Sorun olmaz
Fakat lastiğinizden daha verimli faydalanmak istiyorsanız sizin için en uygun basınç değerini biraz emek harcayarak bulabilirsiniz. Bunu deneyerek bulacaksınız. Çünkü sürücü ağırlığı ve yol şartları değiştiğinden kesin bir basınç değeri yok. Şimdi kontrol ettim, Chaoyang firması lastik basınç değeri için bir tablo da (link).
3.9 ile 4.2 bar arası basınç denemeleri yapabilirsiniz.
Daha az basınç, daha iyi yol tutuşu, daha rahat sürüş fakat daha yavaş sürüş (asfalt temas yüzeyi ve yuvarlanma direnci artacağından) anlamına geliyor.
Daha yüksek basınç, daha zayıf yol tutuşu (özellikle virajlarda bunu hissedeceksiniz), daha konforsuz bir sürüş (asfalttaki her ufak taşı hissedeceksiniz, gidonunuz sürekli titreyecek) fakat daha hızlı sürüş (asfalta temas eden yüzey azalacağı için, lastik daha rahat yuvarlanacak) anlamına geliyor. Ve aynı zamanda basıncı yüksek lastik daha zor patlar, bu da tecrübeyle sabittir.
İhtiyaçlarınızı göz önünde bulundurarak, önceliklerinizi düşünüp karar vererek basınç denemeleri yapın. Öne ve arkaya eşit hava basmayın. Detay ve daha ince ayar için
konuyu okuyabilirsiniz
