Scudo Sports

Kadronun tümünü boyatmadan belirli bölgelerin onarımı,

Aytac Y.

Üye
Kayıt
9 Eylül 2013
Mesaj
57
Tepki
13
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Scott
Late 80's bir Bottecchia'm var. Boyası, decalleri, tüm parçaları orjinal. Kadro boyası iyi durumda, fakat zaman içerisinde zedelenen bölgeleri de mevcut. Orijinal boyasını koruyarak, belirli bölgelerde yenileme yapmak mümkün mü ?

https://www.bisikletforum.com/content_round.php?page=done&l=img802/9149/o6y6.jpg

Fotoğraf yükleyemedim.
 
Scudo
onarıp boyarsın fakat renk tutmayabilir aynı renk olsa bile senin boyan güneşten solduğu için tutmama olasılığı var
 
Zincirin zarar verdiği kısımı WD40 ile temizledim. Kir ile karışık pas lekeleri temizlendi. Bahsettiğim gibi orjinal boyasını koruyarak belirli bölgeleri onarmak istiyorum. Renkler birbirinii tutmazsa daha kötü bir görüntü olabilir. Önerebileceğiniz bir yöntem var mı ? Yoksa direkt olarak chainstay ile kapatmak mı daha mantıklı olur ?
 
Doğukan Aksu'nun tüm konularını okudum. Teşekkürler.
 
aynakol çevresine mat beyaz oje ile yamayıp bisikletin tamamına sprey vernik atarsanız bayağı iyi olur. PEdal kısmı için klasik görünümlü bir kadro koruyucu takarak kapatabilirsiniz :)
 
pedal demişim pardon zincir kısmı için.
 
Aytaç selam, bu bisiklet demek ki sana kısmetmiş. Hemen her bisiklet sorana sahibinden.com üzerinden bu Bottecchia'yı tavsiye ettiğim gibi yakından çekilmiş bir çok fotografına da sahibim ve en az görmüş kadar biliyorum ne durumda olduğunu. Boya kısmına hemen gelecek olursam da anladığım kadarıyla bb bölgesi, chain-stay kısmı başta olmak üzere lokal boya yaparak bu görüntüyü ortadan kaldırmak ve ilerisi için korozyonun önüne geçmek istiyorsun.
Tavsiye kısmına gelince de ben de ufak çaplı boya atmaları ve çiziklerde oje tavsiye edebilirdim ama böylesi geniş bir yüzey için ne oje yeterli olacaktır ne de uygulama konusunda netice alınabilecektir. Sonuçta yüzey geniş ve ne olursa olsun oje ile uygulamada fırça darbeleri çok keskin ve çirkin olacaktır. O sebepten sana bu konudaki en iyi yönlendirmem öncesinde bu lokal boya yapılacak kısımların tamemen boyasını çıkartman ve sonrasında da astar, boya uygulaman olacaktır. Hatta astar sadece boya astarından ziyade enamel şeklinde olmalı ve bu uygulama öncesinde de chain stay kısmındaki derin zincir darbelerindeki o işleyen pas belirtileri sen boyasanda boyanın altından devam etmemesi açısından zımpara dışında ince bir demir eğesi ile temizlenmeli ve sonrasında enamel-boya uygulamasına geçilmelidir. Kısaca işin biraz uzun ama olmayacak gibi de de değil, sadece bundan sonrasında yapacakların sabrına ve elinden gelen işin yeterliliğine kalmış durumda hepsi bu.
Şimdilik kolay gelsin.
 
Doğukan merhaba,

Öncelikle teşekkür ederim. Ben de doğru bir seçim yaptığımı düşünüyorum. Senin gibi bisiklete değer veren, çalışmalarını takdir ve hayranlıkla takip ettiğim birinden bu tavsiyeleri alan bir bisiklete sahip olmak keyif verici. Çok özen gösterilmemiş olsa da hala gayet iyi durumda ancak biraz ilgiye ihtiyacı var. Zamanla çok daha iyi olacağından eminim.

Evet daha önce de bahsettiğim gibi orjinalliğini bozmamak adına, lokal boya ile tedavi etmek en mantıklısı.

Top tube'ün belirli noktalarında da yer yer boya kalkmaları ve paslanma mevcut. Ama bb ve chain stay bölgeleri gibi geniş değiller. Doğru olan, küçük bölgeleri pas ve korozyondan arındırdıktan sonra oje ve vernik ile, geniş hasarlı bölgeleri de bahsettiğin yöntemler ile tedavi etmek gibi görünüyor.

Tüm bunların haricinde, uzun araştırmalar sonucunda bilerek ve isteyerek sahiplendim, dolayısıyla ilgilenmek de benim için bir zevk. Yine bu süreçte ara ara sen ve senin gibi diğer değerli üyelerle fikir alışverişinde bulunmak beni mutlu eder.

Tekrar teşekkür ederim,

Aytaç.
 
Arka fren pabuçlarımın değişmesi gerekiyor. Tavsiyede bulunabilecek birileri var mı ? Fren pabucu markası olarak veya Istanbul'da Avrupa Yakası'nda götürebileceğim bir bisikletçi de olabilir.
 
bu arada cromoly olmasına güverek kilolu dostlarının binmesine izin vermezsen iyi olur kardeşim...
 
Geri