Yukarı aşağı oynattıkça, mıknatıs ile alıcı arasındaki mesafe değişir, az da olsa. Bu aşamada km sayacının kullanma kılavuzlarında belirtilmiş olan alıcı-mıknatıs arası optimum mesafe devreye girer. Atıyorum, mesafe 3 mm olacak demiş ise; hem mıknatısı hem alıcıyı yukarı aşağı kaydırırsınız. Neredeyken aralarındaki mesafe 3 mm oluyorsa, o noktada hem mıknatısı hem de alıcıyı sabitlersiniz. Bunun dışında bir anlamı yoktur yukarda ve aşağıda olmasının.
Elle girdiğiniz lastik çevresi (mm) / 1 tur için geçen süre (saniye) = size mm/saniye olarak hızınızı verir. Bunu km/Saat olacak şekilde hesaplarsanız 1 saatte kat ettiğiniz yolu bulursunuz. Km sayacının size ana ekranda verdiği de bu değerdir. Dikkat ettiyseniz, 1 tur için geçen süre; mıknatısın alıcıdan 2 kere geçmesinin arasında geçen süredir. Yani atılan tur sayısı önemlidir. Çizgisel hız aklınızı karıştırmasın. (;
Edit: Ha bu arada ek bilgi gibisinden: tur sayısı x elle girdiğiniz teker çapı = katettiğiniz mesafeyi vermektedir mm olarak. Km saati bunu sizin yerinize kendisi km birimine çevirir. Olay basit yani.