@Sertaç EKİCİ
Güzel bir cevap ancak disk frenle ilgili atladığınız bir nokta var. Isınmaya karşı disk fren, jant frenine göre daha dayanıklı. Bir defa herşeyden evvel balatalar metal karışımdan imal edildikleri için plastik fren pabuçları gibi ısıya karşı o kadar duyarlı değiller. Ayrıca fren disklerinin 380 dereceye kadar ısındığını bir testte okudum daha evvel. Özellikle downhill binicilerinin yol bisikletçilerinden daha yavaş gitmediklerini düşünürsek ve onların çok daha ani fren yaptıklarını düşünürsek daha sağlıklı bir kıyaslama yapabiliriz.
Disk frenin güç olarak katkısı aslında hidrolik pistonlarının çapıyla alakalı bir durum, farklı çaptaki fren kolu ve kaliper pistonları sayesinde güç, fren kaliperine katlanarak aktarılıyor, bu da eldeki yorgunluğu azaltıyor.
Fakat yol bisikletinde buna gerek yok, çünkü herşeyden evvel disk frenin en etkili olduğu konu çamur konusu, yol bisikletinde bu derdiniz yok. Diğer taraftan yol bisikletinde lastiğin yere temas alanı çok düşük olduğu için frenin gücü değil, sizin de dediğiniz gibi frenleme tekniği ön plana çıkıyor. Ağırlık konusu ise pek bahane edilemez, malum bu aralar bisikletlere UCI sınırının üzerine çıkabilmek için ağırlık bağlayanlar var. Fakat yol bisikleti frenlerinin ne kadar kuvvetli olduğunu kullanmayan bilemez, ben bile 20 yıllık Shimano 600 frenlerim ile ön teker üzerinde bir kaç metre gidebiliyorum...