Scudo Sports

Karbon maşa

Kayıt
12 Ekim 2014
Mesaj
40
Tepki
5
Yaş
55
Şehir
İstanbul
İsim
atilla koşan
Slm arkadaşlar, karbon maşa lı şehir-tur bisikletine ön bagaj takılır mı? Takan arkadaşlarımız varsa yorum yapabilirmi. Konuyla ilgilenen herkese tşkler.
 
Scudo
Bu tur bisikletlere yuklenilmez tasıyacagı kapasite bellidir heleki on karbon masaya hiç yuklenilmez malesef...
 
karbon parçaya kesinlikle bir şey takılmaz. hele ön maşa ise o iş çok daha tehlikli. birde sizden ricam kelimelerde ünlü harflere de yer verin.

daha deneyimli beyler var forumda, yardım ederler bence yakında.
 
Sarper bey, trek fx 7.4 bakıyorum, maşa karbon ve ön bagaj için delikler var, ne diyorsunuz bu konuda
 
Aman sakın uzak dur !!! Bundan 2 üç yıl önce kullanmış biri olarak yükleme yapma Edirne istikametine ilerken birden takla atmama maşanın iç sağ bacağıma saplanmasına sepep olmuştu karbon güzel ama yarış kadrolarında
 
Lemi kardeşim,inşallah bu kazadan kalıcı bi hatıra kalmamıştır sağ bacagında.birden takla atmanıza sebep olan şey neydi acaba? ani frenleme,taş,kasis,maşa kırıldı v.s birde karbon maşa ve ön bagajınız mı vardı?
 
  • Beğen
Tepkiler: Yoldakiseruven
Ağır Yüklü gidon çantası vardı arkası fazla yüklü değildi. Yanlış hatırlamıyorsam Babaeski Edirne il sınırları icerisinde Kuleli Köyü Necatiye köyleri arasında yokuş aşağı hızla inerken minicik bi taş parçasının üzerinden geçmiştim kafamda uyduruk basit kasklardan vardı. Ve durum vahim seyir halinde yoldan geçen araçlar olmasa ne ololurdu hic bilmiyorum 9 ay hiç birşey hatirlamadim
 
Bu olay olduktan sonra bisiklete küstüm birazda çevremdeki insanlar etkili oldu daha sonra formumu kaybettim. 64 kilodan normal kiloma geri dönüş yaptım biraz fazla old .: )
 
@Lemi Öztürk

Lemi dostumuz olayı özetlemiş. bence biraz daha ayrıntı verirse forum üyelerine bir içtihat oluşturmaları bakımından oldukça yardımcı olur. Turun selameti bakımından karbon maşalı tur bisikleti düşünülmese çok iyi olur. Bu karbonun kırılacağı anlamına geldiği için değil kırılma ihtimalinde başa çıkılamayacak sorunlar doğuracağı nedeniyledir. Lemi dostumuz böylesi bir olayı birebir yaşamıştır. karbon maşalı fitnes bisikletler şehir koşullarında hızlı ulaşımı sağlamak amacıyla üretilmiş bisikletlerdir.
 
  • Beğen
Tepkiler: Yoldakiseruven
Merhabalar arkadaşlar kusura bakmayın yeni üye olduğum için yeni başlık açamıyorum buraya yazmak zorundayım. Aklımda bir soru var benim corelli boolva rc200 claris seti bir bisikletim var. Yavaş yavaş geliştiriyorum örneğin frenleri ultrega olarak değiştirdim yakın zamanda da maşamı karbon olarak değiştirmek istiyorum fakat aklıma bir soru takıldı. Ben bunu neden yapıyorum tam olarak kendime açıklayamadım? Rijitlik açısından bir etkisi olur mu veya viraj almama katkı sağlar mı bilgisi olanlardan öğrenmek isterim :) ha birde bu maşa nasıldır
Merhabalar arkadaşlar kusura bakmayın yeni üye olduğum için yeni başlık açamıyorum buraya yazmak zorundayım. Aklımda bir soru var benim corelli boolva rc200 claris seti bir bisikletim var. Yavaş yavaş geliştiriyorum örneğin frenleri ultrega olarak değiştirdim yakın zamanda da maşamı karbon olarak değiştirmek istiyorum fakat aklıma bir soru takıldı. Ben bunu neden yapıyorum tam olarak kendime açıklayamadım? Rijitlik açısından bir etkisi olur mu veya viraj almama katkı sağlar mı bilgisi olanlardan öğrenmek isterim :) ha birde bu maşa nasıldır
1000011098.jpg
 
Merhabalar arkadaşlar kusura bakmayın yeni üye olduğum için yeni başlık açamıyorum buraya yazmak zorundayım. Aklımda bir soru var benim corelli boolva rc200 claris seti bir bisikletim var. Yavaş yavaş geliştiriyorum örneğin frenleri ultrega olarak değiştirdim yakın zamanda da maşamı karbon olarak değiştirmek istiyorum fakat aklıma bir soru takıldı. Ben bunu neden yapıyorum tam olarak kendime açıklayamadım? Rijitlik açısından bir etkisi olur mu veya viraj almama katkı sağlar mı bilgisi olanlardan öğrenmek isterim :) ha birde bu maşa nasıldır

327990 dosyayı görüntüle
yoldaki titreşimleri daha iyi sönümler ama öyle aman aman fark yaratmaz. viraj performansına maşanın pozitif katkısıda olabilir negatifte. Bisikletin 2 lastik arası mesafesi değişecek muhtemelen çünkü. Şahsi fikrim o bisiklete yatırım yapmayın bence. Satıp daha iyi bir bisiklet alabilirsiniz carbon maşalı.

Bisiklette tecrübelerime dayanarak en fazla performans artısı
1.) Jantları değiştirerek.
2.) Kaliteli bir lastik seti ve tubelless sisteme geçerek.
3.) Kadro
4.) Vites dişli oranlarını değiştirerek.

Kalan komponentler öyle dünyaları değiştirmiyor.
 
Son düzenleme:
Merhabalar arkadaşlar kusura bakmayın yeni üye olduğum için yeni başlık açamıyorum buraya yazmak zorundayım. Aklımda bir soru var benim corelli boolva rc200 claris seti bir bisikletim var. Yavaş yavaş geliştiriyorum örneğin frenleri ultrega olarak değiştirdim yakın zamanda da maşamı karbon olarak değiştirmek istiyorum fakat aklıma bir soru takıldı. Ben bunu neden yapıyorum tam olarak kendime açıklayamadım? Rijitlik açısından bir etkisi olur mu veya viraj almama katkı sağlar mı bilgisi olanlardan öğrenmek isterim :) ha birde bu maşa nasıldır

327990 dosyayı görüntüle
Bu maşa sizin bisiklete uyum sağlamaz büyük ihtimalle. Ama üstteki yazar konuyu iyi özetlemiş. Ben de aynı fikirdeyim. Enerjinizi antrenman yapmaya harcayın ve zamanla çok daha iyi seviyeye geleceksiniz.
 
yoldaki titreşimleri daha iyi sönümler ama öyle aman aman fark yaratmaz. viraj performansına maşanın pozitif katkısıda olabilir negatifte. Bisikletin 2 lastik arası mesafesi değişecek muhtemelen çünkü. Şahsi fikrim o bisiklete yatırım yapmayın bence. Satıp daha iyi bir bisiklet alabilirsiniz carbon maşalı.

Bisiklette tecrübelerime dayanarak en fazla performans artısı
1.) Jantları değiştirerek.
2.) Kaliteli bir lastik seti ve tubelless sisteme geçerek.
3.) Kadro
4.) Vites dişli oranlarını değiştirerek.

Kalan komponentler öyle dünyaları değiştirmiyor.
Teşekkür ederim. Bir de bir problemim var sormak isterim. Lastik basıncımı 60 70 psi ın üstüne çıkardığım zaman iç lastiğim kendi kendine patlıyor. Dış lastik schwalbe lugano 2 üretim yılı 2024 iç lastik schwalbe üretim yılı 2024 neden olabilir ?
Bu maşa sizin bisiklete uyum sağlamaz büyük ihtimalle. Ama üstteki yazar konuyu iyi özetlemiş. Ben de aynı fikirdeyim. Enerjinizi antrenman yapmaya harcayın ve zamanla çok daha iyi seviyeye geleceksiniz.
Teşekkür ederim kafadan attım maşa fikrini artık :) günlük 20 25 km yüksek tempolu sürüşler yapıyorum şimdilik yazın sonunda bakacağım ne olmuş;)
 
Teşekkür ederim. Bir de bir problemim var sormak isterim. Lastik basıncımı 60 70 psi ın üstüne çıkardığım zaman iç lastiğim kendi kendine patlıyor. Dış lastik schwalbe lugano 2 üretim yılı 2024 iç lastik schwalbe üretim yılı 2024 neden olabilir ?

Teşekkür ederim kafadan attım maşa fikrini artık :) günlük 20 25 km yüksek tempolu sürüşler yapıyorum şimdilik yazın sonunda bakacağım ne olmuş;)
Benim de bı kere 100km tura çıkarken taş gibi yaptım yanaktan şişti pat diye bı ses geldi lastik yarıldı
 
Benim de bı kere 100km tura çıkarken taş gibi yaptım yanaktan şişti pat diye bı ses geldi lastik yarıldı
Evet bazen başa geliyor benim bisikletteki daha çok şişirirken patlama sonucu meydana geliyor :D neyse ya zaten 60 da fena değil sürülüyor şimdilik
 
Evet bazen başa geliyor benim bisikletteki daha çok şişirirken patlama sonucu meydana geliyor :D neyse ya zaten 60 da fena değil sürülüyor şimdilik
Valla ölçüm cihazım yok elimle taş gibiye yakın şekilde basıyorum
 
  • Beğen
Tepkiler: adematik
Teşekkür ederim. Bir de bir problemim var sormak isterim. Lastik basıncımı 60 70 psi ın üstüne çıkardığım zaman iç lastiğim kendi kendine patlıyor. Dış lastik schwalbe lugano 2 üretim yılı 2024 iç lastik schwalbe üretim yılı 2024 neden olabilir ?
Muhtemelen tel başlarının olduğu çukurlar iç lastiği patlatıyor. Kaliteli bir jant şeridi alarak çözülebilir.
(link)
 
Muhtemelen tel başlarının olduğu çukurlar iç lastiği patlatıyor. Kaliteli bir jant şeridi alarak çözülebilir.
(link)
Tavsiye için çok teşekkür ederim evet içindeki şerit biraz dandik duruyordu ama ondan olduğunu bilmiyordum çok teşekkürler her hafta 200 200 maliyetten kurtuldum 😅
 
  • Beğen
Tepkiler: Kadir Eskici
Geri