Scudo Sports

mtb yarışları için sizce hangi kadrolar

KinqFriends

Aktif Üye
Kayıt
1 Ekim 2010
Mesaj
122
Tepki
37
Şehir
Bursa
Çoğu yerde karbon kadroların sağlam olmadığından bahsediliyor fakat mtb yarışlarında bir çok sporcunun vazgeçilmezi karbon kadro bende yeni bir karbon kadrolu bisiklet istiyorum sizlerede bi danışayım dedim sizce salcanoxc010 mu yoksa salcano ASSOS 29 mu? Önerilerinizi bekliyorum...
 
Scudo
Ikisinin arasında çok fark var.Öncelikle 26" mi 29" mi kullanacaksınız buna karar verin.Dayanıklılık konusuna gelirsek de ben dayanıklı derim başkası dayanıksız der.Bu böyle sürer:)Karbon kadro secme nedeniniz sadece ağırlıksa 1kgın mtb yarışında etkisi ne kadar olur bilemiyorum.
 
Karbona sağlam değil diyen kara cahillere yorum yapmaya değmez, ağzı olan konuşuyor işte.

 
Bence salcano yerine başka markalar düşünün. Merida, trek scott gibi. Birde 29" jant yarışlarda daha önemli bir yer almaya başladı bugün birçok UCI takımı 29" bisikletler kullanıyor. Karbon kadro alüminyumdan kat kat daha sağlamdır. Sadece alüminyum bükülür karbon bükülmez direk kırılır ve karbon daha hafiftir. Bende profesyonel MTB yarışçısı olmak istiyorum o yüzden çok detaylı araştırdım bunları...
 
@KinqFriends

karbon scott scale 30 eylül ayında 50.000 km ye gelirken asla çatlama söz konusu olmadı ve 5 yıl dört ayda asla sürücü hatası yapmadım bisiklet üstünde hoplama zıplama yapmadım bu bisiklet hoplama zıplama bmx tarzı değildi çünki,
evet large kadro ve dahada bu karbon dayanacak eminim orjinal ağırlığı 10 kilo 700 gram idi taylanttan geldi 2008 martında aldım ...
defalarca aydos ormanlarında ,belgrad ormanlarında, çekmeköy ormanlarında, kartepe ormanlarında sert inişli araziden indim fox yüzlük dehşet idi amortisörü açıyor idim 1.85 lik büyük dişli teker ile hummer gibi iniyordum banamısın demiyor idi ,,,,
 
XC010 XTR ve ASSOS 29 kadroları aynı kadrolar, fakat XC010 XTR kadro haricindeki XC010 kadrolar ise aynı kadro değiller fark var. Bence 29 er istiyorsan ASSOS 29 SLX/XT MTB yarışları için fazlasıyla yeter başka modele gerek yok zaten bu bisiklet MTB için üretildi, gönül rahatlığıyla alabilirsin.
 
Karbon ile alüminyum kıyaslandığında, rijitlik, yorulma dayanımı ve hafiflik konularında karbonun avantajları öne çıkmaktadır. Darbe dayanımı konusundaysa karbon bir miktar daha geride kalıyor. Bunların yanında karbon kadroların üretiminde işçilik kalitesi önemli bir yer tutmaktadır. O yüzden sırf karbon diye bir kadroyu almadan önce üretim şartlarını da dikkate almak, mümkünse garanti şartlarını, satış sonrası desteği de dikkate almak gerekiyor diye düşünüyorum.

Şu bisikletleri de incelemenizi öneririm.

(link)

(link)

Bence acele etmeyin ve iyi bir araştırma yapın malzemeler hakkında, kadrolar hakkında, donanımlar hakkında ve satış sonrası hakkında...
 
Iyi islenmis bir karbon kadro esneme kabiliyeti ve yuk binmeleri konusunda aluminyumdan daha dayanikli diye biliyorum. Ancak bisikletin normalde karsilastigi guc ve direnc noktalari disinda alacagi darbelerde daha hassas diye biliyorum. Yani bir kaza aninda bisiklet savrulup yanal olarak sert ve guclu bir sekilde carptiginda kirilma riski daha yuksek diye de biliyorum. Ama ne kadar dogru kesin bir sey soyleyemem.
Bir de aluminyum yamulsada bir sekilde sizi tasiyabilme ihtimali var. Ancak karbon kirildigi zaman siz onu tasimak zorundasiniz. Gerci yarislar soz konusu ise bundan bahsetmeye gerek yok. Sonucta uzun soluklu hobi kullanicilari veya ulasim, antrenman, amator spor amaclı kullananlar bisikleti uzun mesafeler tasimak durumunda kalmaktan cekinirler :)
 
en hafif aliminyum bisiklet kullananlar sürücü hatası yapar iseler çok şiddetli önden vurur iseler çatlama riski vardır aynı karbondada durum böyledir, şimdi iki olay var, bunlar benim arkadaşlarım idi ve taylanttan her ikisinede gıant yol karbon bisikletleri geldi biri 6 ıncı ayda diğeri 8 inci ayda kırıldı ve tabi kadrolar gerisin geri gitti ve yenileri geldi ama bi kere adamların morali bozuldu...
arkadaşımın birisi durduğu yerde arka tekerin çukura girmemesi için kuvveti yalnışlıkla sola verince ve soldan spd ayakkabıyı çıkaramıyor ve sola düşüyor, 2 gün sonra boyun tarafındaki çatlağı fark ediyor ....başka bi olayı anlatayım benim bisikletimde eskiden crossride jantlar var idi ve bu jantlar ile bayağı sert arazilere girdim ama asla sürücü hatası yapmadım bi arkadaş önden çok sert vurunca cross ride lar 8 oldu ve tabi çöpe attı onları..
 
Geri