Evet akselarasyon yarış dışı ortamlarda çok önemli değil ama akıcılık direk pedal çeviriş tekniğini etkileyen birşey.
Dişli lastikli bir mtb'de asfaltta akıcılık az olduğu için ve aynakol boyu uzun olduğu için yol için yapılmış bisikletlere oranla daha düşük devirli ve daha torklu bir pedal çeviriş tekniğine ihtiyaç vardır.
28 inch, daha ince lastikli ve yüksek lastik basınçlı bisikletlerde asfalt akıcılığı daha yüksek olduğundan ve aynakol boyu daha kısa tutulduğundan daha yüksek devirli(kadans) ve daha yumuşak pedallama tekniği ile ilerlemek mümkündür. Zaten yol kullanımı açısından enerjiyi daha ekonomik kullanmak adına ve fizyolojik yapımız üzerinde daha az yıpratıcı olan pedallama tekniği bu ikincisidir.
Sorununuza odaklanacak olursak; mtb'de yapacağınız modifikasyonlar asfalt sürüşünüze elbette katkıda bulunacaktır ( düz lastik, daha kısa aynakol, düz maşa vb...) ama siz genelde yolda kullanıyorsanız en iyisimi yol için yapılmış bir bisiklet alın derim ben. Bisiklet zevkiniz katlanarak artacaktır.
Ülkemizde malesef mtb ağırlıklı bir bisiklet kültürü var. yüzde 80-90 hatta yüzde 100 asfaltta binen biniciler bile mtb kullanabiliyorlar ve yol bisikletlerinin (yol derken sadece yarış bisikletlerini kastetmiyorum) o muhteşem sürüş zevkinden ve avantajlarından faydalanamıyorlar. Bence bu ülkemiz bisiklet kültürünün gelişmesi ve yaygınlaşması açısından sağlıksız bir durum.
Anlatımımdan yol-yarış bisikletlerini savunduğum düşüncesi oluşmasın. yol-yarış bisikletleri adı üstünde yarışmak için dizayn edilmişlerdir ve günlük-amatör kullanımda hele ülkemiz yol şartlarını da hesaba katarsak hiç kullanışlı değiller , parmak kadar lastikle diğer şehirleri bilmem ama izmirde mazgalların vs. durumunu düşüncek olursak mtb'den de daha büyük kabuslar .
Önerim kısa aynakollu (170-172,5 mm ortalama - bacak uzunluğunuza göre ortalamadan sapma olabilir) ve 700x32 civarlarında lastik takabileceğiniz, mümkünse cromoly olsun

, düz maşa, drop bar (yarış bisikleti gidonlu) bir bisiklet. Yurtdışında alternatif çok ama ülkemizde böyle bisikletleri bulmak zor olabilir. Yurdumuz şartlarında ulaşılabilinecek, bu tanıma en çok uyan bisikletler, eski model çelik yarış veya tur bisikletleri, bence mtb'den 10 kat daha keyifliler asfaltta. hem de ucuzlar
