Umut SEFLEK
Üye
- Kayıt
- 12 Mart 2012
- Mesaj
- 84
- Tepki
- 26
- Şehir
- İstanbul/Bostancı
Arkadaşlar gecen gün arkadaşmın motoruyla kücük bir istanbul turu yapmıştık. Durduğumuzda kontakt kapatıldıkan sonra direksiyonun da kilitlendiğini konuştuk. Arkadaşım, "bu motoru calmak isteyenin 6-7 kişi olması ve bir araca koyması veya vinc/cekici gibi bir şeyle havaya kaldırması gerekir, onun dışında kontakt olayını cözmeden motor kendi cevresinde döner" demişti. Bu konuşma benim aklıma "neden bisiklet gidonları kitlenemiyor?" sorusunu getirdi.
Hata daha sonra kullanmadığımız zamanlarda frenlerinde özel ve kilitlenebilir bir mekanizmayla sıkılı durumda kalmasıda yararlı olur diye düşündüm.
Bir bisikletin cok hafif ve bir kişinin kaldırıp rahatca götürebileceğinin farkındayım tabiki. Ama yinede klasik bicimde klitlenmiş, üstüne gidonu hareket etmeyen ayrıca frenleride acılmayan bir bisiklet daha caydırıcı olabilir diye düşünüyorum.
Frenlerin teli basitce kesilip frenler acılablilir diyenler de olabilir. Ama ben bu konuda da güzel bir mekanizma geliştirleblir diye düşünüyorum. Özellikle disk frenlerde dşarıdaki tele bağlı olmayan minik ve anahtar ile acılıp kapanbilen bir mekanizma tasarlanbilir. Hatta V frenlerde de pabucları sıkablen ve dışarıdaki telden bağımsız bir mekanizma da yapılabilir.
Olanağım olsa üzerinde calışırdım. Ama garajlarda pek buluş yapılmayan bir ülkenin mensubu olarak olayın basitine kacıp, lisansız ve telifsiz bir şekilde fikrimi internette paylaşmayı tercih ediyorum
Ne de olsa bu fikri kırk yıl kendime saklasam benden birşey cıkmayacak 
Hata daha sonra kullanmadığımız zamanlarda frenlerinde özel ve kilitlenebilir bir mekanizmayla sıkılı durumda kalmasıda yararlı olur diye düşündüm.
Bir bisikletin cok hafif ve bir kişinin kaldırıp rahatca götürebileceğinin farkındayım tabiki. Ama yinede klasik bicimde klitlenmiş, üstüne gidonu hareket etmeyen ayrıca frenleride acılmayan bir bisiklet daha caydırıcı olabilir diye düşünüyorum.
Frenlerin teli basitce kesilip frenler acılablilir diyenler de olabilir. Ama ben bu konuda da güzel bir mekanizma geliştirleblir diye düşünüyorum. Özellikle disk frenlerde dşarıdaki tele bağlı olmayan minik ve anahtar ile acılıp kapanbilen bir mekanizma tasarlanbilir. Hatta V frenlerde de pabucları sıkablen ve dışarıdaki telden bağımsız bir mekanizma da yapılabilir.
Olanağım olsa üzerinde calışırdım. Ama garajlarda pek buluş yapılmayan bir ülkenin mensubu olarak olayın basitine kacıp, lisansız ve telifsiz bir şekilde fikrimi internette paylaşmayı tercih ediyorum