Scudo Sports

Karbon jant tamiri hakkinda

emreayan

Daimi Üye
Kayıt
18 Aralık 2005
Mesaj
241
Tepki
61
Şehir
adana
Daha once karbon tamiri yapmis veya yaptirmis deneyimli arkadaslar bilginize ihtiyacim var.

2. el olarak aldigim karbon jantin fren yanaklarinin bir yuzunde sadece kucuk bir bolgede yaklasik yarim santimlik dışa dogru acilma var fren yaparken fren kolunda bariz hissediliyor

Bu sorunu nasil giderebilirim Turkiye de kime danısmam lazim bunun icin?


SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Scudo
Link yanlis olmus galiba

SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
@emreayan

Linkte herhangi bir yanlışlık göremiyorum. Konu sahibi aynı sizin gibi fren yüzeyinde sorun yaşamış ve nasıl tamir ettirdiğini yazmış. Ayrıca, kimlerden yardım aldığını da belirtmiş.
 
Tur yazisi cikiyor linke tikladigimda

SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Yine acilmiyor ama o konuyu okumustum simdi hatirladim ilginiz icin tesekkurler

SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Merhabalar,

Aslında sorum çok tamiri hakkında değil ama daha çok ne yapmalıyım hakkında.

Bugün lastik değiştirirken biraz sert bir levye kullanmam sonucu aşağıdaki durum oluştu. Bunun sadece fren yüzeyinde bir kalkma mı yoksa jantta bir çatlak mı olduğunu anlayabilir miyim? Sizce jantın cenaze namazını kılmalı mı yoksa bir süre götürecek kadar bir çözüm var mıdır?
 
Merhabalar,

Aslında sorum çok tamiri hakkında değil ama daha çok ne yapmalıyım hakkında.

Bugün lastik değiştirirken biraz sert bir levye kullanmam sonucu aşağıdaki durum oluştu. Bunun sadece fren yüzeyinde bir kalkma mı yoksa jantta bir çatlak mı olduğunu anlayabilir miyim? Sizce jantın cenaze namazını kılmalı mı yoksa bir süre götürecek kadar bir çözüm var mıdır?
Çapraz görünen hat veya çizik diyeyim,eğer çatlak değilse çok ciddi bir hasar gibi görünmüyor,fren yüzeyinde olmasaymış iyiymiş ama yapacak birşey yok,fren pabucunu çabuk yıpratacak bir nokta,ama pabucu en uca sabitlerseniz hasarlı kısımla temasını en aza indirgersiniz.Güvenliğiniz için yinede ara ara kontrol edin,çatlaksa zaten zamanla çukurlar,bozuk zemin vs darbelerle hasar büyüyecektir malum lifli yapısı kendini ele verir.
 
Çapraz görünen hat veya çizik diyeyim,eğer çatlak değilse çok ciddi bir hasar gibi görünmüyor,fren yüzeyinde olmasaymış iyiymiş ama yapacak birşey yok,fren pabucunu çabuk yıpratacak bir nokta,ama pabucu en uca sabitlerseniz hasarlı kısımla temasını en aza indirgersiniz.Güvenliğiniz için yinede ara ara kontrol edin,çatlaksa zaten zamanla çukurlar,bozuk zemin vs darbelerle hasar büyüyecektir malum lifli yapısı kendini ele verir.

Teşekkürler cevap için. İç duvardan çatlak var mı diye kontrol edeyim.
 
Şuan için yapısal bütünlükle alakalı bir sıkıntı görünmüyor ancak jantın bu noktadan yapısal hasar göreceğini(lif atması gevşeme) de tahmin etmek güç değil. Yüzeyin temizlenip uygun epoksi reçine ve karbon elyaf ile tamir edilmesi gerekir.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali Eren
Şuan için yapısal bütünlükle alakalı bir sıkıntı görünmüyor ancak jantın bu noktadan yapısal hasar göreceğini(lif atması gevşeme) de tahmin etmek güç değil. Yüzeyin temizlenip uygun epoksi reçine ve karbon elyaf ile tamir edilmesi gerekir.

Bu konuda önerebileceğiniz yazılı ya da görsel bir kaynak var mı?
 
Bu konuda önerebileceğiniz yazılı ya da görsel bir kaynak var mı?
Belirli bir referans kaynak yok. Tabi o veya bu şekilde tamir edilmesi gerekecek, tamir işini yapan birkaç firma vardı forumda konusu mevcut ama şuan bulamadım bulursam link eklerim.
 
Bu konuda önerebileceğiniz yazılı ya da görsel bir kaynak var mı?
(link)
Denenmiş bir ustadır (tarafımdan değil) ,watsap numarasından fotoğraflı iletişime geçip fikrini sorabilirsiniz.En azından içiniz rahat eder.
Birde Eskişehirde bir usta vardı Esbike galiba adı,gidon tamir ettirmişti biri.
 
Geri