Scudo Sports

marathon plus vs durano plus

fatihİ.10

Üye
Kayıt
5 Ağustos 2015
Mesaj
77
Tepki
75
Şehir
Ankara
İsim
Fatih İ.
Bisiklet
Cube
forumda oldukça araştırdım ama yeterli bir cevap bulamadım. o yüzden yazıyorum.
patlak korumalı bir 700x25 lastik arıyorum. her yerde marahon plus deniyor. schwalbenin sitesinde lastikleri karşılaştırdığımda protection değerleri aynı. 6 üzerinden 6. diğer değerlerde fark var. rollingler yaklaşık aynı. road grip durano plus daha iyi. off road ile durabilityde de marathon plus önde. ağırlıkları arasında da ciddi fark var. folding durano plus 380gr, wired olan 450 gr. marathon plus 595 gr. folding ile yaklaşık 200 gr fark var.
patlak koruması olan lastik almak ise maksat, neden protection değerleri aynı olan durano plus yerine marathon plus bu kadar fazla öneriliyor?
ağırlık hususuna takan biri değilim ama 4euroluk fark için de 200er gram fazla taşımaya ne gerek var?

bilmediğim hususlar var sanırım bu konuda. sorumun amacı da bunlara cevap bulmak:)
 
Scudo
Durano daha esnek daha hafif daha yumuşak, marathon ise hız için değil dayanıklılık için yapılmış, karkası daha kalın daha sert ve dayanıklı. Dolayısıyla ikisi farklı kullanıcılara hitap ediyor. Siz çukura dayansın uzun kmler erimesin ve de hız önemli değil diyorsanız marathon alın, hafiflik önemli yol tutsun erkenden aşınsa da önemli değil diyorsanız durano.

Bu arada marathon dayanıklı da olsa havası inikken çukura girerseniz bende olduğu gibi yanak tarafından zarar vermeniz işten değil Ben arka lastiği değiştirmek zorunda kaldım ama memnun olduğum için aynı model aldım.
 
@Murat B. @Ozan k. esneklik sertlik hafiflik yol tutus erimezlik(durability bu herhalde) bunlar tamam tesekkurler.
patlak koruma hususunda iki lastigin ayni degeri almasi nedendir peki? ikisi de ciddi anlamda ayni korumayi mi sagliyor? yoksa kendi siniflarinda (yol/tur) ayri bir degerlendirme var da orada mi 6 uzerinden 6 almislar? veya lastik icindeki koruma ayni kalinlikta oldugu icin mi?
ha bi de biri yol biri tur ama rolling degerleri nerdeyse ayni. bu da ilginc degil.mi?
biri agir digeri daha cabuk eriyor diger ozellikler cok yakin.
 
Benzeri konu surada tartisilmis...
(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: Murat B.
@fatihİ.10
Schwalbe'nin internet sitesinde yazdığına göre ikisinde de aynı patlak koruma katmanı var. Dolayısıyla cam kırığı, diken gibi nesnelere karşı aynı ölçüde korumalı olacaklardır. Alınan darbe yüzünden iç lastiğin jant ile dış lastiğin arasına sıkışmasından kaynaklanan, "yılan ısırığı" denilen patlaklara karşı daha kalın ve sert hamurlu olduğu için Marathon biraz daha dayanıklı olabilir.

Benim görüşüm, yol bisikletinde bu derece patlak korumaya ihtiyaç olmadığı yönünde. İyi patlak koruması olan yol lastiklerini doğru basınçta ve biraz dikkatli kullanırsanız ortalama 1000 kilometrede bir falan patlıyorlar. Mesela ben Nisan ayından beri Schwalbe One'lar ile 4000 kilometreden fazla yol yaptım, bir kere bile patlamadılar.
 
@Murat B. Schwalbe 1'dan memnun musunuz? Kısa bir yorum alabilir miyiz lütfen?
 
@Orhan Akarkut
Memnunum, ancak daha önce kullandığım Continental GP4000S'lerden çok farklı olduklarını söyleyemeyeceğim. Conti'ler birkaç kez patlamıştı ama bunun ne kadarı şans, ne kadarı lastikten kaynaklı bilmiyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: Narcostic
Tesadüftür. Yani GP4000S ile aynı ayarda diyorsunuz...
 
Geri