Scudo Sports

Maalesef ilk seçimden memnun değilim

K. Aydın

Aktif Üye
Kayıt
25 Mart 2014
Mesaj
199
Tepki
101
Şehir
Ankara
Bisiklet
Mosso
Arkadaşlar,
İlk bisikletimi seçerken gerek bu forum gerek başka platformlar gerekse de çevremdeki arkadaşlardan bir çok tavsiye vs. aldım. Hatırlamayanlar için biraz bahsedeyim. Yaklaşık 115 kg ağırlığım ile bisiklet kullanmaktan zevk alıp almayacağımdan emin değildim. O nedenle yüksek bir model aramıyordum. Şehir içinde ve kısa turlar için kullanacaktım. Bir miktar araştırma sonucunda Salcano City Fun 60 modelinde karar kıldım. Her ne kadar bisikletcim onu alma dese de inatla onu aldım :/ Şimdi değiştirmek istiyorum dediğimde bana gülüyor kendisi :)
Şu ana kadar sele elcik ve pedallar değişti ayrıca çamurluk taktırdım. Tahminim 1000 km ye yaklaşmışımdır. Daha çok asfalt yolda ve turlarda kullanıyorum. Kilomdan dolayı yokuş yukarı çıkarken zorlanıyorum onun dışında bir problemimiz yok. Lakin benim en büyük kıl olduğum husus hız meselesi. Yokuş aşağı inerken boşa pedal çevirdiğimde dahi en fazla 35 civarı bir hız gördüm. Hız tutkunu değilim ama bu beni rahatsız ediyor. Diğer bir konu vites değiştirme. En az 4-5 defa ayarlatmama rağmen vitesleri ön dişli de hep sıkıntı var. İlk başta ön dişli 2 ye geçerken sıkıntı yapıyordu. Onu düzeltiler 1'e geçerken sıkıntı oldu daha da problem yaşadım. Sonra tekrar yaptırdım falan filan derken. Şu an hepsine geçiyor ama 1'e geçerken yine bi 3-5 defa uğraşmam gerekiyor. Uzun lafın kısası soğudum bu bisikletten. Bisiklete binmeyi çok sevdim ancak bisikletimi sevmiyorum.

Her ne kadar şu an maddi olarak hazır olmasam da kafamda bir model belirleyip ona göre para ayarlamak var. Bu hafta bisikletcim ile uzun uzun konuşup bir model belirleyeceğiz ama ben sizlerin de önerilerini almak istiyorum.

Peki ne bekliyorum :
- Aradığım bir yol bisikleti değil. Aradığım bir şehir tur bisikleti lütfen yol bisikleti önermeyelim.
- Tercihen kitlenebilir maşa düşünüyorum. Hoş kitlenebilir maşanın artı ve eksilerini bilmiyorum. Örneğin perşembe turlarımızda sabit maşa ile gayet rahat gidebilirim ama bunun başka zamanları da var yani.
- Kadronun sağlam olmasını istiyorum malum kilo da var.
- Bisikletimi ilk aldığım zamandan sonra uzun süre bir değişikliğe gitmek istemiyorum. İlk alırken her şeyi düşünerek tam set dizmek istiyorum. Aksesuarlarım dahil. Çünkü şu an her hafta bir şey alır bir şey değiştirir oldum çok sıkıldım.
- İnsan kız arkadaşın electra bisiklet alınca kendi bisikletinin de biraz şekilli bir şey olmasını istiyor. Bu konuda aklıma cannondale bad boy serisi yattı mesela.
- Benim için konfor ön planda sürüş rahatlığı en büyük önceliğim ve tabi ki sorunsuzluk. Maalesef bisiklet tamirinden pek anlamam. Bana problem yaratmayacak kalitede olmalı.
- Disk fren mi v fren mi hiç bir fikrim yok. Disk frenin bakımı zor diye biliyorum onun dışında hiç bir artısını bilmiyorum.
-Şu ana kadar düşündüğüm markalar GT, Trek FX serisi, cannondale bad boy serisi ...
- Bütçem 3000 TL civarlarında olmakla birlikte 1500-2000 civarı bir alternatif bulursam çok mutlu olurum çünkü sağlam bir gps li yol bilgisayarı vs. güzel aksesuarlar almak istiyorum.
 
Scudo
yada şehir bisikleti alıp aynakolu ve rublesini büyütüüp
bu defada ruble büyüdüğü için arka aktarıcının uzun bacaklı versiyonunu almamız gerekebilir
bu seferde zinciride değiştirmemiz yada ek diş eklememiz gerekebilir.
boylede bir alternatif söz konusu
 
öncelikle benzer aynı durumdayız bende 112 kg yum 118den 112 ye düştüm
bendede hibrit bir bisiklet var ve kilitlenmeyen maşa
bu bisiklet ile yokuşlarda kilodan ötürü bende zorlanmaktayım
ilk fırsatta bende değiştireceğim biiskletimi
benim düşüncem ise soyle
şu anki kullandığım bisikletin en düşük vitesi aynakolu 28 rublesi ise 32
yani 28/32=0,875 gibi bir oran var ve bu oran banada yetmemekte
bu oranı şehir bisikleti ve hibrit bisikletlerde genelde kullanılan bir orandır
ama dağ bisikletlerinde ise 22 aynakol ve 36 lık ruble gorebiliriz
22/36=0,61 ile daha rahat ve kendimizi zorlamadan yokuşları çıkabiliriz
biz kilolular için aslında yol bisikleti ve şehir bisikletinin dişli oranları uygun değil
o zaman karşımıza 2 şeçenek çıkmakta
1. seçenek ya şehir bisikleti kadrosu alıp bunun ekipmanlarını kendimiz toplayacağız
2. seçenek ise daha rahat dişli oranlarına sahip bir dağ bisikleti alıp lastiklerini daha ince ile değiştirip şehir içinde kullanacağız
ama en önemlisi olabildiğince yada butcemiz el verdiğince hafif bir bisiklet toplayabilmek
bunu yapabilmek için ya duz maşa kullancağız yada illaki amortisör düşünüyor isek pahalı olan havalı amortisörlerden alacağız.
benim aklımda olan ise gönlümde yatan rr 8.3 alıp yazları ince lastik kışları ise üzerinde gelen lastikle kullanmak
alacağın bisiklet hangi marka olursa olsun üzerindeki tüm ekipmanların bir markası olsun
ne olduğu belirsiz ekipman ve donanımları üzerinde bulunduran bir bisiklet almam bir daha
ama ilerde 90 lı kilolara düştüğümde ise dağ bisikletinin yanında bütcem olduğu zaman bir tanede yol bisikleti almak olacak.
kimse şimdi demesin kilolularda yol bisikleti ile yokus çıkar demesin ÇIKILMIYOR...

hız konusunda ise burada bir yol ayrımı var
ya hızlı gitmek için yol bisikleti alıp yokuşlarda ise bisikleti eline alıcan
yada
bayırlarda gidebilmek için yukardaki mesajda belirtmiş olduğum bir tipte bisiklet alıcaksınız
her ikisini yapabilmen için öncelikle KİLO VERMEK gerekir.
 
hocam siz epey anlıyorsunuz ya. Ben anlamadım bu ruble muble olayını :)
Ben 1-2 kilonun hesabını çok yapmıyorum açıkcası. Sonuçta suç bizde biz de o 2kiloyu verebilecekken vermiyoruz. Turdan dönüşte kebapçıya uğrayanbirisi olarak söylüyorum :D
Bileşenlerin kalitesini anlamıyorum ki. Bilmemne set fln diyorlar da iyi güzel de hepsinin bi adı vs. var. Hangisi iyi hangisi kötü bir sıralama vs. bulabilir miyiz internette?
 
Trek FX, Cannondale Bad Boy serilerinden bahsetmişsiniz ama bunların pek konforlu bisikletler olduklarını söyleyemem sabit maşa olduğundan dolayı.
Önceliğim konfor demişsiniz ön süspansiyonlu şehir bisikletlerine baksanız daha iyi olur derim.

(link)
(link)
(link)
 
@Kıvanç AYDIN

o zaman vites ve fren maşa vb gibi donanımlarını araştırmanız gerekecek bu forumda oldukça bilgi mevcut.
ruble olayınıda soyle acıklayayım
şimdi bizim aykolumuzdaki en küçük dişli ne kadar küçük olursa
ve rubledeki en büyük dişli ne kadar büyük olursa
daha rahat yokuş çıkarız
yokuş çıkmak için öncelikle bu kritere göre seçim yapmak gerekir
sonra amortisörü sadece şehir içinde kullanacaksanız bosuna para vermiş olursunz
hem fazladan ağğırlık yapar hemde yokuş çıkarken harcadığınız kuvvetin bir kısmını emer.
ağırlık konusunda ise bisiklet ne kadar hafifse o kadar yokuşları rahat çıkarsınız.
yokuşları çıkabilen en ideal bisiklet şudur:
küçük aynakol ,büyük ruble,sabit maşa, ve olabildiğince hafif bir bisiklet
 
  • Beğen
Tepkiler: YüzSürKoş
arkadaşlar kilolarınız çok çok abartı değil ama fazla, asıl konforu bisiklet üstünde kilo verdikçe yaşarsınız, nedemek istiyorum, yağ kütleniz kasa döndükçe randımanınız artıkça artar..tabi yemenizede dikkat ederek.
süspansiyon iyidir hoştur ama boşa yüktür, süspansiyonsuz bisiklet ile bozuk yola gidilmez diye birşey yoktur. forumda düşülen en büyük hata..
turlarınızın büyük çoğunluğu asfalt ve toprak yollar ise süspansiyona gerek yok..

size trek merida cube gibi markaların yaklaşık 10kg civarı hybrit şehir fitness yol bisikletleri ((artık ne derseniiz:) tavsiye ederim
 
@r.ezk

mesela meridanın fitness bisikleti
(link)
bisikle hafif lastikler ince ama
bu bisikletini aynakolu büyük ve rubleside 26 lık küçük
bu bisiklet ile de biz kilolular yine bayırlarda zorlanırız gibime geliyor
bence şimdilik elimizde olan bisikletler ile yetinip en azından 100 kilo altına düştükten sonra boyle bir alternatifi düşünmeliyiz
 
@r.ezk

Süspansiyonsuz bisikletle bozuk yola girilmez diye bir şey tabi ki yok ama Kıvanç bey "benim için konfor ön planda sürüş rahatlığı en büyük önceliğim." demiş. Geçen sene MTB bu yıl yol kullanan birisi olarak arada uçurum fark var konfor bakımından yine hayal kırıklığına uğramasını istemeyiz Kıvanç beyin.
 
@Kıvanç AYDIN

Burda bir sorun var bence. Bisikletinizin tekerlek çevresi 2,2m civarı birşey olmalı, vites oranlarınızı tam bilmesem de en yüksek oranınızın 48/14 olduğunu tahmin ediyorum. Dolayısıyla, pedalı her çevirişinizde bisikletin alacağı yol 2,2 x 48 / 14 = 7,54m olur. Pedallar boşa döndüğünde kadansınız (dakikada çevirdiğiniz pedal sayısı) 120 olsa, saniyede 7,54m x 2 = 15,4m gidiyor olursunuz, bu da saatte 54km/h gibi bir hız eder. Saatte 35 kilometre hızla gitmenizi sağlayacak kadans ise 80'in bile altında olacaktır. Zaten her zaman 80 civarı kadans ile gitmeniz önerilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: Berke
@harun tınas

Ben bunun t3 ünü kullanıyorum aynı dişli oranlarına sahip. 86 kilo ile 2 ay önce başladım. Yokuşlarda zorluyor tabi ama insan alışıyor. Birde T2 var onun ön dişliler 3 lü olduğu için yokuşlarda çok daha rahat.
Bence yeni sezonların çoğunluğu gelince karar vermeniz daha doğru olur.
 
(link) işte bu.
 
Yanlış anlaşıldım sanırım bir nebze , Yani kendinizi rahatsız ettiğiniz bir bisiklete 5 kg verip binerseniz aradaki konfor farkı görürsünüz, buda şundan kaynaklanır; iskelet sisteminiz normalden belki 25 belki 30 kg fazlasını taşıyor, bisiklet sürerken iskelet sistemine farklı periyotlarda dinamik yükler biner ve zaten normalde yorgun olan iskelet sistemi sizi çok rahatsız hissetirir.. ancak siz bu rahatsızlığı süspansiyonlu bir bisiklet ile gidermeye çalışıyorsunuz gibime geldi,

Tavsiyem biraz acı ve cabaya dayanarak güzel bir city bike ile fazla kilolarınızı atın, atamadıklarınızda kasadönüşerek kondüsyon aksiyonu olarak antremanlarınıza katkısı olsun.

Bir miktar verdikten sonrada olabilir, kolay gelsin başarılar
 
  • Beğen
Tepkiler: K. Aydın
kıvanç bey yerinizde olsam trek fx 7.3 alıp, mevcut aynakolu 22,32,44'lü bir aynakolla; mevcut rubleyi de 27 vitese uygun 12-36 ya da 11-34'lü bir rubleyle değiştirmek olurdu. rampalarda rahatlama ama hızınızda belli bir kaybınız olacaktır ama değer.
 
Değerli yorumlarınız için teşekkür ederim. Murat Bey'in yaptığı hesabı tam anlamadım açıkcası.

Ben bisikleti ilk aldığım gün yaklaşık 50 km bir tura çıktım sonra 1 hafta oturamadım :) Sonra tayt yeni sele derken bu problemi çözdük. Çünkü alışırım diye beklerken baktım ki soğuyorum git gide. Sonra ellerim uyuşmaya başladı. Eldiven olmasına rağmen. Barendli elcik aldım şimdi çok daha rahatım. Yine bazen uyuşuyor ama o kendi hatamdan sağ ele daha çok yüklendiğim için. Şu anda aslında sürüş esnasında rahatım. Geçen 30 km akşam turu sonrası sadece vücudumun üst kısmı ağrıyordu. O da rüzgardan diye değerlendirdim. Bisikleti gerçekten çok seviyorum. Sadece binmesini değil. Özellikle tur hikayelerini okuyarak geçiyor vaktim. En büyük hayalim ileride uzun bir tura çıkabilmek. Kilo konusuna gelecek olursak. Ben bildim bileli kilolu birisiyim. Ama son bir iki yıl hariç aktif olarak spor da yapıyordum. Aslında en önemli husus burada bence denemek. Şimdi sabit maşa ile nasıl mutlu olur muyum bilmiyorum. Açıkcası şu an yeterli param da yok. Varı yoğu ortaya koyucam olmadı kredi kartına falan yüklencez yapıcaz bir şeyler.

Şu an şehir bisikleti sürmekten mutluyum. Yine bu tarz bir şey alacağım orası %95 kesin. Şimdi sizin söylediklerinizden yola çıkarak kilitlenebilir bir maşayı standart donanım olarak aramayı düşünüyorum? Disk frene gerek var mı ? Scott 10 modeli paylaşmış bir arkadaş bana da geçen bir arkadaşım onu önermişti ama kadrosundaki kaynak yerleri falan bana çok kalitesiz gibi gelmişti. Cannondale i gördükten sonra hele :)

Sonuç olarak tura çıkmak isteyen birisi olarak halı hazırda fazladan 40 kg taşıyarak bir de üstüne bir 40 kg da tur yükü taşıyamayacağımı ve en nihayetinde kilo vermem gerektiğini biliyorum. Bir de kafamda deli sorular. Diyorum ki yani biraz daha şehir /yol bisikleti tarzı bir şey alayım ileride bir de mtb alırım diyorum. Fotoğrafçılıkla da ilgilendiğimden aslında bu taş bayır göl nehir turları acayip hoşuma gidiyor. Çok şey mi istiyorum ben :/

Musa bey perşembe günü trekin ortaköydeki distribütöründeydim. Oradaki arkadaş da tam net bir cevap vermedi bana. Fx 7.0 ile 7.x arasındaki farklar internetten bakınca bana çok anlamlı gelmedi. Fiyatlar arasında uçurum var ama ben anlamadım. 7.1 ile 7.5 arasında bile çok fark yok gibi sanki :S
 
Kıvanç AYDIN

Öncelikle sizin yeni bir bisiklete değil yeni bisikletçi'ye ihtiyacınız var .Daha ön aktarıcı tam olarak yapamayan bir tamircinin size vereceği tavsiyeler elindeki ürünleri itemeleye çalışmasından başka bir şey değil. @Murat beyin yaptığı hesap aynakol ve ruble en büyükte yani en son vites konumundayken pedalların size boş gelebilmesi için dakika'da 120 pedal atmanız gerektiği ve bununda 54 km hıza tekabül ettiğini anlatıyor. Siz gidip bir trek,scot'da alsanız şehir - tur bisikletinde'ki dişli oranları standarttır kısaca salcano kullanırken sarf ettiğiniz eforun aynısını göstermeye devam ettiğiniz sürece daha fazla hız elde edemeyeceğiniz .
 
@Cenk Yiğit

Öncelikle bisikletcime laf ettirmem. Ürünü ondan almadım. Kendisi alırken bana o ürünü almamamı hatta illa fazla para vermek istemiyorsam ikinci el bir bisiklet almamı önerdi.

Sizin dediğiniz mantıkla bütün bisikletlerin maksimum hızı aynı olur ama aynı mı ?
 
@Cenk Yiğit

Hocam salcano city fun cidden kaliteli bir bisiklet değil adamı körde eder şaşıda haa city sporta lafım yok o olsa dursun değiştirme derdim cidden arkadaşa ama..
 
Kıvanç AYDIN

Bisikletçinizi değerlendirebilmek öncelikle sizinde iyi bir bilgiye sahip olmanız gerekir'ki bu konuda bariz olarak eksikleriniz mevcut. Aldığınız bisiklet kötü veya para etmeyecek bir ürün değil adı üstünde giriş seviyesi bir bisiklet sizin kendinizi deneyeceğiniz,gücünüzü arttırmanıza olanak sağlayan daha ileri seviyelere hazırlayacak bir bisiklet . Ne yazık'ki bu konuda'da eksikleriniz var bunu bisikleti değiştirerek kapatacağınız yanılgısına düşmüşsünüz . Sürüşlerde hızı belirleyen en önemli faktör bisiklet değil kullanıcıdır mevcut kilonuz,tecrübeniz,beslenmeniz,doğru nefes alabilmeniz bile çok şey değiştirir . Kısacası aynı bisikleti 2 farklı kişi kullansa ve bunları kayıt altına alsak 2'sininde göstereceği sonuçlar çok farklı olur.

MertAG

Arkadaşımıza değiştirme bende demek isterdim ama sorun bisiklet kaynaklı değil
 
Bisiklet tavsiyesi veremem ama hangi bisikleti alırsanız alın tekerlek konusunda küçük ama etkili iki püf nokta var.

Lastiğin zemine temas ettiği alan büyüdükçe hızlanmayı olumsuz etkiliyor, kilodan dolayı arka tekerlek zemine yayılıyorsa pedala uyguladığınız kuvvetin karşılığını alamıyormuşsunuz ve çok çabuk yavaşlıyormuşsunuz gibi hissedersiniz, bu nedenle arka tekerleği yüksek basınçla kullanmanız gerekiyor. Ayrıca tekerleğin yapısı da çok önemli. Elbette arka tekerleğin sertliği doğrudan selede hissediliyor, onu da jelli, yaylı sele veya giyim çözümleriyle aşarsınız.

Ön amortisör de hızı olumsuz etkileyen bir parça, üstelik prof. kalitenin altındaki amortisörler de oldukça konforsuz, benim önerim sabit maşayı biraz düşük basınçlı ön tekerlek ile kullanmanız, normal oturur pozisyondaki sürüşte ön tekerleğin esnemediği duruma kadar basıncı düşürebilirsiniz, özellikle şehir sürüşünde ucuz amortisörlerden daha iyi konfor elde edersiniz.
 
Geri