Scudo Sports

Ön ve arka lastiklerin boyut farkı

Firochromis

Daimi Üye
Kayıt
21 Ekim 2006
Mesaj
305
Tepki
215
Şehir
Bolu
İsim
Fırat Çıngı
Bisiklet
Diğer
Merhaba,

Özellikle Corratec'in diğer bisikletlerinde farklı boyutlardaki ön ve arka lastiklere çok rastlıyorum. Zira kullandığım bisiklet üzerinde gelen lastikler, önde 2.1; arkada 2.3 olarak geldi. Fakat her bisiklette bu seçim aynı değil. Bazı bisikletlerde benimkinin tam aksine, önde 2.3; arkada 2.1 var. Bu seçim neye göre yapılmalıdır ve bu tercih neyi etkiler?

Saygılar
 
Scudo
bence önde küçük arkada büyük lastiğin olması kullanıcı kilosu ile alakalı olabilir..
Ayrıca iniş yaparken falan ön lastiğin daha büyük olması bence daha iyi ama arka lastiğin daha küçük olmasının nasıl bir avantajı olur bilemiyorum...

belki ağırlıktan tasarruf için olabilir..
 
Ben şahsen ilk defa duydum bundan sonra arkadaşların bisikletlerine bakarım artık. Benim bildiğim 2 tekerlekler aynı ölçülerde
 
Aslında lastiğin tipini de bilseydik daha güzel yorum yapardık (ya da atardık :)).
Çünkü önce seyrek ancak uzun dişli ve arkaya göre nispeten ince lastikler çamur binişlerinde sıkça kullanılıyor. Ön tarafın kontrolünü artırmak adına.

Ancak profili düşük, az dişli kuru toprak lastiklerinde de kimi zaman önün ölçüsünün daha büyük olduğunu görebiliyoruz. Bunun nedeni ön tekerleğin kontrolünü artırmak ve arka tekerlekte de düşük ölçü kullanıp yaylanma etkisini azaltmak.
Malum, ön tekerleğin kontrol, arka tekerler ise ağırlığı taşıyan çekiş tekerleği. Önde 2,3 kontrolü artırırken, arkada 2,1 esnemeyi daha az seviyede tutarak çekişi artıracaktır diye düşünüyorum.
 
@Firochromis


Siz bu anlatılanları bilinçi olarak yapmadığınız aşikar. Eğer sizinki bu şekilde geldiyse ve siz özel olarak istemediyseniz, yanlış takılmış olmasın :)
 
Yok Soneryen Corratec'lerin çoğu modelinde öyle geliyor lastikler.
Aslında bunun nedenini en iyi Corratec yetkilileri açıklar, bir mail atmalı belki de...
 
Arkada daha kalın lastik kullanımı, şok emişi daha fazla olacağı için konforu arttırır.
 
@soneryen

Merhaba, geçen gün Delta Bisikletteyken bu konuyu Yalçın'la konuştum. Sonuç olarak biz de kesin bir karara varamadık ve lastiklerin yanlış takıldığına karar verdik :) Gördüğüm modellerde önde 2.3; arkada 2.1 takılı. Bunun sebebini de Halil yukarıda açıklamıştı zaten. Kazananlar Soneryen ve Halil
 
Bunda bir yanlışlık yok.Birkaç marka böyle yapıyor bazı modellerinde.
Halil'in dedikleri doğru.
Ben de birkaç istisna dışında hiçbir zaman ön ve arkada aynı lastiği kullanmadım.Bu da hep bana avantaj olarak geri döndü.Birkaç örnek vereyim.
Soldakiler Ön, Sağdakiler Arka lastiktir;

Bontrager Connection Trail 1.95" - IRC Notos 1.95" semi-slick
Maxxis Helter 2.1" dişli - CST 1.75" slick
Maxxis Helter 2.1" dişli - Michelin Hard Terrain 2.0" semi-slick (tersi de denendi)
Maxxis Larsen Mimo eXCeption 2.0" dişli - Michelin Hard Terrain 2.0"
Schwalbe Fast Fred Light 2.25" semi slick - Michelin Hard Terrain 2.0"
CST 1.15" slick - IRC Notos 1.95" semi slick

Ve şu anda
CST 1.15" slick - Maxxis Xenith 1.5" full slick

Genelde öne geniş ve zemine göre gerekiyorsa dişli, arkaya da ince ve dişsiz lastik kullanımını uyguladım.Ön lastik geniş olunca aniden çıkan engellerden kaçmaya gerek kalmadan denge artışı sağladı, arka lastik de ince olunca sürtünme yüzeyi azaldığı için dönüş direnci de düşerek kalkış ve çekiş artışı sağladı.

Her türlü kombinasyonu denemiş biri olarak;
Önde ince lastik olursa, asfalttaki yol tutuş, çeviklik artıyor.
Önde ince ve dişli lastik olursa, çamurdaki yol tutuş artıyor.
Önde geniş ve dişli lastik olursa, kuru arazideki denge artıyor.
Arkada ince lastik olursa asfalttaki ve kuru arazideki çekiş artıyor.
Arkada geniş lastik olursa hem arazideki hem asfalttaki denge artıyor.

Bu yazıyı sabit konu mu yapsak nedir :)
 
arkada 2.30 önde 2.10 bence hafiflik için olabilir ama ben önde 2.40 arkada 2.40 kullanmanı tavsiye ediyorumm :D
 
bende arazi binişlerinde önde 2.10 dişli Arkda 1.95 dişli (hafif) lastik kullanıyorum sürüşü dengeliyo.Ayrıca Arazide sprint yapmak isteyenler için ideal:):)
 
on 2.35 arka 2.35 benim kullandiğim bunlar ve arkada kesinlikle kalın kullanmanı tavsiye ederim nedeni sok emişi cok onemli ''bence'';)
 
merhabalar

Asfalt ağırlıklı olarak kullanım için slick mtb'ıma slick lastik almak istiyorum.

Maxxis Overdrive Excel modelini gözüme kestirdim.

Ön için 2.00 , Arka için 1.50 düşünüyorum.

Yada hiç suyu bulandırmayıp takım olarak mı alsam?

Sizler ne dersiniz? fikir yada yorum alabilirsem çok makbule geçer :)
 
Önde 1.75 arkada 1.50 kullanıyorum. Diğer arkadaşlarla bunun muhabbetini çok yaptık ama nihayi bir karara varamadık, çoğu kişi arkada kalın önde ince lastiğin daha avantajlı olacağını söyledi ama ben ısrarla tersini uyguladım :)
Şöyle düşünebiliriz, arazide kullanıyorsak, özellikle yoğun topraklı ve çamurlu arazide, arka kalın olmalı ki pedala güç uyguladığımızda boşa dönme olmasın, gücü yere daha iyi aktarabilelim.
Asfaltta kullanım için ön ve arka lastik kalınlığı için aynı değerler uygulanabilir, konfor isteniyorsa arka daha kalın, performans isteniyorsa arka daha ince kullanılabilir.
Sonuç olarak kişisel tercih meselesi.
 
Konuyu hortlatıyorum. Bisikletimdeki ön lastik artık ömrünü tamamladı ve yumurta oldu. Arka lastiğim sağlam ve öndekine göre daha yeni. Arka lastiğim 23c ön lastik için 25c lastik alsam sizce problem yaşar mıyım?
 
  • Beğen
Tepkiler: okuyucuoptik
bence hayır

ama yanak yukseklıgı farkından dolayı rahat olur gıbı
 
@CeRKeZ
Yaşayabilirsiniz..Pek bilmiyorum bu konuyu ama forumda arka 25,ön 23 ile lastik kullanıldığına dair bir şeyler okumuştum..
Ya aynı ebatta olacak,ya da arka bir tık kalın olacak..Sanırım,en uygunu böyle..
 
Ben bu konuyu 7 8 sene öncesinden yazılmış bir mesajı alıntılayarak hortlatıyorum ama bu lastiği bu zaman zarfı içinde denediniz mi acaba... Vittorio Randannour 700x28c lastiklerim var. En azından arkaya Maxxiss'in lastiğin 700x32 olanından takmayı düşünüyorum tur için. Silkshield diye bif modelmis. Nasıl aczba denediniz mi ?

@Gökhan Ö.
 
Geri