Scudo Sports

Kadronun Yükseltmeye Müsaitliği

Aruera

Aktif Üye
Kayıt
19 Mart 2019
Mesaj
192
Tepki
164
Şehir
Diyarbakır
İsim
B. BUDAK
Başlangıç
2006—07
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Diğer
Herkese selamlar, başlık ismi biraz zorlama oldu gibime geldi. Demek istediğim şey bir kadronun geleceğe yatırım olup olmaması durumu. Öncelikle maalesef bu bir bilgilendirme mesajı değil, bilgili ve tecrübeli forum üyelerine bu başlığı herkesin faydalanabileceği bir başlığa dönüştürmeleri için bir çağrıdır :)
Diyeceğim şey şudur ki bisikletin iskeleti olan kadroyu değişmektense diğer parçaları değiştirmek kulağa daha makul gelmekte, sizce bir bisiklet gelecekte yükseltilmek üzre alınacaksa kadrosu nasıl seçilmeli, nelerine dikkat etmeli? Kadronun zaten boyumuza uygun olması gerekiyor bu tamam, kadro geometrisi isteklerimize uygun olmalı bu da burda, kadro materyali de şaaak burda. Bunların hepsi alırken dikkat edilmesi gereken şeyler ama kadronun üstündeki parçaların yükseltilmesini hak edip etmediğine nasıl karar verilir?
Üstadları pek tanımam, çaylaklardanım kusruma bakmayın, bi @mariokaldato yu tanırım, eğer kendisi ve diğer bilgili üstadlar gelir ve konuyu bilgi şölenine çevirirse çok mutlu olurum :)
 
Scudo
At-Kelebek durumu olmadıktan sonra her bisiklet yükseltilebilir.

1- Yükseltmede eldekini olduğu gibi satıp üstüne yükseltme bütçesini ekledikten sonra daha iyi bir kadro ile yükseltilecek donanımlar alınabiliyorsa sıfır almak daha mantıklı.

2- Bazı model yıllarında firmalar çok güzel renk tonlarını belirli modellerde sunuyor sadece. 2017'de Bianchi SLR 400'ün çok tatlı bir kırmızı tonu varken SLR600 ve diğer üst modellerin renk seçenekleri ise 400 kadar şık durmuyordu. Böyle bir durumda 400 alınır, donanımı ömrünü doldurunca daha üst ekipmanla donatılıp kullanılır mesela. Sonuçta bisiklet ile bir yere giderken ulaşım aracınız olsada gittiğiniz yerde de aksesuarınız oluyor. Bisikletiniz ile kendi kıyafetiniz arasında dam üstünde saksağan görüntüsü olmamalı. Uyumlu giyinmeniz lazım.

3- Triban 500 gibi tur bisikleti olabilen yol bisikleti gibi bir kadronuz vardır. Karbon maşada klasik tur heybesine uygun bagajı takabileceğiniz bir yapısı vardır. Daha üst modellerde bu opsiyonlar yoktur. Yine yürüyen aksam ömrünü doldurunca yenilenip devam edersiniz.

Benim görüşüm bu şekilde. 1. Maddede yazdığım gibi 0 her zaman daha mantıklı. Zira kadroda yorulmamış oluyor. 2 ve 3. Maddelerde de yazdığım gibi istisnai durumlarda yükseltmek en mantıklısı her türlü. Çelik kadrolu 16-17 kiloluk bisiklete ultegra set koymak gibi mantıksız işler yapılmadığı sürece niye yükseltilmesin.
 
İyi akşamlar carraro 220im var. Arkada çocuk koltuğu olduğu için sele ile popom arasına kızımın eli sıkışabiliyor. O yüzden seleyi yüksekte tutuyorum. Bu defa gidon aşağıda kalıyor. Bilgim olmadığı için sormak istiyorum. Gidonu nasıl yükseltebilirim. Alt boğazda iki tane halka takılı. Üstten açtım ama hareket etmedi.
IMG_20200612_195319.jpg
 
İyi akşamlar carraro 220im var. Arkada çocuk koltuğu olduğu için sele ile popom arasına kızımın eli sıkışabiliyor. O yüzden seleyi yüksekte tutuyorum. Bu defa gidon aşağıda kalıyor. Bilgim olmadığı için sormak istiyorum. Gidonu nasıl yükseltebilirim. Alt boğazda iki tane halka takılı. Üstten açtım ama hareket etmedi.
231991 dosyayı görüntüle

Bu tarz bir ürün işinizi görür.

(link)
 
  • Muhteşem
Tepkiler: ÆSir
kadrodaki disk fren bağlantı noktaları, vites fren kablolarının kadro içinden geçmesi,rengi ve boya kalitesi, materyali(karbon alu vs)benim için geleceğe yatırımdır. Bunun gibi detaylar önemli benim için. Grup set yükseltmek neredeyse bisiklet fiyatına geldiği için kadronun vazgeçilmez olması ya da manevi bi değeri olması gerekir.
 
  • Beğen
Tepkiler: Aruera
Şu an üretilen bir çok kadro ömürlük kullanılabilir bence. Artık 90'lı yıllarda üretilen paslanan demir yığınları pek rağbet görmüyor. Burun kıvrılan bir çok marka model bile artık alaşım kadro üretebiliyor.
Uzun vade kullanımda üzerindeki donanım değiştikçe istenilen donanım tercih edilirse zaman içinde yükseltme de kolay olur. Yalnız geometrisi amaca uygun, ağırlığı makul bir kadro olması önemli.
Ben bu noktada 3xx serisi carraro tercih ettim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Aruera
Şu an üretilen bir çok kadro ömürlük kullanılabilir bence. Artık 90'lı yıllarda üretilen paslanan demir yığınları pek rağbet görmüyor. Burun kıvrılan bir çok marka model bile artık alaşım kadro üretebiliyor.
Uzun vade kullanımda üzerindeki donanım değiştikçe istenilen donanım tercih edilirse zaman içinde yükseltme de kolay olur. Yalnız geometrisi amaca uygun, ağırlığı makul bir kadro olması önemli.
Ben bu noktada 3xx serisi carraro tercih ettim.
Keske 90'li yillarin hangi paslanan demir yigini markalarinida yazsaydiniz, cünkü öylebi paslanan demir yigini markalar varki bugün satsaniz sizin 3xx serisi carrarodan en az 10 tane alir. Yani begenmediginiz paslanan demir yiginlari o derece ragbet görüyor. ;)
 
Keske 90'li yillarin hangi paslanan demir yigini markalarinida yazsaydiniz, cünkü öylebi paslanan demir yigini markalar varki bugün satsaniz sizin 3xx serisi carrarodan en az 10 tane alir. Yani begenmediginiz paslanan demir yiginlari o derece ragbet görüyor. ;)
Hocam hiç bisiklet şövenizmi yapacak ya da yok benim bisikletim şöyle iyi diyecek halim yok :) Siz yıllar yılı bisiklet ile uğraşan biri olarak "paslanan demir yığını diyince" sizin koleksiyonluk bisikletleri algıladıysanız da sadece pes diyorum.
Bisan mountain cat diyeyim kendimi düzelteyim. Huzurlu sakin forumlar :)
Selametle
 
Giant escape air mekanik set tavsiyesi verebilecek varmı?
 
QUOTE="Cambaz, post: 2470658, member: 99541"]
Hocam hiç bisiklet şövenizmi yapacak ya da yok benim bisikletim şöyle iyi diyecek halim yok :) Siz yıllar yılı bisiklet ile uğraşan biri olarak "paslanan demir yığını diyince" sizin koleksiyonluk bisikletleri algıladıysanız da sadece pes diyorum.
Bisan mountain cat diyeyim kendimi düzelteyim. Huzurlu sakin forumlar :)
Selametle
[/QUOTE]
Benim algilayacagim sekilde degil, tüm forumun yani 98.667 üyenin algilayacagi bir sekilde yazilmasi gerekiyor.

Size söyle misal vereyim.
Adamin teki geliyor sakin cift süspansiyonlu bisiklet alma bir seye yaramaz diyor. Neden cift süspansiyonlu bisikletleri hepsini kötülüyorsunuz deyince olay degsiyor ve biz burada market bisikleti olanlardan konusuyoruz diyor.
Öyle ise neden belirtmiyorsun bunu, bisikletten ankamayan kisiler dünyadaki tüm cift süspansiyonlu bisikletler icin algiliyor bunu.

Saygilarimla sizede iyi forumlar dilerim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Aruera ve Samet M.
@Murat Cömez
Bize burada yani Türkiye'de;
Sizin dediğiniz sayıyı veriyorum 98.667 üyenin %90'ına,
yıllarca bisiklet yerine demir yığını iteledikleri için,
adam gibi bisikletleri ancak ecellerine yakın Avrupa'dan gelen akrabalarımız sayesinde gördüğümüz için
böyle bir genelleme yaptım.
Murat bey vicdanınıza sesleniyorum ne kadar haksızım?
Saygılar.
 
Herkese selam,
Elimde demir kadro market bisikleti var. Bisiklet bana küçük ancak üzerindeki gidonu, boğazını, vites kollarını ve sele borusunu değiştirsem. Çalınsa üzülmeyeceğim her yere kitlenebilecek bir bisiklet elde etmiş olur muyum? (Vites kolları isimsiz çevirmeli o kadar sert ki bir yerden sonra vites değiştirmek dert oluyor :D)
Fotoğraf ekliyorum
72AWOppMY01buDeIOnJWj09e5IObwYKYdr-Oom06ARGSZQDzfuLHQjRuyLTx7iDrQ3RAtrCS-DIVM68f3Cr2EfiHxZ96_QpDFMXB-wYB7MDvdMhLl1JCsp8OvbioedkW43cJLhAOQOj7kRJ7JyWKYSn-C0bXMAv8MaI8BcETdTnGF4AD5Yqf7dQT1daasshwC0O8gKlIfpjZ3BFgB1zRmK1gvt7PkyqAaLBd-1zzm_saViaFhIJoJkclBqn8dAkaGRhvLOF-7t2GNNvpiMpg68COhW645oR8DcLDu4maDJWAeuisJ5yPUvqGpflpUoJovLuNE1prXELd33FJFkFXu8cSkogtcvSA-nxKW3iQXpC2-WMYlYxrTKFWsdVlcJ7WRMhCQhM_NjzI4RKCql5apJ3szg-IqTS_h8KgMQhjxbm7fNy5QNKwFYqzgMzk_FYFAwO-ydNUwsHWs-AYB1Mn96Dr-YanWflUeDDNxIhx71R2FqPQEy3OAneWNs_ECOvDh9uJvo3LtzvMNCEmDBHnbvat3ZDnOlnQNKBKHidLPG5eKbhTQDfJWX34LbBoQUgWyaOYdvszH5BRs6E6iszthved8ITAlq47QYuy8dB8zi8Abawf5vbP-bX045atnJazmDpzSKEhQvlidwSIh3yzuF_J5V5qmr2QCrbz7BPyiMRPbuu_hgylDI0QpIfTJJNzQXsbJN7T-yJnAKhzC7_KNBS27MaSP8sqRnWdRQwCxvNVmPHM_4FzoHQDKzAafonxzHc9MyubgNp4Yi-0Lwbw1Fe2vzd8VlzMet4NTBWoeFm7V7QNiOicq2LyPudwcDrYFc9hq9OR5iB7k9E_mtGr8Zw-Ne8RMKFYy_5eiWVatjkg4_P7KKAZg5OrwLlvkzc7uR0HyTY3p9OVU01-fWI9uPMobZ9pKhRt1F4p_XwWbEe1TT3f9jnXQWJxn7vK5yeoOr8UqlTfcM4kbIg63Qfwig=w720-h530-no
 
Herkese selam,
Elimde demir kadro market bisikleti var. Bisiklet bana küçük ancak üzerindeki gidonu, boğazını, vites kollarını ve sele borusunu değiştirsem. Çalınsa üzülmeyeceğim her yere kitlenebilecek bir bisiklet elde etmiş olur muyum? (Vites kolları isimsiz çevirmeli o kadar sert ki bir yerden sonra vites değiştirmek dert oluyor :D)
Fotoğraf ekliyorum
72AWOppMY01buDeIOnJWj09e5IObwYKYdr-Oom06ARGSZQDzfuLHQjRuyLTx7iDrQ3RAtrCS-DIVM68f3Cr2EfiHxZ96_QpDFMXB-wYB7MDvdMhLl1JCsp8OvbioedkW43cJLhAOQOj7kRJ7JyWKYSn-C0bXMAv8MaI8BcETdTnGF4AD5Yqf7dQT1daasshwC0O8gKlIfpjZ3BFgB1zRmK1gvt7PkyqAaLBd-1zzm_saViaFhIJoJkclBqn8dAkaGRhvLOF-7t2GNNvpiMpg68COhW645oR8DcLDu4maDJWAeuisJ5yPUvqGpflpUoJovLuNE1prXELd33FJFkFXu8cSkogtcvSA-nxKW3iQXpC2-WMYlYxrTKFWsdVlcJ7WRMhCQhM_NjzI4RKCql5apJ3szg-IqTS_h8KgMQhjxbm7fNy5QNKwFYqzgMzk_FYFAwO-ydNUwsHWs-AYB1Mn96Dr-YanWflUeDDNxIhx71R2FqPQEy3OAneWNs_ECOvDh9uJvo3LtzvMNCEmDBHnbvat3ZDnOlnQNKBKHidLPG5eKbhTQDfJWX34LbBoQUgWyaOYdvszH5BRs6E6iszthved8ITAlq47QYuy8dB8zi8Abawf5vbP-bX045atnJazmDpzSKEhQvlidwSIh3yzuF_J5V5qmr2QCrbz7BPyiMRPbuu_hgylDI0QpIfTJJNzQXsbJN7T-yJnAKhzC7_KNBS27MaSP8sqRnWdRQwCxvNVmPHM_4FzoHQDKzAafonxzHc9MyubgNp4Yi-0Lwbw1Fe2vzd8VlzMet4NTBWoeFm7V7QNiOicq2LyPudwcDrYFc9hq9OR5iB7k9E_mtGr8Zw-Ne8RMKFYy_5eiWVatjkg4_P7KKAZg5OrwLlvkzc7uR0HyTY3p9OVU01-fWI9uPMobZ9pKhRt1F4p_XwWbEe1TT3f9jnXQWJxn7vK5yeoOr8UqlTfcM4kbIg63Qfwig=w720-h530-no
Bence bisiklete masraf yapmadan satıp düşük model de olsa bir tur bisikleti alırsanız çok daha rahat edersiniz ama siz bilirsiniz genede
 
  • Beğen
Tepkiler: Joyrider
Herkese selam,
Elimde demir kadro market bisikleti var. Bisiklet bana küçük ancak üzerindeki gidonu, boğazını, vites kollarını ve sele borusunu değiştirsem. Çalınsa üzülmeyeceğim her yere kitlenebilecek bir bisiklet elde etmiş olur muyum? (Vites kolları isimsiz çevirmeli o kadar sert ki bir yerden sonra vites değiştirmek dert oluyor :D)
Fotoğraf ekliyorum
72AWOppMY01buDeIOnJWj09e5IObwYKYdr-Oom06ARGSZQDzfuLHQjRuyLTx7iDrQ3RAtrCS-DIVM68f3Cr2EfiHxZ96_QpDFMXB-wYB7MDvdMhLl1JCsp8OvbioedkW43cJLhAOQOj7kRJ7JyWKYSn-C0bXMAv8MaI8BcETdTnGF4AD5Yqf7dQT1daasshwC0O8gKlIfpjZ3BFgB1zRmK1gvt7PkyqAaLBd-1zzm_saViaFhIJoJkclBqn8dAkaGRhvLOF-7t2GNNvpiMpg68COhW645oR8DcLDu4maDJWAeuisJ5yPUvqGpflpUoJovLuNE1prXELd33FJFkFXu8cSkogtcvSA-nxKW3iQXpC2-WMYlYxrTKFWsdVlcJ7WRMhCQhM_NjzI4RKCql5apJ3szg-IqTS_h8KgMQhjxbm7fNy5QNKwFYqzgMzk_FYFAwO-ydNUwsHWs-AYB1Mn96Dr-YanWflUeDDNxIhx71R2FqPQEy3OAneWNs_ECOvDh9uJvo3LtzvMNCEmDBHnbvat3ZDnOlnQNKBKHidLPG5eKbhTQDfJWX34LbBoQUgWyaOYdvszH5BRs6E6iszthved8ITAlq47QYuy8dB8zi8Abawf5vbP-bX045atnJazmDpzSKEhQvlidwSIh3yzuF_J5V5qmr2QCrbz7BPyiMRPbuu_hgylDI0QpIfTJJNzQXsbJN7T-yJnAKhzC7_KNBS27MaSP8sqRnWdRQwCxvNVmPHM_4FzoHQDKzAafonxzHc9MyubgNp4Yi-0Lwbw1Fe2vzd8VlzMet4NTBWoeFm7V7QNiOicq2LyPudwcDrYFc9hq9OR5iB7k9E_mtGr8Zw-Ne8RMKFYy_5eiWVatjkg4_P7KKAZg5OrwLlvkzc7uR0HyTY3p9OVU01-fWI9uPMobZ9pKhRt1F4p_XwWbEe1TT3f9jnXQWJxn7vK5yeoOr8UqlTfcM4kbIg63Qfwig=w720-h530-no

Ben "Çalınsa üzülmeyeceğim her yere kitlenebilecek" statüsündeki bisikletimin ((link)) çevirmeli kollarını söküp Shimano ST-EF41 takmıştım, sonra gereksiz olduğunu düşünüp (kolları satsam bisikletten çok para ediyordu) yerine şu kolları taktım (60 liraydı), gayet güzel çalışıyor: (link)
Gidon, boğaz, sele borusu değişiklikleri sadece bisiklet küçük geldiği için mi?
 
  • Beğen
Tepkiler: -Deniz-
@kerk123 Çalınsa sadakam olsun denecek bisiklet için elde hazır ucuz (çelik) bisiklet varken tur bisikleti almak pek mantıklı değil gibi.

@Spartiat O Sirano bir gün fixie başlığında arz-ı endam edecek, inanıyorum buna.
 
Bence bisiklete masraf yapmadan satıp düşük model de olsa bir tur bisikleti alırsanız çok daha rahat edersiniz ama siz bilirsiniz genede
Hocam bisikleti ilana koydum ancak kimse yazmıyor bende kendim değerlendireyim bari diyorum. Elimde zaten 2 tane bisiklet var ve bunlardan birisi de legarda 2127 mdm. Yani elimde tur/şehir bisikleti var ancak ben ortalığa kilitlemeye korkuyorum. Bu yüzden elimdeki tenekeyi değerlendireyim bari diyorum.
Ayrıca tenekeyi satsam isteyebileceğim maksimum fiyat 1.2k olur. Elimde buna benzer 1 tane daha teneke var onla beraber hadi taş çatlasın 2.5k para ediyor. Bu fiyata yapılabilecek en iyi şey eski çelik yol bisikleti alıp artan parayla da single speed yapmak olur. Ancak ss konularında hiç tecrübem yok. Bu kadar kısıtlı bütçeyle de hiç bulaşmak istemiyorum.
Ben "Çalınsa üzülmeyeceğim her yere kitlenebilecek" statüsündeki bisikletimin ((link)) çevirmeli kollarını söküp Shimano ST-EF41 takmıştım, sonra gereksiz olduğunu düşünüp (kolları satsam bisikletten çok para ediyordu) yerine şu kolları taktım (60 liraydı), gayet güzel çalışıyor: (link)
Gidon, boğaz, sele borusu değişiklikleri sadece bisiklet küçük geldiği için mi?
Diikatimi çeken 2 noktayı paylaşmak istiyorum.
1- Bisikletin hiç bir yerinde kadro boyu hakkında bir ibareye yer verilmemiş.
2- Bisiklette suluk kafesi için yer de yok.
Yani bisikletin her yerinden kalitesizlik akıyor ama olsun en güzel bisiklet çalındığında üzülmediğindir :)
Evet abi bisikletin sele borusunu biraz mesafe bırakıp ayarlasam bile bacaklarım doğru pozisyona yaklaşmıyor bile :D. Aslında bisiklet baya küçük de işte deneyeceğiz bir şeyler.

Bu arada gidon boğazı eski tip sokmali olanlardan. Maşayı yeni tip boğazlarla uyumlu hale getirmek için dikme borusu gerekiyor: https: //www.trendyol.com/knt/gidon-bogazi-dikme-borusu-aliminyum-mil-dahil-direksiyon-havuc-p-122588691?boutiqueId=61&merchantId=158945&storefrontId=1&countryCode=TR&language=tr&gads=true
Kelebek kolları ikinci elde daha da uyguna bulabilirim diye düşünüyorum. İnşallah :)

Ayrıca eski tip baya bi uzun sele borusu nerden bulabilirim acaba?
Olmazsa o dediğimle bunu satarım hiçlikten ss doğurma adlı projeyi başlatırım
 

Dosyalar

  • 1679081763321.png
    1679081763321.png
    551,8 KB · Okunma: 24
Herkese selam,
Elimde demir kadro market bisikleti var. Bisiklet bana küçük ancak üzerindeki gidonu, boğazını, vites kollarını ve sele borusunu değiştirsem. Çalınsa üzülmeyeceğim her yere kitlenebilecek bir bisiklet elde etmiş olur muyum? (Vites kolları isimsiz çevirmeli o kadar sert ki bir yerden sonra vites değiştirmek dert oluyor :D)
Fotoğraf ekliyorum
72AWOppMY01buDeIOnJWj09e5IObwYKYdr-Oom06ARGSZQDzfuLHQjRuyLTx7iDrQ3RAtrCS-DIVM68f3Cr2EfiHxZ96_QpDFMXB-wYB7MDvdMhLl1JCsp8OvbioedkW43cJLhAOQOj7kRJ7JyWKYSn-C0bXMAv8MaI8BcETdTnGF4AD5Yqf7dQT1daasshwC0O8gKlIfpjZ3BFgB1zRmK1gvt7PkyqAaLBd-1zzm_saViaFhIJoJkclBqn8dAkaGRhvLOF-7t2GNNvpiMpg68COhW645oR8DcLDu4maDJWAeuisJ5yPUvqGpflpUoJovLuNE1prXELd33FJFkFXu8cSkogtcvSA-nxKW3iQXpC2-WMYlYxrTKFWsdVlcJ7WRMhCQhM_NjzI4RKCql5apJ3szg-IqTS_h8KgMQhjxbm7fNy5QNKwFYqzgMzk_FYFAwO-ydNUwsHWs-AYB1Mn96Dr-YanWflUeDDNxIhx71R2FqPQEy3OAneWNs_ECOvDh9uJvo3LtzvMNCEmDBHnbvat3ZDnOlnQNKBKHidLPG5eKbhTQDfJWX34LbBoQUgWyaOYdvszH5BRs6E6iszthved8ITAlq47QYuy8dB8zi8Abawf5vbP-bX045atnJazmDpzSKEhQvlidwSIh3yzuF_J5V5qmr2QCrbz7BPyiMRPbuu_hgylDI0QpIfTJJNzQXsbJN7T-yJnAKhzC7_KNBS27MaSP8sqRnWdRQwCxvNVmPHM_4FzoHQDKzAafonxzHc9MyubgNp4Yi-0Lwbw1Fe2vzd8VlzMet4NTBWoeFm7V7QNiOicq2LyPudwcDrYFc9hq9OR5iB7k9E_mtGr8Zw-Ne8RMKFYy_5eiWVatjkg4_P7KKAZg5OrwLlvkzc7uR0HyTY3p9OVU01-fWI9uPMobZ9pKhRt1F4p_XwWbEe1TT3f9jnXQWJxn7vK5yeoOr8UqlTfcM4kbIg63Qfwig=w720-h530-no
Ben bu olayı yaptım evet elde edersiniz. Yok masraf etmeyin falan diyenlere dikkate almadan önce parça + işçilik masrafınızla yeni veya daha iyi 2.el arasında karar verin.

Çelik kadroyu yükseltmek

Üstüne 2.5 sene oldu halen aynı düzende kullanıyorum.
 
...
1- Bisikletin hiç bir yerinde kadro boyu hakkında bir ibareye yer verilmemiş.
...

Kadro boyu:
1679083793497.png

...
2- Bisiklette suluk kafesi için yer de yok.
...

Olmasın, zaten buraya konan şey çalınacak.

...
Evet abi bisikletin sele borusunu biraz mesafe bırakıp ayarlasam bile bacaklarım doğru pozisyona yaklaşmıyor bile :D. Aslında bisiklet baya küçük de işte deneyeceğiz bir şeyler.
...

Kullanım amacı için ideal olmasına gerek yok, nasılsa uzun süre sürülmeyecektir. Sirano da bana epey küçük mesela, gidon ve sele en yukarıda kullanıyorum, işimi görüyor.

...
Bu arada gidon boğazı eski tip sokmali olanlardan. Maşayı yeni tip boğazlarla uyumlu hale getirmek için dikme borusu gerekiyor: https: //www.trendyol.com/knt/gidon-bogazi-dikme-borusu-aliminyum-mil-dahil-direksiyon-havuc-p-122588691?boutiqueId=61&merchantId=158945&storefrontId=1&countryCode=TR&language=tr&gads=true
...

Onun çapı önemli. Mesela bu 22.2: (link) , bu 25.4 mm: (link) . Ölçüden emin olup almak lazım.
Böyle uzunca bir model: (link)
ya da ayarlısı: (link)
iş görmez mi? Ayrı ayrı dikme, boğaz ve gerekirse yükseltici almaktan daha hesaplı olur sanki.

...
Ayrıca eski tip baya bi uzun sele borusu nerden bulabilirim acaba?
...

Onda da çap önemli. Herhalde 27.2 ya da 25.4'tür ama ondan da emin olmak lazım. 40 cm'ye kadar kolay bulunuyor, daha uzun lazımsa katlanırlara uygun bir çaptaysa katlanır borusu alıp kesilebilir.

...Elimde buna benzer 1 tane daha teneke var...

O nasıl?

...
@Spartiat O Sirano bir gün fixie başlığında arz-ı endam edecek, inanıyorum buna.

Fixie için yaşlandım artık :) SS belki.
 
Kadro boyu:
301688 dosyayı görüntüle



Olmasın, zaten buraya konan şey çalınacak.



Kullanım amacı için ideal olmasına gerek yok, nasılsa uzun süre sürülmeyecektir. Sirano da bana epey küçük mesela, gidon ve sele en yukarıda kullanıyorum, işimi görüyor.



Onun çapı önemli. Mesela bu 22.2: (link) , bu 25.4 mm: (link) . Ölçüden emin olup almak lazım.
Böyle uzunca bir model: (link)
ya da ayarlısı: (link)
iş görmez mi? Ayrı ayrı dikme, boğaz ve gerekirse yükseltici almaktan daha hesaplı olur sanki.



Onda da çap önemli. Herhalde 27.2 ya da 25.4'tür ama ondan da emin olmak lazım. 40 cm'ye kadar kolay bulunuyor, daha uzun lazımsa katlanırlara uygun bir çaptaysa katlanır borusu alıp kesilebilir.



O nasıl?



Fixie için yaşlandım artık :) SS belki.
Abi üstündeki gidon çok dar bu yüzden 640 mm flat fidonla değiştirmeyi düşünüyorum. Gidonu uydurmak için de yeni tip boğaz almam gerekiyor. Boğazı uydurumak için dikme şart. Bu arada çin üretimi arka aktarıcılar shimano vites değiştiricilerle çalışır mı?
Sele borusu için de arkadaştan kumpas alırsam bakayım ebadına. aklıma şimdi de şöyle bir soru takıldı seleyi çok yüksek ayarlayınca bu sefer gidona uzanmak için daha da eğilmek gerekmez mi?
Ben bu olayı yaptım evet elde edersiniz. Yok masraf etmeyin falan diyenlere dikkate almadan önce parça + işçilik masrafınızla yeni veya daha iyi 2.el arasında karar verin.

Çelik kadroyu yükseltmek

Üstüne 2.5 sene oldu halen aynı düzende kullanıyorum.
Hocam benim upgrade gibi bir planım yok. Sadece gerekli gördüğüm parçaları değiştiriceğim. Benimkisi bodrumda çürüyeceğine bari değerlendireyim gibi bir plan yani.
 
  • Beğen
Tepkiler: MAERKEK
Abi üstündeki gidon çok dar bu yüzden 640 mm flat fidonla değiştirmeyi düşünüyorum. Gidonu uydurmak için de yeni tip boğaz almam gerekiyor. Boğazı uydurumak için dikme şart...

Gidon çapı ne kadar? 25.4 mü, 31.8 mi?

...Bu arada çin üretimi arka aktarıcılar shimano vites değiştiricilerle çalışır mı?...

Çalışıyor. Bisan Sirano'nun ön-arka attırıcıları Çin modelleri, Shimano EF41 kollarla sorunsuz çalışıyordu.

...seleyi çok yüksek ayarlayınca bu sefer gidona uzanmak için daha da eğilmek gerekmez mi?

Gerekir. Aero olur işte ne güzel :) Ayarlı boğaz ya da gidon yükselticiyle halledilir o.
 
Geri