Dağ bisikleti konusunda bir kaç şey söyleyebilirim
4 ana borudan oluşur ;arka boru,üst boru,gidon borusu,alt boru bunlara ek olarak ön çatal,arka üçgen,ayna yatak yuvası,muflar(dağ bisikletlerinde fazla kullanılmaz) ve aksesuarlarınızı monta edebileceğiniz montaj elemanları bulunur.yol bisikletleri 1890'da ingilterede ilk olarak meydana çıktı ve o zamandan bu yana çift üçgen kadronun en iyi tasarım olduğu o zamanlardan anlaşılmştı,tabi bunları statik ve dinamik strese dayanıklılığa vs vs vs bakarak buluyorlar,son zamanlarda da yavaş yavaş bu kadro değişmeye başladı,mesela arka boru daha dik konuma getirildi,aynı şekilde ön çatalda. yada arka üçhen tabanının boyu kısaltıldı , neyse fazla uzatmayım sonuç olarak sağlamlık ve denge artırıldı.bütün bu değişimler yol bisiklerlerinden tecrübe edilerek uygulanmıştır.(bisikletimi seviyorum)bunları anlatmamın sebebi temel kadrogeometrisini tanımak bisikletinsürüş kalitesi hakkında karar vermeye yardımcı olur.kadronun herhangi bir yerindeki bir yada iki cm'lik bir farklılık sürüş konusunda çok büyük sorunlar açabilir.
arka boru uzunluğu kadro boyunu belirleyn en önemli faktördür,fakat üst borusu eğimlikadrolarda nasıl anlatsam bu borunun yata olduğu varsayılırsa sele borusuyla vbu hayali çizginin birleştiği noktada ayna mil merkezinin mesafesi kabul edilir (anlatamadım valla siz anlamaya çalışın

)
üst boru uzunluğunun idealde bisikletçinin vücut boyu i,le orantılı olması gerekir,dağ bisikleti kullananlar için bu uzunluğun biraz daha fazla olması istenebilir (ki bence böylece konforunuzu artırmış olursunuz,yinede siz nasıl rahat ediyorsanız öle düşünün) bisikletten bisiklete farklılık gösterir ama çoğu zaman üst boru arkaya doüru eğilimlidir ki bu özellik düşme anında kadronun bisikletçiye çarpma riskini azaltır(kendimden biliyorum

) sele borusu açısına çok dikakt etmenizi öneririm,günümüzde standardı 72-73 derece galiba ama siz yinede inanmayın bana,bacağınızın kısalığına uzunluğuna göre onu zaten ayarlarsınız,ön çatal açısı bisikletin manevra yeteneğini belirler(dağ bisikletleri için söylüyorum)bunuda tam olarak bilmiyorum ama günümüz standarlarınagöre galiba 70-71 derece falan,daha dik açılar hele hele çatalınızda biraz kıvrıksa süper bir manevra yeteneği sunar,hatta ön çatalın eğimli olması gidonu bıraktığınız sırada daha iyi denge kurmanıza yardımcı olur(kesinlikle tavsiye etmiyorum

)çatal eğim farkı şöyle açıklayım ,anlamaya çalışın siz

ön teker milinin izdüşün noktasıyla çatal borusundan geçen hayali çizginin yerde kesiştiği nokta arasındaki uzaklıktır.bu mesafe azaldıkça ön teker gidondan gelen en küçük harekete bile tepki verir,bozuk ve küçük taşların üstünden geçmek istemediğiniz yollarda işinize yarar

arka göbek ile ayna mil uzunluğu arasındaki fark ne kadar fazla olursa arkanız bi o kadar daha fazla rahat eder.kuzenin bisikletinde bu 41 cm ,standardınında 42-43 cm olması lazım,bana göre bu mesafenin biraz kısaltılması gerekir ki bu yarış bisikletlerinde 39 cm civarıdır.ön göbek-ayna mil uzaklığı arasındaki mesafenin pedal kolları yere paralelken gidonu çevirdiğinizde ayak ucu tekere değmeyek kadarolması gerekir.bu da daha güzel manevra yapmanızı sağlar.gidon boğzazı açısı gidon boğazı ile ön çatal borusu arasındaki açıdır(yoruldum artık

)
yazımı sonlandırmam gerekirse kısaca bir bisiklet almadan önce( dağ bisikletinden bahsediyorum) mmkun olduğunca rahat kullanabildiğin en küçük kadroyu seç,boru kesitlerine dikkat et,kuvvetlendirilmiş ön ve arka çatal olmasına dikkat et,yerden yüksek ayna yatak yuvası olmasına dikkat et.boru çaplarına dikkat et,ön ve arka amörtisörlere dikkat et
benden bu kadar pes ediyorum

yazıyı kontrol etme fırsatım olmadı,yanlışlar varsa affola