Kendi recumbentini kendin yap

Kayıt
12 Haziran 2017
Mesaj
17
Tepki
64
Yaş
35
Şehir
manisa
Teşekkürler..Bu arada koltuğu fiberglastan kendim imalatım. ilk önce başka materyallerden yaptım ama beğenmedim, görselde olmadı ve ağır oldu. Bir araba koltuğundan kalıp çıkarıp, fibergass ile yaptım.
Kalıp mevcut mu abi eliniz de hala bende bir tane trike düşünüyorum süspansiyonlu ancak sağa sola yatıcak şekilde , koltuk tasarımınız hosuma gitti
 
Scudo
Kayıt
12 Haziran 2017
Mesaj
17
Tepki
64
Yaş
35
Şehir
manisa
Eski bisikletlerden bende kendi recumbentimi yapmaya başladım :)aşama aşama fotograf atabilirim ilgisini çeken olursa
 

Dosyalar

basri

Forum Demirbaşı
Kayıt
29 Eylül 2006
Mesaj
576
Tepki
1.339
Yaş
58
Şehir
Antalya
İsim
Tuncay Özışık
Başlangıç
1973—74
Bisiklet
Look
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Şimdilik sadece maketini yapmış biri olarak sonucu heyecanla bekliyorum...
 
  • Beğen
Tepkiler: jacksperado

emir yakup bulut

Forum Bağımlısı
Kayıt
10 Ekim 2011
Mesaj
1.058
Tepki
1.434
Şehir
samsun
Bisiklet
Ghost
Eski bisikletlerden bende kendi recumbentimi yapmaya başladım :)aşama aşama fotograf atabilirim ilgisini çeken olursa
2 tekerli ve önden çekişli mi olacak? Lütfen bizi bilgilendirmeye devam ediniz, bisikletçi misiniz? Benim de hayallerimi süsleyen makina budur:1647010813066.png
 
  • Beğen
Tepkiler: jacksperado
Kayıt
12 Haziran 2017
Mesaj
17
Tepki
64
Yaş
35
Şehir
manisa
2 tekerli ve önden çekişli mi olacak? Lütfen bizi bilgilendirmeye devam ediniz, bisikletçi misiniz? Benim de hayallerimi süsleyen makina budur:284170 dosyayı görüntüle
3 tekerli arkadan itişli yapmayı düşünüyorum , bu makine de çok iyi duruyor bir sonrakine de bu şekilde yapmayı düşünüyorum, jant ebatı 20 inç de olabilir ön veya arkası
 
  • Beğen
Tepkiler: MakRo
Kayıt
12 Haziran 2017
Mesaj
17
Tepki
64
Yaş
35
Şehir
manisa
Selam dostlar , ön iki tekeri amartisörlü mü yapsam amartisörsüz mü , bir seçenekde amartisörlü yapıp virajlarda yatabilicek şekilde mi yapsam ? Bunu ilk üretim birnevi prototip olarak deniyorum eski bisiklet malzemeleri ile , daha sonra daha kaliteli malzemelerle , bundaki tecrübelerime göre yeni bir bisiklet yapmayı da düşünüyorum
 
Kayıt
4 Aralık 2021
Mesaj
5
Tepki
4
Yaş
30
Şehir
İzmir/Menemen
İsim
Ömer Daldaban
Başlangıç
2000—01
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Recumbent
Selam dostlar , ön iki tekeri amartisörlü mü yapsam amartisörsüz mü , bir seçenekde amartisörlü yapıp virajlarda yatabilicek şekilde mi yapsam ? Bunu ilk üretim birnevi prototip olarak deniyorum eski bisiklet malzemeleri ile , daha sonra daha kaliteli malzemelerle , bundaki tecrübelerime göre yeni bir bisiklet yapmayı da düşünüyorum
Ön tekerleklerde freni nasıl yapacaksınız?
 
  • Beğen
Tepkiler: jacksperado
Kayıt
4 Aralık 2021
Mesaj
5
Tepki
4
Yaş
30
Şehir
İzmir/Menemen
İsim
Ömer Daldaban
Başlangıç
2000—01
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Recumbent
Akstan biraz uzatıcam eski bmx frenlerinden koymayı düşünüyorum
Oldukça sağlam yapmalısınız ,jantın tek taraflı bağlı olması ve fren parçasının uzun olması nedeniyle frenleme esnasında esneyecektir.
 
  • Beğen
Tepkiler: jacksperado
Kayıt
12 Haziran 2017
Mesaj
17
Tepki
64
Yaş
35
Şehir
manisa
Kesinlikle sağlam olmalı. Jantı normal maşa kullanayım dedim aslında ama amortisörlü yapmak istiyorum böyle birşeyi , bu da prototip olunca tek baglantılı yaptım görsel açısından daha da iyi durucagını düşünüyorum maşaya göre.
Oldukça sağlam yapmalısınız ,jantın tek taraflı bağlı olması ve fren parçasının uzun olması nedeniyle frenleme esnasında esneyecektir.
 

MakRo

🤘Forever Metal🤘
Kayıt
5 Temmuz 2015
Mesaj
2.844
Tepki
9.133
Yaş
32
Şehir
Denizli
İsim
Alperen Atman
Başlangıç
1998—99
Bisiklet
b'Twin
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
@jacksperado şimdiden kolay gelsin başarılar güzel bir proje ile uğraşıyorsunuz. Amortisörlü olarak gördüğüm örneklerde motosikletlerdeki gibi arka çatalda mono shock tarzında yapmanız daha iyi olacaktır. Yoksa istediğiniz model tipine göre (2 ön 1 arka teker) önlere süspansiyon yapmak biraz uğraştırıcı olacaktır. Yakın zamanda ülkemizden de geçen recumbent trike kullanan bisikleti (link)
Örnekteki gibi tek arkada süspansiyon sistemi bence daha az eforla daha verimli olacaktır.

Trike Recumbent.jpg
 
Kayıt
12 Haziran 2017
Mesaj
17
Tepki
64
Yaş
35
Şehir
manisa
Katkınız için teşekkür ederim , paylaştığınız görsel de çok güzel , bu seferlik süspansiyonlu yapmaya karar verdim.Benım için bir prototip olacagından denemek istedim performans ,konfor dengesine göre geliştireceğim.
@jacksperado şimdiden kolay gelsin başarılar güzel bir proje ile uğraşıyorsunuz. Amortisörlü olarak gördüğüm örneklerde motosikletlerdeki gibi arka çatalda mono shock tarzında yapmanız daha iyi olacaktır. Yoksa istediğiniz model tipine göre (2 ön 1 arka teker) önlere süspansiyon yapmak biraz uğraştırıcı olacaktır. Yakın zamanda ülkemizden de geçen recumbent trike kullanan bisikleti (link)
Örnekteki gibi tek arkada süspansiyon sistemi bence daha az eforla daha verimli olacaktır.

284359 dosyayı görüntüle
 
  • Beğen
Tepkiler: necmeddin ve MakRo
Kayıt
12 Haziran 2017
Mesaj
17
Tepki
64
Yaş
35
Şehir
manisa
Çalışmaya devam , ön amartisörlü şekilde yapıyorum aks kısmı açılı yapmak ugrastırdı punta attım görmek için nasıl olacagını dönüş geometrisi için baglantılar çok ince işçilik istiyor keşke dik deneseydim dedim aks ve salıncak kısmı birleştiricem bugün inşaallah
Çalışma prensibi bu şekilde, denge kurması farklı olacak bakalım hareketsizken direksiyondan ya da gidondan tutmak lazım gibi , video koyulmadı uzantı desteklenmiyor upload ederim belki
 

Dosyalar

Son düzenleme:
Kayıt
12 Haziran 2017
Mesaj
17
Tepki
64
Yaş
35
Şehir
manisa
bence en verimli güç aktarımı için pedallar kalça hizasından biraz yukarda olmalı ve yokuş tırmanırken maksimum verim için pedal mesafesini ayarlayan bir mekanizma ..böyle bir mekanizma ile en sarp yokuşlar bile tırmanılabilir
pedal mesafesı ayarlama derken nasıl birşey kastediyorsunuz yokuşda geri mi alınıcak mesela pedallar ? nasıl bir etki olabilir söylediğiniz durumda?