Scudo Sports

Lapierre sensium 600 fdj di2

haruncoskun

Daimi Üye
Kayıt
23 Nisan 2017
Mesaj
375
Tepki
1.023
Yaş
39
Şehir
Ankara
İsim
Harun Coşkun
Başlangıç
1993—94
Bisiklet
Lapierre
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Merhabalar bir süredir kullandığım bisikletin grupsetini r7000 den r8050 di2 ye guncelledim fakat ayna dişlisi 34 de iken ruble ortalara gelince zincirde sarkma oluyor önceki setimde de zincirim 108 bakma idi bunda da 108 sebebini anlayamadım kadro kulağı olabilir mi yardımcı olabilirseniz sevinirim
IMG_20210123_205746.jpg
Bu arada Zincir gerdirme vidası sonda
Sorunu çözdüm kadro kulağı ile aktarıcı arasındaki parçanın montajını hatalı yapmışım ☺️
 
Son düzenleme:
Scudo
Hiç elektronik sistem kullanmadım, aradaki farkı nasıl yorumlayabilirsiniz ? Uzun kullanım, yol şartları, serilik, pil süresi vs gibi... Biraz kullanıcı deneyimi paylaşırsanız sevinirim.
 
Hiç elektronik sistem kullanmadım, aradaki farkı nasıl yorumlayabilirsiniz ? Uzun kullanım, yol şartları, serilik, pil süresi vs gibi... Biraz kullanıcı deneyimi paylaşırsanız sevinirim.
Deneyimledikten sonra paylaşırım.
 
Son düzenleme:
Hiç elektronik sistem kullanmadım, aradaki farkı nasıl yorumlayabilirsiniz ? Uzun kullanım, yol şartları, serilik, pil süresi vs gibi... Biraz kullanıcı deneyimi paylaşırsanız sevinirim.
2 senedir Sram Red etap seti kullanıyorum. Pil için şöyle söyleyeyim ilk şarjımı 8 ay sonra yapmıştım orta dereceli bir sıklıktaki kullanımda.
Sonraki şarj sürelerim kullanım sıklığı artınca 3-4 ay arası oldu. Daha aşağısı sürelerde şarj etmedim. Pil konusunda başarılı. Pil şarj etme süreside çok hızlı.
En önemli faktör vites ayarı kaçmıyor.2 seneyi devirdim maşallah diyelim 1 mm oynama yok ! Bazen kendi kendine kafa ayarı yapıyor.Hizalamayı arada sırada
kendisi yapıyor. Yazılımsal bir şey bu sanırım. Serilik zaten harika ötesi. Dokunmanızla zincirin atması yüksek hızlarda yada yavaş giderken fark etmiyor tabiri
caizse şak diye geçiyor :D Bir çok yol şartında da kullandım.Yağmur , çamur vs etkilemiyor.Düzgün bakımlarını da yaptığım için çok şükür hiç bir sorun yaşamadım.
Tek sorun şu oldu.Piller 2.senenin sonunda tırnak kısımlarından kırıldı.Araştırdığımda gördüm ki bu bir kronik sorun.Sram tırnak kısmını sert plastik ten yapmış fakat zamanla
titreşim , yağmur , çamur ve sram ın dediğine göre doğru kullanılmayan deterjanlar vs gibi nedenlerden dolayı kırılıyor.Fakat ben her yıkamada pilleri söküp yerine koruyucu
kapaklarını takarak yıkama yapıyorum.Bana göre sram bu pillerde tırnak kısımlarında hata yapmış.Çözümü iyi bir japonla yapıştırarak halledebiliyorsunuz.Yoksa tek pil maliyeti
50 euro gibi.Allahtan bende 1 yedek vardı.Geçenler de de 2 tane daha satın aldım.Yedek olarak.Bu arada tabi pillerin tamirini de yaptım. Hiç bir sıkıntı yok şuan.
Tavsiye eder miyim bu sistemi peki ? Evet sonuna kadar tavsiye ederim. Çok hızlı , stabil , dayanıklı ve de hafif !
 
Bende birşey sormak istiyorum bu elektronik sistemlerde,örneğin yokuş çıkıyoruz ve hazırlıksız yakalandık bataryanın şarjı bitti,ne yapıyoruz mesela manuel olarak vitesi değiştirme şansı sunuyormu bize bu sistem,yoksa yolun geri kalanını aynı viteste gitmek zorundamı kalıyoruz?
scottrek
haruncoskun
 
Bende birşey sormak istiyorum bu elektronik sistemlerde,örneğin yokuş çıkıyoruz ve hazırlıksız yakalandık bataryanın şarjı bitti,ne yapıyoruz mesela manuel olarak vitesi değiştirme şansı sunuyormu bize bu sistem,yoksa yolun geri kalanını aynı viteste gitmek zorundamı kalıyoruz?
scottrek
haruncoskun

Manuel olarak vites değişimi yok. Shimano da önce ön aktarıcı küçük aynakola alıp öyle kalıyor pil bitmeye yakın. arka aktarıcıyı belli bir süre daha değiştirebiliyorsunuz. Sram da aktarıcı üzerinde olduğu için piller ayrı ayrı şarj ediliyor diye biliyorum.. Shimano için konuşacak olursak eğer pili tamamen bitirip yolda kalmak için çok uğraşmak lazım:) 5000km oldu di2 kullanıyorum. Aldıktan sonra 2 kez şarj ettim ve 2. şarjımda %80 de şuan..
 
Bende birşey sormak istiyorum bu elektronik sistemlerde,örneğin yokuş çıkıyoruz ve hazırlıksız yakalandık bataryanın şarjı bitti,ne yapıyoruz mesela manuel olarak vitesi değiştirme şansı sunuyormu bize bu sistem,yoksa yolun geri kalanını aynı viteste gitmek zorundamı kalıyoruz?
scottrek
haruncoskun
Manuel şansınız yok.Ama sizi zaten 2 hafta önceden uyarmaya başlıyor sistem.O yüzden pilin bitip yolda kalmanız biraz zor yani.Yedek piliniz varsa yanınızda zaten sorun olmaz.
 
Yanlış hatırlamıyorsam Sram da ön pil ile arka pil birbiri ile uyumlu galiba.
Yani önü küçük aynakolda bırakıp pili arkaya takabilirsiniz diye biliyorum ki mantık olarak arkanın pili daha çabuk bitecektir.
 
Yanlış hatırlamıyorsam Sram da ön pil ile arka pil birbiri ile uyumlu galiba.
Yani önü küçük aynakolda bırakıp pili arkaya takabilirsiniz diye biliyorum ki mantık olarak arkanın pili daha çabuk bitecektir.
Aynen piller aynı.sök tak yapabilirsin öne arkaya .
 
İlk pil uyarısından sonra arka aktarıcı 500 kere daha çalışıyormuş tabi ortayı küçüğe alıyor
 
shimano di2 'da ortalama sarj , 2500-3000 km arasi oluyor , dolayisiyla sizin bu kilometreyi ne kadar zamanda yapacaginiz onemli, ben yaklasik 2,5 ayda bir sarj ediyorum. bu arada , evet sistem cok pahali olabilir ancak , gercekten buyuk konfor .
bu arada , sunu da belirteyim , muhakkak daha once yazan ve deneyimleyen arkadaslar olmustur , saniyeler icinde , bir kac disliyi aninda degistirebiliyorsunuz , ozellikle tirmanisli bir etapta bu konu cok onemli .
 
artılarından biri de vites ayarı diye bir derdiniz olmuyor , Bluetooth adaptörü bağlayınca cep telefonu uygulaması ile ince ayarına kadar otomatik yapıyorsunuz. Garmin ile eşleştirip yol bilgisarında hangi viteste olduğunuzu ve şarj durumunu görebiliyorsunuz . Üstünde ki tuşları istediğiniz gibi kısa Yollar kurgulayıp Garmin i kumanda edebiliyorsunuz ki sürüş esnasında dokunmatik kullanmaktan çok daha güvenli oluyor.
Yarışan biri için @a.valverde hocamın dediği gibi anında istediğiniz viteste olabiliyorsunuz .Bu da tepki sürenizi kısalttığı için ciddi avantaj sağlıyor . Hobi kullanıcısı için tiagradan ötesi bence lüks ama kesinlikle konforlu
 
Arkadaş çevresinde sevdiğimiz 3 ses var. Hub sesi, kal sesi, di2 sesi :koptum: Hem konfor hem performans açısından çok güzel bir şey, Parasının hakkını veriyor. Hele ki soğuk günlerde eller donup işlemez olduğunda veya eller donmasın diye kalın giyilen eldivenlerle çok iyi iş çıkartıyor. Otomatik, semi otomatik ve manuel kullanım şekilleri var. Kombinasyonları ayarlayıp kullanım tarzına göre konfige edebiliyorsun. Örneğin semi otoda büyük 53/19 olsun önü küçülttüğünde arka da değişiyor, 39/16 oluyor, tek tuşla daha yumuşak bir geçiş. Tam otomatik modda arkaya göre önü kendisi küçültüp büyültüyor. Grup seti aldığımda Dura Ace mekanikle Ultegra Di2 aynı paraydı. Yine tercihim Ultegra Di2 dan olur. Di2 da sarj kullanımını ön aktarıcıyı kullanma sıklığınız belirliyor. Ön aktarıcı arkaya göre oldukça fazla güç harcıyor. Benim gibi önü az küçük aynaya alan birisiyseniz 3000 km'yi görüyor bir şarj. Di2 ile geçen 30.000 km sıfır sorun.
 
artılarından biri de vites ayarı diye bir derdiniz olmuyor , Bluetooth adaptörü bağlayınca cep telefonu uygulaması ile ince ayarına kadar otomatik yapıyorsunuz. Garmin ile eşleştirip yol bilgisarında hangi viteste olduğunuzu ve şarj durumunu görebiliyorsunuz . Üstünde ki tuşları istediğiniz gibi kısa Yollar kurgulayıp Garmin i kumanda edebiliyorsunuz ki sürüş esnasında dokunmatik kullanmaktan çok daha güvenli oluyor.
Yarışan biri için @a.valverde hocamın dediği gibi anında istediğiniz viteste olabiliyorsunuz .Bu da tepki sürenizi kısalttığı için ciddi avantaj sağlıyor . Hobi kullanıcısı için tiagradan ötesi bence lüks ama kesinlikle konforlu
Elin ecnebisi yapıyor yav bizim gibi alt tabakada 105 le idare etsin 😂😂 Birileri alt tabakaya bak 105 set kullaniyor der gibi 🤣🤣
ucgokhan
Teşekkür ederim bilgi için bunuda öğrenmiş olduk,bakalım daha neler çıkacak:komik:

2 haftada şarjı yenilemiyorsan sürme desene hocam;)
Kardeşim 2 haftada artık o şarj süresini göremeyecek kadarda dalgın adam yoktur herhalde olursada yapacak bisi yok.. Ya Rabbi ellerimi açtım sana, Sen beni bu bayırdan alıkoyma dinimiz amin (Bisiklet üzerinde elleri açarken dikkat =))) ) iman gücüylen %10 ivme... Sonra The End 😂😂
 
@haruncoskunen alt sağdaki göstergeler disliler mi? 😭😭
 
Geri