Scudo Sports

Küçük kadro yol bisikleti için yardım(fotoğraflı)

GÖRKEM.G

Üye
Kayıt
21 Ekim 2012
Mesaj
59
Tepki
9
Şehir
BALIKESİR
Merhabalar, şehir-tur bisikletinden yol-yarış tarzına geçtim.
Salcano xrs 030 57cm kardo olan modeli aldım. Boy 1,98 iç bacak 91cm olarak ölçtüm boyuma uygun kadro 60cm sanırım ama şuan başka alternatifim olmadığından bile bile aldım bu bisikleti.
Selenin 10 yükseklik ayarı var. 10'a aldığımda rahat edebiliyorum belki 1-2 cm daha yükseltmem gerekebilir sele borusu yeterince uzun problem olacağını sanmıyorum.
Ancak gidon çok aşağıda kalıyor.
http://imageshack.com/a/img540/8655/Pg7lDy.jpg
burada sele 10'da bu pozisyonda dizim çok az kırık. 1-2cm daha yükseltince biraz daha aşağı eğilmek durumunda kalıyorum.
http://imageshack.com/a/img661/6051/um8Yt0.jpg
alttaki fotoğrafa bakarsanız sele ile gidonun yükseklikleri arasında çok fazla fark olduğunu daha net görebilirsiniz.
http://imageshack.com/a/img673/7753/8ighnE.jpg
böyle birşey doğru mu herkese göre ortak bir standardı var mı bilmiyorum ama bu farkı ölçtüm.
http://imageshack.com/a/img538/2534/7Drweb.jpg
http://imageshack.com/a/img910/5694/xNruIF.jpg
http://imageshack.com/a/img661/1940/MPg0fY.jpg
sele ile gidon arasında 19cm kadar (artı-eksi 1cm) fark var. bunun bir ölçüsü var mı acaba ne kadar olmalı aradaki fark?
http://imageshack.com/a/img673/4021/d42DaH.jpg
buda gidon boğazı, bundan daha fazla yükselme şansı yok gibi gözüküyor.

araştırdığım kadarı ile öğrenebildiğim tek çözüm yolu: şu gidon yükseltici aparatlar.

başka çözüm yolu var mı acaba?

bir diğer sorunum ise; ilk kez drop bar kullanıyorum, pozisyon doğru mu sizce bandı sarmadan danışmak istedim.
http://imageshack.com/a/img537/1451/oAENvg.jpg
 
Scudo
Çok güzel ve detaylı bir konu benimde mesajım olsun sonucunu bilen arkadaşlar elbet yazacaktır merakla bekliyorum
 
evet bu konudan bende müzdarıbım...yeni model bisikletlarde yüksek kadro bulmak çok zor...60 cm lik kadroda kısıtlı modellerde mevcut sanırım...
 
O sele borusunun uzunluğu kadroyu çatlatır diyesim geliyor ama yanlış düşünüyor olabilirim diye çekiniyorum :) sele borusunun en alt ucu kadro üst borusunun altında olmalı. Eğer öyleyse sorun olmaz diye düşünüyorum. Ancak şimdi merak edip sizin ölçtüğünüz gibi benim yol bisikletimde ki gidon ve sele arasında ki farka bakayım dedim kabaca baktığımda 5-7 Cm arası bir mesafe var. Sizin mesafeniz gerçekten çok fazla.
Düzenleme: gidonunuzda yükseltmek için bir adet spacer var. Onu gidonun altına alıp bir nebze olsada yükseltebilirsiniz. Hatta o spacerı gidonu iyi sabitlediği sürece elinizden geldiği kadar yükseltebilirsiniz.
 
Sele anormal yüksek bisikletin kadro boyu küçük olunca sadece bacak kısmından küçülme olmaz , alın borusundan tut reach denilen uzanma mesafesine kadar kısalma olduğu için sen çok yüksekte bisiklet çok fazla aşağıda kalıyor bu şekilde ileride ciddi sorunlar olur mu bilmem ama tavsiyem büyük kadro bulmanız.
 
Gindonda bir tane yüzük (spacer) var onu assagiya alarak 0.5 cm kazanabilirsiniz. Ne kadar etki eder bilmem ama iş gidonu yükseltmekle bitmiyor alın borusu vs. onlarda kısa
 
Gidon boğazı açılıdır. Söküp ters çevirip takarsan gidonda bir yükselme olur. Ayrıyetten spacerların biri üstte. Onu da boğazın altına eklersen tahminimce 2 cm kadar gidon yükselir.
 
@Anıl Küçükgöksel

@ertanmrtz

http://imageshack.com/a/img538/8854/pnhCmT.jpg

sele borusu çok uzun, üst borunun altında kalıyor. alış amacım komponentti zaten ama 1 hafta olmadı daha bisikleti alalı. bir şekilde bir süre binmem gerekiyor bu bisiklete.
ileride uygun bir kadro bulursam tabiki geçmeyi düşünürüm.
 
Kadro set olarak satışa çıkarıp yeni bir kadro bakmanız en mantıklısı
 
  • Beğen
Tepkiler: Uğur S.
@RaptorXXL
hocam o en üstteki spacer alta alınabilir mi bir zararı olmaz mı? alın borusu ne oluyor tam olara?

@F.Yıldırım
gidon boğazını ters çevirip takma olayını duymuştum yarın deneyeceğim, 2 cm fena sayılmaz denemeye değer. o son spacer'ı alta almamız problem yaratmaz mı?

@Anıl Küçükgöksel bunu düşüneceğim teşekkürler.
 
@GÖRKEM.G gidon maşanın şaft borusuna sağlam oturduğu sürece spacer ekleyebilirsin. Hiç bir problem yaratmaz.
 
diğer bisikletimide çok yüksek sele ayarında kullandığımı fark ettim.
pedal en alttayken dizimizin çok az kırık olması gerekiyor sanırım benim hiç kırılmıyor dizim ve rahat bir şekilde sürebiliyorum bu şekilde.
pedalları yere paralel hizalayıp dizden ucuna ağırlık bağlanmış ip sarkıttım. pedalın tam ortasına denk gelmesi için seleyi 10'dan 7'ye almam gerekti.
bu şekilde daha iyi oldu ama pedal çevirmeye alışabilecek miyim bilmiyorum.
gidon boynunu ters çevirdim son spacer'ı alta aldım hissedilir oranda rahatlama sağladı gibi.
 
130-140 mm lik gidon boğazlarından alıp, bir de ters takarsanız hem gidon yükselir hem de uzanma mesafeniz artarak kolunuza belinize faydası olur.
 
Bisikletiniz size küçük geliyor. Ancak bacak boyunuz normalden biraz kısa olduğu için ayarlanabilir durumda.
Önce sele yüksekliğini ayarlayın.
Sele yüksekliği= iç bacak boyu x 0.89
Daha sonra sele ileri-geri ayarlamasını yapın.

Bundan sonra gidon boynunda rahat veya aerodinamik (hızlı) sürüşe göre uzaltma veya kısaltma yapacaksınız. Rahat için kısa, hız için uzun boyun. Bu değişiklik 1 cm farkla yapılır. Birdenbire 2-3 cm değişiklik yapmayın.
Aynı şekilde boğazdaki halkaların yerini değiştirebilirsiniz. Rahat sürüş için halka (spacer) gidon boynunun altına, aerodinami için üstüne. Bisikleti yeni aldığınız için önce halkaları altta tutun. Şu an fotoğrafa göre bir tane daha indirebilirsiniz.
Güle güle kullanın.
 
@Raşit S

hocam uzanma konusunda birşey diyemiyorum şimdilik ama gidon çok aşağıda kalıyor.

@MehmetAliB.

teşekkür ediyorum bilgiler için.
şuan gidon boynunu ters çevirdim ve üstteki halkayı alta aldım.
iç bacak boyu=91cm 91 x 0,89= 81cm çıkıyor. selenin üzerine bir tahta koydum orta göbeğin ortasından ölçtüm 83 cm çıktı. benim sele ayarım yanlışmış sanırım, uzun kullanıyormuşum.
pedal çevirirken pedal en alt konumda iken bacağım dümdüz oluyor dizim hiç kırılmıyordu ama sanırım çok az kırık olması gerekiyormuş dizimin.
bu şekilde sürerken çok garip hissediyorum kendimi.
yarın 30 km'lik bir sürüş yapmayı düşünüyorum bu ayarlar ile, bakalım alışabilecek miyim.
Hocam bide xlc gidon yükselticiler var kullanılabilir mi sizce?
 
Madem gidon yükseltici alacaktınız yol bisikleti kullanmanın ne anlamı kaldı? Şehir-tur bisikleti alsaydınız bari. Hem halkayı yukarda kullanıp hem de ek gidon yükselticiye gerek yok. Söylediğim ayarlamalarla bir deneyin. Gördüğünüz gibi seleyi yukarda kullanıyormuşsunuz.

Yol bisikletine alışmak biraz zaman alıyor. Kendinize zaman tanıyın. Yukardaki söylediklerimi yapıp bir hafta deneyin. Daha da olmazsa 1 cm uzun gidon boğazı alacaksınız. Çünkü bisiklet küçük ve üst bedeniniz uzun.
Bu ayki Cyclist dergisinde bisiklet geometrisi anlatılıyormuş. Tavsiye ederim.

@F.Yıldırım
Gidon boğazları standart olarak hemen hemen her bisiklette yukarı doğru açılı gelir zaten. Fotoğraflarda da yukarı doğru olduğu görülüyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: ihsangencer
@GÖRKEM.G merhabalar, gidonu yükselterek şehir bisikleti ergonomisini yakalamaya çalışıyorsun bu çözüm değil, gidonu ileri ve aşağı alman gerek. şekilde anlatmaya çalıştım, gidonu şekildeki gibi biraz kaldırıp, sti kolları aşağı alman gerek, böylece biraz daha ileride konumlanabilirsin. kolların yeterince uzun yükseltirsen şehir bisikleti pozisyonundan farkı kalmayacak. seleyi de 0.5 cm kadar geriye alabilirsin. geniş zamanda 120 mm gidon boynuyla daha rahat edersin. minimum 175 ve üzeri aynakol boyu gerekli geniş zamanda çözebilirsin
Untitled-3.jpg
 
@ihsangencer abi merhaba, dün gidon boğazını ters çevirdim ve üstteki 0,5cm'lik son halkayı aşağı almıştım.
şimdi gidonu biraz yukarı kaldırıp kollar aşağı aldım, durum bu.
http://imageshack.com/a/img537/7043/4JEZd0.jpg
http://imageshack.com/a/img537/2614/vm7msb.jpg
http://imageshack.com/a/img673/7607/EvqRf8.jpg
http://imageshack.com/a/img912/1245/ratw4z.jpg
biraz fazla mı yukarıda acaba gidon yoksa uygun mudur?

abi sen gidonun boğazını aşağı mı al diyorsun doğru mu anladım?
 
  • Beğen
Tepkiler: ihsangencer
Geri