Scudo Sports

Katlanır bisiklete çatal ayak?

burhan çetin

Forum Demirbaşı
Kayıt
23 Haziran 2011
Mesaj
564
Tepki
950
Yaş
55
Şehir
BALIKESİR
Bisiklet
Dahon
dahon-mu-onu-curve-klein.png

Katlanır bisikletime çatal ayak takmayı düşünüyorum.

SEBEP:

1-Bilindiğini üzere bisiklet katlandığında sele borusu destek olarak kullanılıyor fakat sert bir rüzgar estiğinde veya küçük bir temas halinde bisiklet kolayca devrilebiliyor,

2-Arka bagaja heybe takıldığında ağırlık dengesiz dağılmışsa yan ayak ile devrilme riski artıyor,

3-Bisiklet katlandıktan sonra toplu taşıma araçlarına binildiğinde ayakta durmak gerekirse çatal ayak açık ve sele borusu yukarıda olursa eğilmeye veya bacak arasına sıkıştırmaya gerek kalmaksızın bisiklet seleden tutulabilir,

4-Arka fren ve vites ayarı yaparken ayrıca lastik patladığında tekerlek söküm takım işlemlerinde kolaylık sağlar.

5-Bisiklet katlandıktan sonra sürüklenerek götürülmek istenirse sele açık vaziyette sürüklenebilir.Bırakıldığında ise çatal ayak üzerinde durabilir.

Siz ne dersiniz?
 

Dosyalar

  • dahon-mu-onu-curve-klein.png
    dahon-mu-onu-curve-klein.png
    157 KB · Okunma: 30
  • Beğen
Tepkiler: Kürşat Altunay
Scudo
Yazdığınız tüm maddelerde haklısınız. 4. maddeyi es geçerseniz size alternatif olarak dahon landing gear e bir bakmanızı tavsiye edebilirim. Sele borusuna dokunmadan, sürülebilir ve cidden çok pratik. Bende çatal ayak peşindeydim ama sonrasında fikrim değişti. Şaun landing gear kullanıyorum.
 
Bu landing gear Tern Link D8 için de uygun mudur acaba, gayet pratik çözümmüş..
 
@Serdar Kaptı
Bu landing gear da teker üzerinde teker kilitleme freni olsa tadından yenmez.
 
  • Beğen
Tepkiler: Serdar Kaptı
Giant Expressway kullanıyorum, sele borusu aynı zamanda ayak görevi görmüyor.
Klasik yan ayağa bir mafsal daha koyarak kadroyu ortalayabilmesine olanak vermişler.
Bozulsa yedeğini almanın imkansız olduğunu, Giant'tan orjinal port bagaj alma çabalarım sırasında anladım.
Bahsettiğiniz çatal ayağı satın alıp yedeklerin arasına ekledim.

Keşke kadromda landing gear için yer olsaydı.
 
@angrist bisikletsepetinde aldım diye hatırlıyorum.

@Nomad
Bakmak sormak lazım. Tern Link D8 kullanan arkadaşlar bu konuda yardımcı olabilir. Altta delikler varsa mutlaka olur. Sonuçta Baba Oğul ;)
 
@Serdar Kaptı Tekerlekli ayak kilitlenmezse bence çok anlamı kalmıyor ama taşımak için güzelmiş, bu arada her dahon modelinde yok o takma yerleri...

@burhan çetin bisikletiniz güzelmiş yeni mi aldınız Türkiye'de satılan modellerden değil galiba. Eğer çatal ayak taktırıp memnun kalırsanız paylaşırsanız görüşlerinizi sevinirim...
 
@burhan çetin bisikletiniz güzelmiş yeni mi aldınız Türkiye'de satılan modellerden değil galiba. Eğer çatal ayak taktırıp memnun kalırsanız paylaşırsanız görüşlerinizi sevinirim...

Bisikletin resmi internetten alınmıştır.Temsili fotoğraf yani:)
 
20 jant Tern Link D8 ve 16 jant Dahon Classic 5.Dahon'da landing gear var.Sürüklemek için faydalı ancak katlandıgında devrilmesini fazla engellemiyor.
 

Dosyalar

  • uploadfromtaptalk1436375215556.jpg
    uploadfromtaptalk1436375215556.jpg
    110,1 KB · Okunma: 53
  • uploadfromtaptalk1436375272194.jpg
    uploadfromtaptalk1436375272194.jpg
    88,9 KB · Okunma: 59
  • uploadfromtaptalk1436375304764.jpg
    uploadfromtaptalk1436375304764.jpg
    59,8 KB · Okunma: 53
  • Beğen
Tepkiler: mlhgkc ve massaget
çatal ayak için heveslenmiştim sonra pahalı gelince vazgeçmiştim. 80-100 tl idi sanırım

@burhan çetin


sele borusu ve ayaklık için teker patladığında aşağıdaki gibi yapmıştım.

11164005_981242795261655_6771035183463747875_n.jpg
 
Çatal ayağı nereden temin edebiliriz bilen var mı?
 
Geri