Scudo Sports

Neden?

Anonim

Silinmiş hesap
Kayıt
27 Nisan 2005
Mesaj
467
Tepki
316
Neden 16" lik bir kadro, 17,5"lik bir kadroya göre orta ve uzun mesafeli gezilerde insanı daha çok yorar?
 
Scudo
Merhaba, sorunuza net bir cevap alabilmeniz için kendiniz ve bahsi geçen kadrolar, krank boyları, gidon boğazı, gidon tipi, sele vs. hakkında bilgi vermeniz daha uygun olurdu. Bu şekilde ancak tahmin yürütülebilir ki soru soranın vakit harcaması gereken bir konu için yardımcı olmak isteyen vakit harcanmış olur.

Sizin boyunuz hangisine uygun? Farklı vücut yapısındaki kişiler için durum değişkenlik gösterebilir. Boyunuz A kadrosuna uygundur fakat bacak boyunuz / gövde uzunluğunuz üniversal oranlardan farklıysa B ya da C kadrosu sizin için daha uygun olabilir.

İki kadro da aynı marka / model ise rahat ettiğiniz kadronun ölçüleri muhtemelen size daha uygundur. Farklı modelde kadrolar söz konusu ise ve aslında size uygun olması gereken kadroda rahat edemiyorsanız, kadro geometrisi, gidon boğazı boyu, ya da sele konumu ile ilgili sorun var demektir. Krank kolunun uzunluğu da önemli bir etken.

Daha detaylı bir açıklama yaparsanız eminim kadro geometrisi konusunda bilgili birileri yardımcı olacaktır.
 
16" lik bir kadroda hakimiyet daha önplandayken uzun yolda yorar. 17,5"lik kadroda ise tam tersi bir durumun olduğu yazıyı okuduğumda bunun nedenini merak ettim. Boyum aslında 17/17,5"lik kadroya uygun ama kontrolü ele almak bakımından 16 " kadro da olabilir.
 
stratus öyle bir genelleme yapılamaz. neden dersen, 16" lik kadroların 17"liklere göre daha çok yorması için bütün bisikletçilerin boyunun aynı olması gerekirdi. kadro boyu bildiğin gibi insan ve bacak boyuna göre değişir. sabit bir boydan söz edersek de burada, sanıyorum ki yol bisikletlerinde olduğu gibi bacağın daha çok açılması ve daha az dik durmak gibi fiziki şeylerden söz etmek gerekir... iyi forumlar dilerim:)
 
Küçük kadronun getirisi daha çok arazide kendini belli ediyor.
Çok dik iniş ve çıkışlarda ağırlığınızı öne ve arkaya daha rahat
aktarabiliyorsunuz kadro daha kısa olduğu (üst boru uzunluğu)
için.
Sele borusu kısmının kısalığı ise trial-freeride gibi dallarda
gerekli oluyor. XC'de sele boyunuza göre ayarlandığından küçük
kadrolarda, sele borusunun uyguladığı tork kuvveti kadroyu
zorluyor hasar verebiliyor.
Düz yolda sürerken her şartta rahat ediceğiniz kadro
tabi olarak boyunuza uygun olandır, boyunuza göre büyük
bir kadro küçük bir kadrodan daha fazla rahatsızlık verir,
ama yorulan vücudunuzun üst kısmı olur uzanmaktan.

Büyük kadrolarda kontrolün zorlaşmasına gelince dik çıkışlarda
ön kalkma eğilimine girer, kalkıp ağırlığınızı öne verdiniz bu
seferde arka patinaja başlar :D,
inişlerde bisikletin arkasına geçebilmek için daha çok çaba
sarfedersiniz artık kollar gerilir ama nafile:boese157:
Hepsi başıma geldi ve gelmekte ah bi durumları düzeltsemde bir
kadro alabilsem :D
 
@stratus

öncelikle ideal ölçü kadro bacaklarının arasında durduğu zaman paça aranda kalan boşluk olmalı rahat durabilmen, bundan sonrası kadro boyu değil sele mesafesidir 16 inçlik bir bisikletde sele uzunluğunu vücut yapına göre ayarlar en ideal duruşunu sağlar isen ideal sürüşüde sağlarsın 16--17 olması değil seni yoran bana kalırsa saygılar
 
Geri