni kol alır.

Edit: Bozuk olduğunu söylemiş, pardon.
 
  • Beğen
Tepkiler: Mustafa ÇİÇEKK
@ilkay çağda

şimdi şöyle başlayım dostum birincisi 34 yaşındayım kardeşin olduğumu zannetmıyorum en azından samimi değiliz kardeş hitabı hoş değil ikincisi seni bılmem ama 15 yaşından yani meslek lisesine girdiğimden beri arızacılık ile uğraşırım ve arızacılıkta prensip kolaydan zora gidilir konuyu ılk acan arkadasın cumlelerınden konuya tam hakım olmadıgını anlamak ıcın profosor olmaya gerek yok yanı vıtes kolunun bozuk olduğu ibaresi cok şüpheli ayrıca vıtes kolu denılen sey sadece teli gerdırmeye yarıyor ve bozuk oldugu zaman en fazla yuklenır tırnagını kırarsın yınede o telı cektırırsın küçük dişliye ındırmıyor deseydı belkı mantıklı olabılırdı kol bırakmıyor derdık ama büyüğe cıkmıyor dıyor yanı vıtes kolu yuzde doksan bozuk degıl bilmem söyledıklerım yeterlı mı yok anlamadım dersen burayı kirletmeyelım öm den ben sana acıklayım hiç üşenmeden. kolun iç yapısınıda shimanonun kendı sıtesınden görebılırsın
 
  • Beğen
Tepkiler: Mustafa ÇİÇEKK
sadece teli gerdirmeye yarıyor vites kolu:D gülüyorum sana.
Buradaki amaç bence;tartışmak değil,bilgi alışverişidir.
Söylediğin kriterler bende de var.meslek lisesi mezunuyum ve arızacılıkla hala daha uğraşıyorum.
Bana şunu söylermisin; vites kolu nerde olmalıdır ki teli gerdirebilirsin.?vitesin büyüğe çıkamasındaki nedenler nedir?
Bir de nerden açıklamayacağını yazarmısın bi zahmet?
 
  • Beğen
Tepkiler: Mustafa ÇİÇEKK
@ilkay çağda

dostum eger bana yazdıysan bunları yazdıgın mesajı tekrar okumanı tavsıye ederım sordugun sorulara cevap vermek ıstedım ama ne sordugunu anlıyamadım türkçe kullanırsan daha iyi olur."nerden açıklamayacağın " ne demek mesela "vites kolu nerde olmalıdır ki teli gerdirebilirsin.?" ve bu sorunu hıc anlamadım anlaşılabılır tek soru var "vitesin büyüğe çıkamasındaki nedenler nedir?" kelime hatası olsada anladım söyliyeyım vites kolu teli çektiği miktarca aktarıcı ıcındekı yay tertıbatının zıddına çapraz yukarı doğru cekilir.Bu cektırme mesafesını kucuk dişliden orta dişliye geçişte kol belirler en buyuk dısıye gecerken tahdıtleyıcı (ayar cıvatası) belırler.eger bu cıvata cok darda ıse buyuk dıslıye gecmez cok acık ısede kola tekrar baskı uygulanırsa zıncırı dışarı atar.inerkende bunun tam tersı kol telı toplamaya başlar cunku kolu serbest bıraktıgın an aktarıcıdakı yay gerıye dogru ceker kendını boşta kalan telide kol toplar bunun sınırıda yıne tahdıtleyıcı(ayar cıvatası) ıle belırlenır cok sıkarsan en kucuk dişliye ınmez cok serbest bırakırsan zıncır atar kadroya ıner.
neyse sen gulmeye devam et ben son cumlelerımı yazayım evet forum bılgı paylasımıdır ama sevıye de önemlıdır tanımadıgın bırıne dostum dıye hıtap edebılırsın ama kardeş benı rahatsız eder özellıklede benden kucuk bırınden duyarsam bunuda ıkaz etmemden dogal bırsey olamaz.buda benım sana son cevabım eger hala uzatmak ıstıyorsan bır mesaj hakkın daha kalmıs onuda tamamla öm den devam et derım burada arkadasın konusunu rezıl edıyoruz kendı adıma ondan özür diliyorum kusura bakmasın.
 
  • Beğen
Tepkiler: Mustafa ÇİÇEKK
ferhat bey diyecem.Benim belki yazım hatalarım olabilir.Ama açıkladığın konu başka sorduğum soru başka.Şöyle söyleyeyim ve tekrar soruyorum;
1)arka vitesin arka dişlide en büyük dişliye geçmemesindeki nedenler nelerdir?

Ben çalışma prensibini sormuyorum ki?ama açıkladığın iyi oldu,bilmiyen arkadaşlar bilgi sahibi oldu?

2)Vites kolu nerde olmalıdır ki,vites telini uygun şekilde gerginlikte ayarlanabilir?Burada da herhalde,gidon borusu üzerindeki yerini sormuyorum.Vites kolu mekanizması üzerindeki yerini soruyorum.

Bana bunların cevabını bir zahmet yaz bakalım.
Ayrıca yaş muhabbetinden de ben hoşlanmıyorum.Ayrıca bugün bir insana "kardeşim"deniliyorsa,bu azar için değildir.Büyükte olsan,saygımızda kusurumuz olmaz.
Şimdi o dediğin öm( özel mesaj) dan konuşabiliriz.Ama buraya da bir zahmet yazarsın bea.
 
  • Beğen
Tepkiler: Mustafa ÇİÇEKK
arkadaşlar tartışmanın gereği yok. ama yinede teşekkür ediyorum tartışmanızın satır aralarında size eksik bilgi verdiğimi gördüm. şimdi durum şu;
aynakolu ve göbeği yeni taktırdım. göbek bisikletçilerin tabiriyle monoblock göbeklerden. vida ayarlarını ise denemek için tamamen boşalttım yani ön vitese sınırlayıcı bir etkileri yok atık h ve l vidalarının. vites kolu ise hareket kabiliyetinin 2/3 ünü yapabiliyor yani yukarıya gitmiyor. bisikletçiye gittim oda ön vitesi değiştirmem gerektiğini söyledi.
fakat içimden bişey yapmak geldi ve bi deneme daha yaptımşimdi. vites kolunu sonuna kadar zorladım ve ancak ikinci yaprağa çııkarabildi zinciri. elimle ön vitese gelen teli kadronun altından asılarak çektim. vites biraz daha öne hareket edip zinciri en büyük dişliye geçirebildi. yani buradan vites kolunun yeterli kuvveti uygulayamayıp ön vitesi çekemediğini mi çıkarmalıyım?
 
Bu açıklama daha aydınlatıcı olmuş.:in:

Evet, teli elle çektiğinizde vites yukarı çıkabiliyorsa kol çekemiyordur. Kolu değiştirip öyle devam etmeniz gerekiyor ayarlama işlemine.

Yalnız bir konu var:
Eğer vites teli, vites kolunun içinde tel tel kopmaya başladıysa o da geçişi kısıtlıyor olabilir. Daha önce bu durumla karşılaştığım için belirtmek istedim. Tel tel kopmaya başlama durumunda, açılan teller kol içinde sıkışabiliyor çünkü. Bence kolu değiştirmeden önce bir tellerin durumunu kontrol edin. Etmediyseniz tabi...
 
  • Beğen
Tepkiler: ilkcan çağdaş
demek istediğinizi anlıyorum. teli çektikce tel vitesi çekmiyor kendisi geriliyor. ben bunu göremedim bendeki tellerde. çok teşekkür ederim yardımlarınız için. yeni vites kolu bakayım ben:)
iyi günler dilerim...
 
serden in de dediği gibi tel kablosu içinde ayrılmış olabilir ve sizin dediğiniz gibi vites kolu gerekli kuvveti uygulayıp,ön vitesi en üstteki dişliye çıkarmıyor.

Amacım;hararetli tartışmak değil,kendi düşüncelerimi ve tecrübelerimi insanlara aktarmak.Bunlar yanlış olabilir,fakat sert sözlerle yanlışlar anlatılmaz.Neyse benim için tartışma bitmiştir.İnsanlara iki satır dahi olsa,bilgi verebildiysem ne mutlu bana.
Ayrıca mustafa arkadaşımda,bu tartışmadan dolayı özür diliyorum.
BOL BOL SLM
 
Geri