Scudo Sports

Maşa değişimi ve birkaç tecrübe paylaşımı

Kayıt
28 Temmuz 2013
Mesaj
59
Tepki
12
Şehir
Osmancık /Çorum
Bisiklet
Merida
Yaklaşık 1 ay önce aldığım merida crossway 500 bisiletimin üzetinde gelen yaylı maşasını Erdoğanlar Bisiklet ten aldığım düz maşa ile değiştirdim. Eski maşa 1900 gram yeni maşa ise yaklaşık 780 gram. İşlem sonucunda bisikletimin ağırlığı 12 kilograma indi. Bunun sonucunda ivmelenmede kolayca farkettiğim bir artış oldu. Süspansiyon yokluğuna bağlı bir konfor kaybı zerre kadar hissetmedim. Montaş esnasında iki sorun oldu. Maşa şaft borusu uzun geldi. 5 cm lik kısmını demir testeresi ile kolayca kestim. İkinciside yeni maşada şaft borusunun içerisinde kelebek diye tabir edilen parça çıkmadı.(Maşa alırken ıyaran olmadığı için kelebek siparişi vermemiştim tabi. Bende eski maşadaki kelebeği alttan üste doğru uzun bir demir ve çekiç yardımıyla vurarak çıkardım. Biraz deforme olsada yeni maşaya taktım sorun çıkmadı. Bir aylık tecrübeme göre;

1- Şu anda olsa amortisörlü bisiklet almazdım. Çünkü bisiletimin orijinal amortisörü yaylı ve giriş seviyesinde. Yaklaşık 300 tl civarında. Yaşadığı yer gereği amortisör olması gereken arkadaşlara kesinlikle havalı ve 800 tlden daha pahalı bir amortisör tavsiye ederim. Aksi halde konfor bir yana gereksiz bir ağırlık taşımak zorunda kalacaklardır.

2- Elcik sonuna takılan ayna almıştım. Tavsiye etmiyorum. Çünkü sağa sola sık takılıyor ve sürekli ayarı bozuluyor. Ayrıca konvex değil düz olmalı. Arkadan gelen araçlarların mesafesini tahmin etmek küçücük aynada çok zor oluyor.

3- Aldığım kilit 1.5 metre spiral şekilde ve anahtar kullanımlı. Şu an olsa spiral 80 cm den kısa sele borusuna iliştirien bir kilit alırdım. Yada paraya kıyıp katlanabilir kilit alırdım. Diğer türlü taşımak eziyet oluyor ve kaba bir görüntü oluşturuyor.

4- Şu an olsa disk firen almazdım. Hem ağır hemde çok sorun çıkarıyor. Sürekli ses yapıyor bazen saatlerce sesi gidermek için uğraşıyorum. Sonuçta saatte 80 km hız yapmıyorum.

Bir sorum olacak. Yeni maşadaki pabuç fren çıkıntıları çirkin görünüyor. Basitçe ne yapabilirim. Birde hidrolik fren kablosunu maşaya plastik kelepçe ile mi sabitlesem? Teşekkürler.
 
Scudo
hayırlı olsun. güle güle kullanın. benimde bu sıralar düşündüğüm birşey. şöyle bisiklet kullanımıma baktımda maşanın kilidini açarak hiç kullanmadım ben. yani boş yere ağırlığı taşıyorum. bende alacağım kısa zamanda. fren kısmını siyaha boyasanız bir nebze olsun göze batmaz diye düşünüyorum
 
Teşekkür ederim. Umarım istediğiniz gibi olur. Şu aşamada iki şey düşünüyorum. Ya demir testeresi ile kesip üzerine çıkartma yapıştıracağım. yada küçük bir ışık vidalayacağım. Başka bir aksesuar da olabilir. İyi pedallar.
 
Ellerinize sağlık, paylaşım için teşekkürler..
 
Öncelikle yorumlarınıza katılıyorum. Bende Sedona 311 bisikletim üzerine aynı maşayı aldım ve taktım. Hafiflik ve ivmelenme anlamında bariz bir fark var buraya kadar doğru. Fakat alacak arkadaşlara bir önerim olacak ki bunu dikkate alsınlar. Amortisörlü maşadan düze geçtiğiniz takdirde bisikletinizin açıları kesinlikle değişiyor. Ben bisikleti daha dik bir konumda kullanırken şuan biraz daha belim bükülüyormuş gibi geliyor. Bunu açılı gidon boğazı ile çözmek mümkün olabilir sanırım, benim gidon boğazım açılı olmasına rağmen üzerindeki vida yalama olduğu için şuan bir oynama yapamıyorum. 30-40 TL'ye başka bir boğaz alıp onu kullanıcam.
 
  • Beğen
Tepkiler: Kuzey Ege
Tamer bey doğru haklısınız. küçük değişikliklerde olsa ilk etapta bayağı farklılaştırıyor. Mesela ben sadece gidon boğazının duruşunu değiştirdim. normalde yukarı doğru daha dik çıkan kısmı aşağı çevirdim. şuan yere paralel gibi oldu. bu bile ilk zamanlarda sürüşümde oldukça temkinli olmamı gerektirmişti bisiklet anlamsız sağa sola yatar gibi oluyordu. alışana kadar dikkat şart
 
o firen takma yerlerinin üstinde açık ağızlı anahtar takmak için yer varsa sola çevirerek çıkarta bilirsiniz ama dişlilerine somum gevşemesin diye yapıştırıcı kullanıyorlar onun için bayağı bir zorlanma yaşarsınız kesmeye kalkmayın ileride kullanmak isterseniz geri dönüşümsüz olduğu için kullanamassınız sçkerseniz saklar ileride kullanırsınız. yada v frene geçin
 
  • Beğen
Tepkiler: Murat Cömez
Öncelikle yorumlarınız için teşekkür ederim. İlk fotoğrafta görüleceği üzere amortisörlü maşa düz maşaya göre daha yüksek. Maşa değiştiğinde de ön taraf biraz düşüyor. Ama siz söyleyene kadar hiç hissetmemiştim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Gökhan BİROL
fren takma yeri = pivot tanesine 10tl verip almıştım zamanında. Giriş seviye bisikletlerin maşalarında bu pivotlar maşaya kaynaklanmış halde durur; artık kullanış ve görsellik ön planda oldugu için yivli yapıyorlar bunları. Onları bir bisikletçiye götürüp çıkarttırabilirsiniz yalnız çıkarttıktan sonra o parçaları kesinlikle alın zira pahalılar :)
 
@Tamer KAMIŞLI peki bu durum performans açısından bir şey kaybettiriyor mu? Sonuçta gidon açısını kendinize yükseltecek şekilde değiştirseniz dahi kadronun pozisyonu öne yatık şekilde duruyor. Ben de değişim düşünüyorum.
 
selam arkadaşlar ümit magnetic bisikletimin amortisöründen hic memnun değilim düz maşaya çevirmek istiyorum bu bisikleti bütçemin kısıtlı olmasından dolayı aldım ve amortisöre yük bindiğinde kapanıyor ama geri açılmıyor durup üzerinden inmem gerekiyor.Amortisör çökük olduğu zamanda bisikleti önü çok aşağıda oluyor ve beni çok yoruyor.Sizce böyle bir değişimi yapmaya değeri bu bisiklet görüşlerinizi almak istiyorum.Kullanmak istediğim maşanın link:(link) sizce bu maşa benim bisiketime uygun olurmu yada bisikletime uygun maşa önerileriniz nelerdir.
2861-magnetic-hyd-NzXWVL.jpg
 
Bana bi yardımcı olurmusunuz Salcano astro bisikletimin maşasina bakım yaptım yaladım fakat geri birleştirip masayi kapattigımda altındaki somunlari sıkamadım çünkü somunu taktigim yerde onunla birlikte dönüyor neyapmam gerekir
 
Arkadaşlar merhaba.Trde hiçbir yerde bu anahtarı bulamadım.Satan hiçbir yer yok.Bu anahtardan elinde olan varsa lütfen bana kiralar mı?

(link)
 
Maşa sökme anahtarı.İstanbulda bir firma ile görüştüm,3d yazıcıda yaptıracağım.Bu anahtar olmadan,maşaya zarar vermeden sökmek imkansız gibi.
 
Geri