Scudo Sports

neden kullanılmaz

Mustafa Volkan Koca

Forum Bağımlısı
Kayıt
18 Eylül 2008
Mesaj
1.018
Tepki
472
Şehir
İzmir
yol bisikletlerinde neden hidrolik disk fren kullanılmaz? yol bisikletlerinde kaç kere gördüm önümde giden arkadaşım benimle aynı hızda gidiyordu hemen önümde aynı virajı ben frene bastım ve bisiklet yavaşladı ama onun yol bisikleti v fren tabiki yavaşlayamayınca virajıda alamadı ve yoldan savruldu kayalıklara doğru allahtan bir kaç sıyrıkla atlattı bu kazayı. Disk fren olsaydı daha dengeli bir frenleme yapamazmıydı ??????????????
 
Scudo
Yol bisikletinde frenler yeterlidir ama yol bisikletinde fren kullanmak biraz teknik ister.Yol bisikletinin sürücüyle birlikte ağırlık merkezi bisikletin ortasındadır.Dağ bisikletlerinde ağırlık merkezi arka tekerin üzerindedir.Tekniği zayıf olan yol bisikleti kullanıcıları kendilerini öne doğru atan g kuvvetine karşı koyamazlar ve yavaşlatamazlar kendilerini.

Güncel yol bisikleti frenleri çok güçlüdür.Disk frene ihtiyaç duyulmaz.Yol bisikletinde denge ve aerodinami çok önemli olduğundan,biir de yol bisikletleri çok hızlı giderler ve bisikleti durduracak fren diskleri ağır olur.Yol bisikleti kullandıysanız,sert inişlerden sonra jantı ellemeyiniz alev gibi olur.Koskoca jant o kadar ısınıyorsa,küçücük disk kor haline gelir.Seramik yüzey işlemeli karbon disk frenler deneniyor ama yol bisikleti için disk fren teknolojisi hala yetersiz.Biraz daha araştırma ve geliştirmeye ihtiyacı var.Bir başka neden de maşanın tek taraflı o kadar yük altına girmesi istenmez.
 
frenleme gücü olarakta disk'lerin birşey kattığını düşünmüyorum ben. toplamda ikiside aynı gücü sağlabilir ancak gücün ayarlanması gibi bazı değerleri frenler farklı olarak sunuyor. fark burada geliyor bence. mtbtr de öyle bir makale vardı. yabancı kaynaklı bir testten çevirme. ben oradan onu anladım.
 
SOnuçta Yol Bisikleti Dediğin Hafif Olur.
Tutup'da 1kg lık vtes atarsan sen bsklete. Amaç Dışı Kalır.
 
Yol bisikletinde tekerler ince olduğu için ve hızlı gidildiğinden frenleme ve yol tutuş dağ bisikletlerine göre azdır. Yol bisikletinde ne kadar fren yaparsan yap, istersen tekeri kilitle yine kaymaya devam edersin bu yüzden hidroliğe gerek duyulmaz diye düşünüyorum.
 
@Sertaç EKİCİ

Güzel bir cevap ancak disk frenle ilgili atladığınız bir nokta var. Isınmaya karşı disk fren, jant frenine göre daha dayanıklı. Bir defa herşeyden evvel balatalar metal karışımdan imal edildikleri için plastik fren pabuçları gibi ısıya karşı o kadar duyarlı değiller. Ayrıca fren disklerinin 380 dereceye kadar ısındığını bir testte okudum daha evvel. Özellikle downhill binicilerinin yol bisikletçilerinden daha yavaş gitmediklerini düşünürsek ve onların çok daha ani fren yaptıklarını düşünürsek daha sağlıklı bir kıyaslama yapabiliriz.

Disk frenin güç olarak katkısı aslında hidrolik pistonlarının çapıyla alakalı bir durum, farklı çaptaki fren kolu ve kaliper pistonları sayesinde güç, fren kaliperine katlanarak aktarılıyor, bu da eldeki yorgunluğu azaltıyor.

Fakat yol bisikletinde buna gerek yok, çünkü herşeyden evvel disk frenin en etkili olduğu konu çamur konusu, yol bisikletinde bu derdiniz yok. Diğer taraftan yol bisikletinde lastiğin yere temas alanı çok düşük olduğu için frenin gücü değil, sizin de dediğiniz gibi frenleme tekniği ön plana çıkıyor. Ağırlık konusu ise pek bahane edilemez, malum bu aralar bisikletlere UCI sınırının üzerine çıkabilmek için ağırlık bağlayanlar var. Fakat yol bisikleti frenlerinin ne kadar kuvvetli olduğunu kullanmayan bilemez, ben bile 20 yıllık Shimano 600 frenlerim ile ön teker üzerinde bir kaç metre gidebiliyorum...
 
@Adil

UCI sınırı, bisikletlerdeki hafiflik sınırı. Yol bisikletlerinde 6,8 kg'dan daha hafif bisikletlerin yarışmalarda kullanılması UCI tarafından yasaklanmıştır.
 
Kim demis?
(link)
 
Yanlış hatırlamıyorsam Lance Armstrong 'artık firmalar çok hafif bisikletler üretebiliyorlar , yol bisikletlerindede artık disk fren olmalı ' gibisinden bişeyler söylemişti. Yol bisikletinde disk fren kullanarak da 6.8 kg ağırlık tutturulabilir.
 
Geri