Scudo Sports

Kron Xc 1000 veya Salcano Astro?

Brick3

Üye
Kayıt
7 Ekim 2016
Mesaj
23
Tepki
1
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Salcano
Merhaba arkadaşlar, Yarın Kron xc 1000 veya Salcano astro alacağım. İkiside ikinci el fakat oldukça temiz ve bakımlı. XC 1000 2007 model 21 vites 550 tl. Astro 24 vites 2014 model 450 tl. Her ikiside kilitli maşa. Xc 1000 eski fakat daha üst düzel bir model sanırım, astro ise daha yeni 24 vites ama daha alt segment bir bisiklet. Sizce hangisini almalıyım arkadaşlar, acil cevap verebilirseniz çok sevinirim.
Alacağım bisikletin resimleri bunlar. Astro'da şehir lastiği takılmış, bu sorun değil, asfalt yolda da daha çok kullanacağım bisikleti. Zaten her iki lastik türünüde bulunduracam kullanacağım zemine göre değiştirmek için.
Kadro olarak da xc 1000'i daha fazla beğendiğimi de eklemeliyim.

Yardımlarınız için şimdiden çok teşekkür ederim.
https://i.hizliresim.com/lE5rgE.jpg https://i.hizliresim.com/VEWXJP.jpg
 
Scudo
Bence beğendiğini al ikiside yerli kron birazdshs üst tabi.

SM-G925F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
bende de kron xc 1000 var ve cok memnunum. ama sanırım bence sizin alternatifler arasında cok fazla yıl var gibi geldi. Ben malzeme yorgunlugunu da degerlendirin derim. Tabiki bu 2007 model daha kötüdür demek degil ama daha fazla km yapmıs olan daha sert kullanılmıs olan demek daha dogru olur. yine de hangisini begeniyorsanız onu alın kesinlikle ;)
 
2 bisiklet kıyaslanabilecek bisikletler değil. Kron xc1000 direkt daha üst seviye. Hor kullanılmamışsa Kron'u öneririm. Tabii komponentlere de bakın, Kron her sene üstündeki takımı değiştiriyor, ben üst seviye Kron'da bile Tourney parça görmüştüm.
 
Aralarında 7 yaş var bence astro model yılından kazanıyor.Kron da iyidir ama bence astro Alıp kalan 100 lira ile bazı komponentleri de yükseltebilirsin.Karar senin.
 
Arkadaşlar cevaplar için teşekkür ederim. Astro almıştım ama rublede 1. vitese geçmiyordu vites kolları değişmesi gerekiyormuş bu yüzden geri verdim.
27 vites daha üst bir model almaya karar verdim.
 
decathlon da 650tl ye rockrider serisi bisikletler var onlardan almanizi oneririm. hem uygun fiyatlı hemde garanti servis vs açısından kiminle muhattap olacağınızı bilirsiniz. sizin icin daha güvenli olacaktır
 
@oguz169
650 tl fiyatla alacağı dağ bisikleti rr340.Mantıksız bir bisiklet.Alt seviye olması da cabası.
 
@Eto3401 en azindan baktigi 9 senelik ve 3 denelik iki bisiklettende daha saglam olacagi kesin arti garantisi var
 
@oguz169
Hadi 9 seneliği saymayalım,3 senelik kesinlikle rr340'tan daha iyidir.Vites kolları,kadro Tasarımı falan çok kötü.Bu arada garantide adamlar vites ayarını dahil düzgün yapamıyorlar.
 
@Eto3401 sıfır kondüsyon bir bisikleti ile 3 senedir kullanilan bir bisikleti karsilastiriyorsunuz. bir sorun ciktiginda birinde garanti olayi var digerinde be yapicaksiniz. 3 senelik bir bisikletinde sorun cikarma olasılığı cok yüksek, rr340 da yavana atilacak bisikletler degiller. kuklanan tanidiklarim var ve gayet memnunlar. 650tl ye alinabilecek daha iyi bir bisiklwt biliyorsaniz siz soyleyin. ama 2. el bir salcanodan yana degilim bunu belirtmek istedim sadece. zaten arkadasta sorunlu oldugu icin geri vermis
 
@Brick3

Koldan değildir o. İstediğin vites kolunu tak sonuç değişmez. 1. vitese dönmüyorsa
-Limit ayarı
-H vidası
-Tel gerginliği
-Arka vites yayı (yeni bisiklette nadir olur)
-Son ihtimal kadro açısında hata vardır. Düzeltilmesi gerekir.
 
@oguz169
Kullanan arkadaşım var benimde.Shimano sis arka aktarıcı vardı.Hiç iyi değil.Bu arada bisiklet 2-3 sene diye ölü olacak diye bir şey yok,50-100 tl arası harcayarak bisikleti Sıfır gibi yapabilirsin :)
 
@darkdream İşinden anlayan iyi bir bisikletçiye götürdüm orada böyle söyledi arkadaş. (caddebostan'da "cadde bisiklet" var belki bilirsiniz). Vida ayarları ile bir süre süre oynadı fakat olmayınca vites kolu değişmesi gerek dedi. 85 lira vites kolları 15 lira da işçilikle birlikte 100 lira masraf çıktı bende geri verdim bisikleti bu yüzden. Zaten iyi oldu diyebilirim, yokuş performansı oldukça önemliydi benim için. 1. vitesi deneyemesem de 2. viteste yokuşta zorlanmıştım bu yüzden 27 vites almaya karar verdim.
Bununla ilgili de bisiklet seçimi hakkında merak ettiğim bir konu var, cevaplayabilirsiniz belki:

Çoğunlukla asfalt yolda kullanacağım için 28" şehir bisikleti almayı düşünüyordum fakat 26" jantın yokuş tırmanma torku daha yüksek olduğu için 26" mtb alıp yol lastiği taksam daha mı iyi olur emin olamadım. 28" lik kadroya da 26" jant takılmaz sanırım.
Şehir bisikleti alırsam Salcano city sport 10, Mtb alırsam Carraro crp 700 almayı düşünüyorum.
Siz ne dersiniz? Özellikle yokuş performansı için hangisini tercih etmeliyim?
 
@Brick3 Anladım, o eleman işi bilmiyormuş. Zaten tamircilerin yarısı iş konusunda 0 bilgiye sahip. Muhtemelen kadro açısında veya yayda problem vardır. Vites koluyla alakası yok.
 
@darkdream İşi bu olan, bu işten para kazanan biri hakkında özellikle ne o kişiyi ne de bisikleti görmeden böyle atıp tutmak doğru bir tutum değil açıkçası.
 
@Brick3

Atıp tutmak? İşi filan bu değil, işi ticaret bu kişinin, bunu geçelim. Bir işi yapmak için para kazanmak da gerekmiyor, bunu da geçelim. Bu işler bisikletçi açmakla olmuyor, parası olan açar. Bu işler aynı zamanda bisikletten anlamayı da gerektiriyor. Bisikletin mekaniği oldukça nettir. Bana doğru anlattığınızı varsayarak vites düşmeme probleminin hiçbir şartta, hiçbir şekilde mekanik açıdan vites koluyla ilgisi olmadığını söyleyebilirim ve bu arkadaş bisiklet mekaniğinden gram anlamıyor. "Yav limit ayardan değil, kablo yerinde, garanti koldandır" demiş. Oysa ki alakası yok. Bir kere vites düşerken boşta kalır ve yay-kol ve ilgili mekanizma tamamen boşalır, gerilim hattında değildir. Yani adamın atmasyon cevabı buradan belli. Eğer vites çıkmıyor deseydi, o zaman 1 ihtimal olabilir derdim ki o bile düşük ihtimaldi.

Konuşmaya da gerek yok çok güvendiğiniz saygın arkadaşa söyleyin vites kolunu değiştirsin, olmadığını göreceksiniz, sonra bana gelin, sorununuz nasıl hallediliyor, ücretsiz olarak göstereyim. Sonra atıp tutmayı tekrardan tartışırız. Aynı sorunları 50 milyon defa yaşadım ve çözdüm ve adım kadar nasıl çözüleceğinden eminim ve düşündüğünüzden daha sık karşılaşılan bir problem.
 
@darkdream tartısmaya hic gerek yok, ayrıca zaten son mesajınızdaki düsüncenizi de takdir ediyorum. Bence olması gereken budur. Karsıdakine "İşi bilmiyor" demektense " deneyin olmadıgını göreceksiniz ben de size haklı oldugumu bisikletinizi getirirseniz gösteririm" demek hem faydacı hem üretken hem de her ihtimali degerlendiren bir cevap oldu. ;)
genelde bu problem tahdit vidasının ve vites telinin ayarlanmasıyla cözülür tamamen fikir olması acısından, vites kolunun teli yeterince serbest bırakmaması üst vitese, yeterince gerememesi de alt vitese gecmeyi engelleyebilir. Takılma gibi
bir durum olabilir. Yine de cok cok düsük bir ihtimal oldugunu belirtmek gerekir.

@darkdream tartısmaya hic gerek yok, ayrıca zaten son mesajınızdaki düsüncenizi de takdir ediyorum. Bence olması gereken budur. Karsıdakine "İşi bilmiyor" demektense " deneyin olmadıgını göreceksiniz ben de size haklı oldugumu bisikletinizi getirirseniz gösteririm" demek hem faydacı hem üretken hem de her ihtimali degerlendiren bir cevap oldu. ;)
genelde bu problem tahdit vidasının ve vites telinin ayarlanmasıyla cözülür tamamen fikir olması acısından, vites kolunun teli yeterince serbest bırakmaması üst vitese, yeterince gerememesi de alt vitese gecmeyi engelleyebilir. Takılma gibi
bir durum olabilir. Yine de cok cok düsük bir ihtimal oldugunu belirtmek gerekir.
 
  • Beğen
Tepkiler: darkdream
@Brick3
Hocam her ne kadar Kron taraftarı da olsam bu durumda Kron önermiyorum. Evet donanım olarak kıyaslamak yanlış kesinlikle Astro'ya oranla üst seviye fakat seneler yıpratmış olacaktır ki kitapçıklarda bile kullanım ömrü 10 yıl yazar.Bana kalırsa modele baglı olarak eskimis ve baya kullanılmış xc1000 i almaktansa donanımı daha düşük fakat bir o kadar da daha yeni olmasına sebep olarak daha iyi verim alacagınızı düşündüğüm astro yu almalısınız. İki bisikleti de deneme fırsatım oldu pek de donanım yüksekligi bu model için çelici degil gibi. Umarım yardımcı olabilmişimdir.
 
Geri