Scudo Sports

Mekanik disk fren hakkında

Kayıt
23 Mayıs 2016
Mesaj
9
Tepki
0
Şehir
İstanbul
Merhaba ,
Bisiklet alma arefesindeyim. Öncelikle başlangıç olduğunu belirtmek isterim.
Beğendiğim , belirlediğim model mekanik diskli. İnternette %95'lik bir kısım ''Mekanik disk alma,pişman olursun,rezillik,çok sorun çıkarıyor'' vb yorumlar yapıyor. Bu yorumları yapanların çoğunun mekanik disk kullandığını düşünmüyorum(farklı fren sistemli bisikletlere binerek karşılaştırma yaptığını varsayarak).
Cidden bu böyle mi, yoksa büyük bir şişirilme mi? Elbet her sistemde sorunlar yaşanır ancak bu insanların insanların üç günde bir fren telleri kopuyormuş gibi yorumları var. Artık belirlediğim bütçede olan MTB'lerin hepsi mekanik disk frenli. Madem bu kadar sorun çıkarıyor , neden hala bu şekilde üretiyorlar.

Gerçeği tecrübeli arkadaşlardan dinlemek isterim.

D.N: Alacağım bisiklet Rockrider 500(900₺)
 
Scudo
Açıkçası diğer sistemlere göre ekstra bir arıza yaşayacağınızı düşünmüyorum. Ancak suya çamura girmiyorsanız diskin çok anlamı yok ekstra ağırlık yapar. V fren ya da hidrolik frenlere yönelseniz bence daha iyi olur. Hidrolik disk ekstra olarak daha yumuşak olduğu için konfor açısından tercih edilebilir. V frenlerde genellikle basit yapısı ve hafifliğiyle tercih edilir. Eğer almaya karar verdiyseniz genede fikrinizi değiştirmenize gerek yok. Korktuğunuz kadar sorun çıkarmayacaktır. Sadece disk frenler V frenlere göre daha hassas sistemlerdir. Örneğin disk bir yere çarpar ise yamulur ve giderken sürekli ses yapar. Sonrasında diski düzeltmeniz gerekir. Umarım yardımcı olabilmişimdir:)
 
Ben sorunun mekanik disk frende değil onu kullananlarda olduğunu düşünüyorum. Vfren de aynı teli kullanıyor. Şu bir gerçek ki iyi bir markanın disk fren sistemi ile kötü bir firmanınki arasında vfren üreticileri arasında olduğu gibi fark var. Alacağınız bisikleti imkan varsa deneyin. Frenlerini kontrol edin. Ama daha da önemlisi kendi bisikletinizin doktoru olun. Bir sorun çıkınca örneğin gerçekten de tel kopunca kendiniz takıp ayarlayabilin. Size tavsiyem şu olur bütçe meselesi ve tercih meselesi Mekanik disk frenli bir model aldınız. Fren ve vites kollarının bütünleşik olmadığı modelleri tercih edin. Gelecekte sıfır yada 2. el diyelim ki hidrolik disk fren takmaya karar verdiniz bu sizi ekstradan vites kollarını da değiştirmek zorunda olmaktan kurtarır.
Bir diğer konuda bu tip hazır bisikletlerde normalde kablo içinden geçen teller greslenir ki rahat çalışsın. Eğer bu gresleme işi olmaz ise yani montajda yapılmamış ise gerek fren gerek vites sistemi sert olur. böyle bir durumda da sürücü sert sıkarsa frenleri elbette vfren de disk te olsa zorlanır ve en nihayetinde kopabilir.
 
Yorumlarınız için çok teşekkür ederim. Mekanik Disk fren tekere direk ortadan baskı yapıp daha çok güç istediği için tellerde daha fazla kopma olması mantığı doğru mudur peki ? @SOZUAK @yasintutunculer
 
Evet jant telleri için doğru. Bu nedenle disk fren olan göbeklerde 32-36 tel ve 4 lü-5 li kros bağlantı daha çok tercih edilir. Yani kros bağlantıda teller klasik diziliyor ama bir tel ne kadar çok ters yöndeki teli keserse(çaprazlaşırsa) o kadar iyi. Vfren bu konuda direk çemberden tekere güç aktardığından daha sağlamdır. Tabi bir de bisiklete binen kişinin ağırlığı önemli. Ne kadar ağırsanız o kadar frenlemede yük biner. Şu da var ki jant eşit şekilde sıkılmış ise korkacak birşey yok fakat usta olmayan ellerde eşit gerilim verilmemiş tellerden çok yük binenler kopabilir. Sonuçta disk fren şart değil. Ben yıllarca vfren bacaklarını markasız yada sıradan markalarda da kullandım fakat shimano vfren ve fren pabuçlarına geçince işte budur dedim. Yani kaliteli bir vfren olmasa bile bisiklette sonradan ayakları ve pabuçları da değiştirebilirsiniz. Önü disk arka vfren yapabilirsiniz yada kadroyu disk fren uyumlu vfren takılı alır ileride deneyeyim diskleri diyebilirsiniz. İlle de disk olsun diye kasmayın. Gerekirse aynı bedelle disk uyumlu kadrosu olan vfren alın sonradan takar/taktırırsınız.
 
@Tala Valkov Ben tam 4 sene Carraro 1203 Mekanik Disk MTB kullandım :) Ne bir ses, ne bir ötme, ne de tel kopması yaşadım. Son derece de iyi bir frenleme performansına sahipti. Ta ki 4 senenin sonunda Nisan ayında artık fren balata pabuçları ömrünü tamamlayıncaya kadar. Fren artık tutmamaya başlamıştı bunu hissediyordum, gittim 50 liraya pabuçları değiştirdim. 10-15 gün sonra da bisikletim çalındı :(((( şimdi ayın 17'sinden beri CS 323 kullanıyorum Vfren. Hâlâ alışamadım. Ellerimi biraz yoruyor gibi. Tourney arka aktarıcının da ayarının yapılması gerekiyor sorun yaşıyorum 2*4 vitesinde özellikle. Geçmiyor geçse de 4-5 sn gecikmeli ÇAAT! diye aniden geçiyor beni tehlikeye düşürüyor. Neyse lafımı çok uzattım burada MD bol bol yerilir, aşağılanır. Siz o kadar da şeyyapmayın :D Alın, inşallah pişman olmazsınız. Bu işler nasip kısmet işi, gider hidrolik alırsınız başınıza gelmeyen kalmaz, MD alırsın hiçbir şey olmaz benimki gibi.. ha sorun yaşayan illâ ki vardır Mekanik diskte ama kaç kişide :) öyle yani.
 
Yol bisikletim de Promax Render mekanik disk frenler var mekanik diskin en kötülerinden biri diye biliyorum ses dışında hiçbir sıkıntısı yok ki ben bisikleti ikinci el aldım balataların durumu kötüdür büyük ihtimalle değiştirince düzeleceğini düşünüyorum bana şahsen güven veriyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: sercansekkin
Geri