Scudo Sports

kahretsin bu şansı yine yalan oldu amortisör

Experiment 67

Aktif Üye
Kayıt
15 Mayıs 2008
Mesaj
117
Tepki
106
Şehir
aşağı dudullu ümraniye
selam arkadaşlar bende rst amortisör vardı lock out yerlerinden çatladı değiştirdim
şimdi ise manitou axel var o da yamuldu lastik kadroya yaklaştı
hayes stroker ryde kullanıyorum dh firenleri ve en çok ön freni kullanıyorum
çözüm olarak düzeltmek için ne yapabilirim?
 
Scudo
@Experiment 67


kullandığın iki amortisörde tek taraf yaylı olduğu için ( yay frenin olduğu bacakta bulunuyor ) sürekli ön freni sert kullanıyor isen bu sorunu yaşaman kaçınılmaz.

bendede rock shox pilot c vardı aynı sorunları yaşadım tavsiyem arka freni ağırlılı ön freni hafifçe sadece destek amaçlı kullanmandır .

teşekkürler
 
Ben %70 sıklıkla arkayı %30 sıklıkla ön freni kullanıyorum ve faydasını görüyorum..
 
@Experiment 67

Selamlar...
Geçmiş olsun. Stroker tutuş olarak evet iyi bir frendir fakat DH freni demek doğru olmaz.:eek: Kullanım alanı XC,AM,FR dir. Ayrıca buradaki önemli nokta kaç mm lik rotor kullandığınızdır. Eğer siz o maşa ile 185 yada 203mm rotor kullanırsanız bu tip bir yamulma çokta garipsenecek birşey değildir. Birde tabiiki hep sıkı frenleme yaparak kullanmak şaft borusunda metal yorgunluğu yaratabilir, buda ayrı bir konu.
Peki şimdi ne yapmak gerekir derseniz...
Öncelikle zaten iyi bir fren kullandığınız için bu frenle 160 lık rotor kullanmak aşırı bir performans kaybı yaratmayacaktır,
Frenleme yaparken iki freni de eşit oranlarda kullanmaya çalışınız.
Bir üst sınıf maşa kullanmak sizin için daha sağlıklı olacaktır.
Bol pedallamalar
 
@hakkoy

Hangisi Soner şu bana sattığın Pilotmuydu o ? :D Ben niye farketmedim abi ? :eek:
 
Abi konuyu hortlatıyorum kusura bakmayın ama dayanamadım.

Yani bu % 30 %70 meselelerine çok takıyorum kafayı. Frenleme yaparken böyle yüzdelermi geçiyor kafanızdan (ben şimdi her zaman ki gibi önce arkayı sıkayım yada dur yahu ben %30 ön fren hakkımı kullanayım gibi) 20 yıldır bisiklet kullanıyorum. Birkez bile düşünmedim. Herşey otomatiğe bağlanmış durumda. Bir tahmin isterseniz %45 ön fren geri kalanı arka derim. Bu frenleme esnasın öne yada arkaya verilen ağırlıkla alakalı bir durum. %30 % bilmem kaç la hesaplayamazsınız. Bisikleti hep oturarakmı sürüyosunuz. Yada hep inişmi yapıyorsunuz ? Frenleme yolun durumuna eğimine göre (kuru asfalt, ıslak asfalt, kayalık zemin, çamur, çim, kum, çakıl, lastik, tahta , toprak zemin) hatta toprağın türüne göre bile değişen bir durumdur. Önemli olan hissetmek. Şöyle derseniz katılırım. -Önce arkayı sıkıyorum bi bakıyorum neler oluyor.

Yeniyim biraz uzak kaldım forum muhabbetlerine ama frenleme konusunda çok kafa yordum. Kusuruma bakmayın zeki-alper hocam.
 
  • Beğen
Tepkiler: dümenci
valla yüzdesine bakmam ikisinede aynı anda sonuna kadar basarım :D:D:D
 
@Emre Özhan

yaşadığım bir deneyimden: öğt vemek gibi olmasın ama : bayır aşağı giderken sakın yapmayın o hareketi mazallah ön fren sıkı bişeyse arka kalkar ve arka fren boşa gider ya dengenizi kaybeder düşersiniz ya da ucuz atlatırsınız :)
 
Geri