Scudo Sports

Kadroya bir göz atalım

Cengiz Parlakgül

Forum Bağımlısı
Kayıt
3 Nisan 2008
Mesaj
1.120
Tepki
741
Şehir
istanbul
İsim
cengiz parlakgül
Ön çatal açıklığı dıştan dışa 100 mm
Arka çatal açıklığı dıştan dışa 135 mm

kullanmak istediğim malzemeler:
ön arka philwood low flange double fixed(beyaz) göbekler
kmc z410 (beyaz yada siyah)
paul crank set (metalik yada beyaz)
gidon olarak boynuz tipi gidon düşünüyorum
sele brooks(siyah)

planım bu şekilde modern bir bisiklet oluşturmak ilerleyen zamanda belki ön jantı kolon olarak değiştirebilirim.

ancak kadro sıkıntılı bir raleigh bulamadım ve bu kadroya bunları takmak değer mi birlikte konuşalım istedim...
 
Scudo
Şimdi efenim ;

Çatalın açısı fazla geniş ( Konfor öncelikli düşünülmüş ) Zaten arka çatal genişliğinin 135mm olmasından anlaşılıyor.

Yanlış hatırlamıyorsam size büyük bir kadro arıyordunuz ? Bu kadro max : 54cm gibi duruyor , yanılabilirim.

Bahsettiğiniz malzemeler ''philwood'' bence bu kadroya toplamaya değmez ama bu çok göreceli bir durum çünkü fixed bisikleti ilerde başka bir kadroya aktarma k çok kolay.

Fotoğraflardan kadro kalitesini anlamak zor. Ama iyi bir kadro olduğunu söyleyemem.

Ben olsam toplardım ama malzeme kalitesini yükseltmezdim , Mesela ''philwood hub'' değilde ''Surly Hub'' ile toplardım.

Moral bozmak istemem , Minimum maliyet ile toplayın keyfine varım derim.

( Kadro uzunluğu fazla , O yüzden agresif bir fixed görüntüsü yakalayamazsınız )
 
Kadro 54 cm dogru sadece guzel yanı bedava olusu sele borusuyla idare edilebilir dediginiz gibi toplarsam uygun kadro buldugumda gobeklerde sorun olmaz mi? Amacim bir raleigh bulmak o bisikletlerde aciklik ne kadar?
 
Aciklik konusu cok degisken ancak %90 ihtimal ayni olacaktir.
Kisa olmasi sorun cikarmaz gibek mili degisebilir.
 
O halde yavas yavas ucuzcu sekilde yoplamaya baslayayim ancak kadro aramaya devam bulamadim gitti mereti
 
Jant ve lastikler konusunda bir fikir var mı kafanızda? (Minimum maliyet çalışması yapmıyoruz bu arada sanırım burda) Ben min maliyetli bir fixie düşünüyorum şu sıralar. Gerçi kadroyu bedavaya getirerek benim önüme geçmiş durumdasınız. Mevcut kadronun fotolarını da ekleyeyim hatta.

Bakalım buna da bir göz atalım. Boyasında yer yer dökülmeler kromajlı kısımlarda da ufak tefek paslanmalar var. Paslı kısımlar şöyle böyle temizlendi. Boyasına ise ilk etapta dokunmayı düşünmüyorum. Pedal kollarını ise olduğu gibi kullanmayı düşünüyorum. Pimli pedal kollarını henüz sökmeyi beceremedim sökebilirsem sıra göbeğe gelecek.

Bakalım buna da bir göz atalım. Boyasında yer yer dökülmeler kromajlı kısımlarda da ufak tefek paslanmalar var. Paslı kısımlar şöyle böyle temizlendi. Boyasına ise ilk etapta dokunmayı düşünmüyorum. Pedal kollarını ise olduğu gibi kullanmayı düşünüyorum. Pimli pedal kollarını henüz sökmeyi beceremedim sökebilirsem sıra göbeğe gelecek.
 
  • Beğen
Tepkiler: Cengiz Parlakgül
sayın onursal buyrun beraber toplayalım benim hedefim minimum maliyet değildi ancak madem böle bir fikirle birleştik tesadüfen ve kadroda malum okadarda iyi değilken yapalım en ucuzundan
kadro
sele borusu
boyun
gidon
ön fren bende hazır
biraz bonkör davranıp paul's royal flush aynakol alacağım
teker seti hakkında hiçbir fikrim yok şuan sizede uyarsa birlikte toplayalım
ancak fotoğraflar görünmüyor:)
 
Paul / Royal Flush fazla iddialı bir krank değil mi? Halil'e katılıyorum değecek bir kadro için toparlanabilecek komponentler bunlar. Royal Flush bir krank kullanıldı mı kadronun boyasından, diğer parçalara kadar ince düşünülmeli ve bir araya getirilmeli, en azından benim şahsi görüşüm bu şekilde.
 
  • Beğen
Tepkiler: Cengiz Parlakgül
Malesef n'aptıysam görünür yapamadım fotoğrafları. O yüzden linklerini şöyle vereyim: Bu arada maliyet meselesinden siz bahsedince bende minimum düşünülüyor mu diye merak ettiğimden yazdım yukarıdakileri. Aslında Maliyeti minimuma düşürerek değil de içinize sinecek ve maliyeti size göre uygun bir fixie yapmanızı tercih ederim. Arkadaşımın benim için geçen sene topladığı Benim Fixed'imin fotoğrafları bu sayfada son haline yakın resimlerini görebileceğiniz fixie'i 400 TL gibi bişeye getirmiştik. Bilen birinin toplaması ve birazda şans la bu paralara denk geldi. Üzerinde gördüğünüz jantlar Araya markadır. Geçen sene tekinin fiyatı 25 TL idi. Şimdi ise 35 TL. 30 TL ye İzmir'de V-profil Rigida marka bir jant daha gördüm. Bu defa onları denemeyi düşünüyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: Cengiz Parlakgül
kadroda boya konusunda iddalıyım göbekler olarak miche pista düşünüyorum sele olarak brooks diğer parçaları olduğu gibi kullanıcam taki bir raleigh bulana kadar. royal flush ı bir kere alıp bir ömür boyu kullanacağım için kısa dönemde bu kadro üzerinde önümüzdeki yaz başı gibi iddalı bir proje içinde kullanma niyetim var. şimdi parlaçaları bu kadro üzerinde toplıyım hersey bitince kadroyu değiştireceğim yani:) ancak bu kadroda da boya tekniğimi geliştireceğim

Oldukça hoş benim de tahmini harcamam 500 tl civarı olaca gibi düşünüyorum bakalım bizleri neler bekliyor. Şu an özgür karataşa ulaşmaya çalışıyorum eğer pista göbekleri benim bisikletim için uygunsa elimde çember ve teller mevcut. Kadronuza gelince geometrisi hakkında birşey söyleyemem ancak boya olarak bence iyi durumda kamalı aynakolu çıkarmak için vidalı kısmından ufak çekiç darbeleriyle çıkarabilirsiniz önce ucundaki somunları sökmeyi unutmayın.
 
Çekiçle malesef çıkaramadım. İçindeki göbeğe zarar verme riski vardır diye degüçlü vurmak istemedim. ZAten o çıkınca daha alışık olmadığım göbeği açacağım ona da tavsiye olarak tornavidayı çentiklere takıp çekiçlemeyi önerdiler :)

Kadromun boyasını kaportacıda boyattım. Bianchi Caurus kadrosu.
 
Kamalı aynakol'un göbeğide çentikli yani kamalıya has bir göbektir o yüzden göbeğe bir zarar gelse de sorun olmaz.
 
  • Beğen
Tepkiler: Onur Onursal
vurun gitsin çekiçle çıkar kırılmıyorda korkmayın yalnız düz vurun yamulmasın göbeğide ingiliz yada boru anahtarı ile çok rahat bir şekilde sökebilirsiniz.
 
  • Beğen
Tepkiler: Onur Onursal
Kadroda boyanın döküldüğü yerlere paslanma gibi bir sorun olmasın diye bişey uygulamak istiyorum. Benzer renkte boyayı bölgesel olarak uygulamaktansa metalin kendi renginde görünmesini tercih ederim aslında. Antipas vs gibi rengi sevimsiz olan bişeyde kullanmak istemiyorum. Şimdilik sadece düşünüyorum :)

Kadronun geometrisi konusunda endişeniz var gibi geldiğinden masraf yapmadan önce bu kadroya önceki fixed parçalarını takıp bi denemeyi düşünüyorum bu aşamada :) Eğer heyecan yaratmayacak bişeyse üzerinde uğraşmak ta istemem sanırım.

2 gün önce gidonunun rahat dönmediğini farkettim. Gidonu furşu söktüm. Furş bileziklerinin üstündeki yağ çok feci durumdaydı. Kendi zinciri ve bilezikler 2 gündür mazotta bekliyor. Göbeği de biraz o yüzden açmak istiyorum. Muhtemelen greslense daha iyi olacak.
 
Kamali aynakolda zincir yolunu ayarlamak biraz daha zor bence komple cikarin normal bir kare mille degistirin bolece istediniz aynakoluda takabilirsiniz dedigim gibi kamali konun uzerinde pimi var o pime somununu cikardiginiz tarafndan bir kac kez duz ve sertce vurursaniz hic zarar vermeden cikarirssiniz pimi cikarinca kol direk elinize geliyor gobekte ingiliz anahtari ile cok rahat sokuluyor her iki taraftanda
Bende surly gobeklerimin siparisini bugun verdim abime 13 eylulde toplamaya baslayacagim:)
 
Bi deneyelim bakalım. Olmazsa arka tekere kaset ruble takar hangi dişliye denk geliyorsa onunla kullanırım sırf denemek için. Bu arada beraberinde 27 jant geldi bisikletle hemde şehir lastiği kalınlığında. 28 jant ve ince lastik takınca yeterince derli toplu durur umarım bisiklet lasitkler kadroya yakın durunca daha hoş görünüyor zira.

Göbeğiniz hayırlı olsun :) fiyatı ne imiş bu arada bilgisi var mı?
 
Daha önce farketmemiştim, önceki fixie'nin lastiklerini takarken farkettim (daha doğrusu takamazken), bu kadronun maşaları dar. genişlere oranla ne gibi eksileri ne gibi artıları olur bilen varsa ve paylaşırsa sevinirim.
 
Geri